Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184532
Nezd csak van valami oka, amit nem kotnek senki orrara, hogy nem adnak errol infot A-Z akarkinek!

Nezz szet az elet mas teruleten is, hogy mennyi minden van, hogy fizetsz, ez ennyibe kerul ez kotelezo es kesz.

En sosem mondtam (irtam), hogy tokeletesen vegzi mindenki a dolgat. Mivel mindenkit nem ismerek es sehol az eletben nem megy semmi 100% oramu pontossaggal.

Szoval ilyen hulysegeket allitani!!

Kerdezzen barki barmirol, csak nem mindegy, hogy hogyan!
Előzmény: Törölt nick (184521)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184531
Ez a sorozesi pelda jo volt, de nem ilyenre gondoltam. Vannak olyan szolgaltatasok az elet teruleten ahol az arakat nem kotik mindenki orrara annak ellenere, hogy tobb nyelven beszelo internetes oldaluk es IT hatteruk van. Csak akkor kapnak arajanlatot ha konkretan megkeresik igenyeikkel. Lehet ennek valami uzletpolitikai oka van, hogy a konkurencia ne tudjon kalkulalni, stb. (foleg most erre a masik szektorra gondolok).

Előzmény: sosiforda (184519)
hmsoft Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184529
oldmumus,

Kicsit tovább rágva azt a gittet...

"A dotacio pedig kotelezo feladat, vagyis ha megszunne az vasut allami tamogatasa abbol oriasi balhe=>nepfelhaborodas lenne."

Miért is? Azért, mert ma évi 150...200 milliárdnyi közpénzből, plusz a szolgáltatás díjaiból más módon nem lehetne jobb körülmények között elszállítani A-ból B-be x árut és y utast? Nem, hanem inkább azért, mert "népfelháborodást" generálni bármi miatt lehet, bármikor.

"Tehat az altalad irt/emlitett tamogatas nem az igazi ertelemben vett tamogatast jelenti."

Számszerűsítve: mennyi lenne az "igazi" támogatás, ha az éves 150...200 milliárd nem igazi? Mondjuk évi 300 milliárd elég lenne? Vagy egyenesen 500 kellene? Mennyi pénzt is kellene belepumpálni ebbe a MÁV-ba, hogy jól működjön?

Én inkább így látom:
Éves 150...200 milliárdba kerül egy bizonyos status quo, amely recseg-ropog minden oldalról, de nehéz döntés visszatáncolni belőle. Én mint a 150...200 milliárdhoz hozzájáruló, nem támogatom a status quo további fenntartását. Vállalom, hogy a szekrényből hullák serege esik ki, mert ez hosszú távon még mindig kisebb fájdalom (és energia!), mint erőnek erejével benntartani.

"Sok emberrel sok helyen elhitetnek valamit, holott a kulisszak mogott azert teljesen mas zajlik."

A társadalom működésének alapja az, hogy az egyik ember a másik emberrel elhitet valamit. Megjegyzem, hogy "a kulisszák mögött" mi zajlik, az sem egyértelmű. Ugyanarról a dologról két embernek lehet egészen ellentétes képe, még akkor is, ha a "kulisszák mögött" (vagy előtt, vagy alatt, vagy felett) állnak mindketten.

hm
Előzmény: oldmumus (184449)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184528
Merre járhat most? El kellett volna kapni vonalon valamerre :(
Előzmény: rutthin (184526)
P_Oli Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184527

Üdv mindenkinek!

Lenne egy kérdésem az új pályaszámokkal kapcsolatban: a remot gépek miért nem így kerülnek ki a műhelyből? Nem mintha baj lenne, csak fura h az új gépek már ilyen számozással futnak.

rutthin Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184526

Nem néztem meg a papírjait, arra már nem volt időm, de minden bizonnyal Romániába. Ott a MARUB szokott ilyenek felújításával foglalkozni...

Előzmény: Törölt nick (184484)
v_peti Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184524

Egy fapados légitársaság meirigyelte a DB ötletét.

 

http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?article=19902&pat=1

 

A német Air Berlin fapados légitársaság a német vasúthoz hasonlóan diszkont áruházakban fog repülőjegy-akciót tartani. Az esemény egy napig fog tartani, tervek szerint ezalatt mintegy 300 ezer jegyet értékesítenek.
...

 

Már eleve számolnak azzal, hogy úgyis elkel majd egy nap alatt az összes jegy.

 

Amúgy nálunk is lehet kapni repülőjegyet a TESCO-ban.

 

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184523

Július 19.-től 26.-ig a Corona nemzetközi gyors nem Püspökladány-Biharkeresztes viszonylaton megy mindkét irányba, hanem másfelé, tán Debrecen-Nyírábrány felé?

 

 A Budapest - Brassó viszonylatú "CORONA" nemzetközi gyorsvonat 2005. július 19-től 26-ig PÜSPÖKLADÁNY és BIHARPÜSPÖKI (EPISCOPIA BIHOR) között kerülő útirányon közlekedik.

radio100jozsi Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184522

Nem kéne már emberekről ember módjára beszélni?

 

Történelmet nem hamisítok, és én anno még Dózsa György féle parasztfelkelésről tanultam, most meg Gazdaságtörténetből is sokféle paraszt szóval találkoztam.

Azért mert valakik negatív jelzőnek használják ezt, nem kéne még tötörli a magyar szavak közül.

 

De amúgy is, mióta lettél ilyenre igényes?...

Előzmény: manhattani (184520)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184521

Feleslegesen fáradsz. A jogász-feltaláló szerint nem szabad a MÁV-val foglalkozni, mert ott a "kollektíva" tökéletesen végzi a dolgát, ezért ha bármi nem megy, annak két oka lehet. A balatoni viharok, vagy az utas, aki túl sokat kérdez, túl sokat akar tudni.

 

Előzmény: sosiforda (184519)
manhattani Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184520
> ... bár a vidéki paraszt akkor is tudta, hogy ezek nem mondanak igazat.
De ismerős ez a szó... hol is olvashattam...
Csak nem is ő tördel téged is??  :-))
Nem kéne már emberekről ember módjára beszélni?
Előzmény: radio100jozsi (184513)
sosiforda Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184519

"Nem lehet olyan uzletpolitika elv vagy rendelet, hogy csak az tudhat ezekrol az adatokrol aki konkret utazasi szandekkal megy?"

 

Nincs ilyen elv vagy rendelet, sőt az az elv, hogy a díjszabások elvileg nyilvánosak, de amúgy hogyan képzelnéd a gyakorlatban?

Felmerül este sörözés közben , hogy ki kéne ugrani Prágába, mert ott jobb a sör. A társaság egyik tagja megnézi (vagy megnézné) a MÁV honlapján, hogy hogyér vinnék ki, meg tegyük fel megnézi a Volánbuszét is (az megmondja), meg megnézi a repülőt (ők is közlik).

 

Írásban meg kellene igérnie a MÁV-nak, hogy, ha megmondják sörözős barátunknak az árat, akkor ő elutazik velük Prágába, de igazán, de tényleg?

Mennyi időn belül? És ha beteg lesz valaki a társasából és nem mennek, akkor "visszaadja " a kapott információt, vagy aláír egy titoktartási nyilatkozatot?

 

Mi az a konkrét utazási szándék?

Vigyek előleget, hogy megtudjam, hogy mennyi a vonatjegy Prágába és mik a feltételei?

 

" Illetve pont sok valtozas miatt csak a belso es jobban informalt emberekre bizzak az informacio adast? Azaz hiaba van leirva ha az allandoan valtozik, es ezt egy kulsos nem tudna kovetni. "

 

Nem kell azért ezeket annyira túlmisztifikálni, mintha naponta változnának a nemzetközi jegyárak.

A teljesárú díjakat évi egyszer, menetrendváltáskor módosítják, az ED, IR árakat általában április 1-től, szintén évi 1x, ez azért nem olyan hajde sűrű.

 

Újabban a kiszámításhoz használt EUR árfolyam is legalább egy fél évet ki szokott bírni.

 

Egyébként attól, hogy közzétennék, neadjisten (jobban) reklámoznák ezeket az ajánlatokat még nem szűnne meg annak a lehetősége, hogy az utas személyesen is megkérdezhesse amit akar.

Csak éppen jobban tudna kérdéseket feltenni az, aki élne a lehetőséggel és tudná, hogy pl. egyáltalán mi az az EuroDomino.

Nem kell az (összes) utast, fogyasztót, stb. eleve hülyének tartani, hogy majd az okos Cég eldönti, hogy mit tudjon a fogasztó és majd ő adagolja a szolgáltatással kapcsolatos infókat, ha éppen jónak látja, mert avfogyasztó ezt úgysem tudná befogadni.

Van aki igen, van aki nem.

 

Amúgy mutatok egy netre hivatalosan feltett nemzetközi díjszabást Németországból (nem teljes, de elég sok minden benne van, így pl. a komplett InterRail és EuroDomino díjszabás is):

www.bahn.de/p/view/mdb/pv/pdf/MDB11675-tcv_heft.pdf

 

Ha valaki akarja megnézheti, ha nem, nem, nem kötelező, csak a lehetősége megvan és a német vasút (DB) még mindig létezik, annak ellenére, hogy ezek hozzáférhetőek náluk a neten, nem pusztult bele az egész szervezetük.

 

 

 

 

Előzmény: oldmumus (184488)
manhattani Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184518

>Ezzel azt kívántam kiemelni, hogy semmi se indokolja a jelenlegi finanszírozás mellett, a mellékvonalak felszámolása javítana a helyzeten. A veszteség nem ott kelettkezik, ha nem ott, hogy megrendelik a szolgáltatást és nem fizetik ki. (Le egyszerűsítve)

Ezt már itt nagyon sokan leírták, de úgy pereg le sokatokról, mint kacsáról a nokedli.
A veszteség attól függetlenül keletkezik, hogy a MÁVnak mit térítenek meg, és mit nem. A MÁVnak minden kiadását megtérítik (mutass egyetlen MÁVost, aki gázolajat hozott be otthonról, hogy mehessen a mozdonya!), és az egész mégis veszteséges.

 

>Mindenki a mellékvonalakra akarja ráhúzni a vizes lepedőt, mikőzben a fővonalakat fejlesztik, pedig ott épp olyan veszteséges.
Így van. Csak a fővonalakra szükség van, a mellékvonalak túlnyomó többségére meg nincs (na jó, hajtányozni kellhetnek © v_peti :-)))


Ezért, sajna, mivel csökkenteni kell ezt az elviselhetetlen mértékű veszteséget (napi kb. 420 millió forint), a mellékvonalakat kell megszüntetni, nem pedig a fővonalakat.

 

>... itt is rendet kéne rakni.
Az egész MÁVon belül rendet kéne rakni. Ebben a MÁVosok sokat tehetnének. Van valakinek kedve?

Előzmény: rp-bubu (184486)
v_peti Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184517

A biogázzal működő motorkocsiról sem írt még senki. Tegnap este mutatta a híradó, hogy kisíérletképpen beüzemeltek egy ilyent Svédországban.

 

v_peti Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184516

Tavaly sikerült lekésnem egy balatoni vonatot. (Pontos volt.) Nem azért, mert eleve késéssel számolva későn mentem ki az állomásra, hanem mert közbejött valami.

 

Előzmény: radio100jozsi (184513)
v_peti Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184515

Amúgy az ország 2/3-át bejárhatod ED-vel. Ha nem a mai határokban gondolkodsz.

:/

 

 

Előzmény: M41 2202 (184487)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184514

Csodálom, hogy ez nem hír még itt:

Mai Blikk:

 

"Vasúton Ferihegyre

 

Szerződést kötött a MÁV a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt.-vel a légikikötőt a Belvárossal öszekötő vasútról. A világon alig van olyan repülőtér, ahová ne vezetne vasút."

 

Mit, hol mennyiért, miért...stb.???

 

radio100jozsi Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184513

A Goldonira visszatérve +43-al érkezett Székesfehérvárra.

 

Ez a nagy valóság, 2005 évi balatoni menetrend. Ezért kár volt pár milláért parádézni a MÁV vezetőinek a Balcsin, az utast ez nem hatja meg, nem tudom, hogy ezek mikor nőnek már fel, nem kommunizmus van, hogy elhisszük, amit a tévében prédikálnak, bár a vidéki paraszt akkor is tudta, hogy ezek nem mondanak igazat. 

Gödény Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184512
És utána a jegyvizsgálóval / ellenõrrel is elhiteted, hogy kint van az állandó lakhelyed, akkor még utazhatsz is vele.
Előzmény: orangutan (184510)
sosiforda Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184511

Pedig így van, ha tőlem is elfogadod a megerősítést.

 

A lakóhelyed szerinti ország vasútjára hivatalosan nem válthatsz EuroDomino bérletet sem itthon, sem külföldön.

 

 

Előzmény: M41 2202 (184508)
orangutan Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184510

Bécsben veszek ED-t Magyarországra?

 

Ha elhiteted velük, hogy Magyarországon kivül van az állandó lakhelyed, akkor adnak is.

Előzmény: M41 2202 (184502)
HLP Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184509

Ha a 8509 gép elment volna az 52-vel, akkor meg az 5609-2 maradt volna így!

 

Lehet, de 1.5 óra alatt megint lehetett volna más megoldást találni.

Végül a Goldonira honnan hoztak gépet?

Előzmény: hjvb (184506)
M41 2202 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184508

A nem hivatalos tájékoztatóban (MÁV-honlap) nincs ilyen megkötés, hogy a lakóhelyem szerinti ország vasútjára nem válthatok ED-t. Remélem Andó Gergely olvassa ezeket a kérdéseimet és megnyugtató választ fog adni, hogy itt nem egy újabb köztörvényes droid dologról van szó.

Előzmény: gw (184490)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184507
Az okosabbja mar Gardonyba visszarak a jobb vaganyra, akkor mar boven elfut jo par terkozt az addig feltarto gep+a bal vagany alacsonyabb sebessegu.
Előzmény: bj13 (184505)
hjvb Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184506
Ha a 8509 gép elment volna az 52-vel, akkor meg az 5609-2 maradt volna így!
Előzmény: bj13 (184504)
bj13 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184505

Szerintem Tárnoktól maximum Agárdig!

 

Meg egy kicsit Dinnyés után Fehérvárig!

Előzmény: HLP (184481)
bj13 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184504

Nyilván láthatták előre hogy nem lesz gép

 

Nyilván. Biztos?

 

ezért a 8509-es gépét érkezése után azonnal át kellett volna vinni a keletibe

 

Azért ez ennél bonyolultabb.

A 8509 pedig később érkezik, mint amit az EC 52 gépe hoz.

Előzmény: HLP (184468)
BAKTER Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184503

"oka géphiány"

 

Való igaz.

A forda szerinti gépe szolgálatképtelen lett.

Keletiben meg nicsenek az öltözők ruhafogasaira sorban felakasztgatva a segélynek felhasználható mozdonyok, személyzettel együtt.

 

Előzmény: radio100jozsi (184467)
M41 2202 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184502
Most amikor néztem, fennvannak. És ha pl. Bécsben veszek ED-t Magyarországra?
Előzmény: gw (184490)
marslakó Creative Commons License 2005.06.21 0 0 184501
vasárnap láttam, ahogy egy V46 előfogattal haladt Sv felé, úgyhogy kell legyen benne valami.
Előzmény: HLP (184461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!