Bocs, ez egy vicc akart lenni (és eszerint nem túl jó)...
Egyébként Hamsteré az érdem...
Úgy látom (és Te sem említed), hogy a pótkocsi gépesítés beindult volna.
Már írták, hogy egyenlőre a szegediek örülni fognak, ha a KT4-eseket összerakják (még két potsdami KT4-es vár felújításra, és még ott vannak a berliniek is). Ezután jöhetnek gondolom a pótkocsik, de mire abból lesz valami, addig még sokminden változhat. Nemrég pl. megszellőztettek egy újabb lehetséges verziót, miszerint a pótkocsikat csuklós alacsonypadlós villamos építésére használnák fel. Hogy mi lesz majd, azt az idő fogja eldönteni.
Őszintén szomorú vagyok, mert ezzel a hozzászólásoddal olyan érzésem támadt, hogy felesleges időt fecsérelnem ide beírogatni, ha a két nappal ezelőtti részletes tájékoztatásom után, újólag megkérded, hogy "nem mindegy melyik irányba áll a váltó". Ismétlésbe nem bocsátkozok, ha nem olvastad el a múltkori váltókkal kapcsolatos tudnivalókat, úgysem fogod érteni.
Azok számára, akik azt végig olvasták, még egy további adalék, ami akkor nem merült fel: olyan összekötő (visszafogó) vágány váltóinál, amelyeket a járművek csúccsal szemben érintik (amilyen itt megszüntetésre került), amennyiben ezek lezáratlan váltók, egyidejűleg egymás mellett, csak egy villamos haladhat el, amennyiben egyszerre érkeznének az összekötő vágány váltóihoz, valamelyiknek, a kölcsönös udvariasság figyelembe vételével meg kell állnia, és csak akkor haladhat tovább a villamos szerelvénnyel, ha a másik teljesen áthaladt a saját vágányában fekvő váltórészen.
Ugye nem kell tovább ragoznom, hogy erre a szabályra miért van szükség ? (Elárulom a nagy titkot, de csak Neked: mert fennálhat a veszélye, hogy váltóhiba miatt azonos vágányra vezesse a váltó a villamosokat, és ez könyörtelenül összeütközéshez vezethetne, míg gyökfelől érintett hasonló visszafogó váltónál ilyen veszély eleve fel sem merülhet !)
(Vagy esetleg arra szolgált, hogy a fogashoz/ból mindkét irányból/ba be/ki lehessen állni. Most nem fogom feltárni az FSZU-kat, de szerintem volt olyan, hogy valami vágányépítés miatt Városmajor kocsiszín adta az 56-ost, igaz, ez még a jó kis kéttengelyes korszakban volt:)
Köszönöm, köszönöm! Csak kíváncsi voltam, hogy a nyílt napi előadáson említett műszaki problémákat sikerült -e már megoldani? A beépíthető hajtómű és a jelenlegi Tátrák hajtóműveinek fordulasztám különbsége hangzott el akkor.
Ötösbusz ááááááááá persze: a 3,5 percenként közlekedő 56-osról ( 2*T5C5K) mindenki a 9 percező Ik412-be. Jaaajjjjjjj.... Azért hagynál bent a kapcsolatot, és döcögnél 10-zel csúcs felől, hogy HA a moszkván üzemzavar van ÉS éppen valaki az 5-ösre akar átszállni annak jó legyen. Gondolj picit utána...
"A könyvek száma végtelen, az emberi évek száma véges." Hát még a honlapoké :-) Persze tudhattam volna, hogy neked már megvannak! Köszi! Úgy látom (és Te sem említed), hogy a pótkocsi gépesítés beindult volna.
"mert ha tényleg van valami a Moszkva téren, idáig be tudna jönni az 56-os" Ennek mi értelme van?? Letesz az Ezredes utcánál, ahol még csak egy buszra sem tudsz felszállni, meg peron sincs. Nagy ötlet.... Az 22, 22gy,56gy-t így is úgy is igénybe kell venned...
Értelme azért lenne, mert ha tényleg van valami a Moszkva téren, idáig be tudna jönni az 56-os. Viszont így, ha ne adj Isten aládvált, . belerohansz a szembejövőbe.
Váltó szempontjából nem tök mindegy hogy melyik irányból áll?
Amúgy ha 20-30 vagy mittomén hány évig ott volt, és soha semmi baleset nem volt miatta (amúgy néha ezen úgy haladtunk át hogy csak úgy porzot az aljzat, szóval itt legalább nem kellett 20-al cammogni)
De most hogy kiszedték, ha valami gond van a Moszkván vagy mondjuk ott a kereszteződésben koccannak a vilik, akkor lehet pótlózni vagy Budagyöngyétől közlekedni...szóval ez sem logikus
"Moszkván miért szedték ki a Nyúl utcai visszafogót" Ezért:Mert, ha jól +nézed, nem a menetiránnyal szemben volt, mint a valódi VISSZAfogó, és így balesetveszélyesebb.
Kérdéseid nagy részére NZA válaszában, ill. a benne lévő link alapján teljeskörű tájékoztatást kaptál, különösebb kiegészítést én sem tudnék, túlságosan nem szeretek belefolyni találgatásokba, miből mi lesz stb., természetesen elképzelések vannak, semmi nem történik ok nélkül, de olyan már fordult elő a történelem során, hogy a végén menet közben át kellett gondolni dolgokat, és valami terv a végén egészen másképpen alakult. Én is ennyit tudok, hogy szakszolgálati járműnek, talán tanulókocsinak, és alkatrészeket kiszedni belőle lettek hozva. Forgalmi jármű nem lesz belőlük, ennyi biztosnak látszik. A vezetőállás nélküli motorkocsi építése a pótkocsikból folymatban van, de a szerelő kapacitást jelenleg a még forgalomba nem állított KT4-ek elkészítése köti le, gondolom, majd azok elkészültével lesz több kapacitásuk azoknak is nekiugrani. Hogy az elsőkkel mennyire haladtak előre, nem tudom.
Én meg a Deákról akartam hazajönni a Tétényi útra, de pont az enyém volt az első kocsi, ami már nem indult el. Úgyhogy érdeklődve lesétáltam a Deáktól a Gellértig, majd onnan busszal...
Egyébként hadd dicsérjem egy kicsit az utastájékoztatást és a helyzet kezelését:
A villanyosvezető hölgyek kijöttek a kocsijaikhoz és mint az óvónénik, maguk köré gyűjtötték az utasokat, és mondták hogy baleset van, nem megy a villamos. Kedvesen, a helyzethez mérten nagy türelemmel. Még az a kérdés sem volt lelkileg megterhelő számukra az egyik utastól, hogy "Nem lehetne-e a Kálvinig elmenni és utána kikerülni a balesetet?" :)))
9:10-kor ment a kockás szürke üzemzavar elhárító kocsi és a megállóban állókat tájékoztatta, ugyanekkor már pótlóbuszok is mentek a Deák felé.
NA mi van a mi kis 41-esünkkel? Kicsit már kezd az agyamra menni, hogy állandóan kimaradnak a járatok ezen a vonalon (pedig már vágnyfelújítás is volt + még tartalék kocsi is áll Kamaraerdőm, szóval nem tudom mivel tudják indokolni, hogy én 15 percet fagyjak a megállóban, amíg a 41-es helyett jön a megritkított 19-es :(
Az a hír jött a Napfény Városából, hogy nemrég vettetek néhány napfénysárga T4-est. Ez ügyben kérdeznék: -Honnan érkeztek? -Pályaszámok? -További tervek velülk?
Cipőt a cipőboltból sorozatunk újabb epizódja (bocs):
Tudja valaki, hogy mi történt a Gellért téren? Amit láttam: 3822 és csapata (47-es) félig a megállóban (Bfok felé), mellette nagy sárga autó, mögötte rengeteg villamos, rendőrök, tömeg, meg egy álló Gyros, amin a vezetőn kívül csak egy bácsi ült, aki mintha kissé elaludt volna...
Szegedről vagy? Jajj de jó! Az a hír jött a Napfény Városából, hogy nemrég vettetek néhány napfénysárga T4-est. Ez ügyben kérdeznék: -Honnan érkeztek? -Pályaszámok? -További tervek velülk? (Csak képen láttam őket, németországi eredetűnek tűnnek, és úgy hallottam munkajáratok lesznek.) Más: a "pótkocsi önjárósítás" = szükségvezetőállással ellátott motorkocsi kialakítás ügyében történt-e valami előrelépés?
Konkrétan nem tudok állást foglalni, milyen az a Hanning váltó. Mivel nem ismerem, hülyeségeket nem kívánok írni. Viszont a lényeges kérdésre a választ, asszem kimerítettem, általánosságban. Mégegyszer, mivel nem írtad, hogy érthető volt-e a válaszom: elektromos váltók lezártnak tekintendők, de két fajtája van, egyik gyök felől felhasítható, másik fajta győk felől fel nem hasítható. (Mivelhogy váltót felhasítani, -MÁV zsargonban:felvágni-) csakis gyök felől lehet.