Egy ötletet tudok adni, ami nálam, hasonló esetben bevált. A pedálban lévő kis csapágygolyókat kell megetetni kenőanyaggal. Az enyém is kattogot, már mindent bekentem rajta, csak nem múlt el; cseréltettem monoblokkot, akkor már egy kicsit "profibb" típusra, de a kattogás megmaradt. Ezek után, nem maradt más lehetőség, mint a pedál környékét megvizsgálni; mivel tekerés közben érzékeltem a hangot, és csak akkor mikor erősebben nyomtam. Leszedtem, "kimostam" Wd40-nel, majd nyomtam bele zsírt. Azóta tökéletes. Nekem egy Caprine cherokee-m van, nem egy nagy szám bringa, de most százezres gépeket megszégyenítően, szépen, csendben suhan... :))
A különböző zajok eredetét elég nehéz meghatározni, főként leírás alapján. Az biztos, hogy az alu vázak hajlamosak a "zajongásra". Nehezíti a dolgot, hogy a sörösdoboz vékonyságú csövek remekül vezetik a hangot. Sok esetben a tüzetes átvizsgálás sem segít, tapasztalat hiányában különösen nem.
A gyári bringáknál gyakran kimarad a megfelelő kenés, ez különösen az olcsóbb gépekre igaz.
Tehát: a szerelőpaszta (közismertebb néven zsír) használata a legtöbb esetben segít a kisérteties zajok megszüntetésében. Monoblokknál, kormánycsapágynál, nyeregcsőnél úgyszólván nélkülözhetetlen. Jótékony hatása van az összerohadás ellen is.
A hajtás ütemével megegyező recsegés nem feltétlenül monoblokkra utal! Lehet pl. hogy valamelyik lánctányér csavar laza, vagy jöhet a hang a nyeregcső felől is. Tanácsos minden csavarkötést utánahúzni, persze csak érzéssel.
Pedál, kormány, kerékagy pipa :) megnéztük tüzetesen. A váz is teljesen éppnek tűnik. A nyeregcső + nyereg + homok kombináció azonban még érdekes lehet! Megnézzük bár volt rajta egy kenőanyag filmréteg, de lett közben a szár állítgatva tehát mehetett a vázba homok :(
Az mennyire eretnek megoldas, ha a monoblokkon a nagy menetet megzsirozom mielott betekerem a vazba? En ugy gondolom hogy jo korrozi ellen, nem megy a viz a menetbe, nem rohad egybe (konnyebb lesz kitekerni), es ha kicsit mozogna a vazban, akkor nem koptatja a menetet, nem pattog. Hulyeseg ez?
Gyakori az új bringáknál (leginkább tesco-gazdaságos), hogy összerakásnál költségkímélő megfontolásból "kifelejtik" a zsírt. A középcsapágyat is kár volt szerintem kicserélni, valószínűleg elég lett volna bezsírozni.
Volt egyféle kattogás, terhelésre kattogott (inkább "cettegett" élesen), most volt egy 250km-es háromnapos esős hegyi tekerésem, közben megszünt ez a hiba, a másik kattogást képtelen vagyok bármelyik alkatrészhez is kötni, úgy 50-60km után szokott jelentkezni, függetlenül a pedálfordulatszámtól, vagy a terheléstől, de néha szép ritmikus katt-katt-katt, fogalmam sincsen mitől lehet.
Új vagyok a fórumon és érdeklődve olvastam a kattogásról, recsegésről, ropogásról írt bejegyzésket mert én is hasonlóval küzdök és lassan az őrületbe kerget a dolog.
A bringa szinte új pár száz kilométer van benne. Egy elég poros úton megtett túra után keződött az első baj, hangatások kíséretében (kattogás, ropogás) + kilazult a hajtómű tengelye. A szervíz javaslatára kapott egy monoblokk tengelyt a gép, ami önmagában nagyon szépen fut. Tehelésre azonban jelentkezik a kattogás, pattogás. Amit eddig néztünk. A pedálok jók. A tengely kb. 30-50 kilométert ment tehát ha az szól akkor gyárilag hibás?!? A monoblokk tengely kulccsal pár nam múlva ellenőrizve, utána húzva, rendesen áll a vázban. A hajtókarok rendesen fent vannak. A lánc lemosva újra olajozva. A váltó végig vált, elől hátul a vezető nem súrlódik. A hátsó agy tengelye nem lóg hézagolás ok. gyakorlatilag a komplett hajtás átnézve mégis valami pattog, kattog. Szerintetek mi lehet, ha előidéző "oknak" a homokot is a történetbe veszem. Mit és hogyan lehetne még átnézni, hibát keresni mert teljesen tanácstalanok vagyunk.
tudsz beszerezni Alexrims Crostini m1.1 felnit? (hozzávetőleges ár) hátra kéne - ugyan oda az m1.2 illene mert hogy az asszimetrikus, de az ss agyhoz szerintem ez passzol?! beteljesedéshez közeledik az ss projekt:)
Én egyszer úgy jártam, hogy a bringám alján van egy zsírozónyílás és ez egy mezei műanyag kupakkal volt gyárilag "betömve". Egy szép délután utólért a vihar. Egyszer azt vettem észre, hogy recseg. Amikor három nap múlva még mindig recsegett, úgy döntöttem szétkapom. Na amint fejtetőre állítottam, észrevettem hogy a kis kupak eltűnt. Úgyhogy szedtem szét és folyt ki belőle a víz. Tele volt homokkal meg ilyenekkel. A kupakot meg pótoltam egy csavarral. :)
Nem áztál meg a bringával együtt? (Vagy csak külön a bringa?) Nekem olyankor szokott 2-3 napig recsegni, ha megázik. Aztán elmúlik a következő megázásig. Most éppen recseg, tegnap megázott. Állítólag a monoblokk nem tud beázni, úgyhogy valójában nem is az recseg, hanem a váz és a monoblokk közös, benedvesedett menetszakasza... Végülis elképzelhető, mert hasonló recsegést tud produkálni a nyeregcső is a nyeregvázcsővel...
Az én monoblokkom is ilyen szar. Néha elkezd recsegni, kattogni, csinálja 30 km-en keresztül, aztán elkussol. Nagyon idegesítő, de nem akarom emiatt cserélni, mert még szinte új.
Kivételesen nem tanácsot szeretnék kérni, hanem magyarázatot, az ügyes szakemberektől. A bringámon elkezdett a középrész recsegni, erősebb tekeréseknél, vagy kiálláskor. Bevittem a szervízbe, meghúzták a monoblokkot, mondták, hogy tényleg ez volt a baj. Sokkal jobb lett, de nem lett tökéletes, és idővel megint egyre erősebb lett a hangja. Aztán megint bevittem, de mondta a srác, hogy majd átnézik máskor, mert el vannak havazva, de azért húzott egy kicsit ott középen ( a hajtókarokat szerintem). A helyzet semmit nem javult, már ott tartottam, hogy nem mertem kiállni a nyeregből, mert ropogott ott középen. Na és most jön, amit nem értek.
A hétvégén tekertem egy keveset, kb 40-50km-et és a táv közepétől azt vettem észre, hogy még gyorsításokkor sincs hangja. Azóta hangtalan. Ha kiállok, ha beletérdelek, ha tankot teszek rá :), akármit csinálok, hangtalan. Én ennek nagyon örülök, de mi a jó ég történhetett, amitől megjavult?? Nem értem....
Viszont nekem fontos lenne, hogy ki tudjam venni a kereket, hogy be tudjam rakni a kocsiba. Egy ilyen láncfeszítő megoldás hogy néz ki. Be tudnál linkelni valamit.
ha fontos alkatresz lenne, akkor ennyibol szerintem tudnad, hogy mi az. mindenesetre fent van a sarvedo, es nem latom, hogy valahonnan hianyozna az a 2 bigyo.
Óh, elnézést. Igazából nem értettem, hogy mi történt az első hívásommal, mert 2 csöngés után sípolás és csend fogadott, ezért tárcsáztam újra. Eddig azt szoktam meg, hogy ha valaki lenyomja a hívásom, akkor vagy foglaltat jelez, vagy valamiféle hangposta bejelentkezés jön előbb. Mostmár tudom, hogy nálad nem így van :)
vannak a csomagban fekete muanyag bigyok: van 8 db, ami a palcakat rogziti a sarvedohoz, meg van ez a 2, ami nem tudom, hogy mi. ok, nem furok szet semmit :-)