Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2005.08.17 0 0 631

Van két független rendszer:

 

az egyik a mozdonyvezető tudása és alkalmassága,

 

a másik pedig az EÉVB stb. berendezés...

Előzmény: oldmumus (630)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 630
Szerintem a megfelelo balesetmegelozeshez ket fuggetlen rendszer kell, a jelenlegi jelfeladost kombinalni egy masikkal.
Előzmény: Infós (629)
Infós Creative Commons License 2005.08.17 0 0 629

Pedig azt hittem... (hüpp-hüpp). :-))

 

Köszönöm szépen a kiegészítést, majd máskor jobban figyelek! ;-)

Előzmény: Vendégsín (628)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.17 0 0 628

A példa rossz:

 

Adott egy vonat, ami pont meg van fékezve. Ugye ez azt jelenti, hogy az általános fékúttávolságon éppen hogy megállítható a vonat gyorsfékezéssel.

 

Az 1. ütem kiértékeléséhez két teljes ütem kell, egy ütem hossza akár 0,96 s is lehet. A 100 km/h, 27,8 m/s sebességű vonat kb. 60 m-t tehet meg, ha töredék ütem is volt, a sárga megjelenéséig. Innen 50 m után indul az éberségi felhívás, ha nincs rá reakció, 150 (EVM 120/160 esetén 130) m kürtölés után jön a kényszerfékezés. Mivel a fővezeték utántáplálása nem szűnik meg, a nyomáscsökkenés benne mindenképpen lassúbb, mint gyorsfékezéskor.

Fentiekkel áll össze a VB működésbe lépési ideje alatt megtett út (~280 m), amivel az általános fékutat meg kell növelni.

Ha tehát a Megállj jelzés előjelzése nincs legalább 1280 m távolságra vonatbefolyásolt pályán, ahol a vmax 120 km/h, a vörösre csökkentett sebességgel együtt kell előjelzést adni.

Előzmény: Infós (627)
Infós Creative Commons License 2005.08.17 0 0 627

Van egy példám:

 

Adott egy vonat, ami pont meg van fékezve. Ugye ez azt jelenti, hogy az általános fékúttávolságon éppen hogy megállítható a vonat a teljes fékezőerő felhasználásával (sor utolsó, 3,5 bar-os fővezetéknyomás). A mozdonyvezető rosszul lesz, a vonat halad pl. 100 km/h sebességgel. Elhalad a jelző mellett, az EÉVB felveszi az egyes ütemet (a következő jelzőn megállj jelzés várható). Mivel az EÉVB működési módja miatt két ütemet értékel ki (és vár meg), a jelzést pedig csak utána jeleníti meg a vezetőállás jelzőn (gy.k. sátorjelző), ezért a fékezés már eleve a jelző után fog megkezdődni. A két periódusidő összesen 1560 ms, ami idő alatt a vonat 4,33 métert tesz meg. Ez viszonylag nem nagy távolság. Ekkor egy éberségi-felhívást ad az EÉVB, amit a mozdonyvezetőnek nyugtáznia kell, de — mivel rosszul van — ezért a nyugtázás elmarad, kényszerfékezni kezd a vonat. A kényszerfékezés 50 m-rel az éberségi-felhívás után kezdődik (ez további 1,8 sec, de ezt majdnem mindegy). Tehát a jelzőtől (pontosabban a szigetelt síntől) a vonat a kényszerfékezés kezdetéig megtett (4,33+50) 54,33 m-t. Azért az több, mint két gyorsvonati kocsi hossza, nem kis távolság. Ezek alapján legalább 54,33 m-rel meg fogja haladni a céljezőt a vonat, ha azokat pont az általános fékúttávolságra helyezték (bár egyes térközjelzőket épp' ilyen megfontolásból a jelfeladással megnövelt általános fékúttávolságra telepítik). Ha hozzászámoljuk, hogy nem is biztos az, hogy az előző vonat farka a jelzőt ténylegesen meghaladta, csak az utolsó tengelye haladt le a szigetelt sínről (ami a jelző előtt és mögött akár 1-1 m-re is lehet), bizony szomorú a helyzet.

 

Szerencsére az átlagos vonathosszokat és a térközhosszokat figyelembe véve, nem valószínű, hogy ilyen eset előferdülhet.

Előzmény: D F T (626)
D F T Creative Commons License 2005.08.17 0 0 626
Nem csak a jelző után lehet 1m-re az utolsó kocsi ütközője, hanem a jelző elött is, mert elég az utolsó jármű utolsó tengelynek a szigetelést meghaladnia. (Az utolsó tengely és az ütköző között lehet 2-3 méter is.)
Előzmény: Vendégsín (624)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 625
Levag, leold szavakat hallottam erre az esetre.
Előzmény: Vendégsín (624)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.17 0 0 624

...levagja nem?

 

Nem vágja le.

Legfeljebb befékezi a vonatot. Csak ez édeskevés, ha a jelző mögött egy méterre ott vigyorog a két ütköző. Ilyenkor még a 15 km/h is sok.

A megcsúszási távolság épp azt az ellenőrzötten szabad, a Megállj állású jelző mögötti szakaszt jelenti, amiben a jelzőt meghaladó vonat ütközésmentesen megállítható.

Előzmény: oldmumus (623)
oldmumus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 623
Vagyis ha becsusszan egy voros terkozjelzo mellett?
Ha igen es van jelfeladas es mukodo EEVB akkor ha meghaladja a 15km/h-t ugy is levagja nem?
Előzmény: Vendégsín (622)
Vendégsín Creative Commons License 2005.08.17 0 0 622
A térközjelzöknél a magyar vasutakon megcsúszási távolságokkal nem számolnak. 
Előzmény: epimetheus (621)
epimetheus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 621
Éppen a térközöknél alkalmazott megcsúszási távolságokba botlottam egy idegen nyelvű könyvben, és rádöbbentem, hogy fogalmam sincs, hogy a MÁV ezt miként és miért úgy kezeli. Légyszíves világosítsatok fel!
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.05 0 0 620

Sajnos nem vagyok arra ismerős és OFF járművel közlekedtem. Elnézést a Vácrátótiaktól! :-) Köszönet a kiigazításért!

Előzmény: BAKTER (619)
BAKTER Creative Commons License 2005.08.04 0 0 619

"Vácegres és Pilisvörösvár bejáratok kora este."

 

Vácegres?

A "Garincsák kocsma" buszmegálló bejárata?

Mert ott vasút a múlt héten még nem járt úgy tudom, bár lehet, hogy neked frissebbek a képeid és azóta áthelyezték oda Vácrátótot.

 

:-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (613)
Afi Creative Commons License 2005.08.04 0 0 618

Szombathely el van találva :)

 

Előzmény: A még igazabb elhárítás (617)
A még igazabb elhárítás Creative Commons License 2005.08.03 0 0 617
Nem véletlenül szombathelyen? :-)
Előzmény: Afi (616)
Afi Creative Commons License 2005.08.03 0 0 616

na kép lemarat, szóval hol ?

Bizber
Afi Creative Commons License 2005.08.03 0 0 615

na és ez hol van ?

 

Chapadj Creative Commons License 2005.08.02 0 0 614
Arra azért készülj fel, hogy kicsit furcsák a rajzok (mindenféle kis piktogrammokkal vannak tele). Mellesleg szóltam a srácnak, ősszel meg lesz a könyv!
Előzmény: Bálint23-24 (582)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 613

De térjünk egy kicsit haza!  :-)

Vácegres és Pilisvörösvár bejáratok kora este. 

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 612

Így van, csak mostanság többet olvasom a "blocksignal"-t mint a "térközjelzőt". :) Hogy miért? Mert én is készítek ám Integrát, csak 160-szor kisebbet. :)

félOFF

 

ON

Előzmény: RhB (610)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 611
Valami ilyenre tippeltem én is, de jobb ha szakértöktől érdeklödök. Ezért jöttem ide :)))
Előzmény: RhB (610)
RhB Creative Commons License 2005.08.02 0 0 610
Térközjelző :-) Szerintem...
Előzmény: Bálint23-24 (609)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 609
Szia! Mi az a blokkjelző? Ilyet még nem hallottam!
Előzmény: Törölt nick (608)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.02 0 0 608

Rettenetes! :-)

 

Egyébként a kombinált jelző azért volt furcsa nekem, mert eddig kijárati jelzőként még nem láttam, csak blokkjelzőként. Persze ha már így kitalálták, hogy egybeépítik a jelzőt miért is ne? De ezt az egybeépítős trükköt nem keletről vették? :-) (lehet, hogy ezt kapták cserébe? :-) )

 

Na még egy kicsit, ugyanonnan (igen Chur-ból :-) ):

 

 

és aki elbújt :-) :

 

Előzmény: RhB (607)
RhB Creative Commons License 2005.08.02 0 0 607

Óhajod számomra parancs! :-)))

 

A történet szokásos, akár itthon is megtörténhetett volna. Az időpont 1997. május, a helyszín Arth-Goldau, távol a világ zajától, meg minden ilyesmi.

 

Nyolc fotós és videós kolbászol a sínek között. Mint itthon. (A nyolc fotós között ott találjuk a Gőzös topikból ismert OKU30, wrn3060 és Mallet topiktársakat is.)

 

Jön az erre a célra szolgáló delikvens, és felszólítja a társaságot a tevékenység abbahagyására. Mint itthon. (A tevékenység a kolbászolás és nem a fotózás.)

 

A társaság elmagyarázza, hogy csak lelkes vasútbarátok, és csakis kizárólag azért jöttek el ide a világ másik végéről, hogy ezt szép nagy állomást és az itt található szebbnél szebb vonatokat fotózhassák. Mint itthon.

 

A társaságot erre felhívják a toronyba, és kb. fél órán keresztül magyarázzák a bizber működését, hogyan vezérlik a vonal állomásait stb. Mint itthon. :-)))) Közben fotózás és videózás ezerrel. :-)))

 

A első fotón a torony látható, az a szép nagy terem a legfelső emeleten van. A második képen a fentről a szemünk elé kerülő látvány. Fúj, undorító... :-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (604)
RhB Creative Commons License 2005.08.02 0 0 606

Miből gondoltad, hogy RhB topiktárs (azaz én) még nem járt Chur állomáson, vagy ha mégis, akkor elfelejtette, hogy néz ki? :-))))

 

Előzmény: Törölt nick (605)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 605
...egy könnyebb kérdés: és ez hol lehet? :-)
Előzmény: Törölt nick (604)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 604
Hmmm... Arth-Goldau :-) . Kérem a képeket ide belinkelni. :-)
Előzmény: RhB (592)
V46 021 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 603

 

1.) Én hátulról néztem a képet! :)

Előzmény: RhB (602)
RhB Creative Commons License 2005.08.01 0 0 602

>Az órától balra le, a tábla tetején, az ott egy név lehet, de vagy a felbontással vagy a szememmel van baj.

 

1.) Az órától jobbra...

 

2.) Valószínűleg a felbontással van baj. Az eredeti fotón kinyagyítva tisztán el lehet olvasni. És az a megoldás... :-)))

 

A megfejtést holnap, most el kell mennem...

Előzmény: V46 021 (601)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!