Tanácsot szeretnék kérni. Van egy 105-ös skoda amivel szüleim járkálnak a hétvégi telekre. Bejött a hideg és anyám szerint nehezen indul neki kb. 8.-ra. Nekem 2-3-ra, ac felnyom, gázpedál pumpál szivató és indít. Továbbá csinál olyat már új kora óta nyáron is, hogy a napi első indításnál -ha felpumpálom az ac-t akkor is-, hogy beindul felpörög a szivató miatt majd leáll újraindít és megy. Tavalyi télen mikor én használtam a kocsit szarabb aksinál mikor épphogy átfodította a motort tök könnyen beindult, viszont ha kicsit gyorsabban tudta pörgetni, mert éppen töltőről vettem le akkor eljátszotta ezt a 2-3 indítást. Tegnap mértem kompressziót: 6.5; 5; 8; 8 -bar. Nem valami sok. Ettől indulhat nehezen? Vagy máshol is érdemes lenne próbálkozni? Ha viszem zöldkártyára nem nagyon szoktak hozzányúlni. Egyszer volt pár éve, hogy megégtek vele egy KPM ellenőrzésen és azóta nincs piszkálva a karbi bár az is egy dugulás miatti szétszerelés miatt történt.
Bojo által említett két leeresztő csavart kell kiszedni. Leeresztéskor érdemes a fűtéscsapot és a légtelenítőt is kinyitni. Persze fog maradni benne víz, de nem hinném, hogy a fagy hatására az bármit is szétnyomna... Viszont az biztos, hogy a víztérben lévő vas cuccok (pl. henger külső fala) rozsdásodni fognak. A fagyálló nem csak télen jó/kell nyáron sem árt használni mert korrozió gátló hatású és a vízpumpa tömítése is jobban viseli mint a sima vizet. Szóval a helyedben feltölteném...
Le lehet ereszteni az _ÖSSZES_ hűtővizet egy Skoda 120-asból?
Mivel többször volt a nyáron újratöltve szimpla desztvízzel, most már biztosan nem állná a fagyokat. Nem tölteném újra fel fagyállóval, ha nem muszály, mert télen úgysem használom. De ha megpróbálom leereszteni a vizet, egy része viszont bentmarad, az csúnya dolgokat művelhet.
Erre nem tudok Neked hirtelen pontost választ adni, de ha ezt azért kérdezted, mert vacillálsz, akkor go for 5-ös váltó. Én nagyon örülök, hogy benn van. Nem csak a fogyi javul (országúton legalábbis biztos), hanem a kisebb utazó ford.szám miatt a zajszint is csökken és a motor kopása is. Nálam egyes torok koppon nyitva a négyes váltóval azt jelentette, hogy a motor belepörgött a pirosba és így haladtam utamon. Most az ötössel nem éri el ezt a tartományt, ami mindenkinek jobb. Jobb a babának, jobb a mamámank. :-)))
Hi Szkotti1! Köszönöm a tippeket, megnézem amit mondtál, bár nem vagyok "hardware"-es, azért megpróbálom ellenőrizni, esetleg javítani. Mellesleg 5 fokozatú váltóval mennyi benzint lehet spórolni? Zoli
A sajátomat néztem volna meg, mert fényzés előtti felkészítést csinálgatom rajta. A műszerfalat nem akartam lebontani, így csak egy kiszerelt műszert néztem meg amin szines pöttyök jelölik az oda kötendő vezetékek szinét, a jeladót meg nekem is meg kell néznem a másik skodánkból mert a tank ki volt szerelve és a jeladón nincs semmi jelölés... Szóval a pénteki vizsgálódással nem jutottam előrébb... Bocsi.
Lehet, hogy nem olyan vészes a váltó dolog, nézd meg a következőt: a váltókar gumiharangja alatt találod a 3 csavarral lefogatott kör alakú "csuklót". Ezt lecsavarozod, kihúzod a váltókart. Ha nincs az alján egy kb. 12mm átmérőjű műanyag gömböcske, akkor az a bibi. Annak ugyanis ott kéne lennie, de ez idővel elkopik, elöregszik, és eltörik-kiesik a helyéről. Ezáltal a váltókarnak főleg hosszirányban észrevehető holtjátéka lesz (látni is fogod, hogy a kar egy csőszerű hüvelybe megy bele, ezt tologatva kapcsolod a gangokat). Ami azt is eredményezheti, hogy nem tudod eltolni a kapcsolórudat annyira,, hogy reteszelődjön a fokozat. Ez utóbbi nem 100%, de az igen, hogy ez a golyó hiányozni fog. Bontott váltókarról lehet pótolni, de némi kézügyességgel lehet hasonlót farigcsálni ("esztergálni") fúrógépbe fogott műanyagdarabból is....
Az ötös váltó keskenyfutóműves autóba szerelése nem annyira egyszerű, pl. kell hozzá egy szélesfutós tank is. Ezenkívül a kapcsolórúd más, és asszem ennyi. Amúgy fel megy a helyére, de kell vele dolgozni...
Télleg, a bibliából nem sokat lehet kihámozni. Na nem baj, holnap <a href="http://www.skodalista.hu/browse.php?kk&root&dirnyit=70" target="_blank">vezetékezem a kocsi elejét</a> és majd jól megvizualizálom a üa műszert és jeladót is...
A közeli vizsga, a javítandó kaszni és a 105-ös motor erősen árcsökkentő tényezők... Ha nem akarsz rá költeni és vizsga lejárta előtt el akarod adni (vizsga nélkül felét sem éri...), akkor az 50eFt környékén kellene árulnod...
Sziasztok! Tanácsotokat szeretném kérni. Pár hete vizsgáztattuk a '82-es 120-as gépet, de a szerelő a váltóhoz már nem akart nyúlni... Kidobja a rükvercet, és rendellenesen lötyög a váltókar (főleg előre-hátra nagy a holtjáték). Mi lehet a hiba? -illetve, milyen átalakítás kell a szélesebb nyomtávhoz való 5-ös váltó beszereléséhez? Szeretném használhatóan tartani a vasat, hátha egyszer veterán lesz belőle... üdv, Zoli
Ez van... :-S Remélem amit most beraktam féltengi, az tovább bírja. Ráadásul fékdobot is kellett cserélnem, mert lehúzáskor elrepedt az egyik tőcsavar körül... :(
Én trabis vagyok alapjában, de most skoda 120 as üzemanyagszintmérő órát, és jeladót raktam bele, mivel 4ütemű lett a gép.Kérdésem, tud e valaki segiteni mi a bekötése a műszernek és a jeladónak.