Keresés

Részletes keresés

xyzw Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2061
Megtaláltam, de nem leltem kifejezetten pilisszentkereszti képeket... én biztos fel fogok menni még ez évben...
Előzmény: Volt tüzér (2060)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2060
Keresd meg Mezenguz olvtárs oldalát a tar.hu-n, ott vannak érdekes képek másról is.
Előzmény: xyzw (2058)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2059

Igazából nem tudom. A szélkompenzáló meg tényleg jó dolog, és szerintem befejezhetjük ezt a szél dolgot azzal, hogy a FENE TUDJA!

Meg kéne kérdezni Ivánékat.

Előzmény: Volt tüzér (2056)
xyzw Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2058

Hűűű, de kár, hogy nem voltam fenn, pedig már akkoriban is olvasgattam a topicot, sőt, asszem, akkoriban fedeztem fel. Nem készültek esetleg képek? Merről mentetek, merről érdemes megközelíteni? Ha készültek képek, küldhetnél néhány képet az xy@index.hu címre. Szívesen megmutatnám a családomnak. 18 MB hely van rajta...

 

Előzmény: Volt tüzér (2054)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2057

Nem nem!!!

A Kókusz (Zsámbék) műemlék lett, itt tartják a zsámbéki színházi esteket.

Előzmény: Volt tüzér (2054)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2056

Isten igazából nem tudom, hogy melyik miért lyukas és miért nem. Nekem bizonyos tekintetben volt közöm a Dvinához is, az M2-es Volhovhoz is, és egy kicsit az M3-as Volhovhoz is. Jó dolog ez a szélhatás kompenzálás, és ehhez azt tudni kell, hogy a Dvinában már ugyanaz a berendezés működött, mint a Volhovokban is, és a kompenzálás ugyanolyan hatékonyan működött már akkor is. Hogy ezek után miért lyukacsos az egyik és miért nem az a másik, azt nem tudom. Azt sem tudom, hogy az RPK antenna miért lyukacsos kezdettől fogva. (takarékossági szempontok nincsenek a dologban, mert az oroszt ez sose érdekelte.)

Azt egyébként tudjátok-e, hogy a Dvina RPK antenna tartó konzolja egyenes, a Volhové meg lefelé hajlik. Na miért van ez?

Előzmény: Blue_Sky_007 (2053)
Macroglossa Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2055

Nincs kitől egyelőre...

 

Ez szvsz nem a csatatérre visz desszantot, hanem az Államokból tudnak vele viszonylag gyorsan csapatokat, illetve ami még nehezebb, nehézfegyverzetet átdobni a válságövezetekbe. Nézd csak meg, a hatótávolsága elég ahhoz, h a föld bármely pontját elérje az USA területéről.

 

Nem hiszem, hogy ellenséges területet leszámítva ne tudnák bárhol megvédeni út közben.

 

Ha nincs igazam, és tényleg harctéri desszantra is használnák (amit kétlek, akkor minek a bazi nagy hatótávolság, az üzemanyag helyett mást is vihetne...), akkor érdekes játék lenne, már egy csapatszállító helikopter is viszonylag könnyű és zsíros célpont (Irakban sokadszorra igazolódik...), ha egy ilyet lelőnek...

 

Üdv

 

A Macroglossa

Előzmény: rali (2051)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2054

Nekem Pilisszentkereszt a megalakulásától kezdve (1981. január 12.) volt a lakóhelyem 1985. április 01-ig. Egyébként valóban nagyon szét van barmolva. Itt az olvtársakkal idén húsvét vasárnap jártunk fent.

"Úgy tudom, ez a központ el lett hagyva"

Jól tudod, de nemcsak ez, hanem az összes.

Előzmény: xyzw (2052)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2053

Csakhogy igazoljam elméletem a szélnyomásról, az RPK antenna erőkarja sokkal nagyobb volt ugye a PV-re, ergó a kisebb szél is nagyobbat tekert rajta. Ezért volt az RPK tésztaszűrő.

Előzmény: Boltív (2031)
xyzw Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2052

Sziasztok!

 

Én új vagyok ebben a topicban, de többször bele olvastam már jónéhány hsz-t. Én sorkatona voltam egy ilyen légvédelmi egységnél Pilisszentkereszten. Úgy tudom, ez a központ el lett hagyva. Tud valaki erről valamit? Ha el van hagyva, akkor szívesen kirándulnék egyet oda, a régi "harcterünk" színhelyére. Esetleg szervezhetnénk egy túrát.... Pilisszentkereszt 1988-1990 ig a lakóhelyem volt, szívesen gondolok vissza azokra az évekre. Egészen véletlenül valaki van itt az akkori surranótársaimból?

rali Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2051
Nézzétek meg ezt a cikkentyűt:


Előbbre lépett a hadi léghajó2005. szeptember 21. 15:18, Szerda - Richárd Balázs

Talán furcsán hat a léghajó ötlete a 21. század hadviselésében, mégis úgy tűnik az Egyesült Államok Fejlett Védelmi Kutatások Hivatala (DARPA) ebbe az irányba is puhatolózik, mivel a múlt hónapban két céggel is szerződést kötött egy fejlesztési program első fázisának kivitelezésére.

Bár a 19. század végén a fantasztikumokban többször is foglalkoztak a hadi léghajók ötletével, a Walrus névre keresztelt programból születő szerkezet egyáltalán nem fog emlékeztetni ükapáink irányítható légi járműveire. A DARPA állásfoglalása szerint "a Walrus egy a levegőnél nehezebb szerkezet lesz, ami az aerodinamika, tolóerő vektor szabályozás, valamint a gáz felhajtóerő keltésének és kezelésének kombinációjával emelkedik a magasba".

A program első szakaszában két kaliforniai cég, a Lockheed Martin és az Aeros Aeronautical Systems vesz részt. A Walrus program fő célja egy tiszta és kivitelezhető megoldás kialakítása, amivel áthidalhatóvá válnak a korábbi léghajókorszak korlátai. A program első szakasza elsősorban olyan fejlett technikákat fog kutatni, amik támogatják az innovatív emelkedési és felhajtóerő koncepciókat és nem a ballasztok kidobálására épülnek.


A Walrus hadműveleti jármű - ahogy a DARPA fogalmaz - elsődleges felhasználását a vegyes teher- és csapatszállításban látják, azaz katonák és felszerelésük célba juttatása úgy, hogy a csapat a jármű elhagyását követően hat órán belül harcképes legyen. A gép teherbírását 500 tonna fölé tervezik, illetve a kiírás szerint 12 000 tengeri mérföldet, azaz megközelítőleg 22 200 kilométert kevesebb, mint hét nap alatt kell majd megtennie, mindezt versenyképes költségekkel.

A Walrus jelentősebb infrastruktúra nélkül fog üzemelni és kiépített leszállóhelyre sem lesz szüksége, sőt olyan nehéz terepen is leteheti a szállított egységet, amire más csapatszállító légijárművek képtelenek. Az ötlet, mint azt már a bevezetőben is írtuk, egyáltalán nem új. George Griffith a Forradalom angyalai című 1893-as klasszikusában írja le egy léghajókkal és harci ballonokkal vívott világháború történetét.


Forrás: SG.hu


Vajon hogy akarják ezt megvédeni a levegőben?
rali Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2050
Kecskeméten.Ő találta ki azt a harceljárást és be is vezették még az oroszoknál is.
Előzmény: st_patrick (2043)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2049
A P-14-és az Oborona között kívülről nincs sok különbség. A lényeg az, hogy míg a P-14 felderítési távolsága 1600 km volt, addig az Oborona "csak" 1200 km-t tudott. Az antenna tökéletesen ugyanaz volt. Mezőfalván egyébként Oborona volt, és amit az előbb leírtam, azzal a szállítótérrel arrébb tudott menni. Bár az igaz, hogy mindössze csak kétszer láttam menetkész állapotban.
Előzmény: st_patrick (2047)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2048
Na ez nem jött össze úgyhogy a cím: http://www.itnu.de/radargrundanlagen/top.html A geschichte menün belül a kalten krieg-re kell kattintani, utána meterwellen gerate. Valahogy a linket sem vette fel most, bocsánat!
Előzmény: st_patrick (2047)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2047
A kép nem a P-14-hez hanem az Oborona-14-hez tartozik, az oldal szerint éppen Medinán készítették, ezért bátorkodom beszúrni:-) [image1]
Előzmény: st_patrick (2046)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2046
Lehet hogy bénák voltak, vagy pedig én ha rosszul értelmeztem a szöveget, németül ui. nem tudok:-) Az idézet: P-14 „Tall King A” Mit den Ausmaßen von 33 m • 22 m nahm diese Parabolantenne für den VHF-Bereich eine Sonderstellung ein. Die technischen Daten der Radarstation entsprachen etwa denen der P-12. Der Sender war jedoch leistungsstärker (Pi=700 kW). Die maximal angezeigte Entfernung betrug 600 km, während die Entfernungsauflösung sich verschlechterte. Eine P-14 besaß zwei Hauptantennen. Eine davon war als Arbeitsantenne stationär aufgebaut und eine Antenne war auf 36 KFZ vom Typ URAL-375D verlegebereit verladen. Die Aufbauzeit für eine Antenne betrug ca. 50 Stunden.
Előzmény: Volt tüzér (2045)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2045
Akkor a keletnémetek igencsak bénák voltak, mert nálunk volt hozzá két darab kéttengelyes félpótkocsi, amiből az egyiken forgott telepítés után. Ez a két félpótkocsi vitte felmálházva a teljes antennaszerkezetet. Volt hozzá még egy műszerkabin, ami ugyancsak félpótkocsi volt, és az egészet egy darab ESZD-200 táplálta. Ennek összesen kellett három darab nyergesvontató Ural, meg egy Kraz-255B. És akkor mindent vittek, csak a fedezéket nem. A Krazra még a kábelkészlet is ráfért. Azt a rohadt nagy antennát szét lehetett ám szedni.
Előzmény: st_patrick (2044)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2044

Nem kötözködésképpen de egy keletnémet oldal azt írta róla hogy csak az antennát 36 darab Ural szállította áttelepüléskor. Elég terjedelmesnek tűnik, bár az álcázás más tészta...

Viszont: a Vegához is ilyen volt rendszeresítve? És hol települt?

Előzmény: Volt tüzér (2042)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.22 0 0 2043
Hol repült ebben az időben?
Előzmény: rali (2034)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2042

Miért? Ami az egészet tartotta, az egy kéttengelyes félpótkocsi volt. A lényeg meg vékony drót. Magát a lokátor műszerkabinját meg általában eldugták. Aztán ezt vagy észreveszed a műholdról, vagy nem.

Előzmény: Hpasp (2038)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2041
Já ocseny szpaszivá ! ( csak így fonetikusan )
Előzmény: Hpasp (2040)
Hpasp Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2040
Előzmény: Kuruc71 (2039)
Kuruc71 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2039

Ezek a P-14 esek mit tudtak távolságban, illetve mennyi volt a minimum felderítési magaságk ? Milyen távolságból tudot megkülönböztetni pl két szorosan repülő vadászt? Zavarvédetsége milyen volt ? ecceterá,ecceterá,ecceterá...

 

 

kösönöm.

Előzmény: Hpasp (2038)
Hpasp Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2038

Boldogi, a velencei és a molnaszecsődi volt kiemelt, ugyanis ott P-14-es távolfelderítő lokátor.

 

Azért ezt már látni kellene műholdfotón:

 

Előzmény: Volt tüzér (2037)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2037

Amire emlékszem:

Veszprémben Rt. dandár.

Rt. zászlóaljak:

- Budaörs

- Pápa

- Taszár

- Sárbogárd

- Kecskemét

- Debrecen

A zászlóaljak mellett volt egy - egy század is.

A többi Rt. század.

a Boldogi, a velencei és a molnaszecsődi volt kiemelt, ugyanis ott P-14-es távolfelderítő lokátor.

A déli határ mentén látható 6? SZT-68 szimbólum a déli háburú idején került oda, kifejezetten a háború tiszteletére telepítették oda azokat a lokátorokat több másik típussal együtt.

Ennyire emlékszem.

Előzmény: Hpasp (2036)
Hpasp Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2036

Imhol a felosztás:

már csak azt kellene kideríteni, hogy hol mi vót.

 

rali Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2034
Nyugodtan kiírhatom:L Simon László Rézi őrnagy.
Előzmény: st_patrick (2032)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2033
Na ezeket is hajkurászom már egy ideje:-) Ennek most utána kell olvasnom, mert légierő honlapján az rt. csapatok történetében kicsit mást (vagy kevésbé bővebbet?) írtak.
Előzmény: Hpasp (2020)
st_patrick Creative Commons License 2005.09.21 0 0 2032
Kövezz meg nyugodtan, de ki ez?
Előzmény: rali (2019)
Boltív Creative Commons License 2005.09.20 0 0 2031
Bocs, hogy a csapos közbeszól. Emlékezetem szerint anno a főiskolán is mintha a lyukacsos KNY antennák és a szélnyomás összefüggéseiről beszéltek volna. Nálunk M3 volt, ahol ugye nem volt lyukacsos lehet, hogy a szélnyomáskompenzáció tökéletesebb volt. De, hogy teljesen összezavarjam a tisztánlátását a szakértőknek...:) az RPK antenna lyukacsos volt...no!? a neve is csak ennyi volt "a tésztaszűrő"
Előzmény: Volt tüzér (2004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!