"Jobb lenne a gyártót megkérdezni. Valószínüleg rajta van a dobozán a gyártó elérhetősége. Talán telefonszám is van, vagy webcím."
Igazad van, de sajnos semmi nincs ezzel kapcsolatban sem a zacskón, amiben szállítják, sem a beszerelési útmutatón. A terméken sem szerepel semmi.
Amúgy közösségi szabályozás, és hazai jogszabályok alapján feliratozni kellene a termékeket. Ez a forgalomba hozatal feltétele.
Tényleg: a kisfeszültségű irányelv (és esetleg az EMC irányelv - electromagnetic compatibility - elektromágneses összeférhetőség) alapján CE közösségi jelölésnek kellene rajta lennie a gyártó adataival. Ez jelezné, hogy a termék megfelel az alapvető biztonsági és egészségvédelmi (stb.) követelményeknek, amely megfelelőségről megfelelőség-értékelési eljárással győződnek meg. Ha jól emlékszem, akkor ennek az irányelvnek az értelmében a gyártói deklaráció elég ezen termékre, és nem kell 3. féllel, kijelölt és Brüsszelben bejelentett szervvel (notified body) erre a célra (megfelelőség értékelése) szerződni.
Forgalmazni az EU egységes piacán csak ezt követően lehetne. Most lehetne elvileg fordulni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez...
... "Írták azt is, hogy a fogyasztás is valamivel kisebb lesz 1 - 1,5 literrel. "
Öööö... igazán nem kívánok pozitív vagy negatív irányba állást foglalni a fogyasztás kérdésében, de nekem 4 személlyel, és tele csomagtartóval végig 100-110 körüli tempóval 8 literes átlag jött ki zöld alaplappal a tavalyi Bp.-Prága-Jena-Dornburg-és vissza útvonalon. Ehhez hozzá kell tennem, hogy én próbalámpával az előírt 3.58 mm-re állítottam az előgyújtást, a gyújtásház jeleit figyelve, holott Atomi barátom később indikátor-órával az EBZA-t csak 3.3 mm-re állította, mondván: "... az elektronikus gyújtásnak ez jobb érték!". Lehet, hogy ha a zöld alaplapot is 3.3-ra állítom, kevesebbet fogyasztott volna. Így csak egy erős átlagosat produkált. Igaz, mindössze 2000 kilométert mentünk vele, és lehet, hogy 8-9 ezer kilométer után, mikor a megszakítós gyújtás már hervad elfelé, számottevően kevesebbet fogyasztott volna ezzel a gépezet. Így a tankoláskor én abszolút nem éreztem, hogy elektronikus gyújtás van a kocsiban...
Trióda nincs benne, mert nem elektroncsöves kapcsolás :oP.... Optokapus/reed-jeladós elektronika, és egy nagyfeszültségű tranzisztoros végfokozat. Nem nagy durranás, 7k HUF az anyagköltsége.
Nekem marha szerencsém van ezzel a Csapi-s alaplappal, mert a hét végén már a MÁSODIK általam bontott motorban bukkantam rá egy példányra. Miután van remek gyári opto-kapus EBZA gyújtásom, így egy kedves barátom kapja ezt meg ajándékba. Nekem bevált a zöld kisipari alaplap is, ezzel jártam meg Németországot tavaly. Mondjuk, volt a csomitartóban egy megszakítós gyújtásház is a biztonság kedvéért, de nem volt rá szükség... :o)))
Gsanya: bocs, hogy nem hívtalak, szabadságon voltam, otthon meg nincs net, és a freemail-fiókomban van a mobil-számod... ;o) na meg így hó vége felé már nem vagyok túl gazdag se. Pénteken hívlak sárvédő-ügyben. Ha még megvan, és nem untad meg a rám várakozást. :o)
Megkérdezhettem volna tőlük (Csapitól), hogy a szerkezet előgyújtás-szabályozós fejlesztésére gondolt-e a gyártó... Mi biztos örülnénk egy ilyen fejleménynek.
Jobb lenne a gyártót megkérdezni. Valószínüleg rajta van a dobozán a gyártó elérhetősége. Talán telefonszám is van, vagy webcím.
Szóval megvettem az elektronikus gyújtás alaplapját a Csapi-ban. Az ára, ahogy írtátok, 11.000Ft.
Már amennyit értek hozzá, szerintem a szerkezet lényege a három, kapcsoló üzemmódban működő trióda (ez lehet a teljesítmény-végfokozat czénerdiódás védelemmel). Ezek vannak hűtőbordával szerelve a hőelvezetés érdekében. A jeladó jeleit valószínűleg a kör alakú kivágás közelében lévő három kicsi trióda erősítheti fel. A hűtőbordák melletti kocka alakú valamikre nincs tippem :-(.
Megkérdezhettem volna tőlük (Csapitól), hogy a szerkezet előgyújtás-szabályozós fejlesztésére gondolt-e a gyártó... Mi biztos örülnénk egy ilyen fejleménynek.
megnéztem anyám kocsiján is a gumikat. Lefotózni már nem tudtam, mert már sötétedett, de a következő hétvégén előre láthatóan jobban lesz rá időm. Repedezve egyik sincs, de amúgy hasonló korúak, mint az enyém. A pótkerék már volt használva, 5-6 mm a minták mélysége. A hátsó kerekeken lévő gumikon pedig 4-5 mm minta van még. Egyébként pedig ugyanolyan típusok, mint az én pótkerekem.
Szóval ez a választék, a jövő hét pénteken el tudom vinni Veszprémig, ha kell belőlük valamennyi, aztán egy héttel később talán unokatestvéremék is el tudják vinni, de aztán teljesen bizonytalan, hogy mikor nyílik erre újabb lehetőség.
Hát ez ilyen sürgősen még nem aktuális. Szeptemberben jár le a műszakija, addig anyám még használja, az biztos. Aztán két dolog lehetséges. Ha azt mondja, hogy neki már elege van belőle, nem költ rá többet, akkor szabad a vásár. De elképzelhető, hogy azt mondja, még egy műszakit próbáljon megkapni, akkor nyilván újra használgatni fogja, amíg az le nem jár. De az már előre láthatóan az utolsó alkalom lesz, mert utána már nem várható, hogy akkora szüksége lesz kocsira, hogy fenntartson egyet.
Egyébként egy 1986-os elölhűtős, botváltós kombi. A motorja jó, a karosszéria valamennyi javításra szorul, az első sárvédőket, kerékdobokat tudom, hogy javítani kell, de akadhat még más is. Az aljára már ráférne egy festés, a karosszérián is akad egy-két hely, ahol valami meghúzta és lejött a festék. Alapvetően mindig is munkára használtuk, úgyhogy nem sokat számított néhány apró karcolás vagy horpadás.
Különben nem nehéz alkalmat találni, ha meg akarod nézni, akár majd hétvégén is meg tudom mutatni.
"Talán az irodában ülő ktalizátorrendeletet kitaláló eszetlen barmok helyett ilyen gyujtást kifejlesztő emberek dolgoznának pl a környezetvédelemért ,akkor ..."
Ázsiában biztos ezt csinálta volna egy adott ország kormányzata. A miénk nem igazán takarékos kormányzat, mert a lobbiérdekek irányítják az ésszerűség helyett.
Bocs, de nem hozták haza a fényképezöt, így nem tudok képet csinálni a Wareszról.
Jövöhéten meg nem garantált, hogy hazajövök, mert vasárnap röppenek Koreába. Ha mégis hazajövök, akkor szombaton találkozhatunk is. Nagyjából összeraktam a masinát, ma végre másfél hónap "elvonás" után meghajthattam egy kicsit. Már hiányzott az a hang 2-esben 80-nál :-)
Vonalig lefújattam a lökhárítót (a Polo-ból átszabottat), hát szerintem ütös. Meg is nézték ma néhányan az utcán. Jó érzés volt, eddig soha senki nem nagyon bambulta meg az autómat.
A kárpitozás, szönyegezés egyelöre elmarad, mert a nyaralásig még 4 napot tudok az autóra szánni, és lehet, hogy inkább akkor a talpascserét kéne forszírozni, nem a börkárpitot :-)
A hangszigetelés jónak tünik, elég sokat tompultak a zörejek. sokat javított az is, hogy az összes ajtószigetelést újra cseréltem, és végre valahára tökéletesen víz és légmentesen záródnak az ajtók. Bár elég sokat szívtam a kisipari sz*rral, mindet át kellett szabni. Javaslom neked is, hogy 4T szigetelögumit rakj az ajtóidba, kicsit komolyabb, mint a 2T-é.
Az Aral Basic Elastic egy elég jó olaj, én csak ezt öntöm mindíg a motorba. Van benne kb 170ezer, de semmi kopás, semmi olajfogyasztás, és megy, mint a mérgezett egér. Motormosót csak akkor önts bele, ha nagyon sürün csattognak a szelepek, és nehezen akarja abbahagyni. Ekkor az olajcsere elött kell beletölteni (én STP-t próbáltam), és meleg motornál 20 percig alapjáratnál kicsit magasabban pörgetni. Ezután leengedni.
Sokan nem javasolják a motormosót, ugyanis maradhat a motorban leeresztés után, és hígíthatja a friss olajat. Ebben van valami, úgyhogy csak akkor használd, ha nagyon indokoltnak érzed.
Az lenne a kérdésem, hogy a 4 ütemü lengéscsillapítók (első-hátsó) megegyeznek a 2 ütemüével?
Milyen márkájut ajánlotok?
Motorolaj csere előtt állok, régebben írta valaki, hogy jó az Aral 15w 40 Basic Elastic, ez megfelelő vagy van ennél jobb?:)
Eléggé elhasznáódott olaj van most benne, valamivel át lehet mosni?
Szelvesz:
"műszerfal műszerekkel 2500Ft", a műszerfalnak a felcsavarozására szolgáló csavarnyílások még épek? és a billenő kapcsolóknak( a világítás,vészjelző,stb) a belső borítása,ott a műszerek körül, megvanak még az alső két kis pöcke? esetleg képet tudsz küldeni?
A fordulat ,vákum és gázpedál lenyomás-függő gyujtás az nagyon király lenne és nem is megoldhatatlan ,de nem egyszeü.Szerintem első lépésben a meglevő Csapi gyujtás kapcs.rajzát kéne megszerezni ,majd alapban nagy előgyujtásra állítva a késleltetés időzítés változésával lehetne a mindig ideális gyujtást időzíteni ,de ezt az időzítést egy EPROM-ba kéne égetni. Na igen ezt megcsinálni már nem ilyen egyszerű ,de -ha a motor mindig idális gyujtást kapna -az biztos mindenre jó hatással lenne: fogyasztás, teljesítmény ,élettartam és persze a károsanyag kibocsájtás.Talán az irodában ülő ktalizátorrendeletet kitaláló eszetlen barmok helyett ilyen gyujtást kifejlesztő emberek dolgoznának pl a környezetvédelemért ,akkor még kezdenék hinni is abban ,hogy nem még egy bőrt akarnak lehúzni rólunk 2t tulajdonosokról ,hanem tényleg tesznek is valamit a cél érdekében.
Ez ugyan nem követendő példa ,de nemhogy nem jelöltem össze ,de nem is tudom hova tettem. Először a púposomba akartam beépíteni ,de aztán rájöttem ,hogy egy 63-as eredeti motor is megérdemel egy elektomos gyujtást ,még ha nem is annyira "eredeti" ötlet. Amúgy tényleg célszerű a csomagtartóba tartani egy mechanikusat is ,mert hát ugye az ördög nem alszik.
Ilyenek érdekelnek, hogy mennyire kajálja a rozsda, életkora, az ebből következő kivitelezési jellegzetességek (rácsos elejű-e, krómozott lökhárítós-e, egyáltalán limuzin, vagy kombi?), műszaki állapota, műszaki vizsga (bár szinte az lenne a legjobb ha nem is lenne forgalomban ideiglenesen), utastér állapot, és hasonlóak. Na látod, az már biztos, hogy nálam jobb kezekbe nem is kerülhetne. Minden Wartburgot egy Drága Kincsnek tartok, ami csak elmegy előttem. A Barkast is úgy féltem, hogy belebetegszek, ha elváltozást észlelek még akár a hangjában is. Bár lenne pénzem, most azonnal megvenném. komolyan, akár egész nyáron méregetem neked a levegő CO-tartalmát:) Na, jó, tényleg gyűjtök egyre, és az lenne a tökéletes ha ismerőstől vehetném meg. Esetleg kép róla, vagy személyes szemügyre-vételezés?
Szinte a gondolataimban turkálsz. A jövő heti Déli Apróban megtalálhatod hirdetésem: Barkas...eladó vagy elcserélhető hasonló jó állapotú 2 ütemű Wartburgra. Tehát az utóbbi 2 hétben csak azon gondolkoztam hogyan tudnék 1et szerezni. Egy ici-pici problémácskácska van a dologgal. Azon többet gondolkozok hogy honnan legyen rá pénzem. Nagyon kellene egy Warti, de nincs rá keret. Próbálom eladni a gépet. Milyen árban lenne az öreglány? És milyen állapotban van külsőleg?
Ha kiskeráron veszed, akkor 12 000Ft. Én nem tapasztaltam észrevehető fogyasztáscsökkenést, de mondom, lehet, hogy túl jó volt a mechanikus alaplapom.
A szabályozást tényleg nem nehéz megcsinálni, tulajdonképp elég hozzá egy PIC mikrokontroller, csak az illesztéssel van sok macera: az adó jeleit ellenállással leosztani a PIC bemenetére, a PIC tápfeszültségét előállítani, a kimenetet valahogy vezérelni a PIC jelével... Bár én sem tudom pontosan, hogy hogy kell csinálni, talán ezért nem csinálta még meg senki. De biztos, hogy ez lenne a legegyszerűbb.
Köszi a segítség felajánlását. Már kinéztem a Csapi Bt. címét rákeresve ebben a fórumban. Jövő héten megyek - pénteken zárva vannak sajna -, és megveszem. Írták azt is, hogy a fogyasztás is valamivel kisebb lesz 1 - 1,5 literrel. Ha ez igaz, akkor az ára 3 - 4 ezer km után megtérül.
"Sajnos szabályozás ebben sincsen, igazából az egész szerkezet nagyon egyszerű. A Trabantosok dolgoznak egy elektronikus szabályozás kifejlesztésén, de arról egyelőre semmi hír. Egyszer csináltak egy szabályozót mikrokontrollerrel, ez fent van az interneten, csak hát elég bonyolult, és sok munka."
A fordulatszám "levétele" a tengelyről pedig nem nehéz, hiszen az elektronikus gyújtással már ott a jeladó. Fordulatszám függvényében pedig a megszakítást időben megfelelően előbbre, illetre hátrább kéne raknia az elektronikának. Elméletben tehát nem tűnik nehéz feladatnak. No mindegy, ha könnyű lenne, biztos megcsinálták volna...
Sőt, ez az elektronika egyedi programozással az adott motor esetében kompenzálhatna olyan hibákat, mint a hengerenkénti nem pont 120 fokos eltérés...
Köszi az info-t. Nekem is régi karbim van (nem a Jikov), és nagyon gondolkozom az elektronikus gyújtásra való átálláson. Gondolom a régi alaplapot összejelölted az öntvénnyel mielőtt leszedted, hogy hiba esetén a régit gyorsan fel tudd szerelni.
Sziasztok! Az ülések megvannak, meg nagyon sok minden más is. (ld.alább)
Sajnos a közelmúltban nem tudtam foglakozni csak saját magammal ugyanis egy jó kis tátrai túrázás során elszakadt az Achilles-inam és műteni kellett, de most már itthon vagyok a kórházból és ha minden jól megy akkor jövő a héten járógipsszel fogok "tépni".
Ez itt az alább: tehát az ülések (vezetőülés persze egy kissé kiülve 134ekm), Négyüteműt limusint bontottam. Sok-sok apróság ingyen/jelképes összegekért elvihető - aszem néhány hete keresett vki zajszigetélést, komplett gyári elvihető 1 sörért.
Pl. eladó a 4 komplett ajtó üveggel, zárral, motortér és csomagtér fedél (almazöld), fűtésradiátor ventillátorral, trafó mindegyik 1500Ft/db, biztonsági öv 1000Ft/pár, generátor 6000Ft, önindító 5000Ft, műszerfal műszerekkel 2500Ft, ülések összesen 2500Ft, első és hátsó szélvédő 2500Ft/db, 1 db jó állapotú pótkerék Pneumant, 4 db nagyon jó állapotú gumi 3000Ft/db (felni nélkül) és sok-sok apróság 1sör/db áron. :-)))
Természetesen ha vki több dolgot visz, akkor minden csak irányár :-)))
Kerékpárvázat/romos kerékpárt (elsősorban országútit) beszámítok! NEM VICC!
Ha akarod, tudok neked venni ilyen alaplapot a CsaPi-ban 9000Ft-ért. Bontottat lehet szerezni olcsóbban is, csak hát ahhoz nagy szerencse kell.
A típushibája annyi, hogy fixen 120 fokban vannak rajta a jelvevők, így csak az egyik hengert kell beállítani, de ha a hengerek nem pontosan 120 fokban vannak, akkor lesz egy kicsi eltérés.
Nekem eddig tökéletesen működött, én sem hallottam olyanról, hogy visszahozták volna. Mi otthon szereltük be, nem egy bonyolult dolog. 3000-es fordulat alatt nem tapasztaltam sok változást, mondjuk a mechanikus alaplapom elég új volt. 3000 fölött viszont érezhető, hogy jobban megy az autó, és szép hangja van.
Sajnos szabályozás ebben sincsen, igazából az egész szerkezet nagyon egyszerű. A Trabantosok dolgoznak egy elektronikus szabályozás kifejlesztésén, de arról egyelőre semmi hír. Egyszer csináltak egy szabályozót mikrokontrollerrel, ez fent van az interneten, csak hát elég bonyolult, és sok munka.