Nem baj, boldog emberek... Tudatlanul pedig sokkal izgalmasabb az élet...
Ezzel az információval tud kezdeni valaki valamit?
Balassagyarmat és Losonc között a szécsényi országgyűlés 300 éves évfordulója alkalmából az önkormányzat által rendelt vonatpár közlekedik, 1000 Ft-os globál díjszabással, kedvezmények nem érvényesek. Csak október 1-ig járnak!
Nem kukacoskodni akarok, de a Vossloh mozdonyok között már van 2700 KW-os is, ami a legnagyobb teljesítményű négytengelyes mozdony a világon. ( ami nem teljesen igaz)
Tervekben szerepel egy 3500 KW körüli teljesítményű hattengelyes diesel-hidraulikus mozdony is... :-)
Egy kérdés: Egy-két éve a nagy havazások idején vonattal mentek a politikusok Debrecenbe, IC 1. osztályon, azt hiszem. Ez külön kocsi volt, vagy a normál 1. osztály, a többi utassal együtt?
Erre nem emlékszem. De OV a Nemzeti Konzultációra a nép között utazott IC-n, gyorson, és Héven is. Még egy áramszünetett is kifogott a 30-ason.
A személyszállítóknál nem sokat jelent az Albertirsa-Cegléd szakaszon.Ráadásul most 120 km/h a max. pályára engdélyezett sebesség.(Menetrendi Segédkönyv)
"Új elektronikai rendszer a budapest-hegyeshalmi vasútvonalon "
A MÁV honlapon:
"Az ETCS rendszer telepítése lehetővé teszi a 140/160 km/h vonalsebesség üzembiztos alkalmazását, tovább javítja a közlekedésbiztonságot, a menetrend pontos betarthatóságát."
Úristen,mi van most?
"Az Alcatel Austria - mint kivitelező - a beruházás megvalósításának keretében a pályamenti, üzemelő állomási és vonali biztosító-berendezések fejlesztését, ETCS rendszerbe vonását, valamint az ehhez kapcsolódó kiegészítő munkák elvégzését (pl. a bel- és kültéri kábelezéssel, a kezelői felület kiegészítésével stb.) vállalta. Ugyancsak a beruházás részeként a cég 17 darab V63 100 sorozatú vontatójármű fedélzetére szereli fel a jelfogadó berendezéseket. "
Egy-két ülésboxot lefogalni nekik, oszt jól van! Utazzanak a nép között.
Egy kérdés: Egy-két éve a nagy havazások idején vonattal mentek a politikusok Debrecenbe, IC 1. osztályon, azt hiszem. Ez külön kocsi volt, vagy a normál 1. osztály, a többi utassal együtt?
Nyert! Tárcsás utca átjáró! A kép készítése (2005.09.21. 8:47) előtt a Auchan-járat VOLÁNBUSZ (HOP-158) tele utassal simán átment a fénysorompó vörös jelzésén, a sorompó majdnem rácsukódott a busz hátuljára, tehát nem féktávon belül váltott pirosra...
Harminc alatti pasi mobilozik a Ferdinánd hídon, látja, hogy valami hülye fényképezi fentről a Nyugati motorszín előtt álló vonatokat. Ő is lenéz, biztos valami érdekes:
"Itt van a tézsévé, vazzeg, van a MÁV-nak tézsévé-je?..."
ameddig a mindennapon fizetőket és hétvégekén a WC-ben is féllábon nyomorgókat nem tudja leültetni a MÁV addig számomra minden imbolygó Bz, minden nemzetközi csillogó, a szakmai hozzá nem értés, a szakmai butaság élő, minden nap közlekedő bizonyítéka
Árnyaljuk egy kicsit a képet, mert igy sokan beléd fognak kötni.
Elindul egy IC Budapestről 07:05-kor, 7 kocsival (kocsmát leszámitva), kb 75% utassal. Valahol útközben 2 felé osztódik. Megérkezik 3 kocsival egy határ menti kisvárosba, 11:05-kor. Visszaindul Budapestre 12:50-kor. Ahelyett, hogy pihenne az a 3 kocsi egy mellékvágányon, továbbmegy 6 km-t, kb 50 utassal a fedélzetén, akik a belföldi jegy árán felül fejenként 800 Ft-ot fizetnek egy menettérti jegyért. A kocsik valóban csillogónak tűnnek, a határ mindkét oldalán előforduló egyéb személykocsikhoz képest.
Nálunk osztálykirándulásokkor (a 7.-8. évib buszos kirándulásokat nem számítva) esszinte mindig volt kisérő. (A szülői munkaközösségből 1-2 szülő mindig elment segíteni a tanárnőnek. Így már rendet lehetett tartani.)