Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18067
A szíjfeszítő is adhat kopogó hangot? Azt ugyanis nem tudtam cserélni(nem bírtam meglazítani) a vezérműszíj cserénél.
Előzmény: Törölt nick (18063)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18066

Az a baj hogy melegen is hallom. Talán egy kicsit erősebben is mint hidegen.

A gyertyapipát meg nem merem levenni, félek hogy megráz, meg közben kell a gázt is húznom.

Előzmény: wastegate (18064)
kacagógerle Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18065
Hát igen,át tudnak cseszni a hangok rendeen.
Én úgy jártam egyszer,hogy iszonyat hangja volt a motornak mintha egy MTZ járt volna.Azt hittem már a végét járja(van benne vagy 800.000),mikor véletlenül egy csavarnyúzóval valamiért megfeszítettem a hosszbordásszíjfeszítő lengéscsillapítójának a felső felfogatását.Néztem ám nagyokat,mekkora csend lett,és hogy milyen szépen jár ez a moci,esze ágában sincs behalni.:-)
Szoval a lengéscsillapító perselyezése volt ki mint állat,és ez adta a kerepelő hangot.Türelmetlen ember lévén mit is csináljak?Kivettem a fém perselyt,és egy darab disszou tömlőt bevágtam a helyére mert pont az a méret.Azóta csend van és nyugalom.:-))
De tud érdekes hangot adni még dieselnél a vákumpumpa is.Szinte olyan csattogást produkál,mint mikor tényleg valamelyik csapágy elszáll a motorban.
Előzmény: Törölt nick (18063)
wastegate Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18064

Nem a hidrókra gondoltam ...1s típusok mint pl suzuki,opel,honda ami majdnem rover:O) hajlamosak hidegen kopogós kattyogós hangod adni.

 

Üzemmeleg allapotban viszont csönd van mint a temetőben.

 

A dugattyú adja a hangot ami "billeg"a hüvelyben, majd megmelegszik és "bedagad".

 Ezért kérdeztem a meleg dolgot...

 

Ha lehúzod a gyertyapipát változik a hang, ill. megszűnik esetleg?

 

Nézd meg mind a 4 hengernél! Természetesen 1enként :O)

Előzmény: tamaszo (18060)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18063

Nagyon sokminden lehet az...mondjuk vízpumpa vagy vezérszíjfeszítő...akármi.

 

Nemrég én is meg voltam győződve,hogy vége a blokknak,iszonyú kalapálás,csörgés..azonnal leállít,semmi nem látszik.Nézem alul,nézem felül..na mondom ez csapágy,ez van..azért újra beindít,mostmár nyitott géptetővel..iszonyú kerregés...olajlámpa elalszik,fordulat egyenletes..pár mp után gyanakodva kiszállok.

Nézek alul,nézek felül....vezértengelycsapágy? Óvatosan kis gázt adok,erre olyan a hang,mint amikor flexelnek valamit..mintha nagyon előlről jönne..generátor,légkondi,vízpumpa,szervoszivattyú..stb..??!? Nézem,nézem ahogy forog,hallom,hogy igen,elől darál valami.Leállítom és hogy lássak is,odanyúlok,hogy kipattintsam a blokk elején az olajbetöltő sapka előtti kemény műanyag tálkát (ami azért van,ha az olajat mellé öntöd,ne a szíjakra öntsd).Hozzáérek,és szinte leesik..hoppá..lerázta magáról,ennyire..!!..? Kikotrom azt a műanyag vackot,érzem,hogy meleg..nem szokott ez meleg lenni..mintha büdös is lenne..megnézem közelről,hát az alsó pereméből hiányzik egy tized mm.Az egyik (és csak az egyik a 8közül!) ventillátorlapát beleért a meglazult műanyagba alulról,ez adta az iszonyú hangot.Minden fordulatra egy koppanás..én meg már temettem az autót:)) Persze a műanyag is azért lazult meg,mert előtte egy héttel meglöktem,mikor a blokkot takarítgattam,nem vettem észre,és mostanra "mászott" bele egy tizedet a ventillátorba..ki gondol ilyen piti dologra amikro beindítva az autót istentelen kerregés jön a "motorból"..?:)

 

Előzmény: tamaszo (18060)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18062
Én is remélem hogy nincs nagy gáz, de nem szeretném ha "kilesne a hajtókar a blokk oldalán"
Előzmény: csapás007 (18058)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18061
Nem mindegy, mert a dugttyúcsapszeg cseréhez ki kell vennem a motort, a hajtókarcsapágyat alulról megcsinálom. Remélem nem olyan súlyos, hogy főtengelyköszörülés vállna szükségessé.
Előzmény: csapás007 (18057)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18060

Nem halkul melegen, nem hiszem hogy hidrótőke lenne, azt felismerném, ez mélyebb hang. Főleg a vezérlés oldaláról hallatszik. Ha kalapácsnyéllel hallgatom akkor a motortartóbakknál a legerősebb. Nem emlékszem, hogy a motortartó bak a hengerfejre, vagy a motorblokkra van felfogatva. :(

Amúgy Rover 216 si.

Előzmény: wastegate (18056)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18059

Nekem is mondták skodán,hogy "csak rezonál valami",amikor megfordult a hajtókarcsapágy az alufólia "bélésben"..és nem az a "szerelő" mondta,aki kialufóliázta.

Egyébként ezek tudtommal hideg motornál a leghalkabbak,melegen az olaj már hígabb,sokkal durvább hangja van.Nem tanácsos nagyon forgatni,mert ha szétszakad a blokk oldalán leselkedik kifele a hajtókar.

 

Előzmény: csapás007 (18058)
csapás007 Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18058
Amugy irtad hogy valamelyik szerelö nem is hallja( ha nem villanyszerelö) akkor lehet hogy nem is akkora a gáz,mert azért 1 csapszeget ill hajtókar csapágyat még a láma szerelö is hallja......
Előzmény: csapás007 (18057)
csapás007 Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18057
Ha ugyis szétszeded végülis mind1 mert akkor meglátod ill méret stb....
Előzmény: tamaszo (18043)
wastegate Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18056

Melegen elhalkul?

 

:O) azt sem tudom miféle motor :O)***********************

Előzmény: tamaszo (18055)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18055

1500 fordulaton kezdem hallani, és kb. 2200-ig, gyorsításkor is és gázelvételkor is.

Alapjáraton semmi, magas fordulaton sem hallom.

Előzmény: wastegate (18054)
wastegate Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18054

A hajtókar csapágy...terhelésre kb 3000fordulaton,

A csapszeg pedig gázelvétel alkalmával hallatja a hangját...

 

amit írtam az saját vélemény...!

 

westi

Előzmény: tamaszo (18043)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18053

Köszi a gyors választ!

Úgy érted, hogy a dugattyúcsapszeg hibája kétszer gyakoribb? Hang alapján meg lehet külömböztetni?

Előzmény: henger fej (18048)
jakapapa Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18052
79-es 1,5-ös aut I-s Golfom nem indult. Akksit feldobtam Absaar-ra, talán du majd, mert elég lassan forgatta és bikáról sem röffent. Viszont ha du esetleg töltött akksiról sem, vna vmi tippetek, vmi tipikus meghibasodas? köszönöm
nkozo Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18051
Nem tudom nagyobban (max 512 kb)
mailben viszont elküldöm ha kell...
Előzmény: henger fej (18047)
henger fej Creative Commons License 2005.12.30 0 0 18050
"Ma megint játszottam a zk-ás gépen."

Ment az EOBD is.

Egyébként ahány KF, annyi szokás, és értelmezés.
A tanfolyam, 6000 Ft, és vizsga nélkül is lehet folytatni még az EOBD-t is...

Bár én 2.-án kisem nyitom a műhelyt. Áfa változás... meg még jó néhány új rendelet is lehet majd.

Jaa... Csak zárt kapuk mellett demozgattunk mi is.
Előzmény: 409 (18033)
Finder77 Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18049

Kössz a wartburg topicot, átolvasom!

Alaplapon szokott lenni a hiba, szarok az utángyártott kondik. Ezeknek általában forog a belük, és persze mindig hidegben megy el a kontaktus benne.

henger fej Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18048

...hajtókarcsapágy vagy a dugattyúcsapszeg....

1 : 2 vagy több.


(1= hajtókarcsapágy, 2= dugattyúcsapszeg.)

Előzmény: tamaszo (18043)
henger fej Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18047
Jisoráz! (Jobb képfelbontás!!!) Semmit sem látok az egészből. :-(
Előzmény: nkozo (18046)
nkozo Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18046
és az utcsó
nkozo Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18045
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/5/1/THM_0001109551.jpg
Előzmény: nkozo (18044)
nkozo Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18044
Találtam kapcs rajzot http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/5/0/9/THM_0001109509.jpg
1a ködösről ha segit1
Előzmény: MGX (18008)
tamaszo Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18043

Sziasztok!

Ki és milyen módon tudja megállapítani, hogy a hajtókarcsapágy vagy a dugattyúcsapszeg kopog?  Van olyan szerelő, aki nem is hallja a kopogást.

Én sajnos hallom. :(

gadna Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18042

 

  AKI EBBEN SEGÍT!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Hali!

 

Van egy Vectrám és az lenne a próblémám, hogy a távírányítója nem nyitja az ajtókat.

 

A központi zár amúgy rendesen műkődik, meg nem is emlékezős baja van, hanem voltam vele autóvillamosági szerelőhőz és ő mondta, hogy le van tiltva a 3 gyári kulcsból kettő, és a letíltottak közül az egyik pont nálam van. Más kulcsom nincs, külföldről behzott kocsi.

 

Nem lopot a verda, meg semmi ilyesmi.

 

Na már most cserélném én benne a zárat uneverzálisra, de nincs 20.000 ezer forintom az istenek se.

 

Tudna-e valaki valami megoldást.

 

 

 

 

 

 

deaktoni Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18041
Én kicsit konzervativ vagyok, 3 Wb 353 -volt, és olyan , hogy összeomlik a gyujtás nem tudok elképzelni,persze , ha egyébként rendben tartod öreg csatalovadat. A gyujtás hibáját sokszor a megszakitók okozzák, főleg mert utángyártottak, a zárásszöget nem lehet tökéletesen beállitani rajta. Más esetekben a gy. trafók hibája, de nem ritka a gy, trafon lévő 2 kábel felcserélése sem ,. ez szokott aztán véletlenszrüen " összeomlást okozni. Javaslatom : válastd az egyszerübbet: Trafók ellenőrzése, én kicseréltem Zsiguli trafókra, mert az sokkal nagyobb szikraszámra van méretezve, /Pf 125, ZUK stb.is jó, csak régi tipus legyen./ Nagyon fontos , hogy a 2 vékony kábel helysen legyen bekötve, Rajz szerint./ Ha nincs rajz küdhetek /Gyertya kábelek sötétben való ellenőrzése után már nagy baj nem lehet a gyujtással.Kondenzátorok ellenőrzésére nem tudok jó módszert.
Előzmény: Finder77 (18030)
no_holy_shit Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18040
szerintem ne szorakozzal a kensavval. Haverom gimiben vizetontott a kensavba (ha jol emlexem pont forditva kell). Mivel a folyamat erosen exotherm ezzert kifutott a kensav ra a kezere es szep egesi serulesek lettek rajta :-(
Előzmény: NeomatiK (18034)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18039

Sziasztok!

 

Keresek (lehetőleg a 13. kerületben) autószerelőt, akinél megheggesztethetném egy Borának a kipufogóját. A középső felfogatás levált a kipufogócsőről (pontheggesztés elengedte). Aki tud megbízható szakembert az légyszi írja meg az elérhetőségét.

 

Előre is köszi:

BB

NeomatiK Creative Commons License 2005.12.29 0 0 18038

Köszi!

Azért megmérem, hátha szívja valami, bár nem hiszem. Csak szegénykém már tényleg túlkoros az átlaghoz képest. Egyébként Szászakku márkájú. Kerestem most a neten, de nem sok infót találtam róla, szinte semmit. Csak annyit, hogy még gyártják, de hogy hol kapható az már nem derült ki.

A Perionról meg azt találtam, hogy Szlovéniában gyártják :-O

Meg van ez a Top Akku, ami ugyanúgy néz ki mint a Perion, azt meg itthon gyártják.

Melyiket javasoljátok? Vannak számomra ismeretlen típusok is, Gigawatt, Global ... meg ilyenek :) 11-14ezer forint között. Bár a Global talán drágább egy picit.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!