Aki nem hallgatja meg reggel 7:45 körül a napkeltében a főnökét az nem is tudja ugyebár a legfrissebbeket. Nos én meghallgattam Kóka miniszter urat. A reggeli reakcióimból pont a leglényegesebb maradt ki a mozdonyokra Kóka úr azt mondta maradnak a GÜ kötelékében és nem lesz megosztás. Reggel a friss reakcióim cirka ezek voltak:
"Kóka nem régen fejezte be monológját a napkeltében:
Telecspegtette a lelekemet reménnyel! Istenem a választások előtt milyen könnyű tejjel mézzel folyó kánaánt ígérni! Ezután csak az EU-tól évi 30 milliárd vasútra, ha még a kormány is tesz hozzá akkor itt olyan világ lesz........
Csak addig (jelesül 2007 jan 01-ig) úgy kell dogoznom, hogy nehogy kikerüljek a vasútról, mert ugye a létszámleépítettek számára nem nagyon terem majd babér.
A Déli magántőkéből fejlesztése és egy Hawai tipusú központ létesítése ahol mindíg minden körülmények között süt a nap, nos ez is minimum 1984 óta fennálló elképzelés! Nem mondott újjat a miniszter úr!"
"Ja majd el felejtettem, hogy a cégvezetők is elővárosi vonatokkal fognak járni.
És még azt is mondta megépül a gyorsvasút ferihegyre.
Meg, hogy európai hírű mozdonyveztőink vannak, és jó vasutasaink, meg vasutas dinasztiák, csak az üzlet nem volt (nincs) megfelelő szakértelemmel az ő tudásuk mellé mellétéve. Például ezért kell a ÁFU-t kiszervezni mert akkor mellé kerül teljes mellszélességgel az üzlet is, mán csak tudja saját bevallása szerint 10 évet dolgozott éles versenyben.
Csárádi óta eszméletlenül sok ilyen dumát hallottam már, a tervek egyre szebbek, a valóság egyre lesújtóbb............"
Szóval a főnök sok mindenről beszélt de a kocsivizsgálókról nem. Ettől függetlenül a jövőkép valóban az, hogy az áfu visz belőletek, a röhej, hogy elébb mi kiképeztetjük az embereket az áfu számára, hogy majd tudjon dolgozni veletek! A kérdés, csak az, hogy az ÁFU tanfolyamai miatt mi hogyan oldjuk meg a vezénylést a tanfolyamra az áfu miatt beiratott és kieső emberek helyett? Másik kell-e nekünk egyáltalán kiképezni az eladandó embereket? Az Áfu valaha megtéríti-e ezt a költséget?
"Én is kértem őket, úgy 2 hónapja, hogy haladéktalanul fejezzék be azon képeslapok árusításást, melyen tiltott önkényuralmi jelkép van. Semmi válasz."
Ha a tiltott önkényuralmi jelképes képeslapokon azokat érted, amelyeken mozdonyok csillagos fotója van, akkor nem csoda, hogy nem foglalkoznak vele, mivel semmi nem tiltja. A Btk. Különös részében nem csak az egyes szakaszok első mondatait érdemes elolvasni, hanem az utolsó betűt is, és nem árt a törvényi indoklást is nézegetni, amelyben a jogalkotó kifejti a szándékát.
Ide teszem-oda teszemmel úgy járnak mint az átvevőkkel, a SzeSza-nak annyira, de annyira kellettek, hogy júl. 1-től ugyebár visszapasszolták a GÜ átv. osztályhoz.:((
Számukra sok lesz velük a probléma, nincs ott aki értene a kv munkájához és fogná a kezüket.
A maradék létszám pedig a SzaSza-hoz kerül. A gépészet megszűnik! A mozdonyokon és a mozdonyvezetőkön a Szlovákokhoz hasonlóan, osztozik a két cég.
Hű, micsoda információk...és ebben te teljesen biztos vagy?
Az nem zavar:
-hogy a "Szasza" nem lesz olyan értelemben önálló még 2006.01.01-től, mint a MÁV-Cargo?
- hogy a gépészet megszűnéséről (kiszervezéséről) azért már egyezkedni kéne a szagszervezetekkel, tekintve az évből visszalévő nem sok időre...erről pedig a Cargo témát nem számítva néma csönd van...
- hogy magadnak mondasz ellent, azzal, hogy a mozdonyok maradnak...na amíg mozdonyok lesznek, addig gépészet is lesz, legalább még 3-5 évig.
és szerinted vajon kocsivizsgálók "Szasza" átvételéről megindultak már azok a folyamatok, mint a Cargo-s létszám átvételnél???? (Értesítések, egyeztetések, stb..)
Szerintem ez, nem ennyire lefutott ügy, mint ahogy állítod, vagy az új vezérigazgatónak talán te vagy a tanácsadója?
Csak péntek vasárnap nem érvényes pont akkor, amikor az utazók többesége tömegesen haza és visszautazik.
Érdekes, hogy 40 60 ülőhelyet netán 120 at érdemes e esetlegesen 5-6 utzasért max 12-20 utasért közlekedtetni.
Sajnos sokan nyomorognak a 2. osztályon miközben az első osztályon lézengenek.
Az hogy a vasút magasabb bevételt ér el azzal, hogy megtelik az első osztály és a árkiegészítés magasabb mint a 2. osztálynál az is pozítívum, mert a MÁV nak több bevétele lesz de ez csúcsban, azaz péntek vasárnap nem érvényes.
Más:
Sok iskola intézmény kemény tandíjat fizettet a diákokkal.
Erre föl még az utazási kedvezményt is korlátozni, lehet de nem célszerű, mert az iskoláztatás költségei vagy éppen a felnőttképzésé igen magasak.
Jelenleg a munkaerőpiaci képzéseknél (ami teljesen ingyenes) is olyan szakképzéseket oktatnak, amire nincs szükség a munkaerőpiacon, és olyan városokban, ahol lehetőleg nem kellene, miközben nyelvi képzést és ahhoz 50% hozzájárulást, meg alapfokú nyelvi képzést részben, se támogatnak.
Logisztikai ügyintéző ilyen olyan menedszer , ügyintéző, képzések középfokon értelmetlenek, miközben alacsony az emberek nyelvtudása és ezt jelenleg önköltségesen lehet tanulni, alapfok 173000 Ft pl.
Alap középfoknál is egész megyében képeznek 5-7 főt alapfokon nyelvenként angolból és németből. Összesen egy megyében 24 fő tanulhat ingyen nyelvet, miközben korábban ez 50% költséghozzájárulásos volt és annak volt értelme, mert több ember tudta igénybe venni.
Vasúti vonatkozása a nyelvtudásnak:
Pl a GYSEV hez akart egy lány jelentkezni, nagyon szeretett volna vasutas lenni.
Azt mondták minimum középfokú német nyelvvizsga, és akkor szóba állnak vele.
A 30% SZJA kedvezény sokmindenre nem elég, sőt a minimálbérekesek nem tudják igénybe venni. Nem tudják miből "leírni"
A tanulásnál sok szakmát oktatnak, utcára képeznek embereket, de nyelvi képzésre nem ad pénzt az állam.
A sok utcára képzett fiatal diák 67,5% kedveménnyel császkál, de a felnőtteknek és felnőttképzéseseknek ( távoktatás) vagy a levelezőn hiba van a suli és lakhely között 67,5%, ha abban a suli székhelyén lévő városban nem érvényes helyijáratra diák , jeggyekkel ez havi 3000-5000Ft ez a tandíjat is figyelembe véve évi 60000-100000 +50000+30000 körül jön ki egy tanévre a legkezdvezőtlenebb esetre.
A dolgozóknak vagy törzsutasoknak nincsen kedvezményük. HungaryCard az nagyon nagyon kevés.
A Bzmot 282 es a tegnap a 35526 elején jeleskedett.
Utána vagy a 35548-at csinálta vagy visszajött Egerbe a 35521-el.
Elvileg a 108 ason az egyetlen Bz fordulót Egyeki 6630-ast is csinálhatja, a 87 mellett, de a 84-esen is láttam már.
Ha Füzesabony a mozdonyüzemeltetési telephely, akkor Egyek Sajólénártfalva 87 alsó felső szakasza és a 84 jöhet szóba.
Ha netán Miskolcon berendelik valamilyen viszgálatra utána nem kerül vissza ide, akkor meg a Miskolc környéki vonalak jöhetnek szóba szerintem. (88,92,94,95,98)
A kocsivizsgálók jövőképe meglehetősen homályos! Úgy hallottam, hogy 2006.01.01.-től 700 fő kocsivizsgálót átvesz az MÁV-CARGO. Mindenki átképzésen fog átesni, hogy több munkakört is el tudjon látni. (már írtam itt a öreg parasztról: "akasszak a tökömre is egy lámpát, hogy éjszaka is tudjak kaszálni!") A maradék létszám pedig a SzaSza-hoz kerül. A gépészet megszűnik! A mozdonyokon és a mozdonyvezetőkön a Szlovákokhoz hasonlóan, osztozik a két cég. Tehát a SzSza-s mozdony nem vihet tehervonatot, illetve fordítva. Lesz ebből még itt keveredés!
Szvsz a Gépészeti üzletág szétverése a legnagyobb felelőtlenség, amit csinálhatnak!
Visszatérve a kocsivizsgálókra. A mobil szolgálatot majd a MÁV-CARGO vezeti be, ha akarja. A jelenlegi vezetés a jelek szerint már nem foglalkozik ezzel.
Ettől függetlenül nem hiszem, hogy a diákok kedvezményét meg fogják valaha szüntetni, legfeljebb mérséklik 50%-ra, mint ahogyan egyszer már csökkent 75%-ról 67,5%-ra.
Kicsit OFF, de muszáj pontosítani.
Az általános diákkedvezmény 50% volt, ezt növelte az Orbán kormány 67,5-re, törölve a levelezők általános kedvezményét, nekik csak az iskola és az otthonuk között maradt meg a 67,5.
Korábban minden tanulónak iskola és otthona között 75% kedvezmény volt, ezt törölte, csökkenetette a Horn kormány 2 alkalommal összesen 67,5 %-ra.
A film elején zivatar volt, a 20-28. perc között a világosodás hatására túlexponáltság jelenkezik, a 28. percben üzemmódváltással koprrigáltam, és helyre állt a a fehéregyensúly.
Hát ennél nagyobb hülyeséget elég ritkán olvasok. A MVP járművein és képeslapjain található vörös csillagok bemutatási céllal láthatók. Az eredeti tárgyakon, vagy bemutatási céllal történő bemutatásra, valamint külföldi szervezetek, cégek és országok jelképeire a törvény nem vonatkozik. Azokat leretusálni, megváltoztatni történelemhamisítás lenne, amit éppen (valós) érvként szoktak felhozni a magát szocialistának nevező rendszerrel szemben. Ha a történelemben valami nem tetszik, attól még történelem marad, és a történelemhamisítás bűn. Ez olyan, mintha a történelem könyvből kihagynánk néhány oldalt. Jól néznénk ki, ha az egri képeslapokat elégetnék, mert rajta van a török félhold, és történelmünknek az a szelete nem tetszik. Vagy akár a Heineken sört is be lehetne tiltani...
Ha erre komcsizás lesz a válasz, nem fog zavarni, én nem politikai célzattal írom ezeket a sorokat, csupán nem szeretem az ésszerűtlenséget.
Off:
(a vörös csillag egyébként a világon egyedül magyarországon tiltott jelkép, de valószínűleg itt is el fogják törölni a tiltását, mert az ügy már az Európai Bíróságon van, és az előre láthatólag az Európai Alkotmánnyal ellentétesnek fogja találni a törvényt, és kötelezni fogja a Magyar Köztársaságot annak megszüntetésére)
Erről a miniszteri mondatról volt szó eredetileg: "Kiemelte, hogy vannak akik nem csak ingyen, de az 1. osztályon is ingyen utaznak." Márpedig a diákok nem utaznak ingyen még 2.osztályon sem. Én úgy gondolom, hogy a kormány szemét a szocpol kedvezmények szúrják (mivel ezek után nekik kellene fizetni), de mint már említettem, én nem tudok olyan kedvezményről ebben a körben, ahol mindkét kocsiosztályon díjmentesen lehetne utazni (a hadigondozattakat kivéve). Ettől függetlenül nem hiszem, hogy a diákok kedvezményét meg fogják valaha szüntetni, legfeljebb mérséklik 50%-ra, mint ahogyan egyszer már csökkent 75%-ról 67,5%-ra.
FONTOS FIGYELMEZTETÉS AZ UTAZNI SZÁNDÉKOZÓKNAK ÉS HATALMAS MEGROVÁS A MÁV-NAK !!
A J.1. MEZŐBEN SZEREPLŐ 7465. (KELEBIA 18.45 - SUBOTICA 18.55) ÉS 7466. SZ. (SUBOTICA 18.25 , KELEBIA 18.36) SZEMÉLYVONATOK 2005. SZEPTEMBER 1-TŐL TÖRLÉSRE KERÜLTEK, DE A MÁV ERRŐL EDDIG A PERCIG SEMMILYEN FORMÁBAN NEM TÁJÉKOZTATTA AZ UTASAIT.
A vonatokat közlekedőként tűnteti fel a 3. sz. módosítással is javított hivatalos menetrendkönyv, az ELVIRA, telefonos kérdésre közlekedőként jelöli meg a MÁVDirekt és Kiskunhalas állomás információja is. Nem adott ki a MÁV hírdetményt a vonatok megszűnéséről és nem adott ki arról közleményt a MÁVINFORM sem!
Az esetre úgy derült fény, hogy tegnap kelebiai útlevélkezelő ismerősöm kérdezte, hogy tudok-e róla, hogy ezek a június 11-én bevezettett személyvonatok szeptember 1-től megszűntek.
Mondtam, hogy nem és meg is lepne a dolog, mert sem, a 3.sz. módosításban, sem hírdeményen nem olvastam a megszűntetésükről.
A MÁV összes - utasok számára elérhető - információforrását végignézve/ felhívva egyik sem tudott a vonatpár megszűntetéséről, a (telefonkönyvben nem szereplő) kelebiai forgalmi iroda viszont megerősítette a hírt, hogy a vonatpár szeptember 1-től tényleg nem közlekedik!
Miért nem jutott vajon tovább ez az információ Kelebia állomásról, ha továbbjutott, miért nem közlik az utasokkal és miért tájékoztatja félre a MÁV emiatt az utasait?
A személyszállítási kedvezményrendszer beharangozott átalakítása szerintem is jó alkalom lenne, hogy áttérjünk a szociális alapon egyes társadalmi csoportoknak juttatott kedvezményrendszerről a törzsutaskártya alapúra, amely a nyugat-eurűpai országok majd minden vasútjánál, illetve a cseh vasútnál is működik.
Történelmi visszatekintésként nem árt róla megemlékezni, hogy 1990 körül még a magyar dikákokat belföldi vasúti utazásnál 50 %-os kedvezmény illette meg, autóbuszos utazsánál pedig 50 km-ig 50 % , afelett semmi.
Kérdés, hogy lesz-e olyan kormányzat, ami például ennek a Nyugat-Európában szokásos 50 %-os mértékre való "visszavágását" fel merné vállalni.
Érdekes ez az IC 1.o. kedvezmény, én TÁ jeggyel is sokat utaztam vele mostanság, és volt amikor olcsóbb volt, mint a pótjegy.
De diákoknak valóságos plussz kedvezmény, főleg csütrötökön a felsőfokú iskolásoknak milyen jó is lesz hazafelé.
Egy Bp-Nyíregyháza útnál a 67,5%-os 2.-1. osztálykülönbözet 411 Ft, míg az elengedett pót/helyjegy 480 Ft, ezek után ki az aki ilyen kecsegtető ajánlatot nem használ ki.
Én például diákigazolvány kedvezményét csak 2.o.-ra adnám, aki 1.o.-on is menni akar az fizessen TÁ jegyet.
Nekem a HungaryCarddal is TÁ különbözetit kell vennem.
Amúgy Nyugatiból Kismarosig bő 1 hete 1.o-on mentem az Amicuson. A BKSZ mellé vettem egy kiegészítő 2.o. jegyet Kismarosig, majd az egész útra egy TÁ 2.-1.o különbözetet. A dolog működik.
De BKSZ, avagy milyen trükkel lehet BKSZ hatáon kívűl is olcsóbban menni.
Ha valai gyorsvonattal megy Pestről Miskolcra, annak elég csak 180 km-es jegyet vennie, a 200 helyett, ha a vonat Rákoson megáll.
Mivel szabályos a viszonylati jegy, illetve 1 utat több jegyből összeállítani, így Bp-Keleti-Rákos útra a BEB bérletet kell felmutatni a kalauznak, mig Rákostól meg csak a jegyet. Ez érvényes akár egy Bp-Dombóvár útnál is Kelenföldi váltással, vagy akár Tapolcára is, ekkor is rövidebb jegy kell. Vagy Nyíregyházára elég a 280 km-es helyett csak a 260 km-es, Köki átmenettel, és innen viszonylatolni, de Debrecenbe is elég a 220 km-es 240 km helyett ugyan ezzel a variációban. Ha meg személyvonattal mennénk, akkor egészen a főváros határáig mutogathatjuk a BEB-et, és csak a határtól kérünk viszonylati jegyet a célállomásig.
"Mivel az IC ill. az expresszvonaton kívül gyakorlatilga nincs is 1. osztály, ezért sok értelme nincsen. Ezen vonatokon meg az üres helyeket fel kell töltetni valahogy, nehogymárüresek legyenek, amikor a vonat többi része zsúfolt."
"A diákokat kivivéve természetesen. De itt eredetileg a 100%-os kedvezményekről volt szó."
Nem Uram, szocpol kedvezményekről volt szó. A legelterjedtebb szocpol kedvezmény pedig a diák-kedvezmény. És ez érvényes első osztályra is. Na ezt kell azonnyomban eltörölni.
Ne felejtsük el azt sem, hogy pl. a MÁV dolgozók családtagjainak is pénzbe kerül a jegy munkábajáráskor!!! Pontosabban nekik 0 Ft-ot kell fizetniük, de a munkáltatónak ugyanannyit kell fizetniük, mint a többi dolgozó után. Úgyhogy még ők sem ingyenutazók!
A MÁV dolgozók munkábajárása és rezsiútjaik szintén nem számítandók ide.
A diákbérletek meg tőlünk nyugatra is vannak. Sőt gyakran ingyenesek! (De ott is szigorúan csak az iskola és a lakhely között!)
A heti egyszeri hazautazási kedvezményről nincs infóm, odakintről. Gondolom, ugyanúgy ingyenes a középiskolásoknak. Az egyetemistáknál passz. (Országonként eltérő lehet.) De az 50%-os kártyához sok országban vizsonylag olcsón hozzájuthatnak.
Mivel az IC ill. az expresszvonaton kívül gyakorlatilga nincs is 1. osztály, ezért sok értelme nincsen. Ezen vonatokon meg az üres helyeket fel kell töltetni valahogy, nehogymárüresek legyenek, amikor a vonat többi része zsúfolt.
A Hírlevelükben a nagy igényre való tekintettel plusz 2 Gyertyafény expressz beiktatásásról értesítettek.
Pénteken este fel is kerestem a Nyugatit, de az indulási táblán nem volt. Ez szokásos, irány az információ. A múlkor ott tudták, hogy hányas vágányról megy.
Az a hölgy, aki akkor volt ott, még életében nem hallott a GYertyafényről...
Több telefon után aztán megkapta az "Isten" számát, aki nem vette fel! Átküldött a 10-es vágányhoz a forgalmi ügyeletre. Ott ilyen nincs!
Ügyeletes viszont van, aki elárulta, hogy a fehér házban van a forgalmi. Próbált aztán ő is segíteni, de az "Istennél" neki se vette fel. Végül megmondták neki G.B. mobilszámát. Ő tudta, hogy nem megy a Gyertya...
Tudomásul kell venni, hogy a vasút sokba kerül. Függetlenül a mellékvonalak kérdésétől.
Ha a leggyengébb mellékvonalakat zárjuk be, akkor azokkal nem érünk el mérhető megtakarítást. Ha a közepesen forgalmasakat, akkor viszont a fővonalak forgalmára is visszaüt.
Ha meg ingyenes vasutat akarsz, akkor utazz el Győrbe, és bezsélgess el az ottaniakkal, hogy lásd, milyen hatással van a tömegközlekedésre az ingyenesség.* (Züllesztő.)
*Ott orrba-szájba osztogatni kezdték az olcsó vagy ingyenes diákbérleteket, és sok olyan utast nyertek, akit távol kellene tartani minden tömegközlekedési eszköztől, és jogosítványt is csak biciklire kaphatnának.
Így is túl sokmár az oda nem illő alak a vonatokon. Ne rontsunk tovább a helyzeten! :(