Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
"Nem kéne a műszaki átvételt esős napra időzíteni? :-)"
Nem kell, létezik árasztásos próba pont a lefolyás vizsgálatára, valamint feltalálták már a vízmértéket; pár hónapja az M0-áson a megrendelőnk (Állami Autópálya Kezelő zRt.) ezeket rigorózusan alkalmazta is a munkánk ellenőrzésére (igaz, az nem útburkolat volt hanem szigetelőréteg).
"A Kamaraerdei utat igencsak megviselte az ide terelt forgalom."
Elképesztő ami ott van, nem egyszerűen huplis az út, hanem cakkos szegélyű kráterek és lyukak vannak benne, elég egyet eltalálni hogy garantáltan futómű- és gumisérüléseket okozzon! Viszont ma reggel ötletes forgalomszabályzó eszközt telepítettek oda: reggel a csúcsidőben a befelé vezető oldalon állt egy furgon, előtte egy Skoda Liaz, az előtt négy ember egy lapáttal és az avart nézegették az út mellett. Komolyan fogalmam sincs, hogy mit csinálhattak ott (és mire kellett nekik a lapát, valamint ha kellett, akkor miért csak egy).
Egy kis közlekedési téma, bár nem bkv... Nem tudom, láttátok-e, a nagy eső milyen jól megmutatta a vadiúj Leányka u-i burkolat egyenetlenségeit. :-( Nem kéne a műszaki átvételt esős napra időzíteni? :-)
A másik: tegnap át kellett autóznom Budaőrsre. A Kamaraerdei utat igencsak megviselte az ide terelt forgalom. Óvatosan vezessetek, ha erre jártok, mert hatalmas kátyúk vannak (több m2-esek!!!), és mivel víz van bennük, nem látszik a valódi mélységük, ami akár 15-20 cm-es is megvan. :-( A tavaly felújított szakasz pedig a vízátfolyások miatt életveszélyes. Már 30-40es tempónál is lehet gyakorolni az aquaplaningot. :-( Nem tudom, hogyan tervezték a vízelvezetést, de az esővíz még csak véletlenül sem a lefelé baloldali útárokban folyik, hanem megtalálja a saját útját.
A feleségem is küzdött a bkv.val. Odáig jutott, hogy van egy zöld számuk, amin lehet panaszkodni. Állítólag még azért is érdemes szólni, ha dohányzik a sofőr, mert azonnal rászólnak.
Ez a probléma már régóta nekem is feltünt. És sajnos mindkét irányban ugyanez a helyzet. "Szerencsés" helyzetben egy 3-as is beáll a sorba, így aztán ha az ember lekési fél perccel a teljes konvojt, várhat 20 percet, mire újra jön egy másik konvoj.
A buszos témára reagálnék. Mostanában (kb. fél éve) rendszeresen előfordul, hogy a 14-es, 114-es buszok konvojban járnak. Írtam a BKV-nak egy e-mail-t, melyben felhívtam a figyelmüket a problémára. Kb. egy hónapra rá válaszoltak, hogy nem ők üzemeltetik az említett járatokat, de írjam meg a pontos időt, megállót és rendszámokat és akkor tudnak lépni az ügyeben (ez nem tudom, náluk mit jelent). Azóta kétszer már beküldtem rendszámokat és a többi adatot, de azokra a levelekre választ már nem kaptam, és a buszok sokszor hasonló módon járnak. Véleményem szerint a soförök okolhatók a dologért, mert akkor is előfordul a konvojban járás, amikor nincs csúcsforgalom. Egyszer előfordult, hogy a buszmegállóban vártam egy ismerősőmre, és késett cirka 45 percet. Figyeltem a buszokat és a 14-est mindig követte egy 114-es szorosan, mint egy autóversenyen. A soförök szerintem beszélgetnek, kártyáznak, csajoznak (és remélem nem isznak), aztán együtt útra kellnek. Nem tudom, mit lehetne tenni az ügyben. Olyanra is volt példa, hogy egy idős hölgy faggatta a sofört - nem sértő módon -, hogy mi az oka a konvojban haladásnak. Erre a soför leszállt, hogy addig nem megyünk tovább, amíg a "némber békén nem hagyja".
Bár most éppen süt a nap, de az utóbbi napok nyirkos idõjárását felejtendõ, küldök nektek egy nyár eleji panorámaképet, amikor még gazos volt a Wolf kripta kertje is.
Meghallgatni még nem tudtam, mert akkor éppen dolgoztam, de felvettem a műsort. Ezúttal nem tudtam foglalkozni a beállításokkal, ezért kicsit dobozhangja van a felvételnek, de azért élvezhető. Az első pár másodperc kivételével felvettem az egész két órás műsort, így azt is meghallgathatjátok, hogy milyen környezetben hangzott el a riport. A teljes anyag 150 megabyte MP3-ban. Ebből kivágtam a Veled készített riportot, az külön is elérhető, tizedakkora méretben. Felírom Neked egy CD-re, és alkalomadtán átadom.
És egy esős-felhős kép a KGT által is örökbe fogadott kentaurról. Ppapa javaslata volt, hogy különféle évszakokban (és meteorológiai viszonyok között:) készítsünk róla képeket, ha arra járunk.
A karácsonyi kiállítás a Kastélymúzeumban tényleg érdekes és szép, még ha nem is minden díszítési stílus áll közel az ember szívéhez.
"Kerületben telephelyen őrzött fedett zárt helyen van lehetőség autók tárolására ha érdekel."
Köszi, én már profilt szűkítettem, eladtam a fölösleget, három autóm van aminek szinte már mindegy (inkább majd hozok Németországból egy szép állapotút), plusz egy aminek nagyon nem, de az már fűtött helyen van :-)
"Az autógyártás meg úgy '85 körül befejeződött, nálam a krómozott lökhárítókkal ér véget..."
Ez igaz, nekem is csak krómos Alfetta GT-im voltak, de a Sud-ot '72-ben kezdték :-) egy haveromnak van is egy eladó a '70-es évek végéről, négyajtós (még a kis hátsó ajtóval), mondjuk a vasoxid ott is erősen játszik, de egészen nevetséges összegbe kerül, halom alkatrésszel. Magam is gondolkodom :-)
"Pár éve még rajta volt a két betű-négy számos rendszám, az inkább érdekelne mint maga az autó."
Kedves 504LACI! Tisztelettel meghívlak a kamerakiállításra résztvevőnek. A kiállításon szemléltető tablók is lesznek, ezek egyike egy kronológia lesz. A kamerák fejlődésének mérföldköveit fogja feltüntetni a vizsgált időszakban (mondjuk 1960 - 1985). Ezen szeretném feltüntetni más iparágak párhuzamos fejlődését is, első körben az autókra és a HIFI berendezésekre gondoltam.
Ha vállalkozol rá, arra kérnélek, hogy sorold fel képekkel illusztrálva, hogy melyik évben mi volt a "durranás", az a technikai újítás, amit legfontosabbnak tartasz, amit esetleg az élen járó autók modell neve mellett is feltüntettek, mint például az elektronikus befecskendezés, a turbó, az ABS, ehhez Te jobban értesz. Érdekes lenne általánosságban is, egy kontinensre koncentrálva (Európa vagy Amerika), illetve egyetlen márka tükrén keresztül is. Kérlek, gondold meg, vállalkozol-e rá.
Az egyes újításoknál azt szeretném feltüntetni, hogy mi volt az igény, ami létre hívta az újítást, ha tudható, hogy ki volt a felfedező, újító vagy első számottevő konstruktőr, akkor az ő neve, rövid ismertetése. A márka, aminél először megjelent a dolog, aztán az elterjedés mértéke, üteme: általánossá vált, egy darabig élt, majd elfelejtették, stb.
Már-már azt hittem, hogy az indulatok elsöprik gyenge hozzászólásomat...
Örülök, hogy vannak itt még a kerületből veteránosok, bár a többség még nem használja a kommunikáció eme formáját.
A Duna utcai roncs egy A Rekord Caravan, és jobbára már inkább vasoxid mint jármű. Pár éve még rajta volt a két betű-négy számos rendszám, az inkább érdekelne mint maga az autó. (Ilyet egyébként tudok Halásztelek előtt is.)
Az Alfa erősen érdekelne -már csak megtekintésre is- valami háború előtti autóról nekem is regéltek a környéken, érdekes módon én sem találtam meg.
Admirál nem ismerős, de nem is Opelban nyomom, bár volt az is egy pár.
A XI. ker.-ben pedig egy Lancia Apriliáról hallottam, bolond tulajjal. Utána lehetne menni, csak sok az áttétel és kevés a ráfordítani való idő.
Látom Te Alfázol. Jó is az, Cuore Sportivo, nekem is volt egy Sud. De ez már a modern vonulat.
Az autógyártás meg úgy '85 körül befejeződött, nálam a krómozott lökhárítókkal ér véget...
Kerületben telephelyen őrzött fedett zárt helyen van lehetőség autók tárolására ha érdekel.
Köszönet a jobb minőségű szkennelésért. A képet én lefényképezés után szkenneltem be annak idején, de a Kerub által létrehozott minőségben és nagyításban sokkal izgalmasabb volt látni a részleteket is.