Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1544

Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!

Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.

Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy importálták volna.

Előzmény: st_patrick (1542)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1543

Szegény Vietnamiak! Nem véletlenül nem kaptak korszerű légvédelmet, csak a legócskább Dvinát. Pedig mit tudtak volna művelni valami korszerűbb eszközzel!

Na de hát a kínai mindent lenyúl. Akárcsak az orosz. Azok sem szerettek semmit megvenni, ha lehetett, akkor szereztek egy példányt és utána azt másolták. A kínaiak dettó. Az orosz meg rá volt kényszerítve, hogy a másik nagy tolvaj felségterületén szállítson, mert a tenger nem volt biztonságos.

Hát bizony felismertem néhány érdekes öszvért. és a kínai típusjel alapján nem hiszem, hogy azt úgy impurtálták volna.

Előzmény: st_patrick (1542)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1542

Közben találtam valamit. A www.sinodefence.com oldalt gondolom ismeritek. Bár az MN-hez sok köze nincs, pár kép onnan. Az 1-5 az ottani Dvina másolat (HQ-2). A hatodik meg egy továbfejlesztés (KS-1A) ami még nekünk is jó lenne váltótípusnak. Az állványok ne tévesszenek meg senkit, a KS-1A teherautó alvázára is építhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

st_patrick Creative Commons License 2005.05.31 0 0 1541
Aham:-) Köszönöm a választ. Már csak az a kérdés hogy a Szuhojok a MAAM profilt repülték-e ha megtörtént az eset vagy partizánkodtak:-) Dehát erről mint írtuk már egy szuhojost kellene kérdezni:-) Köszi mégegyszer!
Előzmény: Volt tüzér (1539)
Maz Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1540
MAZ-7910, leánykori nevén MAZ-543M
Előzmény: Volt tüzér (1530)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1539

Bár elég régen volt, de ha jól emlékszem vissza, annak a szemét ellenségnek háromfajta repülési profilját tanultuk a légvédelmi rendszer áttörésére.

M-M-M

M-A-M

M-A-A-M

Ha sikerül, készítek rajzokat is, de a rövidítések magukért beszélnek.

Az M-M-M profilt csak és kizárólag abszolút légifölény esetén merték alkalmazni.

M-A-M profil esetén a megközelítés magas módban történt, és csak a támadáshoz ereszkedtek le kis magasságra. Ezt is csak abszolút légifölény esetén lehetett alkalmazni, le meg csak azért ereszkedtek, mert onnan jobban lehetett célozni.

M-A-A-M profil esetén a légvédelem hatáskörzetéig magas profillal, majd alacsony profillal történt a megközelítés. A visszaút ennek a fordítottja volt. Ez a repülési profil alkalmas volt a légvédelem áttörésére nem abszolút légifölény esetén is.

Előzmény: st_patrick (1533)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1538
Helló!

Próbáltátok már a keyhole.com-ot, a 7 napos ingyenes verzióban egész jó légifotók vannak, az egész Földről...:))
mezenguz Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1537
..fogalmam sincs, merre van?
Előzmény: Hpasp (1532)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1536
..Kup-EH
Előzmény: mezenguz (1535)
mezenguz Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1535
Helló!

Hpasp!

..amiről szombaton beszéltünk Veszprémmel kapcsolatban, az egy kicsit nyugatabbra van... bár a második képen nem igazán látszik, csak ha összevetjük az elsővel:
Előzmény: Hpasp (1534)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1534

hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban.

 

Lásd 927. hozzászólást, kb. 40%-a Tornádó lett volna.

 

Előzmény: st_patrick (1533)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.30 0 0 1533
Volt tüzér! A hétvégén végre volt időm rendesen elolvasni a májusi AS-t :-(ottan azt írja Zord Gábor hogy a VSZ ellen a nyolcvanas évek végén a kismagasságú bevetési profilok voltak divatban. Erről mondtak-e nektek valamit az elg repharcászata címszó alatt? Azért is kérdezem mert ez passzol a korábbi Szuhoj vs. Volhov-Nyeva témához.
Előzmény: Volt tüzér (1530)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.29 0 0 1532

Na ezt ki találja ki, hogy hol van?

 

 

 

rali Creative Commons License 2005.05.28 0 0 1531
Ez a légierő honlapja fóruma.
Előzmény: Volt tüzér (1530)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.28 0 0 1530

A bal oldaláról MAZ-543-nak mondanám, de a másik oldalról hiányzik az osztott vezetőfülke fele. Bár az, hogy MAZ, az biztos.

Más. Az előbbi hozzászólásodban mit címeztél nekem. Valami fórumnak tűnik, de kéne az útbaigazítás is.

Előzmény: rali (1529)
rali Creative Commons License 2005.05.28 0 0 1529
Milyen járműre van ez az eszköz szerelve?Egyáltalán nem ismerős a kocsi.
Előzmény: Hpasp (1522)
rali Creative Commons License 2005.05.28 0 0 1528
Előzmény: Volt tüzér (1294)
st_patrick Creative Commons License 2005.05.24 0 0 1527

Üdv Hpasp!

A 30N6 lokátor antennája - kabinostul - elforgatható, fene tudja milyen tartományban. (Ha ügyesek voltak, lehet hogy 360 fokkal:-)) A 30N6 csak a lokátor jele, az F-9 kabinnal együtt telepítve az 5N63 jelet viseli  a komplexum.

 

 

Előzmény: Hpasp (1522)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1526
Akkor négy, elnéztem. a lényeg u.a.
Előzmény: Volt tüzér (1525)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1525
Melyik kettőre gondolsz? Mert én négyet említettem.
Előzmény: Égensétáló Lukács (1524)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1524
Ennek a két LandRovernek szobor kellene a hősök terén... Nem tesznek jót a vérnyomásomnak az ilyen sztorik...
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1523

OFF

Átnéznél a GRP topicba?

Ott a PA autómatává alakítását tárgyaljuk.

ON

Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1522

Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.

 

Sajna az antenna rögzítve van a járműhöz, azon nem tud elfordulni...

... nem véletlen, hogy a ruszki minimum 3 osztállyal számolt csoportonként.

Persze nekünk elég lett volna 2 osztály, 240 fok...

 

Előzmény: Volt tüzér (1521)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1521
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az antenna egy adott helyzetében csak 120 fok. Ám ha arrébb fordul, akkor a 120 fok megy vele. Ha ez csak így lenne, akkor nem lenne több az egész, mint egy várvédő ágyú.
Előzmény: Hpasp (1520)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1520

Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.

 

Igen, de az előbbiekkel ellentétben egy osztály csak 120 fokos területet tud lefedni, nincs meg a 360 fokos indítási lehetőség.

 

Mondjuk vész esetén a 2 osztály 240 fokot tudott volna fogni.

Előzmény: Volt tüzér (1518)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1519
A többségére igen.
Előzmény: Hpasp (1517)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1518
Érdekes dolog az a FAR (fázisvezérelt) antenna. A Dvina, Nyeva, Volhov antennájával egyféle karakterisztikát tudsz csinálni, ezzel meg szinte olyant, amilyent akarsz.
Előzmény: Hpasp (1516)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1517

a 4 gépágyúból kettőt a területen belül egy - egy fedezék tetejére telepítettünk, majd miután a vontató felszabadult, akkor a maradék kettőt kihúzta a területen kívül kijelölt tüzelőállásba. Az Igla rajokat az egy szem kocsi a tüzelőállásokat körben lejárva rakta ki a helyükre.

 

Ezekre a helyekre emlékszel még?

 

 

Előzmény: Volt tüzér (1513)
Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1516

Érdekesség hogy az S-300PM  30N6 rávezető lokátorának üzemmódjai fel vannak sorolva:

 

felderítés esetén:

alacsony magasságú célokra 1ºx90º

közepes magasságú célokra 13ºx64º

magasan repülő célokra 5ºx64º

ballisztikus rakéta célokra 10ºx32º

 

célkövetés esetén 3db független keskeny sugárba lehet kapcsolni,

4ºx4º vagy 2ºx2º fokba.

 

3 célra tud célonként 2 rakétát vezetni, 3 másodpercenkénti indítási idővel.

 

 

 

 

Hpasp Creative Commons License 2005.05.22 0 0 1515

Persze tartozik még hozzá:

 

1T12 terep felderítő-kijelölő jármű

5T58 rakéta szállító jármű

22T6 (Kraz-260) rakéta utántöltő jármű

 

Baikal-1 vezetési pont (csak több ezred esetén)

 

Érdekesség, hogy zavarásának módja jelenleg titkos.

Előzmény: Hpasp (1511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!