Keresés

Részletes keresés

Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197995

Mikor adok én kisbutykossal Megállj-jelzést? Összekeversz valakivel.

 

Bár Utasítás szerint érvényes jelzés, mert ugyebár "... nappal... ...vagy bármely tárgy körbeforgatása...".

 

Azért az nagyobb poén volt, amikor Herceghalomban, (még a régi állomásépületet használták), az átépítés idején csak kezdőtérközjelzők voltak (tehát minden vonatot, az áthaladót is meneszteni kellett) és az Orient expresszt az egyik szolgálattevő -aki a kocsmából kicsit megkésve ugrott elő- a söröskorsóval menesztette. Istenem, az volt kéznél...   :-)))

 

A vicc, hogy el is ment rá, vagyis, hogy rendben áthaladt.

Előzmény: kombi (197991)
M41 2202 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197994
Szerintem jó ötlet lenne. Ha már egy helyen vagyunk, nem ártana ha személyesen is tudnánk váltani 1-2 szót. Főleg az olyan új tagoknak lenne jó, akik még csak innen a netről ismerik egymást.
Előzmény: she who (197990)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197993
De mindíg az a vége, hogy ha borul valami (fel vagy le a sín mellé akár), ahhoz egy ember kevés, több ember hibájából jönnek össze a járművek.
Előzmény: Füsti-67 (197985)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197992

Sziasztok!

 

FOMA!

 

Vettem az üzenetedet, nem működik.

 

"A művelet elvégzéséhez sajnos nem rendelkezik a szükséges jogosultsággal."

kombi Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197991

Azám!

 

Pláne ha kisbutykossal adod a megállj jelzést...

 

(boccccs...)

Előzmény: Füsti-67 (197989)
she who Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197990

Topictagok!

 

Kéne már valami egyezményes "jelzés", amiről felismerjük egymást offlineban. :-)

(kitűző, jelvény...)

Előzmény: M41 2202 (197830)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197989
A Megállás-helye jelzőt nem kötelező kitűzni. Annélkül is meg kell tudni állni a peron mellett.
Előzmény: she who (197987)
rg7 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197988

mumus.remenytelen.hu

 

:)

 

Bocsánat...

she who Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197987

bj13!

 

"Párosban sincs.

Mégis megállnak a vonatok.

Fontos, hogy legyen?"

 

Ha jól vettem ki a hozzászólásaidból, te mv vagy, Neked kéne tudni... :-)

Egész véletlenül ezeket nem kötelező kihelyezni?

Vagy nézzük másképp: átmegy rajtad egy Kamaz, mert nincs kitáblázva a gyalogátkelő. Fontos, hogy ki legyen?

Előzmény: bj13 (197760)
Infós Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197986

Az a baj, hogy szerintem te tudod az okfejtés végét! :)

 

Szóval, oldmumus, szerinted 100 szabályból hányat tart be egy (nem díjnyertes), általában józan, egy gyermekkel és egy feleséggel, valamint egy kutyával rendelkező vasutas, aki épp' nem készül semmilyen szabotázs-akcióra? 10-et? 50-et? 100-at? Tessék mondani egy számot! :))

Előzmény: Füsti-67 (197985)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197985
Egy "bakter" minimálbéren van tartva. Sok ezért olyan, amilyen - tisztelet a kivételnek. Így mit várhatunk, követelhetünk. Pedig megborít egy vonatot, ha kicsit nem figyel. (L. Szajol)
Előzmény: Infós (197983)
Infós Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197984

Régi könyvben olvastam:

 

Bármilyen korszerű is az állomási és a nyiltvonali biztber, csak akkor tudja nyújtani a forgalom és a gépészet részéről — jogosan — elvárt szolgáltatást, ha — attól eltekintve, hogy megfelelően működjön — ha annak jelzéseit a végrehajtó szolgálat (mozdonyvezető, forgalmi szolgálattevő, váltókezelő) időben észreveszi és annak megfelelően cselekszik...

Előzmény: oldmumus (197982)
Infós Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197983
Szerinted egy bakter (sima mezei, nem a fullextrás üregi) az utasítások hány százalékát tartja be? (érdemes válaszolni, mindjárt folytatom az okfejtést)
Előzmény: oldmumus (197981)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197982
En is lattam mar fals jelzeskepet ado vagy ossze-vissza mukodot. En azt szerettem volna kifejezni, hogy minel modernebb a biztber, minel nagyobb teruletet lat el a forgalom figyeles es iranyitas, akkor szerintem annal kevesebb az eselye (hacsak nincsenek emberi hibak halmazai) a maihoz hasonlonak.
Előzmény: Indul a bakterház (197979)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197981
Akkor pontositsunk, ha nincs v. nem mukodik nagyobb az eselye. Valamint minden tovabbi (ralatasi es lathatosagi tenyezok) is nagyban kozrejatszanak a vegeredmenyhez.
Előzmény: Indul a bakterház (197979)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197980
Igen ez igy van, de neked is a belathatosagi peldat tudom irni, mert mas lesz a vegen ha az rg7 peldajaban atszucsik a kijaratin es szembe meg mert pl. atmenon jove 1 zolddel Vmax-al jon mert azt hiszi minden okes. De mas lesz amikor azt a jelzest kapja, de latja azt, hogy szembol kicsuszott es O meg elkezd veszfekezni.
Előzmény: 1047 005-2 (197976)
Indul a bakterház Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197979

Ma hanyszor kell leirnom, hogy mukodik az EEVB?!?!?

Egyszer sem! Hidd el, vagyunk itt néhányan, akik jobban tudjuk, mint Te! Nem csak az elvét, a gyakorlatát, a hibáit is.

Előzmény: oldmumus (197974)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197978
Termeszetesen, meg arrol is, hogy belathatosag. Tehat az altalad leirt pelda akkor lehet elethubb, ha nem latja a bejaro vonat a kijarot es forditva.

Tehat minden + tenyezo es az emberi szem es reakcio kepesseg, valamint a belathato szakasz sokat szamit.

Az altalad leirt pelda szomorubb vegkifejletet nehezebben tudom elkepzelni pl. Fonyod kezdoponti oldalan, de annal jobban Balatonvilagos kezdoponti oldalan!
Előzmény: rg7 (197975)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197977
Ja, a mondernebb rendszereknél már működik a céllezáráshoz hasonló rendszer, amikor is a vágányút oldódik a vonat mögött, de erre veszélyes menet még további 3 percig nem állítható be (feltételezi a rendszer, hogy ennyi idő alatt csak megáll). Nem tudom, hogy a jelenlegi KÖFI-kben van-e ilyen rendszer, a Mezőzombor-Nyíregyháziban biztos nincs, a veresiben esetleg, a fonyódi elég új, abban lehet, hogy már van, bár ez meg nagyon meglassítja a közlekedést, a keresztek lebonyolítását.
Előzmény: rg7 (197969)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197976
"Ma hanyszor kell leirnom, hogy mukodik az EEVB?!?!?
Vagy mukodonel sem mindig old le?"

Hiába old le ha nincs meg a fékút!!!
Előzmény: oldmumus (197974)
rg7 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197975

Vagy mukodonel sem mindig old le?

 

Fékútról már hallottál?

Előzmény: oldmumus (197974)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197974
Sokadlagos kérdés, hogy a vörös jelző mellett elhaladva leold-e az EÉVB -ha van- vagy sem.

Ma hanyszor kell leirnom, hogy mukodik az EEVB?!?!?
Vagy mukodonel sem mindig old le?
Előzmény: rg7 (197969)
rg7 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197973

regebbi biztbereknel (oszvernek szoktak becezni) ahol nincs jelfeladas es foglaltsag visszajelentes sem

 

"Ez így tulajdonképpen nem igaz" cé Torgyán.

Előzmény: oldmumus (197970)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197972
"Ilyen helyeken latja a KOFI a foglaltsagot es a vonatok mozgasat?"

Látja.
Előzmény: oldmumus (197967)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197971

Alapból a VES berendezés (ami Komáromban van) nem tud vágányfoglaltságot sem, csak oldó szigsín-darabok vannak. Persze lehet, hogy a komáromi már ki van bővítve ezzel a szolgáltatással, erre nem emlékszem. Talán Vendégsín kollega tudja ?????

 

Gyanítom, ha kibővítették volna, akkor talán jelfeladni is tudna.

 

Ha nincs foglaltságellenőrzés, akkor a KÖFE sem láthatja a foglaltságot, ha ki van ezzel bővítve az állomási verkli, akkor semmi akadálya, hogy azt a KÖFE-re átültessék.

Előzmény: oldmumus (197967)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197970
Leirta mas is, hogy Komaromban nincs jelfeladas. En is ezt irtam, viszont azt ne tudom, hogy ilyen szakaszonon a KOFI latja-e a foglaltsagot es a vonatok mozgasat (de ezt biztber fuggo).

A lenyeg az, hogy en amit ismerek KOFI rendszer (fonyodi kozpontut), mivel az Indohazas cikk elott es mas miatt is erdeklodtem a vezetojenel azt tudtam meg, hogy:

Biztber minden allomason megfelelo arra, hogy lassa a foglaltsagot, az utoleres es a szembemenesztes elmeletileg kizart legyen.

Amit tudok, hogy regebbi biztbereknel (oszvernek szoktak becezni) ahol nincs jelfeladas es foglaltsag visszajelentes sem, ezert fujhatja a KOFI ha semmit nem lat csak az allomas ket veget vagy amennyi + van meg.
Előzmény: Indul a bakterház (197968)
rg7 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197969

En nem hiszem, hogy ilyen "felszereltsegu" vonalon ha a mozdonyon minden jo es a biztberes oldal is funkcional, valamint latjak a vonatok haladasat akkor szembe ossze tudjanak menni vagy utolerni egymast.

 

Meg lehet csinálni.

Az állomásra elsőnek érkező rövid, egy-kétszáz méteres "A" vonat oldja maga mögött a vágányutat, miközben bejár az állomásra. A KÖFI átállítja "A" vonat érkezési oldalán a váltókat, hogy "B" vonat majd ki tudjon haladni.

"B" vonat időközben közeledik az állomás felé, mivel "A" vonat oldotta a maga mögötti vágányutat felépül a "B" vonat kijárati vágányútja, ekkép felépül a bejárati is. "B" vonat elcsattog szabályosan a szabad bejárati jelző mellett, de eközben "A" vonat még 40 km/h-val járja a maga útját az állomáson.

"A" vonat 40 km/h-val meglépi (bármilyen okból: személyi mulasztás, fékhiba etc...) a vörös kijárati jelzőjét, felvágja az előtte helytelenül álló váltókat, és "B" vonattal szembetalálkozik.

Sokadlagos kérdés, hogy a vörös jelző mellett elhaladva leold-e az EÉVB -ha van- vagy sem.

A mutatvány sikerült, tapsvihar, kéklámpák.

 

Nem kell ehhez -sem- sok képzelőerő...

 

Ja! Eközben a KÖFI/KÖFE rendesen működött....

 

 

 

Előzmény: oldmumus (197953)
Indul a bakterház Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197968
?????
Előzmény: oldmumus (197965)
oldmumus Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197967
Ilyen helyeken latja a KOFI a foglaltsagot es a vonatok mozgasat?
Előzmény: Füsti-67 (197964)
rutthin Creative Commons License 2005.09.12 0 0 197966

Nos néhány szó az előbbi képeimhez:

tehát az elmúlt napokban Koszovóban jártam.

Utazás Magyarországról a Dácia/Beograd vonatokkal Újvidékre, onnan az előzőleg már lenyomozott buszközlekedés ismeretében busszal Belgrádba. A buszpályaudvar Újvidéken közvetlenül az állomás mellett van, vele szemben egy kiállított 375-ös gőzös. A buszjegy a legdrágább járatra (klimatizált busz autópályán közlekedik) 370 Dinár volt (kb. 1100,-Ft.). A busz 1,5 óra alatt tette meg a távolságot (100 km) megállás nélkül. Belgrádtól utazás Lapovóba a 491-es Balkán expressel, ami már vitte a Beograd-Istanbul kocsikat is! (A MÁV-nál még mindíg úgy tudják, hogy nem viszi ezeket). Utaslétszám minimális, a kollégámmal ketten voltunk a fülkében. Lapovoban rövid fth. látogatás, sok roncs BoBo-juk van.

Lapovo-tól utazás Kraljevon keresztül Lesak-ba (ez Koszovó határa). A személyvonat mintegy 30 perc késéssel indult, de ez Szerbiában teljesen természetes. A vonóerő egy Boszniából bérelt (ZRS) Kennedy volt+két kocsi. Lesak-ban átszállás a már ránk váró Nohab+SJ kocsikból álló személyvonatra, ezzel utazás Koszovo Polje-ba. A gépünkkel egy kis probléma támadt (fékek) Zvecan-ban, míg szerelték, én fotóztam. Így egy órás késéssel érkeztünk Kosovo Polje-ba, ahol a Nohab-ot le is cserélték Kennedy-re.

Szállás elfoglalása után (az állomással szemben van, 15 Euro/éjszaka), vacsora és pihenés.

Másna reggel 7.30-as vonattal indulás Lesak-ba, szintén az előző napi már megjavított Nohab-bal. A vonaton egyébként 0.50 Euro a viteldíj, a vasutat az ENSZ békefenntartó katonák üzemeltetik, de már vettek fel helyieket, így a kalauzok is azok voltak. Mindenki kapott jegyet, zsebre dolgozás nincs. Visszaérkezés után a géppel lementünk a fűtőházba, a vezér közölte hogy nyugodtan fotózzunk, semmi probléma. Itt aztán fotóztuk a többi Nohab-ot+egyéb gépeket. Az üzemelő állomány egyébként jelenleg egy db. Nohab (a másik három a héten megy fővizsgára Nis-be), valamint két db. Kennedy+egy ex. FS motorvonat.

Közben a főnökkel is sikerült megismerkednünk, akitől még ajándékot is kaptunk..:)

Egyébként a fth.-ban rengeteg leállított gép van, SNCF dieselek, ex. DB 202-esek, régi JZ BoBo-k, ill. 362-es gépek, és pár kilőtt Kennedy.

Visszaút ugyanugy mint oda felé, Lesak-on keresztül Raska-ig, majd onnan gyorsvonattal Belgrádba. Érdekes, hogy a vasárnap este fővárosba tartó gyorsvonat mindössze két kocsi volt, és így is üres fülkében utaztunk, minimális létszámmal a vonaton. Nálunk nem ilyen egy vasárnapi fővárosba tartó vonat!!!

Belgrádból ismét gyorsjáratú autóbusszal Újvidékre, majd onnan a 340-es Beograd expressel Budapestre. A vonaton alig voltak, viszont 40 percet késett Bp.-ig. Onnan aztán még épp elértük a Dáciát, ami megvárta a közvetlen hálókocsikat is. Kb. 5 perc késéssel indult mindössze, Győrben már majdnem rendes volt.

Még megmutatom a Koszovóban közlekedő vonat belsejét (ex. SJ kocsi), valamint a menetjegyet:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!