Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182171
Legalább a magyar határig húzhatná valmi jó kis diesel vagy gőzös.
Előzmény: aszigeti (182166)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182170
Sajnos mindenhol bepalizzak az embert, csak nem mind1 mekkora tomegrol van szo es milyen szinten. Nekem ha lenne idom cseszegetosdit jaccani mas celpontot valsztanek!
Előzmény: IST (182162)
romtemplom Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182169

Válasz HLP-nek:

Igen, 5+5 Desiró fog jönni. Az első 5 állítólag a nyáron itt lesz. (+5 db-ot említ az európaio vasúti szerver is)

HLP Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182168
Erről nem tudtam. Ezek csak az Esztergomira  kerülene, vagy jut máshova is?
Előzmény: erminavet (182164)
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182167

Ha megadnád a forrást, beraknám a cikkbe!

 

(Egyébként Kádár egyetlen mondata teljesen egybevág azzal, amit én írtam a puritánságról, ha jól gondolom. Még abban is puritán volt, hogy tömören fogalmazott.)

 

ti

Előzmény: Törölt nick (182161)
aszigeti Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182166

Off:

 

Royal Hungarian Expresszel

Montengroba és Szerbiába

2005. július 28 - 31.

 

2005. július 28-31-ig Barba és Mokra Gorába kirándulást szervez a MÁV Nosztalgia Kft. A részvételi díj magába foglalja az utazást, a helybiztosítást, a dízel vontatású vonatozást a sargan-i kisvasúton, a látogatást, a transzfereket, a szállást és a félpanziós ellátást a vonaton.

Szállás: kétágyas saját mosdós hálófülkékben

 

Részvételi díj:            „First Class” hálófülkében:             85.000 HUF

„De Luxe” hálófülkében:                95.000 HUF

„Presidential” hálófülkében:         125.000 HUF

Egyágyas felár:                                75.000 HUF

 

Maximális létszám: 24 fő

 

PROGRAM

2005. július 27. csütörtök

13.00               Találkozó Budapest Keleti pályaudvaron

13.35               Indulás az AVALA Expresszhez kapcsolt különkocsikkal

19.00               Vacsora a vonat étkezőkocsijában

 

2005. július 28. péntek

6.49                 Érkezés Barba

7.00 - 9.00      Reggeli a vonaton

9.00 -tól          Szabadprogram Barban

20.00               Vacsora a vonaton

21.30               Indulás Pozegára

 

2005. július 30. szombat

7.00 - 9.00      Reggeli a vonaton

9.00                 Különbusz indulása Mokra Gora-ra

10.00               Szabadprogram Mokra Goraban

13.25                           Utazás a Sargani múzeumvasúton a menetrendszerinti vonathoz kapcsolt különkocsiban

16.00               Szabadprogram Mokra Gora-n

17.30               Különbusz visszaindulása Pozegába

19.00               Vacsora a vonaton

22.00               Indulás Budapestre

 

2004. július 31. vasárnap

7.00 - 10.00    Reggeli a vonaton

15.19               Érkezés Budapest Keleti pályaudvarra

 

Jegyek válthatók 2005. július 5-ig a MÁV Nosztalgia Kft. irodájában a Budapest Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett. Tel.: (+36 1) 269-5242.

Bővebb információ a szigeti@mavnosztalgia.hu e-mail címen kérhető.

 

Az utazáshoz érvényes útlevél szükséges!
marslakó Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182165

Hi,

 

Mostanában még read-only üzemmódban sem tudtam látogatni a topicot, de majd talán egyszer bepótólom. Addig is:

 

hmsoft!

 

Ez ismerős?

 

ukrán motorkocsi - (c) W. Radsteke
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182164

A Siemens kizárásával (mármint a Flirt-tenderből) egyidőben jelentették be a +5+5 Desiro opciójának lehívását.

 

ti

Előzmény: HLP (182156)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182163
mumus ez NEM árképzési probléma!

Akár lehetne is úgy, ahogy a MÁV csinálja. Csak akkor szabályozzák le úgy és hirdessék ki úgy!!!

A telefontársaság a hatályos szabályozások és saját Üzletszabályzata alapján jár el, még akkor is, ha ez neked nem tetszik. A MÁV Rt a saját maga által, saját magának írt szabályokat nem tartja be...

Az infrastruktúra fejlesztés minden alapszolgáltatás esetén drága. Akár vasútrór, akár útról, gázról, villanyról, vagy telefonról van szó. Ezek építését az EU valamennyi országában támogatják függetlenül a Matáv, az Elmü, vagy a Dégáz nyereségétől. A nyereséges cég ugyanúgy nem kötelezhető vesztességes közszolgáltatás nyújtására, ahogyan a MÁV-ot sem lenne szabad.

Egyébként a privatizációs szerződések igen komoly hálózatfejlesztési kötelezettségeket róttak a magán közművállalatokra. Csakhogy ezt "önként" és szerződésben vállalták... A MÁV meg 20 éve nem fejleszt semmit, csak gányol...
Előzmény: oldmumus (182155)
IST Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182162

Jó fej vagy...

Azért mert máshol még jobban bepalizzák az embert máris felmented a MÁV-ot ha ő is ilyet csinál?

Már meg ne haragudj, de: LOL!

 

Más céges ellenpéldákat meg azért nem jó hozni, mert akkor én meg keresek az ellenpéldák ellenpéldáit, és így abszolút nem jutunk előrébb. :-)

Előzmény: oldmumus (182155)
SzigDani Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182160

Csatlakozom, nekem tetszik a cikk. Gratulálok!

 

SzigDani

Előzmény: rg7 (182120)
HLP Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182159
Balatonnál nem tudok ilyenről, de ettől még lehet hogy vannak. Pécsen biztos vannak ilyen szállások. Állítólag nem olyan rosszak, egy egyetemista ismerősöm lakott ott párszor. Ha többen mentek, és csak az éjszakát töltitek ott, elviselhető. De nyilván vannak országosan jobb és kevésbé jó szállások.
Előzmény: tweety83 (182150)
RadiX Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182158
"Azért van így, hogy pihenhessen a mozdonyvezető." Ez a válasz némi derültséget okozott a MÁV (nagyrészt nem ősvasutas) topmenedzserei körében, pedig nem vicc. A mozdonyvezetőnek járó pihenőidőt nem tudják Keszthelyen kiadni, mert ott nincs fekhely.

Keszthelyen a 80-as evekben en meg szalltam meg a vasutas vendegszoboban az allomason, az mar nincs meg?
Swamplord Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182157
Hm...
Cigányozunk?
:-)
Előzmény: tweety83 (182150)
HLP Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182156

Mai MN-ben van egy cikk az orosz motorvonatokról. Sajnos nem találtam meg az on line kiadásban, ha esetleg valaki ügyesebb linkelje be, mert érdekes.

A cikkből néhány érdekesség: állítólag 40 vonat jött, ebből 17-nek van végleges engedélye, a többinek ideiglenes, ezeket augusztus végéig rendezik. KB. 5 db nem közlekedik egyátalán. Az esztergomi vonalról állítólag akkor távoznak végleg, ha megjön 10 Desiro. Szerintetek még jön 10 Desiro? Én arra emlékszem, hogy itt azt olvastam, hogy egyenlőre nem jönnek újabbak. Ti hogy tudjátok?

(Egyébként a tegnapi hozzászólással ellentétben én láttam már hétvégén orosz motorvonatot a 2-es vonalon.)

oldmumus Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182155
Esetleg nem lehet, hogy elgepeltek a valtot es a kotelezot?

Miert ne hozhatnek peldat? O felhozott egy arkepzesi problemat es en mar teruleten vontam parhuzamot. Illetve arra felhivtam a figyelmet vannak olyan szektorok is az eletben ahol jobban raboljak a penzt v. jobban bepaliznak az embert!
Előzmény: IST (182154)
IST Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182154

Értem.

Tehát ha a menetrendben az szerepel az adott vonatnál, hogy helyjegy váltható, akkor nem találsz kivetnivalót abban ha a MÁV kötelez téged a megváltására.

A logikád alapján ugyanis azt feltételezem, hogy a menetrend nyilvános, a többi infót (ami alapján a MÁV dolgozik és ami miatt megvonná a meghirdetett kedvezményeket, lehetőségeket) már jogosan tartja meg magának a MÁV.

Furcsa.

 

Ja, és kérlek ne hozz példákat más területről! Teljesen felesleges, mi most egy konkrét esetről beszélünk, nem a nagy általánosságról.

Előzmény: oldmumus (182119)
V63 002 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182153

Egyrészt kösz a választ, másrészt tovább értetlenkednék:

"A 365-ös ugye sokáig Gárdonyban volt kiállítva, majd felhozták Istvántelekre, de tudtommal csak festésre..."

Tehát festés után visszakerül Gárdonyba?

Egyébként működőképes?

(Egy kis füstölgés: Miért kellett a mozdonyokat lenyúlni az állomásokról?)

Előzmény: MBen (182061)
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182152
SZVSZ ez legyen a legnagyobb baj a magyar sínek körül.
Előzmény: Törölt nick (182149)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182151
tweety83 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182150

Sziasztok!

Nyitottam egy topicot Belföldi szállások címmel (turisták, természetjárók és vasútbarátok részére)

Egyik Kedves topictárs ezt írta:

Minden nagyobb állomáson található MÁV vendégszoba. Ez vasutasoknak 600.- Ft nem vasutasoknak 1600.- Ft körül van, de van olcsóbb is. Ezek olyan szobák, ahol meg tudtok aludni, vagy 1-2-4-6-10 ágyas szobák, a WC és a zuhanyozó a folyosón van. Amennyiben valakit érdekel, meg tudom adni az állomás telefonszámát, amelyik érdekli és ott több információval szolgálnak. Mi mindíg így megyünk és eddig még meg voltunk elégedve.

 

 

Erról tud valaki valamit?? Milyenek ezek a szállások? Van fotó a szobáról valakinek?
Nincs sok cigány ezeken a szállásokon? Mindenféle leírás érdekel, aki szállt már meg ilyen helyen. Balatonnál hol van ilyen szállás?

erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182148

"állomás előtti díszes tér (MÁV-terület)"

 

Ez a megfogalmazás azért volt idézőjelben, mert így szerepelt a hivatalos programban. (Amelynek nyelvi megfogalmazása, hasonlóan a sajtóközleményéhez, máshol sem volt tökéletes.)

 

Ha a hatáskör kiterjed a Szb. És Bszgy. közötti teljes szakaszra, akkor SZVSZ igaz az az állítás, hogy innen irányítják a teljes forgalmat a déli parton. (Meg még máshol is.)

 

ti

Előzmény: oldmumus (182143)
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182147

Nem erről van szó.

 

Én ezt a tájékoztatást kaptam, igyekeztem jó helyről, majdhogynem hivatalos helyről beszerezni az infót. Aki mondta, nagyon határozott volt, szakértőnek látszott, munkahelye is erre predesztinálja. Ettől még lehet, hogy tévedett, és a nyomában én is. Ha így lenne, sajnálnám.

 

Azt nem mondtam, hogy Kádár a legtöbbször ezzel utazott. De informátorom szerint az ő kívánságainak megfelelően épült. Nem tudom, igazat mondott-e.

 

ti

Előzmény: Törölt nick (182142)
zjakabfi Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182146

Félig OFF.

Kicsit pontosítanék. Mahart már nincs, utódcége a Balatoni Hajózási Rt. A nevezett kártya minden menetrendszerinti hajójáraton érvényes. A sétajáratokon nem. (Általában az sétajárat, ami egy állomásról indul és oda is érkezik vissza, és máshol nem köt ki). Menetrendi pedig ami állomásról-állomásra megy. Keszthelyen van a Bahartnak séta és menetrendi hajója is. És aki megfárad a nosztalgiavonatozásban, az felszállhat keszthelyen egy nosztalhiahajóra, a Csobáncra. Igaz, ő sétajáratban jár csak, tehát a Balaton MIx nem érvényes rá.

Előzmény: erminavet (182127)
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182145

Nem, NA kocsival jött mellettünk. Az utitársam a MÁV alkalmazottja volt (Vagy ilyesmi, ha jól értettem.)

 

ti

Előzmény: Vendégsín (182140)
erminavet Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182144

Már javítottam.

 

ti

Előzmény: tweety83 (182135)
oldmumus Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182143
Meg mindig nem pontos, mert Balatonaliga es Szabadbattyan az mar nem deli part.
Illetve hamarosan Gyekenyesig fog menni a KOFI.

Aztan:
"állomás előtti díszes tér (MÁV-terület)" megtekintése

Disz ternek hivjak es mellette ott a Zenepavilon.

30-as vonalra lekepezve:

A déli vasúton az országban elsõként Szabadbattyán és Fonyód között, majd késõbbiekben folytatva Balatonszentgyörgyig került kiépítésre egy modern forgalomirányító rendszer. Az adott vonalszakaszokon lévõ állomások közül Szabadbattyán, Lepsény, Siófok, Fonyód, Balatonszentgyörgy – mint vonat- és csatlakozó helyek - központi forgalomellenőrző szolgálat (KÖFE). A többi állomás központi forgalomirányító szolgálat (KÖFI) látja el a zavartalan vasúti forgalom zökkenõmentes biztosítását.

A KÖFE-s állomásokon a forgalmi szolgálattevõket is bevonják az irányításba, míg a
KÖFI-s állomások irányítása távvezérelten mûködik. Elõbbivel a nagyobb vonalszakaszok, csomópontok folyamatos központi forgalomellenõrzése történik. Az utóbbival pedig csak bizonyos esetekben van szükség helyszíni vezérlésre, minden a központból automatizált.

A rendszer adatgyûjtõ és vezérlõ számítógépeken alapul. Az állomásokon lévõ biztosítóberendezés helyiségekben lévõ számítógépek hurokba kötve kommunikálnak a fonyódi központtal. A központi számítógéprendszer fõ feladata a forgalomirányítás zavartalan, folyamatos és nagy biztonságú vasúti forgalom lebonyolítása. Több feladat ellátására alkalmas azaz parancsokat ad ki, berendezéseket ellenõriz, adatokat gyûjt, naplóz, szolgálati helyeket kezel, stb. Mindezek mellett egy nagyméretû kijelzõre folyamatosan vizuálisan láthatóvá teszi a forgalomirányítóknak a vonal teljes hosszában az aktuális forgalmi helyzetet, a jelzõ és biztosító berendezése állapotát. Utóbbi funkció nagyon hatékony, mivel hiba vagy üzemzavar esetében öndiagnosztikával, hibakereséssel és teszt funkciókkal van ellátva.
Előzmény: erminavet (182130)
Indul a bakterház Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182141

De ha ezt leírod, akkor a kutyát sem érdekli.

Bulvárban gondolkodj!

Előzmény: rg7 (182138)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182140

...a MÁV egyik fotósa volt az útitársam...

 

Nem az egyik, ha NA volt az. Hanem az első számú udvari fotós! :-)

Előzmény: Vendégsín (182134)
tweety83 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 182139
Ja még nincs nyári menetrendem, de tudnátok nekem olyan vonatot mondani ami délután/este  Balatonszemesről Kőbánya-Kispestre el tudok jutni közvetlenül?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!