Keresés

Részletes keresés

Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179669
Ne is. Csak tipp volt (nemmondommeg.ag)...
Előzmény: vonatkerékpumpa (179660)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179668

A Veszprém-Alsóörs vasútvonal megszüntetése igen ostoba lépés volt. Most buszkonvojok vannak, amik szó szerint egymást akadályozzák a belvárosban a buszállomás környékén. (Persze nem önmagukban, hanem a többi helyi és helyközi/távolsági busszal együtt alakítanak ki dugókat.)

Egy MÁV-os szóbeszéd szerint 3 vasútvonal megszüntetését tartják, így utólag:  

 

Veszprém-Alsóörs

Gödöllő-Veresegyház

Celldömölk-Fertöszentmiklós

 

Az első kettő visszaállításával talán érdem lenne foglalkozni, bár reálisan gondolkozva nem vasút, hanem régióvillamos formájában lenne ez megvalósítható.

 

 

Előzmény: Csukacska1991 (179651)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179667

Ám persze nem vehető ám meg "csak úgy" a jegy. Elmész a MÁV pénztárba, onnan elzavarnak a VOLÁNBUSZ pályaudvarra (!!!!!) EURO<26 kártyáért. A jegyet egyébként bármely kassza kiadja, csak előbb Pestre kell menni kártyáért, mert olyat a MÁV nem ad. No mindegy. A kitűzött cél teljesül a "vasúti utazást megkedveltetjük"...

Itt egy link az Euro<26 kártyáról.

 

http://members.chello.hu/zsolt.jakab/index-6.html Az oldal még fejlesztés alatt van :(, holott ez a kártya nem az idén jött létre, hanem már jópár éve láttam elfogadóhelyet hirdető matricát.

 

Elég furcsa lenne, ha csak Bp-en lehetne hozzájutni. Most akkor akinek ez kell, az menjen Bp-re, vagy más lehetősége is van a kiváltásra?

 

06 1 411 2393 Ez az Euro <26 ügyfélszolgálat telefonszáma. Talán itt tudnak valami okosságot mondani ezzel kapcsolatban. A weboldalon www.euro26.hu is reklámozzák az osztrák vasúti kedvezményt.

 

 

 

 

 Ja, ínyenceknek javaslom a jegyminták tanulmányozását!!! Gépi a magyar TCV kitöltése. Igaz, valaki valami képszerkresztő progiban alap betütípussal rá-ráírt a beszkennelt alapjegyre, vagy nem tudom! Mindegy is: a MÁV ELSŐ GÉPES TCV JEGYE! :)))

 

Nem tudom, de nekem úgy tűnt, hogy a TV-riportban (a jegyváltási mizériáról) mintha a szlovák és a magyar jegy is elég gépiesen lett volna kitöltve. Visszanézni már nem tudom a riportot, mert letöröltem.

 

 

Előzmény: Andó Gergely (179664)
rutthin Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179666

Az említett ÖBB-s ifjúsági-jegyek elárúsításának feltételeit tartalmazó rendelet már korábban megvolt (máj.1 előtt), igaz ekkor még nem tartalmazta hogy EURO<26 kártya is kell hozzá, ezt később szabályozták le.

Azóta a kártya elerúsító helyeiről is több rendelet jelent meg, az utolsó szerint a kártya Soprontól Nyíregyházáig minden nagyobb helyen kapható 1600,-Ft-ért, így nem kell Bp.-i buszpályaudvarra menni érte.

Előzmény: Andó Gergely (179664)
papanatoo Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179665

zajlik az élet tender ügyben:

 

http://index.hu/gazdasag/magyar/mav1c050523/

Andó Gergely Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179664
A következő díjszabási leírást v_petinek ajánlom. Avagy Devecz úr szabályozása szerint miért kell a VOLÁNBUSZ pályaudvarra kimenni VASÚTI menetjegy váltása előtt... :))))

A dijszabas.uw.hu oldalon a MÁV Értesítő 22. számában olvasható Devecz úr első díjszabási rendelkezése. Ez a nyári ÖBB-s ifjúsági jegyek szabályozását tartalmazza. A díjszabás a "szokásos" alacsony színvonalhoz képest meglepően érthető és egyértelmű!

Ám persze nem vehető ám meg "csak úgy" a jegy. Elmész a MÁV pénztárba, onnan elzavarnak a VOLÁNBUSZ pályaudvarra (!!!!!) EURO<26 kártyáért. A jegyet egyébként bármely kassza kiadja, csak előbb Pestre kell menni kártyáért, mert olyat a MÁV nem ad. No mindegy. A kitűzött cél teljesül a "vasúti utazást megkedveltetjük"...

A szokásos sajátos dátumozás azért megvan! A jegyet május 1-től értékesítik, de a szabályozást Devecz VI.3-ával szabályozza.... Viszont most még csak május 23 van! Szóval tud a Hivatal, ha akar. Ez csak egy hónapot késett. Előbb utóbb lesz InterRail pótlék is, ami már a nyárra tekintettel igen égető, és még csak két hónapot késik?

A MÁV Rt sorozatos kritikákra mint már pár hete említettem szervezeti átalakítással válaszolt. A Marketing Főosztályból kiszervezték a Tarifa Osztályt. És hogy hova pakolták Dombónét és pajtásait? A díjszabás szerint ők most Üzemeltetési Főosztály Technológiai Osztály lettek, akik "felkérik" a Marketing Osztályt (ami már nem főosztály) "az ajánlattal kapcsolatos marketingintézkedések megtételére". Ez vajon mit takarhat? Főleg a többeszám? És mi az, hogy a külső arculat megítélést befolyásoló kedvezmény kapcsán Stró macát és csapatát nem kérik fel semmire? Mi ez a többfejűség? :))

Ja, ínyenceknek javaslom a jegyminták tanulmányozását!!! Gépi a magyar TCV kitöltése. Igaz, valaki valami képszerkresztő progiban alap betütípussal rá-ráírt a beszkennelt alapjegyre, vagy nem tudom! Mindegy is: a MÁV ELSŐ GÉPES TCV JEGYE! :)))
v43-1342 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179663

Ezt én is fényképeztem!

Igaz nem valami jól....

 

Előzmény: rutthin (179657)
davidbosi Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179662
Nagyon tetszenek! Gratula! :)
Előzmény: v43-1342 (179650)
v43-1342 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179661
Köszi!
Mire felmásztam oda.... :-)
Előzmény: Swamplord (179654)
vonatkerékpumpa Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179660
Ezt már fel se veszem... Khm, Khm...
Előzmény: Swamplord (179656)
etwg Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179659

A veszteséget igen egyszerü kompenzálni pl. a mozdony árával. Ne felejtsd el, hogy a mai napig a DC mozdonyok nagy többsége, valojában csak egy nagyobb teljesitméynü villamosnak a megfelelöi, igy igen olcsok, egyszerüek ami rengeteg elönyt ad, s még könnyük is hiszen nem kell a trafot cipelni.

 

Sok DC mozdonyban az elektronika sok esetben csak a fönök tranzisztoros rádiojában van jelen, s a hibajavitás kalapáccsal, csavarhuzoval, meg fogpiszkáloval (amikor meg kell támasztani egy rendetlenkedö relét) történik.

 

Az AC mozdony ehhez képest komoly bonyodalom, még akkor is ha nincs benne elektronika, amit aligha lehet kompenzálni a kisebb palettával, meg a vékonyabb drotokkal.......

 

A modernebb konstrukciok fiszont már komoly hibridek (nem is igen tudom, gyárt-e valaki még kizárolagosan DC mozdonyt?), tele mindenféle dologgal, egy részük nagyon felfoghatatlan pl. az IGBT és ebböl kifolyolag drágák is. 

Amugy az IGBT, ha még nem mondta volna valaki, az uj 3 rendszerü Tauruszban is a vezérlö elem, mert ez sokkal nagyobb frekvencián tud müködni, mint a GTO és ezzel csökkenteni lehet az elektronika okozta zavart (a modern mozdonyok legnagyobb balhéja).

Előzmény: hal9000 (179568)
vonatkerékpumpa Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179658
Na tessék megelőztek... :)))))

"mert lecsesznek... :-)"

Én nem lecseszni akarok hanem azt h kedves M38 barátunk mellőzze már a színes óriás betűs kédéseit. Egyébként annyira, de annyira nem zavarna!
Előzmény: Swamplord (179652)
rutthin Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179657
Az előbb Hegyeshalomban két ÖBB 1042-es sorozatú mozdonyt indultam megtekinteni a rendezőbe, és ezt meg a személyben találtam:
Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179656
Andó Gergő? Hm?
Előzmény: vonatkerékpumpa (179655)
vonatkerékpumpa Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179655
Nagyobban nem lehetett volna?
Esetleg bugyirózsaszínben, mint már ajánlottam!
Azt értsd meg, hogy ha valaki olvassa ezt a fórumot nem csak a nagy színes szövegeket olvassa...
Elolvassa ugyanúgy a többit is, és válaszol rá ha érdekelt a témában vagy ha tudja rá a választ..

Előzmény: Törölt nick (179649)
Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179654

Szép képek - jó helyről fotózva!

Előzmény: v43-1342 (179650)
scraapy Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179653
A 3. kép...mennyi "lóerő" kell  5 teherkocsi vontatásához?:)
Előzmény: v43-1342 (179650)
Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179652

Ne kérdezzél színesben meg kiabálva, mert lecsesznek... :-)

 

Egyelőre semmi látványos munka nem történt Bobán.

Előzmény: Törölt nick (179649)
Csukacska1991 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179651
"Győr-Balaton járat ezen a vonalon nem ésszerű szerintem"

Szeintem, ha ésszerű lenne, akkor még mindig meg lenne a Veszprém-Alsóörs vasútvonal. Régen járt Győr-Alsóörs járat.
Előzmény: rutthin (179635)
v43-1342 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179650

Sziasztok!

Délelött Száron fényképeztem a "sziklákról" délután meg a körvasúton!

Ha érdekli az urakat:

 

http://kep.tar.hu/v43-1342

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179649

Ki tud a Bobai deltáról valamit?

 

 

 

 

 

Ki lakik arrafelé építik vagy mi van vele? 

 

 

 

 

 

Köszi minden infó értékes lehet.

Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179648
Természetesen Bajánsenyétől írta a visszajegyet.
Előzmény: Swamplord (179645)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179647
Ha mar nemzetkozi jegyeknel tartunk. Tegnap a 855/856-on a vjv-nel volt ez a fekete speci kutyu.
Előzmény: Swamplord (179645)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179646

Ha már itt tartunk: Megnéztem egy másik hasonmló szituációt. Eszerint Pamhagen benne van a belföldi állomásjegyzékben, az Elvira kiadja rá az árat, és a km-számítás is odáig tart.

Igaz, ez már nem MÁV, és a határ mindkét oldalán ugyanaz a cég szolgáltat.

 

Swamplord Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179645

A történet meglepő. És mulatságos :-)

 

Amikor én mentem ki életemben először Hodosra vonattal, akkor nekem is belföldi jegyem volt, de egy szót sem szolt érte a jv.

 

Visszafelé már mondta, hogy ez így nem teljesen oké, és ajánlotta, hogy egyezzünk meg egy TÁ jegyben (67,5%-ra voltam jogosult).

 

Amúgy a kalauz tud-e adni (adhat-e) nemzetközi jegyet? Mert Hodos állomáson nincs jegykiadás. Nem is volt soha, csak a pénztár lett kialakítva...

Előzmény: hmsoft (179609)
mavesz Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179644

Sziasztok!

 

 

Mikor kezdődik a 140-es felújítása Városföld - Kiskunfélegyháza között?

v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179643

Határok: A helyzet azért nem olyan egyszerű. Ugyanis én a menetrendben nem találtam határállomás jelzést. Valamint nem szerepel a magyar állomások listáján.

 

Ennek ellenére az a véleményen, hogy az egész EU-n belül be kellene vezetni a az egypontos rendszert. Így valamelyik oldalon lenne egy állomás, aminek a határponttól való távolsága nemzetközi díjszámítás esetén 0 km lenne, és oda belföldi jeggyel lehetne utazni mindkét országból.

Sopron ilyennek számít, de sajnos ez a kivétel. :(

De az osztrák Elvira már nem számolja ilyennek Szentgotthárdot vagy Hegyeshalmot. :(

Viszont jelzi a Sopron-Bük vonatpótló buszt!

Grazban a jegyautomatához odamenve tudunk Szentgotthárdig szóló jegyet venni, de az Interneten az on-line jegynyomtatást már nem engedi.

Arra viszont kiváncsi lennék, hogy sógorék ilyenkor milyen jegyet adnak. CIV díjszabásut*, vagy normál belföldit, esetleg csak az első osztrák településtől adnak jegyet.

*Ez ca. 10%-kal drágább, mint a belföldi.

 

Majd ha legközelebb arar járok, akkor a km-távolság és a díjszabás ismeretében eljátszadozom egy kicsikét az automatával.

 

 

Előzmény: Andó Gergely (179639)
ZOLII Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179642
Sziasztok!
Találtam egy német oldalon egy prg-t.(http://www.simon-lab.de/)Belinkelni sajnos nem tudom.
Traktion V2.1
Grafikus vezénylés utazóknak.Ismeri valaki?Próbálta már valaki "magyarosítani"?(A német koll.szerződés szerint vannak a dolgok benne.)
Esetleg hasonló prg-t próbált már valaki írni?
Üdv.:
Zoli
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179641
Tegnap elfelejtettem megirni, hogy a 855/856-on vasutorok teljesitettek szolgalatot!
hal9000 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179640
Már ne is haragudj, de ez nem így van!
Kihagytad, a legfontosabb elemet, az elektrondisszipáció tulajdonságait az önkisülő tirisztoros vezérlésnél!
Amikor a szaggató megszakítja a triak áramát, ez visszatáplálódik a fűtési rendszerbe, amitöl az utasok is felszabadíthatják saját elektronjaikat. De ez kizárólag a milkabika és Bhv kocsik összekapcsolásával jön létre.
Összefoglalva tehát: E konzisztens szublimáció a koegzisztencia pre-mediomodern manifesztációja. Bizonyítékokat találhatunk erre a társtudományok (metagenetika, dogmatika, kozmológia, alkímia) alkalmazott szintjei segítségével éppúgy, mint neopszeudo-periposztmodern tudománydiszciplinánk egyik alapvető metodikai megközelítéséből, a józan, racionális intuícióból merítve.

És én kérek elnézést. :-)
Előzmény: v_peti (179637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!