Egy férfi holttestére bukkantak a hétvégén az egyik érdi vasútállomáson, az áldozat kiléte egyelőre nem ismert értesült a HavariaPress.
A Pest megyei város rendőrségére még szombaton jelentették be, hogy az Érd-Alsó vasútállomás várótermének mellékhelyiségében egy halottat találtak. A helyszínre kiérkező orvos megállapítása szerint nem történt bűncselekmény, a férfi halálát vélhetően kihűlés okozta. Az eset további vizsgálatát az Érdi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya a közigazgatási eljárás szabályai szerint folytatja.
Felháborító az, ahogy a csatlakozások biztosításának kérdését egyes esetekben kezelik! Ezzel kapcsolatban Győr állomásra tennék most konkrét panaszt.
Győrben rendszeresen nem várja meg a 17.44-kor Hegyeshalomba induló személyvonat a Szombathely felől 17.42-kor érkező gyorsvonatot, holott csatlakozó vonat lenne ahhoz. Január 14-én is elindult a 9466-os számú vonat rendesen 17.44-kor, a szombathelyi gyors (923-as) pedig épp akkor gurult be a 4-ik vágányra. Ugyanez a jelenség zajlott le csütörtökön is (jan.12.-én), és még más időpontokban!
Felszólítom Önöket, hogy azonnal hagyjanak fel a Forgalmi Utasítás és Üzletszabályzat ellenes munkavégzéssel!
A Forgalmi Utasítás 15.176 sz. pontja kimondja: "Csatlakozó állomáson az induló személyszállító vonatoknak várniuk kell azokra a késett személyszállító vonatokra, amelyeknek menetrendszerű érkezési ideje az induló vonat menetrendszerű indulási ideje előtt van."
Sem ez az utasítás, sem az Üzletszabályzat, sem a Hivatalos Menetrendkönyv nem tartalmaz utalást arra, hogy Győr állomás felmentést kapott volna ezen szabály alól, és esetükben szabályozásra került volna, hogy hány percnek kell lennie a menetrendszerinti érkezési és indulási idő között ahhoz, hogy az Győr állomás rendelkezője számára is csatlakozásnak minősüljön.
Tekintettel arra a sajnálatos tényre, hogy a MÁV Üzletszabályzata hibás teljesítés esetén sem tartalmaz kártérítési lehetőséget az utasnak nem helyjegyköteles vonat esetén, így az utasnak más módon, polgári peres eljárásban kell érvényesítenie kárigényét!
Nagyon erős az elhatározás bennem, hogy a jövőben hasonló esetben polgári peres eljárásban követelem a cégen 1000 forint/órás szorzóval azt a nettó összeget, amennyivel a csatlakozásmulasztás miatt később érkezem célállomásomra. Ez kiegészül még az ügyvédi és egyéb költségeimmel a per kapcsán, továbbá a perköltséggel. Ezt mind-mind a hanyag munkavégzést eltűrő MÁV ZRt-nek kell megfizetnie! Nekem csak egyszer kell leírnom a beadványt, aztán csak a dátumot és vonatszámot cserélgetni. Önök meg járhatnak ügyvédeikkel Győrből Budapestre a cégük központja szerint illetékes bíróságra magyarázni a magyarázhatatlant!
Megjegyzem továbbá, hogy hasonló perre számíthatnak akkor is, ha a csatlakozást a Szolgálati Menetrend 2. számú táblázata alapján nem biztosították! Nevezett menetrend ugyanis soha, sehol nem került hivatalos kiadásra az utazóközönség felé, így azok a szolgáltatás választásakor nem voltak az összes releváns információ birtokában, így a Polgári Törvénykönyv szerint a hibás teljesítés ez esetben is fennáll!
igen, de akkor sem kezeli a perceket, szóval akkor viszont ha lehúzom akkor órákat ugrik nem pedig a megadott 1 vagy 3 perces értékeket. Nem csinálnál nekem egy ilyet, hogy állomás nevek és utána meg egyaz oszlopoknál kb. 2 perces ugrások lennének amit aztán én tudnék módosítani.
Esetleg meg lehetne tanulni az Excel használatát, bár kétlem, hogy erre ez a legmegfelelőbb topic... Na, mindegy. Szóval kijelölöd az az oszlopot, amelyikben az időadatok vannak, majd Formátum->Cellák->Szám
KEresett valaki menetrendszerkesztő progit..Namost Excell táblázatba nem lehet megcsinálni mondjuk hogy pl:
Batthány tér 12:00 (érték: X)
Margit híd 12:02 (érték: x+2)
Szépvölgyi út 12:04 (érték: X+4)
Tímár utca 12:05 (érték: X+5) szóval valami ilyen formátumban nem lehet? Én próbálkoztam de valami miatt mindig pénzzel számol, nem idővel. Valahogy csak csak át lehet állítani. ha tudtok valami infót írjátok meg.
>Én sok céget láttam belülről, az igazi feketegazdaságot maffiát hírből ismerik ezek a finom emberek itt a fórumon. Asszem, még sosem értettem veled egyet, semmiben. Itt az ideje. Talán annyit fűznék hozzá, hogy a feketegazdaság nem azonos a maffiával, annál sokkal szélesebb körű.
Sajnos, a műanyagok, szigetelések zöme elég mérgező füstöt tud produkálni, zárt térben pedig könnyen eszméletét is veszthette az illető, mire az ajtónyitás megtörtént. Bár azon ismét lehet majd témázni, hogy ha éber volt, miért nem húzott vészféket?
"Ma este IC613-ra +100 perc volt kiírva a Keletiben. Érdekességképp IC 601-re semmi. IC618-ra +50 szintén a Keletiben. Valami nagy baj lehetett a keleti országrészben."
Üdv! IC618 azért indult +50-nel, mert IC613 járatpárja, azaz IC613 bejön 18:17 kor és 19:05 kor indul vissza Nyíregyházára! Senkinek nem volt esze a MÁV-nál hogy egy pótszerelvény kiállításával ne eleve 50 perc késéssel indítsunk egy IC vonatot??? Magyar, akarom mondani MÁV mentalítás! Gratulálunk!:(((
Mintahogy a fűtéshiány! Ja és 2006-ot irunk!!! Garfield
A nagyipari és nehézipari cégek megszűnése nagy kiesést jelentett. teherszállításban is, de személyforgalomban se elhanyagolható mértékben.
Kb a 90 es évek eleje közepén a nagy elbocsájtások miatt csökkent a vasúti bérletes utasok száma.
Nosztalgiával lehet arra emlékezni, hogy 22.45 kor indult a Józsefvárosból a vonat a 120 a vonal felé (is)
Volt amikor 23.45 kor is indult innen, Józsefvárosból.
A nagy cégek nagy számban alkalmaztak vidéki bejárósakat az átkosban és a 90 es évek első évtizedében bekövetkezett "gazdasági" összeomlásig. -1993 körül volt a legtöbb munkanélküli
Jelenleg sajnos sose fogjuk elérni a vasút aranykorát, ha ezek a tendenciák folytatódnak minden tekintetben.
90 es évek közep egy mélypont volt onnan sikerült statisztikailag is érzékelhető módon felfelé ívelni, de ez a lendület megtörni látszik, mármint az utaszám és a megtett kilométerek növekedése.
Kellene már egy vasútbarát közelekedésben a tömegközlekedést preferáló politika.
Közlekedés Állami pénzekből zajlik, tudom sokan megtalálták a forrást a "dülöngélőBz-k" révén de az ha megnézzük a 64-est 49-est szinte érzékelhetetlen megtakarítást hozott. (valaki írja le nekem mennyi a megtakarítás forintosítva)
Ezért nem tartottam azt jó útnak. Valami jobbat kell kitalálni. Halottam a rádióban (Kossuth) egy nyilatkozatot a minisztertől mi szerint 1000 milliárd kellene a vasút fejlesztésére......
akkor most ingyenes vagy pedig 20%-ot az utasnak kell fizetni ?
Mo.-n kb. 40 éve az állam fizet 80%-ot.
Állami cégnél Állami vállalatnál igen, vagy Közhivatalokban most is.
Magánkisiparos maszek, GMK nem játszott már az átkosba se.
Amikortól magántulajdonosok vannak szabadon döntenek és városi csak helybeli munkaerőt vesznek fel.
Így megspórolják a bérlet árát.
Vidékit alkalmazni évről évre magasabb bérlet árával, egyes maszekok el se akarják a bérletet számolni.
Iparban például nem ritka amikor egy műhely dolgói R. országból jött állampolgárok.
Munkaügy is sokszor engedélyezi (zsebbe egy kiscsit...).
Ezek van úgy , hogy a műhely padlásán laknak.
Nekik nem kell Vasúti bérlet az biztos. Én azok nem az Ady nemzetközi vonattal mennek haza az is biztos (sajnos)
Abban az iparágban ahol én melóztam anno, volt olyan, hogy a "Dóra néni" az egykori GMK ból lett KFT tulaj csak 50% ot térített a bérletből.
2003-ban amikor 80% a elszámolható volt.
A mintaboltban meg "kockásfüzetbe" vezették a bevételt, számla ritkán készült, többnyire a magánszemélyek nem is kértek.
Ha be se könyvelte a bevételt, nem írt számlát minek fizette volna a 80% os bérletet.
Egyébbként is csak abból a városból akart alkalmazni munkaerőt , hogy egyáltalán ne kelljen még azt a 50% ot se kifizetni.
"Vállakozók" egy csoportja inkább magánfogyasztását írja le és lesz a vállalkozás eredeménye O közeli. Minek a bérlettekl csökkentse a vállakozás "eredményét"?
Én sok céget láttam belülről, az igazi feketegazdaságot maffiát hírből ismerik ezek a finom emberek itt a fórumon.
Látom GySEV téma újra felütötte itt a topikon a fejét -nagyon helyesen.:)
Természetesen nem akarom osztani itt az észt. Csak én is hozzájárulnék egy-két mondattal a tapasztalataimmal, de lehet, hogy sok marhaságot is írok. Vannak itt a fórumokon illetékesek is akik naponta látták illetve látják mi a helyzet a gysevnél.
GySEV-nél az ABmot ugyanúgy átjárt Ebenfurthba mint Parndorfba. Az FHÉV vonalon az egyik Ab meg is járta, szó szerint egy teherautó Wiedennél elgázolt.
Persze Sopron és Ebenfurth között ritkán lehetett látni mert leginkább az ABbmot vagy később a Bamot ingázott naponta kétszer Oberloisdorf-Wien közvetlen kocsival. Persze volt mikor egy 324 ált be két bh-val + az említett öbb kocsi.
De láttam már olyan képet is ahol ABbmot 2+Bamot 701+ÖBB BDT kocsi volt a személyvonat vagy a 122-es gőzös ment 3db Bz kocsival, valamint Lovas Gyula Úrtól egy 77-es képet melyen ABmot áll Ebenfurthban, vagy Sopronkertesnél.
Hogy a Bamot hogyan miképp volt nem tudom az illetékesek már írtak erről a Vasútgépész topikban.
Az FHÉV vonalon a Tas után ABmot ment de hamar itt is megjelent a Bamot és volt olyan menet is mikor Bamot és ABmot ment egyszerre Pomogy és Pandorf között, de mintha ABmot és Bh kocsis összeállítás is volt. A határmenet újra megnyitása után többnyire a 90-es évek legelején, mikor Pomogy és Fertőd között nem volt meg a határátkelő akkor Bamot és többnyire az 1. osztályú kocsijával ment, valamint Szergej Bh+BhD összeállításban, de M44+Bh is előfordult. Az osztrákok itt is az 5046 és 5145 motorokat nyomatták és a 2143 schlierenes összeállítást. De a 80-as években az utazóközönség nagy megelégedésére a Bzmot 501 és 502-es döcögött, kezdetben egy mellékkel majd a 80-as évek második felétől egy Bzx és mindkét végén motor volt, ekkor már napi ha jól tudom 5pár vonat ment Nezsider és Pomogy között.
1993-tól jártak az SGP 5046/5146 motorok is a GySEVnél így ezek közlekedtek az Fhév valamint Sp-Eb. között, igaz itt még V43-ak jártak gyakran 2 illetve 1 bh kocsival, de volt V43+Bamot is, valamint közvetlen Wien-Sopron-Lackenbach ÖBB 5146-al vagy 3142-al.
1995-től pedig a Jenbacher motorok jártak illetve járnak most is, igaz GYSEV osztrák szakaszán már nem, csak az Fhéven hétvégén drót alatt, a Talentekig előreláthatóan.
Nem találtam meg a hozzászólást, ezért most már nem mondom biztosra, hogy Bz nem járt át, mondjuk égés lett volna. De volt a GySEV - nél még egy négytengelyes motorkocsi a Bamot 31 Papagály.
A Bz-k jártak át Fertőszentmiklósról-Parndorf-ig, az osztrák utasok nem megelégedettségére, majd amikor megjöttek az Jenbacher motorkocsik, akkor a 2 Bz+4 mellék átlett adva a MÁV-nak, a kát Bz lett a MÁV-nál a 206, 207-es
Nem találtam meg a hozzászólást, ezért most már nem mondom biztosra, hogy Bz nem járt át, mondjuk égés lett volna. De volt a GySEV - nél még egy négytengelyes motorkocsi a Bamot 31 Papagály.
Pedig nekem úgy rémlik, hogy Pomogy felé mintha az is lett volna, de ebben nem vagyok biztos. Majd a GYSEV-esek elmondják. Amúgy meg volt Ebenfurthba V43+Bh(v) összeállítás is. Sőt az EUREGIO-k is ilyennel jártak a Halberstadtiak megérkezése előtt. Így Pomogyra is mehetett ilyen, csak éppen dízelvonatással. (A határátmenet utasforgalomra való megnyitásakor Bh-s kocsi szerepelt a képen, az újságcikkben.)