De ha a érdéses levél nem magánlevél, márpedig ez a levél nem az, akkor a bíróság - helyesen - körbe fogja röhögni az ügyvédedet, bármekkorára hízlaltad.
Az nem baj, ha sok amerikai filmet nézel, az viszont már igen, hogy kezdesz hasonlítani a szereplőkre.
Jajjjjjjjj ezek megdontik a vezetekszaggatas rekordjat! Ahol nincs a vasut felett ott mast. Mult het vegen Fonyod alatt a lakossagi 20KV-os vezeteket teptek le, ki is gyulladt az ivtol a billencs!
14 óra körül Iváncsa állomás végponti végén található állomási útátjáróban egy teherautónak köszönhetően lekéredzkedett a felsővezeték mind a két vágány fölül a sínek közelébe.
A Swiss Pass-t nézted már? Mert pl. az MGB (Matterhorn-Gothhard Bahn)-on nem érvényes az ED. Ez a Rhatische Bahn "folytatása". Ha sokat mész olyan helyekre, ahol nem érvényes az ED, a Swiss Pass-al jobban jársz.
"Felhívjuk figyelmét arra, hogy válaszunk nyilvánosságra hozatalához (nyomtatásban, interneten történő megjelenítéshez vagy más egyéb módon való közléshez), mivel ez egy magánlevél, társaságunk nem járul hozzá."
Hűha. Péterfalvi urat újra kell éleszteni, ha ezt meglátja (EZT még ő is meglátja).
"Felhívjuk figyelmét arra, hogy válaszunk nyilvánosságra hozatalához (nyomtatásban, interneten történő megjelenítéshez vagy más egyéb módon való közléshez), mivel ez egy magánlevél, társaságunk nem járul hozzá."
Na jó. Egyrészt akit érdekel, az dobjon egy mailt az adataimnál szereplő címre.
Írd meg valakinek, hogy "azt írta a BKV, hogy: ......"
Az már közzéteheti, mert te hozzájárulsz a neki írt leveled nyilvánosságra hozásához :)
Köszönöm mindkettötöknek az info-t. Nyáron tervezek néhány napos kirándulást a vasutak fellegvárába. Az ED bizonyult (26+) a legjobb ajánlatnak és így még jobbnak tünik.
Pénteken 7208 40 percet késett,mert nem volt rá gép.
Nyugatiban háromszor mondták be,hogy nem indul rögtön,de csak jóformán suttogva,nehogy a ceglédiek át tudjanak szállni a mellette álló szegedire.
16:45 körül értem a Nyugatiba,addigra a 6008 már be volt tolva géppel együtt.Gondolom már akkor is lehetett sejteni,hogy nem lesz gép 7208-ra,tehát
a 6008 gépe legalább Ceglédig levihette volna,onnan gépmenet Nyugati és akkor a 6008 még mindig rendes.
Ceglédtől pedig Sl GF biztos kerített volna egy villanygépet,ami leviszi Szolnokig.
Nem tudom most hogy van,de régebben a 7208-at továbbító Csörgő a fél délutánt Szolnokon töltötte,de ha most is így van,akkor Ceglédtől az is vihette volna.
Ígyaztán nem tudom,mi lett a vége,mert én hazamentem a szegedivel...
Mindenesetre csodálkozok mattil hozzászólásán,hogy ezek után még vannak emberek,akik ilyen húzások után nem a Tisza Volánt választják....A 7207/08 egyébként is egy szörnyű vonat,Szégyen,hogy az egyetlen közvetlen Budapest -Szentes összeköttetésnek is ilyennek kell lenni...
A korábbi menetrend visszaállítását kérik Makón Csak biciklivel lehet elérni a pesti vonatcsatlakozást
Makóról csak extrém körülmények között lehet elérni a szegedi, szentesi vonatcsatlakozásokat – állítja a makói Csala Attila, aki – immár nem először – aláírásgyűjtésbe kezdett a régi járatok visszaállítása érdekében. Van olyan utas, aki kerékpárral száll föl a vonatra, s Újszegedről biciklivel teker át a szegedi nagyállomásra: csak így tudja elérni a pesti vonatot. Napi hetven is összejön – büszkélkedik Csala Attila, lelkes makói vonatbarát, aki a város számos lakóját igen hátrányosan érintő tavaly év végi menetrendváltozások miatt gyűjti az aláírásokat. A lajstromot már ötszáznál is többen ellenjegyezték, a hónap végéig folytatja az akciót, hiszen szerinte sokak számára rendkívül fontos lenne legalább a megfelelő csatlakozások biztosítása.
Mint arról korábban már írtunk: Martonosi György országgyűlési képviselő is beszélt már a parlamentben a makói menetrendproblémáról. A vasúttársaság a kis utasszámra és a gazdaságtalan működtetésre hivatkozva szüntette meg járatait, miután ezekre jellemzően csak öten-hatan szálltak fel. A kiesés így elsősorban a kisebb települések lakói számára fájdalmas veszteség.
– Azoknak, akik munkába járnak, ingáznak, egyszerűen nem megfelelő a jelenlegi menetrend, hiszen nem alkalmazkodik a munkaidőhöz – állítja Csala Attila. – Több száz utastársammal együtt úgy érezzük, hogy a 2003–2004-es menetrend jobb volt. További problémát jelent a városok vasút- illetve autóbusz-pályaudvarai közötti közlekedés, hiszen Makón az autóbusz-megállótól másfél kilométernyire van a vasútállomás, tömegközlekedés nincs. Sok idős, beteg embernek komoly gondot jelent ennek a távolságnak a legyőzése.
Még rosszabb a helyzet az újszegedi vasútállomás és a szegedi nagyállomás között, hiszen van, amikor csupán néhány perc van az átszállásra, de a trolival-busszal-villamossal kombinált helyi közlekedés túl sok időt vesz igénybe. Ezt nem vették figyelembe az új menetrend összeállítói – foglalta össze a kezdeményezés vezetője, aki extrém példát is említett az utasok találékonyságára: van, aki Makón már eleve kerékpárral száll fel a szerelvényre, Újszegeden nyeregbe pattan, és csak így, két keréken képes elérni a Pestre induló csatlakozást.
Tokajiné Csányi Györgyi makói állomásfőnök-helyettes megerősítette: az utasok mindmáig panaszkodnak a ritka járatok miatt, sokan még most is keresik a már fél éve nem közlekedő vonatokat. A tiltakozók mindenekelőtt a Vásárhely és Makó közt délelőtt és délben, valamint a Szentes és Hódmezővásárhely között kora délután közlekedő járatokat hiányolják, továbbá szeretnék, ha visszaállítanák a Szentes és Csongrád között közlekedő esti vonatot is, hiszen így az ott dolgozók könnyebben hazajuthatnának.
"Svájcban csak a szövetségi vasútra érvényes, vagy más társaságoknál is használható? Konkrétan az RhB érdekelne."
A Svájcra váltott EuroDomino bérlet érvényes a RhB (Rhaetische Bahn- Viafier Retica) vonalain az érvényességi idején belül korlátlan utazásra.
Bár a bérlet jellegű ajánlatok (EuroDomino és InterRail, az árakkal együtt) is felkerültek a MÁV honlapjára, így egy kis haladás ismét történt a MÁV-nál a tájékoztatásban, de az ED jegyek svájci érvényességét a MÁV még nem publikálja a honalpján, de az élenjáró cseh vasút figyelme erre is kiterjed, így az ő honlapjukon itt találod a díjmentes utazást biztosító svájci közlekedési vállalatokat:
Köszönjük a történelmi adalékot tábla ügyben. Az általad említett "lehetőségek" azonban bizonyosan csak egy szűk kör számára voltak elérhetők...
Aligha járunk messze az igazságtól, ha kijelentjük, a táblák be nem olvasztott részének csak kis része került legális úton gyűjtők birtokába... Egyénként - mint már írtam - nekem nem fáj, hogy oda kerültek...
MÁS!
Írtam a BKV-nak metrópótlás ügyben. A kérdés az volt, miért nem megy az esti órákban (és esetleg hétvégén) a metró helyett autóbusz a Stadionok és az Örs vezér tere között. Ezt több százan kifogásolták, majd minden napilap foglalkozott ezzel a kérdéssel, a VEKE a Fővárosi Önkormányzatban is felvetette. Ott a BKV illetékese, Bősze úr nem válaszolt a kérdésre érdemben, csak azt mondta "jövőre nem ezen a viszonylaton lesz a metrópótlás"...
Panaszomra a BKV Rt egy oldalban válaszolt "érdemben", végülis van benne vitára alkalmas szakmai érvelés is... Ám a vége több, mint tanulságos:
"Felhívjuk figyelmét arra, hogy válaszunk nyilvánosságra hozatalához (nyomtatásban, interneten történő megjelenítéshez vagy más egyéb módon való közléshez), mivel ez egy magánlevél, társaságunk nem járul hozzá."
Na jó. Egyrészt akit érdekel, az dobjon egy mailt az adataimnál szereplő címre. Másrészt az Adatvédelmi Biztos álláspontját is kikértem az ügyben, hiszen a közlekedési vállalat közérdekű adatokat rejteget! Tehát valaki bűncselekményt követ el...
A közérdekű adatok nyílvánossága nem csak a MÁV-nál, a BKV-nál sem erősség. Lassan hálát adhatunk az égnek, hogy a Menetrendi adatok legalább 95%-hoz - ha nehezen is - de hozzá lehet férni...
1. A Szahalin-szigeten a helyi villamosenergia szolgáltató kikapcsolta az áramot az RZD-hez tartozó üzemek némelyikénél. Emiatt nem tud működni egy vágánymező összeszerelő telep és egy konténerterminál. Az áramszolgáltató arra hivatkozik, hogy az RZD fennhatósága alá tartozó lakóépületekben összesen 6 millió rubelnyi ki nem fizetett villanyszámla halmozódott fel. Az RZD viszont jogtalanságnak tartja a dolgot, ugyanis a lekapcsolásból egyértelmű kára származik, ugyanakkor a szóban forgó lakóépületek tulajdonjoga, kezelési joga 1999. januárjában átment a területi önkormányzat alá, azóta azokhoz a házakhoz semmi közük nincs.
2. Új elnöke van az RZD-nek Vlagyimir Jakunyin személyében. A posztot 2003. októberétől betöltő Gennagyij Matvejevics Fagyejev az orosz kormányfő, Mihail Fradkov közlekedésügyi tanácsadója lesz. A TMHolding elemzői szerint Jakunyin politikai ambíciókkal rendelkezik, és számára ez a beosztás amolyan ugródeszka a közelgő választások előtt. Érdekes módon az RZD elnöki posztjára Igor Levityin - aki jelenleg közlekedésügyi miniszter - is pályázott, szintén politikai ambíciókkal felvértezve. Ezek szerint a közlekedési miniszteri szék "kevesebb", mint az ország meghatározó közlekedési cégének elnöki széke - bár ugyanez egyszer már lejátszódott 2003-ban, amikor Fagyejev vasúti miniszterből lett RZD elnök. Fagyejev mindkét "megerősödött ember" útjában állt, és Jakunyin bizonyult hármuk közül a legerősebbnek.
Saját megjegyzésem ehhez: itt is jól látszik, hogy minél nagyobb egy cég, a menedzsmentje annál kevésbé engedheti meg magának azt a luxust, hogy csak szakmai kérdésekkel foglalkozzon. Ezer szállal kénytelen kötődni a "nagypolitikához". A szakmát meg majd csak elviszi a második-harmadik, valóban szakmai vonal. Sokszorosan igaz ez azokra a cégekre, amelyekbe az állam "papíron" is beletenyerelt.
Ami viszont a TranszMasHolding-ot illeti, kíváncsi vagyok a folytatásra. Fagyejev úgy tűnik, jó kapcsolatokat ápolt velük, és nyilván az sem véletlen, hogy a TMHolding addig-addig fuzionálgathatta maga alá a vasútijármű-ipari cégeket, amíg a milliárd euró nagyságrendű, Siemens-RZD "buli" (ICE3 alapon nagysebességű járművek gyártása) megkerülhetetlen szereplőjévé vált, mi több, a TMHolding alá tartozó, gyemihovói gyár lesz a projekt központja. (Az ugye nyilvánvaló, hogy a projektnek a közvetett haszna (technológia birtoklása, és ebből eredően más területeken beinduló járműgyártási folyamatok) nagyobb lesz a közvetlennél, azaz a befektetés hosszútávú. A 60 db. ICE3-klón ennek csak a nyitánya.) De ha pl. Jakunyin akár Kolomna-, akár VSzM-párti, az majd érdekes színt visz az össznépi játékokba...
Előbb-utóbb a honállomás sem Szolnok lesz, mert Szolnoknak most már nincsennek sima Bhv-i csak csíkosak. Már csak a 3xx-as vezérlők maradtak még itt, na meg a posta Bhv-k.
"Carei-Nyíregyháza között a kijelölt kocsiban, helyjegy nélkül vehető igénybe."
Ez azt jelenti, hogy nemzetközi forgalomban a kijelölt egy szem IP-s Bz-ben helyjegy nélkül lehet utazni. Más nem is jelenthet, mert az MD csak Tiborszállás-Mátészlaka között jár.
"Tiborszállás-Nyíregyháza között IP helyjeggyel vehető igénybe."
Gondolom ez egyértelmű, hogy mit jelent.
"Tiborszállás-Mátészalka (Belföldi utazásra helyjegy nélkül igénybe vehető jel)".
Ez viszont egyértelmű, de akkor meg ellent mond minden előző helyjegyre vonatkozó igénybevételnek, vagy mentességnek.
De mivel a vonat jelölésében ott van a "pótdíjkötels vonat" jelölés, így lehet helyjegy nem kell, de pótdíj meg kéne, vagy ha nem, akkor minek van ott helyjegy váltása kötelező jel.
Na ide A.G. kéne, mert egy újjabb szösszenet a MÁV egyik kéz nem tudja mit csinál a másik kéz esetére:-)))