Keresés

Részletes keresés

Deaf Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182553

Még meg akartam várni, hogy az A29 visszajöjjön az állomás másik végéről, de olyan szinten fáztam, hogy inkább hazajöttem.

Előzmény: Törölt nick (182537)
mattil Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182551

Ez a Szeged-Nagyszalonta és a Szeged-Oradea nemzetközi vonat szerintem nem lesz egyéb mint a 719-be besorozott plusz 1-1 kocsi és kész.

De szedjük szét ezt a cikket, mert több érdekesség van benne mint azt első blikkre hinnénk:

 

"A MÁV Rt. negyven új orosz motorvonatot helyezett üzembe Szentes térségében és megemelte a Szeged-Budapest között közlekedő járatok számát – közölte a MÁV Rt. Személyszállítási Üzletágának főigazgatója szerdán Szegeden."

 

Szerintem a háromórás ütemmel nemhogy nőttek, sokkal inkább csökkentek a vonatok Szeged-Bp között.

 

"Devecz Miklós további fejlesztéseket szorgalmaz, mert szavai szerint „innen hátralépés már nincs, ezt a színvonalat a kocsikat illetően alulmúlni nem lehet és nem szabad".

 

Hááát.. Sokszor elhangzott már ilyen mondat utobbi két évtizedben és mindíg sikerült bebizonyítani, hogy van ennél lejjebb is...

 

"Tájékoztatása szerint az idén öt plusz öt Siemens vonat érkezik Magyarországra, és a tervek szerint aláírják a szerződést 300 darab tizenöt éves használt német kocsira, amelyek a következő három évben érkeznek az országba."

 

15 darab kocsi miért három éven keresztül jön be az országba. Tudtommal 20-at be lehet sorolni egy szerelvénybe, tehát annyi a dolog, hogy össze kell őket kapcsolni, a szerelvényt el kell meneszteni és már néhány órán belül itt is vannak vagy nem?

:-))))))

 

"Hangsúlyozta: az M5-ös autópálya megjelenésével csak az igényes és utasbarát közlekedés biztosításával tarthatják meg és növelhetik az utasok számát."

 

Pedig az utasok egy részét máris elvitték alternatív tömegközlekedés szervezők! Miről is van szó? Aki szokta néha lapozgatni a Déli Apró nevű hirdetőujságot érdekes hirdetésekre akadhat, amik Budapestre tartó utasokat, utitársakat keresnek, és mindegyikük ad erről ÁFÁ-s számlát ís ha kéred. Ha felhívod őket akkor kiderül, hogy okos emberek érdekes üzleti fogásáról van szó. Van egy cég, mondjuk legyen a neve MI Áruljuk a Legszebb Fürdőszobát Szegeden KFT. A cég részére megérkezett a pesti lerakatba mondjuk 30 csaptelep, amiért érte kellene menni. Csakhogy ha már úgyis felmegy a mikrobusz ezért akkor nehogy már csak üresen! Mivel általában öten elférnek egy ilyenben a cégvezető fogja és elosztja a benzinköltséget négyfelé és ezt kifizetteti azokkal akik igénybeveszik ezt az utazási szolgáltatást. Mindenki jól jár! A cég azért mert egy fillért sem költött szállításra, az utasok meg azért, mert így kb. két óra alatt felérnek, ráadásul a gyorsvonati menetjegy áránál is kevesebbért! Sok ilyen cég már nem is hirdet mert állandó törzsutasgárdája van! Bár azért kíváncsi lennék mit írnak egy ÁFÁ-s számlára :-)

 

"Csongrád megyét érinti, hogy a mellékvonali vasútközlekedésben részt vevő járművek közül harmincegynek idén és jövőre lejár az érvényes vizsgája. Ezek közül húszat selejteznek, mert javíttatásukra nincs anyagi fedezet. A térségben negyven új, modern orosz motorvonat közlekedik – tette hozzá Matéczné Németh Ágnes."

 

Csongrád megyében a mellékvonalakon van BZ és van Uzsgyi. Az UZsgyik ujak, tehát nem hiszem, hogy lejárna a fővizsgájuk. Tehát akkor a fenti rész azt jelenti, hogy 20 BZ-nek hamarosan annyi?

 

"A sajtótájékoztatón elhangzott: a MÁV Rt. tervei között szerepel egy együttműködési megállapodás az egyetemekkel, amelynek értelmében szeptembertől kihelyezett pénztárakat állítanának fel 12 egyetemi központban. "

 

Egyrészt miért nem jegykiadó autómatákat? Az összes tanszék folyosója tele van kóla- csoki- kávé- óvszer és egyéb automatákkal. Az egyetemekre fiatalok járnak, és ha az előbbieket tudják kezelni akkor ezt is. Szerintem olcsóbb és egyszerűbb, mint egy pénztárat kialakítani valamelyik oktatási épületben.

Másrészt pontosan hova kerülnének ezek a pénztárak? Szegeden pl. a tanszékek szerteszét vannak a városban és a környező városokban is. Én pl. a Dugonics téri központban három év alatt egyetlenegyszer jártam, mert semmi dolgom nem volt arra, vagy lesz mindegyik tanszéken egy? Így pl. a Szilléri sugárúton a Könyvtártudományi, Újszegeden az Egészségügyi, Mórahalmon a Gyógytornász, Hódmezővásárhelyen az Agrártudományi tanszéken? Ugye hogy nem? Akkor mégis hol? 


Előzmény: Andó Gergely (182526)
seTTebello Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182549
Nem kellene az olvasókat 3 oldalon át megismertetni az Kádár vonat páncélvédettségével, egy kormányzati utazások története cikket írhatnál. Nem kell hozzá sok könyvet olvasni, van például egy a Barna könyvek sorozatból, az már majdnem elég.
Előzmény: erminavet (182528)
hal9000 Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182547
Ne haragudj, de ennyit sem tudsz? Az összes 424-es, nohab, szergej, csörgő, és a páncélozott kádárvonat, (ami olyan titkos, hogy az álcázóberendezése láthatatlanná teszi) a metróban van tárolva, éjszakánként azért nem jár a metró, mert ezek járnak oda-vissza. A 424-esre szereltek elektromos gőzfejlesztőt, amit a 3. sinről táplálnak, így nem füstöli össze a tetőt. Mindezeket a keleti alatti titkos állomáson tárolják, aminek a váltója a népstadionnál van beépítve (mindenki láthatja, aki a keleti felé indul)
Szerintem ez így igaz :-)
Előzmény: Vendégsín (182532)
radio100jozsi Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182545
Tegnap a 2516-os szolnoki ingán voltak ellenőrök, így legalább kezelte már valaki a jegyemet, mert a páros vonatokon nem nagyon szokás, sem hétfőn, sem kedden, és szerdán sem jött jegyvizsgáló, pedig nem volt heringes vonat.
Előzmény: Krtek (182513)
V63 002 Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182544

Nem arról van szó, hogy az 50 db Nohabot és 200 db 424-est 50, állig felfegyverzett (és akár BMP-vel és PSZH-val is felszerelt) Szergej őrzi?

(Az oroszok még mindig  - vagy már megint? - a spájzban vannak.)

De ez innen már hmsoft felségvize...

Előzmény: Törölt nick (182542)
erminavet Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182543

Ne érts félre, nem morgok, különösen rád nem, hiszen én hibáztam. Csak próbáltam megvilágítani, mi történt akkor hirtelen. Az ígéretet pedig már megtettem az új cikkre, nekem is ez jutott eszembe (csak később olvastam a te hozzászólásod).

 

És lehetne, hogy rólam is vonatot nevezzenek el? Én az 1. Flirtöt szeretném, tudom, szerénytelen vagyok.

 

ti

Előzmény: Törölt nick (182510)
division by zero Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182540
"megemelte a Szeged-Budapest között közlekedő járatok számát – közölte a MÁV Rt."
Mit csinált?????????? Én csak arra emlékszem, hogy menetrendváltástól csökentették a járatok számát, és ráadásként kevesebb kocsival közlekednek a vonatok...
Ennyire pofátlanul nem kéne hazudni!
Előzmény: mattil (182507)
rg7 Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182539
Azon, hogy nem kellene olyan elhamarkodott, szalonképtelen beírásokat tenni, amik utána törlésre kerülnek.
Előzmény: erminavet (182529)
m61019andras Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182538
Az igaz, hogy az 50 Nohab van belül és a 424-esek kívül, de előttük vannak a Szergejek, amikhez egy most még befalazott bejárat vezet a kerékeszterga aknájából.
Előzmény: Vendégsín (182532)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182537
Szegény, így eláztattad magad... Persze nem mondom, hogy nem érte meg... :) A Taurus pár perce ment el Istvántelken a Körvasút felé...
Előzmény: Deaf (182530)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182535
Egyes ráérő eegyetemistáknak micsoda szerencséjük, vagy információjuk van...
Előzmény: Deaf (182530)
lacki Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182534
Kémeim jelentése szerint a 86-oson hamarosan jönnek az usgyik...
Meg tudja ezt valaki erősíteni?
Ha igen, akkor hová kerülnek az itteni bz-k?
Krtek Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182533

Vagy szokás szerint a versenyképtelen áraik miatt alig pár hónapot él meg ez az új "ajánlat"?

 

Gergő!

 

Magyar-szlovák összeköttetésben több pont között kedvezményes, "relationpreis" jegyeket adnak. Budapest-Losonc retúr is elérhető, 2700Ft körül van, itt olvastam nemrég. Igaz, napi 1 vonat van, de sebaj. Lényeg, hogy amíg 4pár gyors volt naponta, addig akkori árakon méregdrága volt a jegy. Ma meg nem tudsz utazni.

 

Érdekesség:

Miskolc-Kassa retúr 1250Ft, olcsóbb, mint a Miskolc-Hidasnémeti belföldi teljesárú retúr, ami 1460Ft. Azért ezt még Te sem gondoltad volna? Vagy az erős Ft bekavart?

 

Üdv: Krtek

Előzmény: Andó Gergely (182526)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182532

...a háborus tartalék 50 db M62-es a Keleti alatt...

 

Mostmár nem értem.

A múltkor arról volt szó, hogy az 50 NOHAB van belül, és a 200 424-es kívül - mert a NOHAB volt előbb - viszont azt senki sem mondta, hogy Szergejt is tettek oda félre. (Bár ez biztos, hogy egyszerű volt, mert ezeket nem kellett lezsírozni, hiszen sokkal több olajat fogyasztanak.) És ezek is ott a fűtőház felől közelíthetők meg, vagy a 13. vágány után, az "öregkezelő" végéből?

Előzmény: Törölt nick (182524)
HLP Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182531
Van valakinek tudomása arról,hogy idén milyen gép viszi a Nyregyháza-Keszthely nyári menetrendi vonatot? Tavaly mintha Dombóváriak lettek volna, előtte meg talán Szolnokiak.
Deaf Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182530

Dunakeszi, reggel fél nyolc:

 

 

erminavet Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182529

Amit viszont  hsz.-k sorszámairól mondasz, nem értem. Már ti. azt, hogy min kéne elgondolgozni.

 

ti

Előzmény: rg7 (182471)
erminavet Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182528

Köszönöm!

 

Ünnepélyes ígéret:

 

Fogok írni egy cikket (ha ráérek), ezzel a címmel: Nem is páncélozott az általunk lepáncélvonatozott jármű. Vagy valami hasonló. Más forrásokat is kaptam a topiklakóktól, köszönöm!

 

ti

Előzmény: rg7 (182471)
V63 002 Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182527

2005. június 5-én a 3028 sz. vonat (Bp Kel. - Hatvan, Kel. i. 18.35)  között közlekedő vonat jegyvizsgálója is tájékozatlanságot árult el. Bp Józsefvárosban kiadott Iklad-Domonytól 260 km távolságig érvényes menettérti gépi jegyet ellenőrzött (a visszaútban), és szerinte az a jegy csak Bp Józsefvárosig volt érvényes. 6000 forintos csekket akart adni az utasnak, majd abban maradt, hogy az utas az utazásnak ezt a részét ajándékba kapta, s ezután elhagyta a helyszínt.

Az óvatos utas (60 év körüli hölgy) előbb Aszód állomáson, majd a 33518 sz. vonat jvjétől kért és kapott megnyugtató választ.

Előzmény: Krtek (182521)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182526
mattil!

Pontosabban MÁV RT!

Szeged EURégiós kapcsolatainak fejlesztése igen pozitív, DE ennek a díjszabással is utána mennek? Vagy szokás szerint a versenyképtelen áraik miatt alig pár hónapot él meg ez az új "ajánlat"? Azaz végre az Üzemeltetési Főosztály és a Marketing Főosztály vezetője végre valami koncepció mentén KÖZÖSEN végzi e bevezetést, vagy gányolás megy majd rossz szokás szerint...
Előzmény: mattil (182507)
gasparzola Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182523
Én AG. levelei MELLETT szavazok.
Előzmény: Törölt nick (182514)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182522

Egyből hozzátettem, hogy  index cikkben ez elmegy,...

 

Már régen alapíthattál volna egy "Kádár vonat fórum" című topikot... :-)

Előzmény: Törölt nick (182510)
Krtek Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182521
Sokáig azt hittem, csak a keletbélyegzés nélküli jegyek okozhatnak problémákat, amelyekkel 14 éve járok, mert nem szeretek folyton pénzezni, egyszerre nagy tételben fizetek, aztán csak elő kell venni a dobozból. Tegnap tévedtem.

 

Ha az elhárítás figyelmét elkerülné, nyomtatva (hogy lehessen érkezett bélyegzőt, meg ikatatószámot karcolni rá) megküldöm az illetékes helyre is.

 

mattil, Síncica: bocs, de pont a rólatok kialakult kép védelme érdekében kénytelen vagyok lépni:

 

2005. 06. 08-án a Budapest-Nyugati pu.-ról 14.30-kor induló 2244 számú vonat jegyvizsgálójának magatartására és hozzáállására szeretnék panaszt tenni.

 

Jegyvizsgálatkor egy 2005. 06. 08-ra elővételben, más kiindulási állomástól váltott, 30 km-es, Budapest-Göd viszonylati reformjegy érvényességét kifogásolta a jegyvizsgáló.

 

Közölte, hogy nem érvényes a jegy, mert nincs rajta a Nyugati bélyegzője.

 

Tájékoztattam, hogy múlt héten elővételben váltottam a menetjegyet a Budapest-Göd útra, ezt a jegy elejére kézírással rá is vezették, hátulján is lebélyegezték, tehát a menetjegy a feltüntetett viszonylatban érvényes, a jegykiadó állomástól függetlenül.

 

Ezután a menetrendből kikereste a szóbanforgó jegykiadó állomást, majd megállapította, hogy a Budapesttől mért távolsága (80km) nagyobb, mint 30, tehát a jegy nem jó, mert azzal jöttünk fel Budapestre és már felhasználtuk (kezelve nem volt). Ekkor kérte a jegykiadó állomástól Budapestig szóló jegyet: “Mivel jöttek idáig?” felkiáltással.

 

Közöltem, hogy Budapesttől jövünk, a múlt héten jártam a jegykiadó állomáson, ezért az a jegy már nincs meg, de nem is szükséges jelen utazáshoz. Ezt a válaszomat nem fogadta el.

 

Többször higgadtan elmondtam, hogy miért érvényes a jegy, de sajnos a hölgy csak a nyugatis bélyegzéssel fogadta volna el. Mivel a stílusát kifogásoltam, arra a kérdésemre, hogy mondja meg a telepállomását és számát, annyit felelt csupán: “Nyugati, kerestesse ki!”. Alacsony termetű, szőkésbarna, válligérő hajú, szemüveges volt. Leszálláskor említettem, hogy be fogom jelenteni, mire ő flegmán és kaján vigyorral válaszolta: “Nyugodtan!”

 

Felháborítónak elsősorban nem a szakmai ismeret hiányát tartom, bár ez sem ritka eset. Azonban a jegyvizsgálók döntő többsége ha ritkán előforduló jeggyel is találkozik és kérdést tesz fel, minden további nélkül elfogadja a válaszomat és nem kezeli az utast azonnal bűnözőnek. Kérem az érdekelt dolgozó figyelmét felhívni a keletbélyegzés nélküli és a más állomástól aznap illetve elővételben kiállított menetjegyek közti különbségekre.

 

Jobban örülnék, ha a jövőben a jegyvizsgálók a menetjeggyel nem rendelkező utasok kiszolgálását helyeznék előtérbe a rendesen fizető utasok felesleges zaklatása helyett.

Előzmény: Krtek (182513)
HLP Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182520

az őszi menetrendváltást követően a Szeged és Budapest között közlekedő Hírös Intercity járat, amely eddig csak pénteken és vasárnap közlekedett, augusztus 29-től naponta indul.

Miért nem szombattól?

Előzmény: mattil (182507)
HLP Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182519
Egyetértek! Akit nem érdekel ugorja át. Minden vasúti téma jelenhessen itt meg. Ha valami nem érdekel átugrom. Azért mert bírálunk valamit, nem kell róla hallgatni. Én sem értek mindig egyet AG-vel, de voltak már érdekes írásai. Ha meg nem tetszik, amit ír, tessék vele vitatkozni. A jó vita csak növeli a színvonalt.
Előzmény: IST (182502)
marslakó Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182518
Mozgasd a kurzort a kép fölé!!!
Előzmény: HLP (182515)
marslakó Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182517

Helyes, egy újabb fricska a hőzöngő vasútbarátkonak! :-))) :

 

"az idén ... a tervek szerint aláírják a szerződést 300 darab tizenöt éves használt német kocsira, amelyek a következő három évben érkeznek az országba"

 

Hogy van az, hogy 3 éve ezt még nem lehetet megtenni a műszaki akadályok és a lépcsőszint meg villamossági rendszer átalakítások költsége miatt? Közben persze mindenki másnak megérte, csak a MÁV-nak nem.

 

Ezért is lehetne perelni, nevezetesen Vizsy-t, szvsz.

Előzmény: mattil (182507)
marslakó Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182516

Helyes, újabb fricska a MÁV-nak :-) Már csak egy próbaper hiányozna ennek alapján...

 

Miért van az, hogy ha XY tesz bejelentést, annak eredménye van, de ha vasútbarátok, il. "vasútbarátok" annak sose???

Előzmény: Andó Gergely (182494)
HLP Creative Commons License 2005.06.09 0 0 182515

Jók a képek! A Csögős kép (legalsó) hol van felvéve?

Előzmény: marslakó (182504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!