2x10 box van. Ha 20 alkalommal osztottak ki jegyet, akkor már egy 4 fős társaság nem kaphat egy boxba helyet. Ezért nem árt némileg megvariálni a dolgot.
Ábra helyett inkább némileg szövegelnék:
Néhány boxot üresen kellene hagyni, és némileg később feltöteni. Az állandó kocsiszámot, ami mindennap megy, azt meg nem tömören kellene feltölteni, mert akkor sokan kapnak úgy helyet, hogy nem egymás mellé, hanem lazábban, és később kitölteni teljesre. És csak a többletkocsikon kellene játszadozni a szoros feltöltéssel. Nem olyan bonyolult az algoritmus megalkotása. Gond inkább akkor lehet, ha nem állandó a szerelvénytípus. Azaz ha a sima IC-kocsik helyett EC-kocsik is mehetnek néha, amelyek a 7:3 nemdohányzó:dohányzó kialakításúak.
De egy dolog azért még ide tartozik:
Ha a vasút a dohányzó kocsi helyett üzemi okok miatt nem dohányzót ad, akkor tájékoztassák az utasokat arról, hogy sorry, de bagószünet van, de ne engedélyezzék a dohányzást! Bebüdösödik tőle a nemdohányzó kocsi. Sőt tűzveszélyes, mert nincs hamutartó, és kiéghet a kárpit is! :(((
Ellenkező esetben, is természetesen dohányzási tilalom kell, hogy legyen!
Ha már itt tartunk. Nem emlékszem válaszra a nyáron feltett kérdésemre: A Miskolc felé közlekedő Bp-k 5:4-es bagós:nembagós kialakításúak. A helyjegyet, viszont a bagós részre is nemdohányzó felirattal kaptam. Akkor most hogy van ez? Ott is van egy külön füstös kocsi, és a többi füstmentes? Vagy mi a helyzet???
És az x ember y szerinti -akár valós- nem megfelelő hangneme,nem igazolja y hangnemét, v "stílusát".
Ha nekem reklamáltak -még boltos koromban- megnéztem jogos-e,és igyekeztem orvosolni.De nem adtam tovább az esetleges sértegetéseket más vevőnek.Namost Te ilyesmit várnál el a "droid"tól is. Csakhogy! Amellett,hogy te fizetsz valamiért,és elvársz érte cserébe ellentételezést -ami rendben van- ,áruld már el (vagy valamelyik más,előszeretettel cimkéző topicos) ,hogy mi az,aminek alapján úgy hiszitek:nyugodtan le lehet valakit csalózni,tolvajozni,rablózni,bűnözőzni,köztörvényesezni,és még hosszasan lehetne sorolni?!
Egyet ne feledjetek:amíg nem bizonyosodott be,hogy dehonesztáló állításaitok igazak -és nem általában,hanem esetről esetre!- addíg minden ilyen alkalom becsületsértés! Mert te úgy hiszed igazad van-de objektíven vizsgálva már nem biztos.Túlságosan soxor prejudikáltok!! Azt írod,a "stílus"od segít előre,így figyelnek rád. Meghogy előítéletesek,eleve elhajtanának...
Na ezt meg tudom érteni!! Nem a személyedre,hanem a szitura értve.Van énnekem is olyan "törzsutasom",aki állandóan vakerol,szítja a hangulatot,pocskondiázik,mószerol. Namármost én megtanultam nem foglalkozni vele,és elfelejteni a "dejólennebeleverni2tabucijába" című érzést. Csak azt akarom mondani,hogy Te,Rettegett,stb ha már csak megjelentek,kivált6játok az elutasítást,mint hivatásos fikázók.Mert nem norm esetleg az ilyen ügyekben kifejtett gyakoriság.És akkor még erre jön pluszban a (jó lenne hallani úgy,hogy senki nem tud az ottlétemről) reklamáció "bája".Nem voltam ott egyszer sem,nem foglal6ok állást konkrét ügyben.De ha csak fele olyan sértő,v megalázó a modorotok reklamáláskor,mint itt -hát én is elhajtanálak titeket. És nem az embert,v a problémáját utasítanám vissza,hanem az előterjesztés mikéntjét.PONT.
Tévedsz! Ha a stílusomat kritizálók érdemi észrevételeket tennének, akkor is PONT itt lennénk! Sajnos ezen sem múlik a dolog... :(
Meggyőződésem, hogy ha Dombó Katinkáék is ügyvéd helyett a számítógépükhöz rohantak volna "érdemi" és "hathatós" intézkedéseket hozni talán még a mainál is rosszabbul állnánk! Minnél többet dolgoznak a témán, annál rosszabb a helyzet! A stílusom legalább elvonja őket pár percre a munkától, és így nem kerül kiadásra évi egy-két, csak gondot és bajt okozó "távirati rendelkezés". Akkor már megérte! :(
Helyjegyek: Szombathely felé is volt már átülősdi.
Volt amikor nekem is egyeztetni kellett, de a legtöbbször nem volt gond.
Szerintem a helyosztó algoritmuson is változatni kellene, mert akkor nemcsak a korán kelőknek jutna egymás melleti hely, ha 2-3-4 vagy több ember utazik.
Mindjárt rajzolok is egy ilyen helykiosztást, hogy érthető legyen miről van szó.
Nálunk is azt kellne bevezetni, ami Spanyolhonban van! (volt?)
Még 1995 -ben 5 -en utaztunk egy Estrella vonattal (ez amolyan ícéféle) Irunból Madridba.
A helyjegyünket öt külön helyre/sorba kaptuk. Mi persze összeültünk egy kupacba, gondolván majd megoldjuk valahogy a többi utastárssal a helycserét.
Tévedtünk.
A jegyvizsgáló ellentmondást nem tűrő módon szétültetett bennünket, mindenkit a saját helyére! Még egymás között sem cserélhettünk! Mindehhez még hozátartozik az is, hogy a kallernak kimutatása volt arról, mikor, melyik állomáson "ki" fog felszállni egy adott helyre. Útközben bőszen egyeztette az adatokat, egész úton azt figyelte, mindenki jó helyen ül -e.
Mondjuk ott elég sűrű volt az utascsere, ennek tudtuk be mi is ezt a drákói szigort... :-)
Ugye ezt a kérdést a MÁV ügyfélszolgálatának tetted fel? Persze, az ő stílusukkal nincs semmi baj, hiszen a lehetséges legudvariasabb stílusban küldenek el anyádba, és lopnak meg, akát több tízezer forinttal. De az ugyebár teljesen rendben van, mert nem bunkó a stílusuk...
Ha jelen topic látogatói csak annyi (nem több, csak ugyanannyi!) energiát fordítanának A.G. hozzászólásainak érdemi részére, mint stílusának kritizálására, sokkal előrébb lennénk.
másfel évtizede küldik ébente a kedvezményekkre jogosító szelvényeket, de nemtom mi a búbánaros ótvaras loúfusznak..., mert egy billegzés sesincsen rajtuk...
Sajnis lóg a belem, se fülem, se farkam, testem vande minek, nem is tudok utaznyí.
Azt sem tom minek kűldik az utazási fleppnit... de szégyelheti magát, aki kitalálta azt, hogy támogattyák a nehéz hejzetbe lévőket utazásilag. Mret ahelyett, hogy télleg segítenínek elutazni valahá, azt az illúziót kelttik a kozbéleményben, hogy izé, támogatynak, de nem. Hát csak illúzió nekünk az utazás, mindeggy. voltam mint te, leszel mint én, visznek ha vesztem...
Utálom az ilyen hozáállást. Amikor odaköltöztek, már ott volt a vasút. Amikor megvették a lakást, nem zavarta őket??? Dunaharasztiban is megépült kb. 15 éve az 51-es út elkerülő szakasza. Elkezdtek az új úthoz közel építkezni, majd durrogtak, hogy zajos a telkük a nagy forgalom miatt.
Szombathelyi IC-ken is ugyanez a helyzet. Legjobb amikor egyszerre veszünk 4 jegyet, és jó esetben 1 kocsiba szól, de a 4 sarkába. Ilyenkor simán beülünk egy 4-es helyre az asztalhoz.
A Kőbány felső-Rákos közötti körvasút feletti hidak, a 62+87-es szelvényben találhatóak?
Mert egy ilyen két vágányú vasút feletti keresztező műtárgyat keresek Budapest területén, és csak erre tudok gondolni. Papíron 1974-ben épültek, és 34,90m a nyílásuk.
Mint igen gyakori IC800-801 és társai-utas, beszállok.
Kedd este a 828-on, a mi fülkénkbe is szépen betelepedtek 3-an. A rendszerben ki lett foglaltatva a 6 hely, mert úgy volt, hogy 6 úrigyerek is jön, de az indulásra ez a szám 2-re apadt. Mi kiültünk a kettes helyre, de mondtuk, ha indulásig megérkeznek a többiek, akkor sipirc ki. Megnézték a helyjegyeiket, másik helyre szóltak, de ott is más ült már.
Valamilyen rejtélyes oknál fogva én mindig menetirányba, asztal mellé kapom :-)))). Ha nem szállok föl a szerelvény kinyitásakor azonnal, akkor tuti, hogy elfoglalják. Legtöbbször akciónyugdíjas, akinek nem tetszik a kapott hely.
Nemcsak a pécsi, hanem a miskolci IC-ken is ez van.
A bal vágány feletti új híd 2001-ben épült, és ekkor váltotta ki az avult beton ívhidat. A jobb vágány feletti híd is avult már, és ezt is el fogják a tervek szerint bontani, Érd állomás átépítésével egy időben, amikor a jobb vágányon is ívkorrekciót fognak végre hajtani. A bal vágányi híd mellé "passzosan" épülne az új ív híd, ami külsejében hasonlítana a most lebontandó beton hídhoz.
Én is feltöltöttem a képeimet Érdről a mai jó kis hídtúráról. Persze ez csak egy kis része, a java holnap kerül fel a Budapesti hidak galériába, 7 új híd fotóival, vonatokkal.
Addig is előzetesek az "Egykori és Mai vasúti hidak" topikban, itt a Vasutas fórumban.
Az ország icé viszonylatain máshol is előfordul, hogy a pótjeggyel (helybiztosítással) rendelkező utasok egy részének küzdenie kell a jogos helyéért, mert azt más elfoglalja ilyen-olyan indokokkal? (nem a többször eladott helyekre gondolok)
Vagy csak a pécsi icéken kell állandóan közelharcot vívni a jogos helyekért?
Én ezt máshol nem tapasztaltam...
Ma is az elsőosztályon (1803, 18. kocsi) volt egy elég erős kurvaanyázás. A többi nem fajult idáig, de vagy 15 emberke lett át/elültetve, amint megjött a hely tulaja.
A bal (BP felé nézve a jobb oldali) vágány hídja az "öreg". A jobb vágányé az ifjabbik.Aztán kb 3éve (dátum lehet,hogy téves-javítsatok ki) a kettő közé építettek egy újat,és arra terelték át építették át a régi hídra vezető nyomvonalat. A régi hídon -annak lezárása előtt- már nagyon régóta 10km/h lassújel volt.És ha csak lehetett,nem nagyon küldtek rá forgalmat.Az "ifjoncon" -ami most már az öregebbik- meg 100km/h lassújel volt szintén nem két napja.Hogy az még érvényes-e,hát mnem tudom.Régóta nem néztem.