Hosszú távú megoldásnak javasolhatod. Szerinted mennyi idő, mire megvalósul?
Hódmezővásárhely felé jobbak az adottságok (nem kell híd, több utas, jobb pálya), mégis gyanítom, hogy 10-15 éven belül nem lesz semmi változás.
Viszont ez mind félrebeszélés, hiszen most arról beszélgettünk, hogy jelen esetben melyik a jobb: 3x átszállni, vagy közvetlen járművel irány Makó belváros->Szeged belváros. Lehet, hogy Makón és Szegeden sem mindenki a buszvégállomás mellett lakik, de nagyságrendekkel nagyobb az esélye, hogy ott, mint a vasútállomás mellett, tekintettel a vasútállomás helyére Makón és Szegeden.
Legyen 4 állomásod!A 4 MERÁFI állomáshoz még kell jármű,hogy fuvarozhass a 4 buszhoz nem.A Bz-nem egy kategória bármelyik mai korszerű távolsági busszal.(Az InterCipi sem.)
taxxx: Kisforgalmú mellékvonal pl. Kondoros-Kisszénás Közepes forgalmú mellékvonal pl. Pápa-Csorna Nagy forgalmú mellékvonal pl. Szombathely-Kőszeg
1047 005-2: MERÁFI van pl. Zalaegerszeg és Rédics között is. Különben kellene állomásonként 2-3 ember pár éjszakai órát leszámítva. Talán jobb lenne, ha továbbra is kézzel állítanák a váltókat naponta? Vagy az állomásokból megállóhelyet csináltak volna? Vagy bezárattad volna ezt a vonalat?
"Azon a vonalon sokkal nagyobb forgalmat is el lehetne érni, ha a németek nem robbantották volna el a Tisza-hidat. :((("
Mivel "ha"jtányokkal?Szegeden sincs olyan szervezet,amelyik minden nap legalább 3 kocsit feladna vasúton.
"A módszerekről a vicinális topikban írtam.
1. Közvetlen busz Szeged-Újszeged között MÁV tarifával. ű"
v peti kommandó.?Akik Szegeden felszálltak a buszra azok miért szállnának vissza a vonatra,ha minimum időt veszítenek?
"2. Sűrűbb vonatközlekedés."
A MERÁFI adottsága a csökkent pályakapacitás.
"3. Makón a helyi közlekedés javítása. (Díjszabási reform, hogy egy bérlettel lehessen utazni a vonaton és a helyi járatos buszon is.)"
Minek,akik nem szálltak le Újszegeden azok a város központjába kerül(het)nek nyáron fázva.
"Hosszú távon meg dízelvillamos a megoldás. (Regiotram, ld. Kassel)"
Milyen útvonalon?A Bz-t parasztmetrónak is híjják,akkor minek villamos?
"taxxx hozzászólását olvasva,látom hogy te alaposan túllőttél rajta is, a költségek kiszámításánál. Úgyhogy a végén kiderül, hogy ő még vasútpártibb, mint te."
Nem számítottam,téged kértelek meg.Szerintem 1 állomás 2 váltójának,2 fénysorompójának az árából vásárolható 1 db új busz.
taxx nagylelkűen elhagyta az üzemel(tet)ési költségeket.
" Úgyhogy a végén kiderül, hogy ő még vasútpártibb, mint te."
Szerintem nem az a vasútpárti aki WC-re is azzal menne (más pénzén),hanem aki azonos feltételek mellett a vasútat választja az alternatívák közül.
1. A Szegeden lakók vagy dolgozók 99%-a nem az Újszegedi állomás mellett lakik. De szerintem a Mars tér sem mindekinek a célpontja, mégha sok embernek az is.
2. Makón sem biztos, hogy mindenki oda utazik, ahová a helyközi busz megy.
Hosszú távú megoldásnak épp ezért javasoltam a régióvillamost.
Amúgy a kérdés az volt, hogyah korszerűtlen a MERÁFI, akkor mi lenne helyette a jobb megoldás. Ez olyan, mint amikor egy adott gyár rosszul működik, és felmerül a kérdés, hogy hogyan tovább, akkor az egyik dolgozó a bezárást javasolná megoldásnak.
Ha véleményeddel nem egyező véleményt ír valaki akkor azt ki kell tiltani útálni ?
Mit jelent az, hogy : itt OFF ha valaki a MERÁFI-ról ír ?
Nem a MERÁFI OFF és nem akarok senkit sem kiutálni, csak a kérdés egy vasútvonal gazdaságos üzemeltetése volt, azaz, a költségek csökkentése a színvonal romlása nélkül. Erre vártam volna ötleteket, erreföl jött a buszos megoldás, a jó ötletek helyett, ami itt OFF, mert azt fent is tudják. (Vagy minimális romlással: A gazdátlan állomás le fog zülleni, de ennek elkerülésére azért vannak jó megoldások.)
Ezekkel a módszerekkel egy a baj: az átszállások nagy száma.
Most NE vasútmániásként, hanem egyszerű utasként nézz magadba: képes lennél ezen a 28 km-es szakaszon ennyi átszállásra?
1. kibuszozni a vasútállomásra
2. leszállni, megvárni a vonatot, felszállni, elvonatozni Újszegedre
3. Leszállni Újszegeden, elgyalogolni a buszig, bemenni Szeged állomásra MÁV busszal.
4. Szeged állomásról Szeged megfelelő célpontjába elmenni helyi busszal.
(3+4. alternatíva: Ujszegeden rögtön helyijáratra szállni ... igaz, ahhoz gyalogolni is kell egy pöttyet)
Szerinted ki lenne rá képes, hogy ezt nap mint nap megcsinálja? És ha valaki képes is lenne rá, milyen okból és meggondolásból? Milyen előnye származik ebből ahhoz képest, hogy Makón felül a buszra, Szegeden a Mars téren pedig leszáll?
"Attól, hogy sógoréknál ez nem működik megfelelően, az nem jelenti azt, hogy korszerűtlen, hanem csak azt, hogy ők a hülyék."
Ezt kifejtenéd?
Ausztriában is sok helyen a MERÁFI-hoz hasonló mószerekkel oldják meg a mellékvonalakon a forgalom lebonyolítását. Aki a módszer ellen van, az felhozhatja példaként, hogy sok baleset van belőle.
Viszont olvastam, hogy már GPS is be van építve. Egx vicinális forgalmát meg egy C64-es is leszimulálhatja. Magyarul nem nagy ügy. Csak a a GPS-jeleket kell megfelelő módon feldolgozni. Akkor meg ők a hülyék, ha ennek ellenére nem képesek a biztonságos, balesetmentes üzelemtetésre, és nem biztos, hogy a módszer a rossz.
Javaslom tanulmányozd a MERÁFI adottságait,a Bz-k kényelmét!A mai napon már közölt költségek alapján számold ki,hogy egy állomás MERÁFI rendszerűvé alakítása és egy korszerű busz beszerzési ára hogyan viszonyul egymáshoz!Mindkettő csak közpénzből fedezhető?
Sajnos megépült,kiváló bizonyíték az Újszeged-Mezőhegyes MERÁFI.
Sajnos??? Hála Istennek!!! Azon a vonalon sokkal nagyobb forgalmat is el lehetne érni, ha a németek nem robbantották volna el a Tisza-hidat. :(((
A módszerekről a vicinális topikban írtam.
1. Közvetlen busz Szeged-Újszeged között MÁV tarifával. ű
2. Sűrűbb vonatközlekedés.
3. Makón a helyi közlekedés javítása. (Díjszabási reform, hogy egy bérlettel lehessen utazni a vonaton és a helyi járatos buszon is.)
Hosszú távon meg dízelvillamos a megoldás. (Regiotram, ld. Kassel)
taxxx hozzászólását olvasva,látom hogy te alaposan túllőttél rajta is, a költségek kiszámításánál. Úgyhogy a végén kiderül, hogy ő még vasútpártibb, mint te.
"Attól, hogy sógoréknál ez nem működik megfelelően, az nem jelenti azt, hogy korszerűtlen, hanem csak azt, hogy ők a hülyék."
Ezt kifejtenéd?
"A MERÁFI korszerűtlen a busz meg korszerű? Mi ez?: Vicc?"
Nem,akkor odaírtam volna.
Javaslom tanulmányozd a MERÁFI adottságait,a Bz-k kényelmét!A mai napon már közölt költségek alapján számold ki,hogy egy állomás MERÁFI rendszerűvé alakítása és egy korszerű busz beszerzési ára hogyan viszonyul egymáshoz!Mindkettő csak közpénzből fedezhető?
Ma volt egy jelentős baleset, sehol semmi kép! Ennyire nem fotózott arra senki? Egy kis eső és máris nem fotózunk?
Nekem sikerült a helyszínről érkező (A V46 056 vontata idáig, majd a V63 008 vitte Cellbe) gépet elkapni Ajkán! Íme:
A történések a képek fordított sorrendjében játszódtak le! A gép belefutott a gödörbe a kerekek követték a sínszálakat a mélybe és a pályakotró felütközött a sínszálakba. Az áramszedő letört a kocsik megérkeztek a kimosott pályaszakaszra, ők nem jártak olyan szerencsével mint a mozdony, siklottak. Ennek következtében letört az egyik ütközője a gépnek míg a másikat mindössze egy csavar tartja. Ma du lehúzzák Cellbe és holnap ott lesz komolyabb vizsgálatoknak kitéve.
"Ez a Vasút Humora vagy a Volán topikba tartozik. Talán te vagy taxxx vagy Carpy másodnickje?"
Nem.Kérdezd meg a Bz mentes időben,kényelmes,légkondicionált járművekkel szállított utasokat,hogy 8-10 m-ként döccenő 20-40-60 km/h-val haladó (?),a falu,város központjától messze lévő állomáson elérhető,hatalmas időközönként közlekedő vonatokkal vagy a gumikerekűvel utaznak/tak szívesebben!
"Itt inkább arról írjál, hogy milyen módon lehet a költségeket csökkenteni, hogy ne romoljon a szolgálatási színvonal, de az utasokat továbbra is vasúton szálltsuk el!"
Ilyenről sem én sem más nem tud írni.Költségeket csakis hatalmas invesztálás után lehet csökenteni.Ezt az Állam nem tudja,a magángazdaság nem akarja belefeccölni.Sajnos megépült,kiváló bizonyíték az Újszeged-Mezőhegyes MERÁFI.Amig v peti kommandók nem kényszerítik az embereket a vonatokra,addig a nekik megfelelőbb,elérhetőbb szolgáltatást fogják választani nem a vasútat.
Amúgy meg nem az volt a kérdés, hogy mivel váltsuk ki a vonatokat (Hajó: Lassú, és nincs is arra víz. Repülő: Nincs reptér. Drótkötélvasút: Drága. Hajtány: Kényelmetlen. Így marad a busz.), hanem az, hogy egy adott vasútvonal üzelmetetési költségeit hogyan csökkentsük, anélkül, hogy ez a szolgáltatási színvonal rovására menjen?
A keletkező utazásiigényt sokkal olcsóbban ki lehet elégíteni más eszközökkel.
Én a közepes forgalmű mellékvonakról beszéltem. A kisforgalmúak jelentős részén már alig van állomási személyzet. A nagy forgalmúakat meg nem akarják bezárni.
Nem,csak nem akarsz rájönni.A kis forgalmú mellékvonalaknak nincs jövője!A keletkező utazásiigényt sokkal olcsóbban ki lehet elégíteni más eszközökkel.
A fénysorompó, rugós váltók,MERÁFI rendszer áráért több új buszt lehet vásárolni,mint amennyi a vasúti szolgáltatás kiváltásához kell.
Ez itt OFF-topik.
Te is a vasútírtók táborához csatlakoztál? :(((
Amúgy meg én elsősorban azokról a mellékvonalakról beszélek, amelyekre szükség van, és nem azokról, amelyek felett amelyeken már tényleg nem lehet segíteni. Ott ugyanis már vonatkeresztek is alig vannak, és az állomási személyzet is ritka, mint a fehér holló.
A minőségi javulásról nem is beszélve.)
Ez a Vasút Humora vagy a Volán topikba tartozik. Talán te vagy taxxx vagy Carpy másodnickje?
Itt inkább arról írjál, hogy milyen módon lehet a költségeket csökkenteni, hogy ne romoljon a szolgálatási színvonal, de az utasokat továbbra is vasúton szálltsuk el!
A MeFi/MeRáFi-nak semmi értelme, létszámkiváltó beruházás ugyan, de dárga és a szolgalátatási színvonal javulását nem eredményezi, éppen ellenkezőleg. Csak sajnos a MÁV-nál a döntéshozatali pozícióban levők ezt ismerik, meg a Siemens-Halskét, meg az összes évszázados technikát. és csak ebben tudnak gondolkodni. Márészt onnan eleve döglött egy rendszer, ha csak 60 km/óra sebességig alkalmazható, Az versenyképes volt az 1970-es évekig, de azóta a világ kicsit elhalad mellette/felette....
Akkor mi a megoldás? KÖFI? Az mennyibe kerül? Ha a MERÁFI nem éri meg, akkor a KÖFI talán megéri egy vicinálison? Ha meg a dologzók maradnak, akkor meg megy a sirám, hogy milyen rohadt sokba kerül nekünk ez a mellékvonal, és milyen iszonyatos ráfizetsét okoz a MÁV-nak? Akkor mi a megoldás? Szálljon le a jv és álltgassa kézzel a váltót?
Amúgy meg egy mellékvonalon, ahol maximum 60-as a pálya, de hosszabb távon sem várható nagyobb sebssség, ott miért nem jó a MERÁFI? A MÁV előbb-utóbb elbocsájtja az állomási dologzók jelentős részét, így a menetrend is kedvezőtlenül változhat, és ez fog vezetni a színvonal csökkenéséhez. :(
Fővonalakon meg evidens, hogy nem MERÁFI legyen, aminek a nevében is benne van, hogy mellékvonali. De ugyanez vonatkozik a 80-as sebességre alkalmas és sűrű forgalmú mellékvonalakra is.