Ha ennyire nem vagy képben, legalább a kezelési/használati utasítást olvasd el!!!!! Abból azonnal kiderül, hogy annak a visszajelzőnek _nincs köze_ az akkuhoz! Egyetlen dolgot jelez, mégpedig, hogy tölt-e a _generátor_. Ugy tűnik a tied megsem tölt.
"egy rövid és óvatos "behúzatással" oldottuk meg, ami nem túl egészséges"
Köszi a tippeket, megnéztem, de úgy tünik tévedtem, nem onnan jön a hang, ahonnan gondoltam. 1.6 SR motoros Bora, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van egy szíj, amin a klíma, generátor van. Én erre gondoltam, de nem ez. Itt a motor bal oldalán egy kicsit feljebb van egy fekete doboz (az oldalán függőlegesen) ami szerintem egy másik szíjat takar (talán ez a vezérműszíj?). Olyan mintha onnan jönne. Nehéz megállapítani, mert csak ritkán csinálja, és csak akkor, ha már állt egy ideig. Indítózás után, miután elindult a motor (nem indítózás közben) olyan hangot ad, mintha egy szíj elcsúszna, vagy valami szorulna és úgy akarná forgatni. Ez egy másodpercig tart és elhalgat, utaána később sem jön elő, csak ha újra indítok. A kérdés mi van a műanyag alatt? Le szeretném venni, megnézni mi adja ezt a hangot. Arra gondoltam esetleg vízpumpa lehet?
Nos!Átnéztük az elektromos rendszerét az összes jeladót (számszerint 3 van benne) kicseréltük,de a hiba ugyan az! Ahibatároló pedig ezt írja:"Meghajtó fordulatszám jeladó a jel nem elfogadható"!Vezérlötömb az összes mágnesszeleppel kicserélve hiba ugyan az!Egy 4 éves autónál kábelszakadás lenne?
Lenne itt egy rejtélyes probléma:
Adott egy 2002-es 1.9DCi Renault Scenic.
Előzmény:
Kb. 1 hete - amikor az a rengeteg eső esett - egyszercsak menetközben kigyulladt a töltés jelző - akksi - lámpa. Ezekután ez így is maradt, bár az autó minden esetben (pl. ~36 óra parkolás után, hajnalban) azonnal indult. Első körben természetesen felmerült, hogy az akksi megadta magát, így elvittük egy akkumulátoros-hoz, hogy vegyünk egy újat. Itt megmérték az akksit, meg csináltak egy terheléses tesztet is, aminek az lett az eredménye, hogy a kereskedő maga beszélt le egy új akksi vásárlásáról mivel szerinte - illetve az eredmények alapján - az aksinak semmi baja. Eközben persze a generátor töltését is megnéztük és az is rendben van.
Ez alapján arra jutottunk, hogy valószínüleg a visszajelző lámpa indokolatlanul jelez akksi hibát, és biztos az azt vezérlő áramkör ázott be.
Tegnapelőtt délután kb. 8-9 óra parkolás után nem sikerült elindítani. A jelenség teljesen olyan volt mintha teljesen lemerült volna az aksi. Bár a műszerfal kijelzői gyújtáskor világítottak, indítózáskor viszont elkezdtek pislogni meg össze-vissza villogni. Az indítózás pedig csak egy kiábrándító kattogást váltott ki a motorból.
A problémát ekkor egy rövid és óvatos "behúzatással" oldottuk meg, ami nem túl egészséges de határozottan célravezető volt. Ekkor a kuplunk első óvatos felengedésére és ezzel egyidőben való indítózás hatására a motor azonnal beindult.
Az akksi visszajelző lámpa továbbra is folyamatosan világított!
Ezután első utunk egy szervízbe vezetett, ahol is sajnos nem sikerült rákapcsolódni az autó kompjúterére, pontosabban a sok közül csak a motorral kapcsolatos részt sikerült lekérdezni, ami viszont izzítógyertya problémát jelzett. Az akksit itt is megmérték és itt is úgy tűnt semmi baja.
A szerelő viszont azt mondta, hogy ettől még nem kéne az "akksi" kijelzőnek világítania.
Ezután cca. 1.5-2 órás várakozás után (kereket kellett cserélni, illetve felnit kalapálni, mivel a szervízbe menet sikerült megtalálnunk egy jobbfajta kátyút, ami csöppet hazavágott 2 kereket) az autó azonnal indult, és haza tudtunk jönni vele.
Az akksi visszajelző lámpa továbbra is folyamatosan világított!
Másnap reggel viszont már egyátalán nem sikerült elindítani. Megint teljesen olyan volt minden mintha le lenne merülve az akksi. Ugyanakkor a gyújtás ráadása után a műszerfal világít, az indexek - ha bekapcsolom - villognak rendesen, megfelelően, a fényszóró is világít. Tulajdonképpen minden lámpa világít rendesen. Indítózáskor viszont minden elkezd pislákolni, villogni, a motor csak "kattog" - ezt elég gyorsan teszi - és persze a motor nem indul.
Ez azért is érdekes mert ez egy dízel autó és még hideg sincs nagyon.
Jelenleg:
A hiba változatlan, az autó nem indul. Ma visszük vissza a szervízbe egy alaposabb átvizsgálásra. Remélem most is sikerül "behúzatni" és a szervízig eljutunk valahogy. Viszont attól tartok, hogy nem lesz egyszerű kideríteni a hiba okát, ezért mindenfajta ötletet, javaslatot szívesen vennénk.
Összefoglalva:
Minden jel arra utal, hogy kikészült az aksi (indítás nem megy, visszajelző lámpa világít, behúzatásra indul a motor), ugyanakkor műszerrel mérve semmi baja!
Nem kaptunk semmit, itt ez nem divat a KF részéről. Annak ellenére, hogy a rendelet szerint kötelességük lenne. 9év alatt két emilt kaptam tőlük összesen, a másik is annyit tartalmazott mint amit elküldtem neked emilben. Itt meg kell álmodni a változásokat.
Az egy elektronikusan vezérelt váltó.Lehet a hiba a vezérlésben is,lehet a kötegben,lehet még valamelyik másik egységben is,amivel a váltó vezérlője "nem ért szót" ezért kidobja magát hibára.
A váltóban a vezérlődobozt is átnéztétek? Lehet elektromos hiba is,valamelyik érzékelő vagy vezérlőszelep elektromágnese szakadt,zárlatos,stb.
Hali lenne egy spec kérdésem automata váltó ügyben!Javítunk egy ZF 5-HP 19 típusú váltót (VW PASSAT,AUDI A4 A6 A8)!Egy kis segítségre lenne szükségem!Belsö hibára utaló jelet nem találtunk (már többször szétszedtük)!Indítás után a választókart D-be rakjuk majd 5 méter után szervíz fokozatba vált!Ha valaki találkozott már ilyennel akkor HELP!THX! Már minden elképzelhetöt átnéztünk,de minden ötletet szívesen fogadok!
Valakinek a honlapjára, vagy valamelyik ingyenes tárhelyre kellene feltenni. ( gondolom) Persze _törvény_ szerint a GKM, vagy a KFF honlapján fenn kellene lennie.
Hali!A leggyakrabban elöforduló ok az 5. sebességet rögzítő anya fellazulása ez tud búgó,sípoló hangot adni!Továbbá az is lehet,hogy a váltó csapágyai adták meg magukat ha menet közben kinyomott kuplungnál nem hallgat el akkor pedig a differenciálmü csapágyai szólnak!Az olaj feltöltéssel kapcsolatban sztem a + 1liter az túlzás!
"azert azt is illendö megnezni, nem jar e nehezen valami amit hajt..."
Dehogynem!!! A generátor. Azért "sír". :-))
Ha indítás után szól, akkor a generátor tárcsája szokott csúszni, mivel ilyenkor nagy áramot venne fel az akku, leterhelve ezzel a generátort. Jellemzően a MicroV szíjak csinálják. Vagy a szíj, vagy a tárcsa (vagy mindkettő) kopott el. Többségében a szíj csere után is visít, ilyenkor a tárcsát is cserélni kell. A feszítők többsége automatikus, azokkal nem lehet variálni. Ezen nem segítenek a fujkáló anyagok, azok a folyamatos nyiszorgás/surrogás ellen jók. Ahogy Elf is mondta, a WD40 csodákra képes. A szilikon szerintem ezen csak ront, bár még nem próbáltam. Viszont a szíjjakhoz vásárolható csoda spraykkel kizárólag rossz tapasztalataim vannak. A hatásuk nagyon rövid, és tönkreteszik a szíjat.
Nekem is nyekereg az első pár kilóméteren (F tipo 1.7D), szerintem nem nagyon szabadna fújkálni spray-vel, inkább cseréljük ki. Nekem 900Ft volt az új ékszíj, nem tudom, hogy mennyibe kerülhet a csúszásgátló spray, de szerintem a mai árak mellett megközelíti az új ékszíj árát, akkor meg már inkább újat. Amúgy mennyire kell, hogy feszes legyen? Egy centire benyomható, az jó?
A probléma: Opel omega 2.4-es 1988-as , a hiba az hogy alacsony fordulaton ( 1500-alatt ) meg-megszakad a gyújtás, vagy az üzemanyag ellátás, ( olyan mintha leakarna álni, mikor leveszik a gyulytást és már majdnem leál a motor akor viszaadják, éppen elkapja aztán jár tovább ), már kivolt cserélve az elosztófedél gyujtáskábelek, gyertyák, lambdaszonda, egy idejíg megjavult de most megint csinálja, érdekes hogyha tempósabban haladok vele 2000-es fordulattal és felette, akor nem vagy csak nagyon ritkán csinálja.
Olyan a jelenség mintha végletesen elszegényedne a keverék, vagy eldúsulna és azért esik le a fordulatszám...de 3-hónapos a lambdaszonda kinyírta volna???