Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hentes2 Creative Commons License 2005.11.08 0 0 277

Szia!

 

Azért sok, mert a City Stromer esetében a régebbi típusú akkumlátorok nem bírnak 5-600 töltésnél többet. Bár próbáltam idecsábítani akkumlátorokban okos embert, hátha hozzászól pontosabb adatokkal. Szerintem az 5-600 as töltés mennyiség valóban kevesebb a gyári értékeknél de tudni kell, hogy az elektromos autókban nagyfokú igénybevételnek vannak kitéve. Féltöltés, mélykisülés (bár okos elektronika elméleteileg nem engedi), hideg, meleg, stb. Nem hinném, hogy tudná a gyári teljesítményket a fenti töltésszámon túl. Legalábbis én úgy számolom ha ezt kibírja az már jó. A City Stromer estében 600x70 km(ennyit tud) = 42000 km.

De ha tegyük fel 700-szor tölthető, mert előtted jó gazdája volt akkor is 49 ezret megy el. Te még mehetsz 13 ezret vele. Majd akksicsere drágáért.

Tehát így a 36 ezres futásteljesítmény már sok. Nem azt mondom, hogy nem megy el többet, de innentől már számítani kell a telepek élettartamának csökkenésével.

Ez pedig kisebb teljesítmény, kisebb hatótávolságban jelentkezik.

 

Üdv:

Hentes.

Előzmény: krezidiesel (276)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.08 0 0 276
Villanyautónál miért sok a 36 ekm, mi az ami a legkevésbé birja. Az ólomaksikat nem lehetne jobbra cserélni?
Előzmény: Hentes2 (274)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.08 0 0 275

Jeann:

- Új akkumlátor garnitúra 415 ezer pénz a Citroen bótban.

Amúgy kapható utánygyártott szett is, sőt van hozzá olyan pakk is ami egy feltöltéssel 128 km-t tud megtenni alapban. Árát nem tudom egyenlőre.

- Egy szett élettartama kb 6-700 töltés, kb. 48000 kimóméter.

- Titok - nem titok, egy milla felett kb. 1,090,000 -be, hosszas alkudozás után.

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: jeann (269)
Hentes2 Creative Commons License 2005.11.08 0 0 274

Üdvözletem!

 

Elnézést, de csak most jutott eszembe, hogy ide is kellene kukkantani.

Igaz nem nagy itt a pörgés, de azt hiszem legalább nekem kellene írnom ide.

 

Szóval, köszönöm a jókívánságokat és remélem tudom segíteni a tapasztalataimmal a topickot.

Van néhány newság azóta, hogy itt jártam. Holnap ha minden igaz mehetek a végleges magyar rendszámaimért.

Edddig tarott ugyanis a honosítási procedúra, nem csak azért mert az autó kicsit különleges. Minden külföldről behozott kocsi üzembe helyezése egy hónapba kerül. Legalábbis itt nálunk vidéken.

Legtöbbet a Franciaországból érkezett származási igazolásra kellett várni. (3hét)

Hogy a kocsit nem körözik kint és minden adata egyezik az ottani belügyi adatbázissal.

Lóvé ügyileg a rárakódó "szemét" összege már eléri 250 ezres határt.

Sokan keresnek mailban, hogy meséljek róla.

Nos, ha végre lesz már időm a www.hentes2.fw.hun -n lesz, mondom LESZ (és nem már van) majd róla egy napló a tapasztalataimról. Addig ide is gyűjtöm tapasztalataimat.

Egyik legfontosabb kérdés, hogy mennyibe került a gép, mármint megvenni.

El kell mondanom, hogy marha nagy szerencsém volt a keresés során, hogy rátaláltam, mert aránylag olcsón (két ugyanilyen benzines Saxo áráért) sikerült megvennem. Kb egy hónapig kutattam eladó Saxo után, mondhatom elég ritka egy típus. Átlagos ára 4000 Euró körül található. Az évjárat szórása 1996-2003 között van, mert eddig gyártották. Kizárólag Franciaországban forgalmazták, de került néhány darab Svájcba és Norvégiába is. Magán importon keresztül Németországba és Olaszországba is, de ott ritka mint a fehér holló.

Új ára 22000 Euró, azaz 5,5 milla(!) volt. Nekem kicsit több mint egy millában van már eddig.

 

23000 km-el vettem és már letekertem már vele itthon 1300 kilómétert, gond és benzin nélkül. Apropó! benzin kell azért bele, mert a Webasto kályha benzinnel megy. Az elmúlt egy hónap alatt elpusztítottam 3 liter benzint a kályhában, pedig nem szeretek fázni! :-)

 

Töltés:

Direkt szereltem fel egy villanyórát idehaza neki, hogy pontosan lássam a "fogyasztást". Szélsőséges méréseim 150 és 550 Forint/ töltés között volt.

Átlagosan 480 -ért tankolom ha nappali árammal töltöm.

Mehetek mindezért kereken nyolcvan kilómétert. Max amit megtettem egy feltöltéssel az 90 kilóméter volt, de akkor már úgy kellett betolni az udvarra.

Szertem hogy nagyon pontos a műszerfalban a töltöttség mérő óra, jól követhető a kapacitás.

Lemerülés esetén mikor már a műszer nulla százalékot mutat, felgyullad a tankolást jelző lámpa, ami egy konnektort szimbolizálsó sárga lámpa.

Ha nem kellene állandóan világítani szerintem nap mint nap meg lehetne tenni vele 85-90 kilómétert. Városban tuti lenne, de ott meg a gyorsítások csökkentik a töltöttséget. Az akkumlátorai Nikkel Kadmiumosak 20 darab kisméretű tégla méretű 6V-os ak. Összesen 120 Volt a rendszerfeszültség + egy 12V-s normál ólom akksi a fedélzeti dolgoknak.

 

A rendszer feltöltése nulláról 5 óra 20 perc, majdnem nulláról 5 óra. Totál lemerüléskor a hálózatból kb. 12 ampert vesz fel induláskor ami fokozatosan csökken ahogy a rendszer töltődik. Vész esetén egy óra töltéssel 30 Km-t mehetünk.

Balhé esetén keresni kelle egy helyet ahol van konnektor és várni egy órát.

A töltő gyárilag benne van a motortérben, a kocsiba gyakorlatilag egyenesen vezetjük bele a 230 V-ot. Jópofa, hogy a központizár lezárja az elektromos csatlakozó ajtaját is, így nem kell attól tartani, hogy a kábelt ellopják az utcán amíg mi a dolgunkat intézzük.

 

Extrák: Elektromos ablak, infrás központizár, elektromos (naná!) szervókormány, elektromos-vákuumos fékrásegítő, állófűtés, rádió, ködlámpa, hátsó ablaktörlő mosóval. Talán extraként jelentkezik, hogy nincs semmilyen sebességváltó ugyanis a motor direktben hajtja a kerekeket. Van egy kapcsoló a műszerfalon a tolatáshoz és akkor a szervó felcseréli a gerjesztést és már megy is hátra.

Ha kinyitod a vezető ülés felőli ajtót automatikusan üresbe teszi magát, ami annyit jelent, hogy a Drive Enable jel elmegy, amit egy az önindítózáshoz hasonló mozdulattal lehet újra aktiválni. Persze a fékpedál nyomása is feltétel a beindításához. Eltartott mire megszoktam. :-) Kézifék használata kötelező, hiszen lejtőn simán elgurul még "sebbességben" is, hacsak nem érünk a gázpedálhoz.

"Önindítózás" után egy katt, meghúz egy mágneskapcsoló (azt hiszem) és már mehetünk is. "Beindításkor" egy pár másodpercig zümmög a fékrásegítő szivattyúja majd végleg hangtalanná válik. Azaz ha mégis jobban figyelünk tapasztalhatjuk hogy "megy" még valami a motortérben: a szervó vízhűtéses és ebben a hűtővizet egy ablakmosó motor méretű szivattyú keringeti. Gyakorlatilag zajt csak a menetszél és a gumik okoznak haladás közben.

Dinamikailag kár tagadni, hogy az üresen 1100 kilós autó sportos jelleget mutatna, de városi használathoz teljesen ideális a 20 KW-s moci. Kb. egy kétütemű Wartburg dinamikájához hasonlítható.  Max sebessége 90 egynéhány km/h.

Nagyon tetszik, hogy fékezéskor visszatölt ezáltal is növeli a megtehető  távolságot.

Max sebességgel 100-150 méterre egy kereszteződés előtt elég levenni a gázról a lábat és mire elsőbbséget kell adni már a kocsi alig gurul olyat fékez a generátorrá alakult motor. A szervó ügyesen logaritmikus karakterisztikával növeli a töltést ezáltal a motorfék felér egy hideg dízel motor motorfékével.

Hosszabb lejtőn gurulva motorfékkel látni a töltöttség műszeren, hogy növexik az töltöttség. :-)

 

Négy személyt a kocsi megérzi, ilyenkor valamivel lassabban gyorsul és több áramot eszik amit a műszerfal közepén található Economy, valójában egy kereszttekercses ampermérő műszer mutat. 

Összességében ez egy remek városi kisautó, ideális munkahelyi bejáráshoz, bevásárlásokhoz, hiszen a csomagtere teljes értékű, ráadásul a széria Saxohoz hasonlóan a hátsó ülések 1/3 - 2/3 arányban lehajthatóak. A múltkor egy komplett gázkazánt hoztam vele haza, füstcsövekkel, tartozékokkal.

 

Pár mondat az építésről:

Én is építeni szerettem volna először, de a magas bekerülési költségek és a szakemberekkel folytatott beszélgetéseim meggyőztek, hogy nem a legjobb megoldás a házilagos építés. Főleg az akkumlátorok drágák, de a szervó és a motor se olcsó. Emellett ott van még a töltő, az átalakítás, a forgalomba helyezés költségei. Két milla körül állna meg egy Szuzuki Stift átalakítása.

Nem árt ha gondolunk a télre is amikor ugyanis hideg van az utastérben és fűtés is kellene. A forgalomba helyezés költségei kb 100-150 ezer pénz!

Szóval a jó buli feelingen kívül mást nem látok egy átalakításon. Egy Stift milyen baró lenne villany üzemben! :-) Mondom ezt azok után, hogy én is teljesen bele voltam zúgva az átalakításba. A villanytrabi esetében kifejezetten buli lehet egy ilyennel járni!

 

Végezetül nem árt egy halk mondatot megejtenem:

A villanyautó az egyetlen olyan gépkocsi (jelenleg) amivel legálisan(!) közlekedhetünk jövedéki adó nélkül, igaz a hátrányok is jelentősek! 

 

Villany Golf a Használtautó.hu -n:

Ez egy régi (1996-os) ólom akkumlátoros VW Golf City Stromer volt.

Bővebben http://www.austinev.org/evalbum/160.html .

Valódi értékét abban látom, hogy ritka mint a fehér holló és egy VW gyűjtőnek sokat érhet. Nézegettem én is, de lebeszéltem magam róla. Fő bajom a nagy futásteljesítmény (36 ezer km, ha jól emléxem) volt.

Ólom akkumlátorokat nem lehet annyiszor tölteni és a hatásfokuk is kisebb.

Szóval öreg az a Golf és elektromos autó élettartamban számolva sokat futott.

Bár külsőre szép volt.

 

Üdv: Hentes

 

Van még valaki villanyautó tulajdonos? Jó lenne beszélgetni a tapasztalatokról!

krezidiesel Creative Commons License 2005.11.07 0 0 273
Bocsi , már levették... De utána tudok kérdezni, hogy megvan e még, ha valakit érint. 1 mil alatt volt az ára.
Előzmény: krezidiesel (272)
krezidiesel Creative Commons License 2005.11.07 0 0 272
A hasznaltauto.hun van egy gyári elektromos golf 3-as.Állitólag 200db gyártottak belőle.
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.05 0 0 271

Üdv a topiclakóknak!

 

Segítséget szeretnék kérni átépítés ügyben. Kísérleti jelleggel szeretnék átépíteni valami régebbi olcsó járgányt elektromosra. Az ötleteim még eléggé kezdeti stádiumban vannak, ezért most elsősorban a jogi/engedélyeztetési oldala érdekelne. Sok olyan hirdetést látok, hogy külföldről behoznak autókat és alkatrészként árulják. Baromi nagy előnyük, hogy olcsók és néha ki lehet fogni egy-két jó állapotban lévő darabot is. A konkrét kérdésem az, hogy egy átalakításnál "alkatrészként" (mármint alapként) fel lehet-e használni egy ilyen járgányt? Forgalomba helyezhető-e (átalakítás után)? Ennek milyen anyagi/adminisztrációs vonzatai vannak? Végül úgy általában, egy ilyen átalakításnak milyen engedélyeztetési procedúrán kell átmennie?

A válaszokat előre is köszönöm.

KorI Creative Commons License 2005.11.04 0 0 270

szeva hentes!!!!

 

szuper vagy!!!

 

a kocsi mennyibe került?

 

nagyon érdekelnek a részletek, mert én is ugyanugy jártam ,mint te: beszéltem a Willisits vilmossal , avillanytrabi alkotójával is, teljesen fel vagyok spannolva az egésztől

 

én is pont ugy érzem: ha nekem kellene egy trabit megvenni, átalakítani, stb: az "túl nagy kihívás"' lenne.  Bár nekem egy egyszerübb, szénkefés motorra ladtak hozzávetőleges árajánlatot egy trabi átalakításához: ez kb 1,2 milla környékén járt+ a kocsi+a kocsi felujítása.

 

 1,4 milláért -bármennyire is modern NEM trabantban szertnék autózni, még ha szuperül le van fényezve is...

 

tudnál képeket küldeni a kocsiról?

mennyibe került a honosítás?

ez gyárilag van átalkítva, vagy házi barkács?

 

millió kösz a válaszokért!

Előzmény: Hentes2 (268)
jeann Creative Commons License 2005.10.13 0 0 269

 

Szia Hentes,

 

Gratula a járgányodhoz ! Olvastam a beszámolódat, de gondoltam felhozom ezt a topicot is.

Sikerült megtudni mit kóstál egy szett aksi ?

Mennyi a szett élettartalma ?

Ha nem titok mennyibe van neked a verda mindenestől ?

 

Jó gurulást.

 

üdv

J

 

Előzmény: Hentes2 (268)
Hentes2 Creative Commons License 2005.10.08 0 0 268

Beszúrom ide is az Olcsó autózás topicból a hozzászólásomat, de mivel itt kevésbé van mozgás a hozzászólásokban maradnék abban. Amennyiben van hozzászólás ott megtaláltok!

 

Sziasztok, Hentes vagyok.

 

Keresem hasonló autótulajdonosok ismertségét.

 

Régóta foglalkoztat az elektromos autó esete. Van már egy kis szakirodalmam idehaza a témáról, jeles emberek segítségével.

Láttam én is az elektromos trabit a Totalcaron, beszéltem is azokkal akik beleépítették az elektromos rendszert.

Összességében, ha egy mondatban akarnám összefoglalni az elektromos autózás lényegét akkor azt mondanám, hogy: Kicsit drága hobbi, jelenlegi benzin -vagyis inkább dízelárakkal számolva- legalább egy éven túli megtérüléssel járó befektetés.

Több hónapon kersztül rágódtam én is, hogy építsek egy elektromos hajtású szabvány autót mindennapi bejáráshoz. Ha spéci akkumlátorokat és rendszert építettem volna akkor 3 millán túl lett volna a vége a cuccnak és még nem is számoltam az átalakítás és engedélyeztetés költségeivel.

Épp ezért úgy döntöttem veszek egyet készen. Másik egy hónapig bújtam a Netet mire találtam egyet külföldön eladót. Roppant ritka!

Persze érdekesség képpen találtam egy 3-as Golfot a Használtautó.hun-n is egy milláért. Gondolkoztam, hogy megveszem de öregnek találtam. Lehet megvan még.

Nemrégiben vettem egy Citroen Saxo Electrique-t.

Nagyon penge kis autó, itt parkol az udvaromon, most éppen töltöm.

Ezzel járok dolgozni, egyenlőre még külföldi rendszámmal, de jövő hét kedden már elindul a honosítási procedúra. Az autófelügyeletnél osztatlan sikert aratott, még az irodista csajok is tettek vele pár kört az udvaron.

Igaz volt aki levillástargoncázta a hajtási mechanizmusa miatt, de nem gáz.

Néma mint a téli éjszaka, 91-el tud menni és saját méréseim szerint 80-90 -km-t megyek vele egy feltöltéssel.

Holnap akasztok rá egy egy villanyórát az áramfogyasztás pontosítására, úgy gondolom 500-600 Forintot kajál meg egy feltöltéskor.

 

Üdv: Hentes  

Motoros1977 Creative Commons License 2005.09.21 0 0 267

Sajna semmi. Meghazasodtam, epitkezek meg ilyesmi. Pedig majd kelleni fog, mert a motoromnak nem lesz helye a sajat lakasom kozeleben, a skodamnak meg tengelytorese tamadt es elvesztette a jobb hatso kereket, ebbol kifolyolag osszetort es eleg nagy beruhazasba fog kerulni mire megint bele merek ulni.

Mondjuk megneztem par kereskedelmi forgalomban kaphato villanybringat azoknak joval kissebb a motorjuk meg az akkumlatoruk mint amit en akarok hasznalni. Szabalyzonak egy kibelezett akkus furo lesz.

Az eroatvitel lanchajtassal lesz. Egy nagymeretu lanckerekel felrakok egy leselejtezett racsnit a hatso kerek agy bal oldalara. A rogziteset es a racsni forditasat meg nem tudom hogy oldom meg, lehet hogy egyszeruen rahegesztem az agyra AWI-val, vagy 2-3 rogzito folet hegesztek ra es arra racsavarozom.

 

Előzmény: Atesz27 (266)
Atesz27 Creative Commons License 2005.08.17 0 0 266
Motoros! Mi a helyzet az elktromos bringával?
kotoc Creative Commons License 2005.08.04 0 0 265
"Némileg" leterhelt a főnökség. :-(

Hétvégén tartunk találkozót???
A yachtosoknak még nem tudtam levelet írni. És a koreaiaknak se. De ígérem, hamarosan bepótolom.
Előzmény: Atesz27 (264)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.29 0 0 264
Mindenki szabin van, vagy csak elnyomta ez a nagy meleg?
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 263

Ja en is most neztem a villanytrabantot. Nemrosz a gep es a szavazas azert sokat elarul, de szerintem csak a 100km/300HUF hatott leginkabb.

Ha megtudnak hogy ahoz a 300HUF-hoz meg 1000-2000HUf jon az akku amortizaciora akkor maris nem kellene nekik.

 

Ja vegulis a trabi/kispok jo alap lehet a viszonylag egyszeru szereles es az alacsony ar es kis tomeg miatt.

 

Azert jo hogy van mozgolodas, csak kar hogy nem kap tul nagy publicitast.

 

A Fokusz meg ilyen hulye musorokban ezt kellene nyomatni

Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 262

Miert most gyarat akarunk alapitani es ki kell talalnunk az egyseges marketinget? :))

Szerintem elsokoron az auto atalakitas tokeletes kihivas, en pedig meg egyszerubb kihivast valasztottam magamnak, egy sima versenybringat akarok elektromosan meghajtani, mert ennel jobb hatekonysagot csak aerodinamikai burkolattal lehetne kihozni.

A full egyedi epitesu auto pedig arra jo, hogy nem csupan egy elektromos autonk legyen hanem nagyon jo es versenykepes autonk legyen. Mellesleg az acelvaz es karbon kaszni mellet szol a Lamborgini es a Ferrari utcai autoi is.

 

Előzmény: Atesz27 (255)
manta-z Creative Commons License 2005.07.25 0 0 261
Trabi oldalán link: www.forex.hu

Vannak kimondottan elektromos meghajtású járművekhez ajánlott akkuk. Nézegetvén a trabit ez nekem nagyon PULI villanymotornak tűnik......

Továbbá ezen az oldalon írnak még egy akkumulátoros Trolibuszról is......
manta-z Creative Commons License 2005.07.25 0 0 260
Zsír!

Nézzétek csak a szavzást:


Kéne: 5554
Nem kéne: 259

Nincs rá igény mi?


Előzmény: Atesz27 (259)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 259
Ugye-ugye, én megmondtam ! :-)))) Villanytrabant

Ellopták az ötletemet :-))) SZEMETEK!!! :-)))
Előzmény: Csimbió (258)
Csimbió Creative Commons License 2005.07.22 0 0 258
kotoc Creative Commons License 2005.07.21 0 0 257
Ajjajjajjajjajjajj!
Van egy kis gondom az augusztus 7-tel. Tudom, hogy én dobtam fel először, de nem lehetne mégis inkább 6-a? Az szombat és azon a héten az lenne nekem jó! :-(
kotoc Creative Commons License 2005.07.21 0 0 256
Kinek-kinek ami teccik.
Nyilván célszerűbb egy külön erre a célra tervezett/ötletelt gépet gyártani. Sőt! Az elektromos autók jövője ez (kell legyen)! Szerintem.
De ha 5 milka körül adnak egy nyalókát... Lehet, hogy inkább vállalnám be az átalakított kispókot. Pedig jobb kanyarban erősen nyomta a bal vállam a "hatalmas" termetemmel. :-) De a kasztni/futómű/minden megvan 60 eFt-ból, az aksiról van egy 2 mFt-s hírünk, legyen a motor 1mFt (tudom, pöttyet elszálltam, de várjátok ki a végét ;-) ) és az átalakítás 500eFt. Lehet, hogy nem megy úgy, mint a Schaffhausen ( :-) ), de ha az aksit nem számoljuk, akkor feléből megvan, mint a svájcibringa. Ha meg igen, akkor 3/5-éből, ha a regadót is felírjuk a frissen behozott számlájára. És van szerviz háttere! A villanyt meg szerelem én, ha kell.
Ráadásul otthon mindenki abból dolgozik, amije van, amit be tud szerezni.
Csak ebben a feladatban a kocsiszekrény kialakítása helyett megjelennek más kihívások ugyi. De hát akinek otthon halomban állnak az Opelek és eggyel még jár is. ;-) Ugyi. :-)
És üzletileg se lenne rossz konstrukció, ha a jelenlegi hatalmas járműparkot próbálná vki átállítani. Maradhat a megszokott környezetében a polgár. Még a bólogatós kutyáját se kell áttennie. Csak a kocsi viselkedése lesz más, de azt meg a motorhangból csak észreveszi, hogy nem a benzint szívja a motor, hanem az elektronok rohangálnak.

Sz'al én tartózkodom, mer' szerintem mindkettő jó a maga helyén. Bár hozzám az épített (ultrakönnyűkrosszhomokfutóbuggy) áll közel.
És különben is, az a lényeg, hogy történjen végre vmi. Szerintem.
Előzmény: Atesz27 (255)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 255
Akkor most szavazzunk! : személyautó-átalakítás vagy full házilag gyártott gép?
Három kerék vagy négy? Egyszemélyes vagy több?
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 254

Mondjuk csak a 2 szemely miatt kellene ra rendszam, ha egyszemelyes, akkor az sem kell, hiszen a simo motorral hajtott fagyis triciglire sem kell rendszam...pontosan ebbe a kategoriaba ferne bele egy kb 4kWos motorral hajtott 250kg-nal kevesebb villanyauto...aztan az meg nem kell tudnia a zsernyaknak, hogy a villanymotor dupla teljesitmenyre kepes, meg ha beutom a kodot akkor 40 folott is tud menni :)

Előzmény: Motoros1977 (253)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 253

Ja, de adozas szempontjabol mindegy, mert A1-re ugyan anyi a biztositas, nincs sulyado, meg ilyesmi...na igen a hatranya, hogy lehet hogy csak motoros jogsival lehet vezetni bar mintha a C1-esre is megoldottak volna, hogy B kategoriaval lehessen menni, pedig az is 125-os motor.

Előzmény: Atesz27 (252)
Atesz27 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 252
De ha lerendszámoztatod a simsont akkot már A1 kategóriás "nagymotor".
Előzmény: Motoros1977 (249)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 251

Hat igen a flexmotor nem tul tartos, belatom, talan ezt jelzi, hogy adtak melle tartalek szenkefet, gondolom csak igy birja ki az eloirt uzemidot :)

Előzmény: manta-z (246)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 250

Altalaban minden olcso haztartasi gep szenkefes. Amelyik nem az pedig nem alkalmas jarmuhajtasra mert jelentektelen az inditasi nyomateka.

 

A felx az az attetel miatt zajos, de mondjuk alapbol hangosak ezek a motorok a nagy fordulat miatt.

 

Előzmény: Atesz27 (244)
Motoros1977 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 249

A karbon inkabb a sulymegtakaritas miatt elonyosebb, de vegulis uvegpaplanbol is lehet csinalni azzal kb fele anyiba kerulne a burkolat.

 

Biztonsagrol: Ne felejtsuk el hogy a mostani autok gyurodesi zonaja eppen az auto tomegebol szarmazo mozgasenergiat nyeli el, tehat az auto tomegenek csokkenesevel negyzetesen csokkenhet a gyurodesi zona teherviselokepessege.

Motorokhoz es a bringakhoz kepest mindenkeppen biztonsagosabb, lasd BMW C1 ami alu csovazas bukokerettel rendelkezo robogo gyurodesi zonaval meg biztonsagi ovvel. Ezt a gepet agyon dicserik hogy milyen biztonsagos a motorokhoz kepest, egy ultrakonyu auto ugyanezt az epitesi megoldast felhasznalva biztosan jobb lenne, mar csak a nagyobb gyurodesi zonak miatt is.

Mondjuk egy motorkerekparnal nem szoktak azt a biztonsagi tenyezot figyelembe venni hogy bar serulekenyebb, lenyegesen konyebb elkerulni egy balesetet vele, sajnos ez a tenyezo kiesne az UL autok eseten.

 

Formailag szerintem is elegge gagyi...kb mintha a StarTrekken nevelkedett fan epitett volna maganak egy autot :) Mint mondtam en nem a lovedek format, hanem a csepp format, azaz a repulogep szarny profil formajat vennem alapul egy 2 szemelyes gep eseten. Persze a nap autok is ezt a format kovetik es nem tul praktikus, de van par oteltem hogy lehetne mindennapi forgalomban is hasznalhatova tenni a format. Sajnos ezek a 3D formatervezo progik nem tamogatjak azt a tervezesi modszert amivel en szeretnek format kialakitani (magyarul: nem ertek ezekhez a progikhoz) , ugyhogy marad az agyagmodell ha egyszer raerek ilyen hulyesegekre :)

Ja meg van par aero dinamikai otletem is amivel szerintem jelentosen lehetne csokkenteni a legellenalast a mostani konstrukciokhoz kepest.

 

Masik, hogy szerintem maradni kene a negy kerekes felepitmenynel mert a 3 nyomvonalu jarmu sokkal erzekenyebb az uthibakra mint a 2 nyomvonalu (a velorexnek is ez volt a nagy baja sok mas mellet)

 

Az akku az Ni-Mh gyakorlatilag szerintem ceruza de max goliat meretu akkumlatorokat rakhatnak bele, ez a gyortoltes es a jobb huthetoseg miatt elonyos raadasul konnyu, es konyen beszerezheto. Legalabb is a 2 millas arbol akar ceruza akkuval is teli lehetne pakolni a gepet :)

 

Simon is lehet ketszemelyt vinni, de akkor rendszam kell ra meg forgalmi engedely, de a motorkerekpar definicioja az hogy 250kg-ot meg nem halado, nemtudom mekkora max teljesitmenyu 2,3,4 kereku jarmu. A 4 kereket a quadok miatt raktak bele.

Előzmény: Atesz27 (243)
manta-z Creative Commons License 2005.07.20 0 0 248
Gyereee :)))))

Egyébként Balaton északi part kb közepén :)

info:

http://www.magyaropelmantaclub.hu/pages/opel_evestalalkozo.htm
Előzmény: Atesz27 (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!