Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34170

Bocs, ez egy vicc akart lenni (és eszerint nem túl jó)...

 

Egyébként Hamsteré az érdem...

 

Úgy látom (és Te sem említed), hogy a pótkocsi gépesítés beindult volna.

 

Már írták, hogy egyenlőre a szegediek örülni fognak, ha a KT4-eseket összerakják (még két potsdami KT4-es vár felújításra, és még ott vannak a berliniek is). Ezután jöhetnek gondolom a pótkocsik, de mire abból lesz valami, addig még sokminden változhat. Nemrég pl. megszellőztettek egy újabb lehetséges verziót, miszerint a pótkocsikat csuklós alacsonypadlós villamos építésére használnák fel. Hogy mi lesz majd, azt az idő fogja eldönteni.

Előzmény: KutyaDeRossz (34165)
FVV 821 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34169
Őszintén szomorú vagyok, mert ezzel a hozzászólásoddal olyan érzésem támadt, hogy felesleges időt fecsérelnem ide beírogatni, ha a két nappal ezelőtti részletes tájékoztatásom után, újólag megkérded, hogy "nem mindegy melyik irányba áll a váltó".
Ismétlésbe nem bocsátkozok, ha nem olvastad el a múltkori váltókkal kapcsolatos tudnivalókat, úgysem fogod érteni.


Azok számára, akik azt végig olvasták, még egy további adalék, ami akkor nem merült fel: olyan összekötő (visszafogó) vágány váltóinál, amelyeket a járművek csúccsal szemben érintik (amilyen itt megszüntetésre került), amennyiben ezek lezáratlan váltók, egyidejűleg egymás mellett, csak egy villamos haladhat el, amennyiben egyszerre érkeznének az összekötő vágány váltóihoz, valamelyiknek, a kölcsönös udvariasság figyelembe vételével meg kell állnia, és csak akkor haladhat tovább a villamos szerelvénnyel, ha a másik teljesen áthaladt a saját vágányában fekvő váltórészen.

Ugye nem kell tovább ragoznom, hogy erre a szabályra miért van szükség ? (Elárulom a nagy titkot, de csak Neked: mert fennálhat a veszélye, hogy váltóhiba miatt azonos vágányra vezesse a váltó a villamosokat, és ez könyörtelenül összeütközéshez vezethetne, míg gyökfelől érintett hasonló visszafogó váltónál ilyen veszély eleve fel sem merülhet !)
Előzmény: tweety83 (34160)
Hamster Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34168
(Vagy esetleg arra szolgált, hogy a fogashoz/ból mindkét irányból/ba be/ki lehessen állni. Most nem fogom feltárni az FSZU-kat, de szerintem volt olyan, hogy valami vágányépítés miatt Városmajor kocsiszín adta az 56-ost, igaz, ez még a jó kis kéttengelyes korszakban volt:)
Előzmény: Sinbiciklis (34157)
KutyaDeRossz Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34167
Köszönöm, köszönöm!
Csak kíváncsi voltam, hogy a nyílt napi előadáson említett műszaki problémákat sikerült -e már megoldani? A beépíthető hajtómű és a jelenlegi Tátrák hajtóműveinek fordulasztám különbsége hangzott el akkor.
Előzmény: FVV 821 (34156)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34166
Ötösbusz ááááááááá persze: a 3,5 percenként közlekedő 56-osról ( 2*T5C5K) mindenki a 9 percező Ik412-be. Jaaajjjjjjj....
Azért hagynál bent a kapcsolatot, és döcögnél 10-zel csúcs felől, hogy HA a moszkván üzemzavar van ÉS éppen valaki az 5-ösre akar átszállni annak jó legyen. Gondolj picit utána...
Előzmény: Sinbiciklis (34164)
KutyaDeRossz Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34165
"A könyvek száma végtelen, az emberi évek száma véges." Hát még a honlapoké :-)
Persze tudhattam volna, hogy neked már megvannak! Köszi!
Úgy látom (és Te sem említed), hogy a pótkocsi gépesítés beindult volna.
Előzmény: NZA (34151)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34164
Tévecc. Ha csak a Jánosig jön be, az 5-re nem tucc átszállni. Nyúl u-nál letesz, előre cammog, visszafog, Nyúl u-nál +áll, ...
Előzmény: mk4047 (34163)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34163
"mert ha tényleg van valami a Moszkva téren, idáig be tudna jönni az 56-os"
Ennek mi értelme van?? Letesz az Ezredes utcánál, ahol még csak egy buszra sem tudsz felszállni, meg peron sincs. Nagy ötlet.... Az 22, 22gy,56gy-t így is úgy is igénybe kell venned...
Előzmény: Sinbiciklis (34162)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34162
Értelme azért lenne, mert ha tényleg van valami a Moszkva téren, idáig be tudna jönni az 56-os. Viszont így, ha ne adj Isten aládvált, . belerohansz a szembejövőbe.
Előzmény: mk4047 (34161)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34161
Hát ha Te komolyan gondolnál egy villamospótlást az Ezredes utcától...
Előzmény: tweety83 (34160)
tweety83 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34160

Váltó szempontjából nem tök mindegy hogy melyik irányból áll?

Amúgy ha 20-30 vagy mittomén hány évig ott volt, és soha semmi baleset nem volt miatta (amúgy néha ezen úgy haladtunk át hogy csak úgy porzot az aljzat, szóval itt legalább nem kellett 20-al cammogni)

De most hogy kiszedték, ha valami gond van a Moszkván vagy mondjuk ott a kereszteződésben koccannak a vilik, akkor lehet pótlózni vagy Budagyöngyétől közlekedni...szóval ez sem logikus

Előzmény: Sinbiciklis (34157)
mk4047 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34159
És ráadásul még teljesen felesleges is volt a Szt. János kórház és a Moszkva tér között egy vágánykapcsolat.
Előzmény: Sinbiciklis (34157)
mestska Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34158

mestska és felucca most picit ne figyeljenek

 

fúj ez csúnya volt :)

Előzmény: Hamster (34154)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34157
"Moszkván miért szedték ki a Nyúl utcai visszafogót"
Ezért:Mert, ha jól +nézed, nem a menetiránnyal szemben volt, mint a valódi VISSZAfogó, és így balesetveszélyesebb.
FVV 821 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34156
Kérdéseid nagy részére NZA válaszában, ill. a benne lévő link alapján teljeskörű tájékoztatást kaptál, különösebb kiegészítést én sem tudnék, túlságosan nem szeretek belefolyni találgatásokba, miből mi lesz stb., természetesen elképzelések vannak, semmi nem történik ok nélkül, de olyan már fordult elő a történelem során, hogy a végén menet közben át kellett gondolni dolgokat, és valami terv a végén egészen másképpen alakult. Én is ennyit tudok, hogy szakszolgálati járműnek, talán tanulókocsinak, és alkatrészeket kiszedni belőle lettek hozva. Forgalmi jármű nem lesz belőlük, ennyi biztosnak látszik.
A vezetőállás nélküli motorkocsi építése a pótkocsikból folymatban van, de a szerelő kapacitást jelenleg a még forgalomba nem állított KT4-ek elkészítése köti le, gondolom, majd azok elkészültével lesz több kapacitásuk azoknak is nekiugrani. Hogy az elsőkkel mennyire haladtak előre, nem tudom.
Előzmény: KutyaDeRossz (34146)
Sh2 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34155

Én meg a Deákról akartam hazajönni a Tétényi útra, de pont az enyém volt az első kocsi, ami már nem indult el. Úgyhogy érdeklődve lesétáltam a Deáktól a Gellértig, majd onnan busszal...

 

Egyébként hadd dicsérjem egy kicsit az utastájékoztatást és a helyzet kezelését:

A villanyosvezető hölgyek kijöttek a kocsijaikhoz és mint az óvónénik, maguk köré gyűjtötték az utasokat, és mondták hogy baleset van, nem megy a villamos. Kedvesen, a helyzethez mérten nagy türelemmel. Még az a kérdés sem volt lelkileg megterhelő számukra az egyik utastól, hogy "Nem lehetne-e a Kálvinig elmenni és utána kikerülni a balesetet?" :)))

 

9:10-kor ment a kockás szürke üzemzavar elhárító kocsi és a megállóban állókat tájékoztatta, ugyanekkor már pótlóbuszok is mentek a Deák felé.

Előzmény: Törölt nick (34153)
Hamster Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34154

Hehe, ezt írod (mestska és felucca most picit ne figyeljenek):

"Jól mutat az UV itt. "

Miért, hol nem? :)

 

Na jó, a bontóban tényleg nem annyira :-/

Előzmény: KZsoci (34118)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34153

Majd' minden nap járok arra:-)

Mondjuk, sejtettem én is, hogy gázolás lehetett... elég nagy káosz volt, még jó, hogy épp Gyrosszal mentem.

Előzmény: Sh2 (34149)
tweety83 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34152
NA mi van a mi kis 41-esünkkel?
Kicsit már kezd az agyamra menni, hogy állandóan kimaradnak a járatok ezen a vonalon (pedig már vágnyfelújítás is volt + még tartalék kocsi is áll Kamaraerdőm, szóval nem tudom mivel tudják indokolni, hogy én 15 percet fagyjak a megállóban, amíg a 41-es helyett jön a megritkított 19-es :(
NZA Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34151

Az a hír jött a Napfény Városából, hogy nemrég vettetek néhány napfénysárga T4-est. Ez ügyben kérdeznék:
-Honnan érkeztek? -Pályaszámok? -További tervek velülk?

 

Cipőt a cipőboltból sorozatunk újabb epizódja (bocs):

 

http://www.hampage.hu/kozlekedes/szeged12/index2.html

 

...und auf Deutsch:

http://www.hampage.hu/kozlekedes/szegedT4/index.html#244037

Előzmény: KutyaDeRossz (34146)
NemethA Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34150
http://index.hu/politika/bulvar/bales1114/
Előzmény: Törölt nick (34148)
Sh2 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34149

Te is ott jártál? :)

 

mi történt

az attól függ, mit jelent a járdaszigeten lévő karika benne X és egy nyíl a sínek felé. :(

Előzmény: Törölt nick (34148)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34148

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mi történt a Gellért téren? Amit láttam: 3822 és csapata (47-es) félig a megállóban (Bfok felé), mellette nagy sárga autó, mögötte rengeteg villamos, rendőrök, tömeg, meg egy álló Gyros, amin a vezetőn kívül csak egy bácsi ült, aki mintha kissé elaludt volna...

mk4047 Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34147
Csak nem olvastad Hamster cikkét a Tramways & Urban Transit-ben? ;))
Előzmény: KutyaDeRossz (34146)
KutyaDeRossz Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34146
Szegedről vagy? Jajj de jó!
Az a hír jött a Napfény Városából, hogy nemrég vettetek néhány napfénysárga T4-est. Ez ügyben kérdeznék:
-Honnan érkeztek? -Pályaszámok? -További tervek velülk?
(Csak képen láttam őket, németországi eredetűnek tűnnek, és úgy hallottam munkajáratok lesznek.)
Más: a "pótkocsi önjárósítás" = szükségvezetőállással ellátott motorkocsi kialakítás ügyében történt-e valami előrelépés?
Előzmény: FVV 821 (34144)
Ivoa Creative Commons License 2005.11.14 0 0 34145

Kelenvölgyből és Savoya Parkból is:

 

A 41-es villamos pályájának felújítása

FVV 821 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 34144
De én olyat nem írtam, hogy nálunk az általános szabályokhoz képest kedvezőbb lenne, vagyis nagyobb sebességgel történő közlekedést eredményezne.
Előzmény: andiku (34138)
FVV 821 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 34143
Nálunk igen. De mint BszHÉV írta, BKV-nál vannak ez a szabály alól kivételek, vagyis korszerűbb kialakítások már.
Előzmény: Jump424 (34140)
FVV 821 Creative Commons License 2005.11.13 0 0 34142
Konkrétan nem tudok állást foglalni, milyen az a Hanning váltó. Mivel nem ismerem, hülyeségeket nem kívánok írni. Viszont a lényeges kérdésre a választ, asszem kimerítettem, általánosságban. Mégegyszer, mivel nem írtad, hogy érthető volt-e a válaszom: elektromos váltók lezártnak tekintendők, de két fajtája van, egyik gyök felől felhasítható, másik fajta győk felől fel nem hasítható. (Mivelhogy váltót felhasítani, -MÁV zsargonban:felvágni-) csakis gyök felől lehet.
Előzmény: Sinbiciklis (34133)
scraapy Creative Commons License 2005.11.13 0 0 34141

 

Én Örsön láttam.Illetve hallotam."Amikor a dal felcsendül" :))

Előzmény: TIÁN (34136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!