A minap küldtem egy mail-t, melyben jeleztem, hogy érdekelne a berva blokk, de választ sajnos azóta sem kaptam. Akkor Itt megismétlem:
Milyen állapotban van a blokk? Működőképes? Helyileg hol található? (Én pesti vagyok.) Mennyi lenne az ára? Üdv: mofe Ps: Az én blokkom sajnos hiányos (dugattyú, baloldali dekli hiányzik, gyújtás nem műxik).
Elballagtunk festővel színmintát nézni. Az egy korabeli szem színes fényképen távol látható motor alapján nehéz volt a dolgom. Ki tudja, mennyit öregedett a színes film, mennyire lett színhelyes a kép a könyvben, milyenek voltak anno a fényviszonyok. Drukkolok, hogy nagyban, kalapácsosan kékes árnyalatú legyen a szín, ne zöldes. A pici minta alapján nem tudtam pontosan megmondani.
Talán még egy hét és kiderül, hogy néz ki a gép. A gittelés szépen haladt, megtapogattam, megnéztem.
Zavaros víz a Panni története, sajnos a könyv szerzője előtt is voltak rejtelmek, és mindig is lesznek. Azért még sok dologra fény derülhet.
A prototípuson lehetett fémházas hátsó lámpa, de a Csepel Panni felirat bizosan csak azon volt, a nullszérián már nem. A beütött szám a mérvadó, az tükrözi a valós gyártási adatokat, a típustáblát utólag látják el a gyártási évvel, ami rendszerint a forgalomba kerülés éve.
A két helyen gyártás pedig pofon egyszerű: a blokk végig Székesfehérváron készült a Vadásztölténygyárban. A kasztni az első években a Csepeli Kerékpárgyárban készült, a gyártás vége felé pedig átadták a csepeliek a gyártást a felnémeti Finomszerelvénygyárnak ('Berva gyár'). A gyártás ott szűnt meg.
tegnap előtúrtam a dongó,berva,panni könyvet,roppant sok ellentmondás van benne,ha minden mondatba belekapaszkodsz.egyik oldalon nullszéria fémlámpával,a következőn nullszéria szerelése műhanyag lámpával,már más felirattal.stb..sztem a számok között is lehet ekkora kavalkád.azt meg nem hinném,hogy '58-ban gyártott motorra '57-es számokat vernének.a széria számozás formája is más.viszont említi hogy két helyen gyártották,igaz más idő intervallumban.a fene sem érti.
Nem vagyok én olyan okos, csak kiváncsi voltam rá. Az aktuális szaktekintély az ügyben bervas, én csak a 'tanítványa' vagyok. Mindenesetre én azt javaslom, hogy elöször gyűjts be mindent, aztán tedd rendbe a futóművet, vázat, lemezdarabokat, tehát kívülről, aztán jöhet a blokk. Az már nem akkora ügy. Csapágyak, szimeringek szabványosak, beszerezhetőek, minden van. A lendkereket szvsz nem érdemes delejezni, mert tonnaszámra an börzén jó is. Inkább az agy legyen rendben, az a lelke.
Na, urak, megen matattam Tündét. Pucoltam karbut meg kormánycsapágy csészéket. A végin meg befűztem a gáz és szivató bowdeneket, és jól beröffintettem. Húztam a gázt a kombinált fogóval kegyetlenül :-) Egy hét múlva talán már lesz benne első villa.
Elégedett vagyok, mert a nagy szét-összeszerelésben nem ment félre sem a gyújtás, sem a karbu durva beállítása.
a váltónál a kerek ,kétirányba forgó nyavaja,ahová a két szál bowden befut,ott az egyik a külsőt tartó szem félig el van pattanva.a másik blokkon nem,de az 58-as és nem akarom az egységet megbontani.egyébként azon már négy számjegy jelzi a motorszámot.
Először hátsó futómű, aztán sztenderd, aztán első futómű. Bele a vezetékek, bowdenek, tank meg a blokk. Aztán befejezni a burkolatokkal. Kicsiti iteratív dolog, de ez tűnik jó sorrendnek.
Egy nap alatt simán totál komplettre össze lehet rakni, minimális affinitással. Nekem 4 óra kellett a komplett géphez. A blokk sem több 3 óránál. Feltéve, ha megvannak az alkatrészek, a csavarok és egy alkatrész-katalógus, hogy lássa az ember, mi hova való.