Megpróbálom a képeket kicsit jobban leirni. Igaz a szövegben azok a helyek szerepelnek ahol a képek készültek.
1., 1-2 Brijon szigete a hátérben a vihar elött.
3-5 Pulai Amphiteatrum a kikötöböl,
-“- -ból egy templom.
-“- éjjel
2., 1-4 a Gödör
2 a parttól kb 8 méterre horgonyozunk
3., 1 Brbinj a város,
2 -"- naplemente,
3 -"- az öböl a partról
4-5 -"- reggeli nyugalom
4., 1-3 az út Skadrinba
4 a Skadrini kikötö
5., 1 Naplemente Kaprijan
2-3 uton visszafele Brbinjba
4 én Skadrinban egy kocsma teraszán
5 Éva a gödörben reggeli kávájával
6 Vagabund Umagban
Nem irtam meg pedig megérdemlik. Az étterem ahol a malacot ettük Skadrinban direkt a Marina mellett van. Utolsó a tengerparti soron, nem messze a hátsó ponton hiddtól.
Üdv.
bb
A jogsi nekünk szállással együtt (két éjszaka) 350 € volt.
Ha ettől olcsóbban is meg lehetett volna csinálni, kérlek ne írjátok le, mert mindig úgy szoktam járni, hogy megcsinálok, veszek valamit, majd két hét múlva a feléért ajánlják. Persze eladásnál ez pont fordítva működik.
Szeretnék szépeket írni a tengerről, partról, de nincs hozzá érzékem, hogy csak felét is vissza tudjam adni az érzésnek. Tehát nincs mit tenni, menni kell. Annak viszont örülök, hogy ezek után még jól tudom érezni magam a Tisza-tón, sőt. De az biztos, hogy visszavágyom.
A tanfolyam (ha a kétszer fél napot ennek vehetjük) magyarul volt. A vizsgára kettesével mentünk be, ott németül és angolul hangzottak el a kérdések. Endre, akiről a napokban sok szó esett, ott volt, gondolom fordított volna, ha szükség lett volna rá. Nem kellett, hozzáteszem a kérdések nem voltak halálosan bonyolultak. a nyelvkérdést viszont saját érdekedben is komolyan venném. Az esetleges tengeri vész-, illetve egyéb helyzetekben nem biztos, hogy a másik oldalon a magyart megértik-e. Tehát tanuld szépen sorban a világnyelveket, (angol, német, spanyol, francia, és így tovább) megéri, máshol is hasznát veheted később :)
Tücsök, ha érdekel egy tengerre is (1.hajózási körzet) alkalmas 6 személyes Glastron hajótest, frissen felújított Mercury 75 LE motorral, akkor keress meg mailben.
Érdeklődnék,hogy a tanfolyam elsajátítása,vizsgája magyar nyelven folyik, vagy más nyelven. Én sajnos,és gondolom vannak még rajtam kívül mások is,csak magyarul értek.
Barbapapa! Én is köszönöm a beszámolódat. De ha megkérhetnélek magához a tájképekhez is füzzél néhány mondatot,mert bizony vagyunk egy páran akik még nem jártunk arra.
A honlapomon megtalálhatod Molnár Endre elérhetőségét, valamint a tankönyv anyagát amiből vizsgázni kell.
www.tar.hu/vigjanos
Természetesen minden nem kell belőle, de érdemes átolvasni.
A dolog következőképpen zajlik:
A vizsga előtti nap reggelén kezdődik az oktatás, egész nap tart ismétlésekkel, magyarázatokkal.
Amit a vizsgán kérdezni szoktak:
Térképismeret: melyik jel mit jelent, le kell olvasni egy távolságot, vagy egy irányszöget a térképről. Mit jelent a világítótornyokhoz írt jelzés stb.
Kitérési szabályok: letesz a vizsgáztató néhány kis hajót az asztalra és el kell mondani melyiknek van elsőbbsége.
Néhány egyszerű csomót kell megkötni.
Le kell betűzni valamilyen feliratot ( tudod alfa bravo charlie.....)
Felmutat a pacák egy kártyát néhány pöttyel, ami valamilyen szerkezet éjszakai jelzése. Meg kell róla mondani, hogy mi az. Persze ne gondolj a " két halászhajó a hálóját vonszolva robbanóanyagot szállítva zátonyra futott és alatta még búvár is dolgozik" stílusú becsapós feladatra.
Nyilván tudni kell, hogy rádión hogyan kell bejelentkezni, vészjelzést adni rádión, vagy vizuálisan.
Állítólag szoktak alapvető gépészeti ismereteket kérdezni, de akinek autója van és gk. jogosítvány az általában tud rá válaszolni. Minálunk ilyen nem volt.
A vizsga után az Endre némi csörömpölő nylon szatyrokkal bemasírozik a Lucska Kapitányhoz, és amíg a többi osztrák meg német meg mitt tom én miféle nációjú vizsgázó a folyosón magol Te büszke léptekkel masírozol ki az új jogosítványoddal a zsebedben.
örülök hogy jogsi megszerzése igy összejött. Hiába a bátraké a világ.
Mibe került végül is?? Remélem a jövö nyárig többen rászánják magukat.
Irjál néhány sort, hogy merre jártatok, mi az ami igazán tettszett. Ugye milyen csudavilág a tenger hajóról?? Csináltatok fényképeket?? Rakjál be ha tudsz.
Azt hiszem, csatlakozom a többiekhez, irigyellek ezekért a túrákért. Tetszett a leírásod, ha mindenki ennyi infót osztana meg a neten, az sokat segítene sokaknak.
Tíz napot mi is eltöltöttünk picivel Senj fölött egy kis falucskában. Másfél hónapos vízi gyakorlattal (vagyis gyakorlatlansággal) aránylag jól elboldogultunk. A tíz napban benne volt a jogosítvány megszerzése is. A lejjebb megadott Endre segített nekünk is, őt egyébként Krk-n, Brzacon lehet megtalálni. A tanfolyás kétszer félnapos volt, kis odafigyeléssel szépen le lehet utána vizsgázni. A vizsga amúgy aránylag komoly (azért nem kell megijedni) angolul, vagy németül zajlik, és minden, az előző napokon tanult témakörből volt belőle feladat. A helyi lucskakapitány a kérdező. Ezek után biztosításkötés, hajóbejelentés: kb. 30.000 Ft. Ez egy évre érvényes. Ez idő alatt csak a hitelesített utaslistában szereplők utazhatnak a hajón. Az utaslistába a hajó befogadóképességének 2.3 szorosát, esetünkben 14 fő nevét lehet beírni. Ez elég nagy cumi, mi családdal voltunk ott (11 fő), rajtuk kívül jövő év ilyenkorig még max. hárman jöhetnek. Tehát ha jövő júniusban mondjuk kimegyünk barátokkal, akkor majd szelektálnunk kell. Hm...
Vízre rakás: Mi nem sólyáztunk, nem is nagyon hiányzott, falusi kis daru ha jól emlékszem 3000 Ft körüli összegért tett vízre, majd ennyiért vett ki a végén, ebben egy édesvizes öblítés is benne volt. Persze a vízre rakás sem volt hibamentes, az indulás előtti szervizen véletlenül átbillentette valaki asszem a fenékszivattyú kapcsolóját, és a vízen indítás helyett csak kattogás volt a válasz a kulcselfordításra. 50 kunáért persze gyorsan lett bikakábelünk. Utána, és ez lehet, hogy felelőtlenség volt, de addig mentünk a nyílt vízen, amíg úgy nem éreztük, hogy az akksi már eleget töltődött. Hát szerencsénk volt, nem állt le a motor, és másnap reggel is jól indult.
A kikötés egy a parttól 20-25 méterre lévő bójánál volt. Az, hogy onnan úszni kellett az nem, de, hogy a bója összeütögette a testet, az már inkább zavart. Nem a kijelölt bójához kötöttünk, mert a szomszédos bójához túl hosszú kötéllel kötő hajó mellett nem láttuk biztonságosnak. Gyanúnk be is igazolódott, a veszélyes helyre másnap rátelepedő vadonatúj gumicsónakot le is kaszabolta reggelre a feltrimmelt hajtás éles sarka, félig el is süllyedt.
Tankolás egy vízi-szárazföldi kombinált kútnál történt, a magyar kannás kikötői tankolás felára nélkül. Szépen odaálltunk, földkábel rá, tankolás, majd gyors fizetés hitelkártyával ahogy kell.
Hát ennyi. A tájról, tengerről nem írok, azt hiszem sokaknak már nem újdonság, nem véletlenül járnak vissza ennyien évről évre. Talán egyet. Krk kb. 12 kilométerre volt tőlünk. Fél útig elmenve körbenéz az ember, és hat kilométeres körben csak ő van, meg a hatvanpár méteres csodálatosan tiszta víztömeg. Azt hiszem az érzést nem kell részletezni.
Nem igaz mert én is itt vagyok, csak csendben ábrándozom olvasás közben. Imádom az Adriát, de sajnos a hajózási élményt nekem egyelőre a kikötőben bérelt 6 személyes kis motoros hajó adja. És már akkor boldog lennék ha sikerülne venni egy motorcsónakot ami kihúzza a vizisít - az ilyen túrák még legmerészebb álmaimban sem szerepelnek sajnos.
Köszi a beszámolót és a képeket, jó volt olvasni. Ezeknek a helyeknek egy részét én is bejártam, igaz szárazföldön, vízen még fantasztikusabb lehet!
Csütörtökön indulunk egy hosszú hétvégére az Adriára ismét. Talán 1 napra bérelünk hajót is. Egyelőre beérem ennyivel - de azért még mindig sárga vagyok az irigységtől...