Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Sőt, stencilgép a pincében, és postagalambok.....Kissé életszerütlen. Meg szerintem a régi iraki seregben is képeztek orvlövészeket is, nem ez az oldal találta fel, hogy pl. tiszteket kell először lelőni (már ha lehet látni a rendfokozatot az amerikai gyakorlón-nehéz lehet).Amúgy meg a robbantás még mindig hatékonyabb.Egy lövész nem tud 1-2 embernél többet lelőni, mielőtt levadásznák. Van erről egy video valahol, a beszorult amerikaiak egy vadászgépet/bombázót hivnak segitsegul, amelyik hajszálpontosan felrobbantja az orvlövészt.
Egyébként van arról statisztika, hány tiszt, tts, stb. halt meg?
Nyugdíjasgyár cikk:eddig melyik "hadsereget leleplező "cikknek volt valamilyen visszhangja? Ez is megy a többi közé:nyugdíjas katona panaszkodik, pedig mióta nyugdíjas, már nem is ért hozzá:)
"A nyugdíjasgyár
Egy kisebb jubileumot ünneplünk az idén: tíz évvel ezelőtt egy országgyűlési határozat nyomán elkezdődött a haderőreform, a finanszírozható hadsereg kialakítása, a stratégiai felülvizsgálat. Eljátszom a gondolattal: mi lenne, ha a politikai vezérkar katonai parádéval akarná megünnepelni az évfordulót? Félek, hogy nem tudna kiállítani egy díszelgő egységet.
Tanulságos és már-már szórakoztató foglalatosság nyomon követni a politikai elit különböző táboraihoz tartozók polémiáját a haza védelméről, ezen belül a seregben uralkodó állapotokról. Ezek a "katonapolitikusok" akkor a legokosabbak, amikor ellenzékben vannak. Ilyenkor kristálytisztán látják a másik oldal által elkövetett hibákat. Sejtetni engedik, hogy tudják a megoldást is, de nem mondják. Amint azonban hatalomra kerülnek, megszűnik az éleslátásuk. Belépnek a minden mást háttérbe szorító (párt)szempontok. Megkezdődik a pozíciók osztogatása, a pártbéli és más "csókosok" helyzetbe hozása. A szakmai kérdéseket pótcselekvések helyettesítik. Kitalálják a körkörös védelmet, hirtelen felújíttatnak, majd ugyanazzal a lendülettel bezáratnak laktanyákat, technikai eszközöket javíttatnak fel, majd vonnak ki a rendszerből. Eszeveszett létszámcsökkentésbe kezdenek a "fűnyíró elvet" alkalmazva. Kijelentik, hogy nincs pénz új repülőeszközökre, majd váratlanul szerződnek a svédekkel. Rájönnek, hogy nagyon fogy a sereg, erre bedobják a nemzetőrség fogalmát. Semmire sincs pénz, mégis milliárdokat vesznek el a nemzetközi terrorizmus elleni harc jelszavával. Tevékenységük szinte egyetlen lózung - haderőreform - folytonos ismételgetésében merül ki.
A főkatonák lesik a politikusok szavait. A vezérkar futószalagon ontja az újabb és újabb állománytáblákat, a sereg pedig "nyugdíjasgyárrá" alakul. A csapatok elfogynak, egyedül a Budapest helyőrség áll szilárdan a lábán. Jön az "újabb" felismerés, hogy sok a tiszt, de nem teszik hozzá, hogy csak Budapesten. Ha szakmailag nem is, anyagilag mindenképpen csábító a honvédelmi tárca, hiszen százmilliárdokat lehet kihasítani a költségvetésből. Zsíros pozíciókba, államtitkári, helyettes államtitkári, kabinetfőnöki, csoportfőnöki stb. beosztásokba lehet ültetni hűséges pártkatonákat. Jól jellemzi az állapotokat, hogy eddig még egyetlen kurzusban sem merült fel annak a lehetősége, hogy a mindenkori vezérkari főnök legyen a közigazgatási államtitkár. Hogyisne! Csökkenne az osztogatható posztok száma. A sereg meg fő és fuldoklik a saját levében.
Kis hazánkban elég sok a hivatásos katonapolitikai szakértő, védelmi és stratégiai kutató. Talán itt lenne már az ideje, hogy valaki közülük tudományos alapossággal - a konkrét tények alapján - megvonja az úgynevezett haderőreform mérlegét. Az egyik serpenyőbe téve a haderőreformot, a másikba meg a megszüntetett fegyvernemeket, a földre kényszerített légierőt, a fiatal és jól képzett, de a hadsereg számára örökre elveszett szakembereket. Nézzük meg, merre billen a mérleg nyelve.
Egri Károly ny. á. mérnök ezredes, Kecskemét"
Ezen én is meglepődtem, de ez a site nem is a terroristák oldalán van, valszeg azért tették fel / fordították le, hogy tudjuk/tudják mire számíthatnak.
Egyébként nagyjából korrekt megoldásoknak tűnnek a leírások, bár érdekes az a nagy védelme a környező civileknek...
Tudnék, ha emlékeznék rá. De. az utolsó rendszer a MARS volt, ami a dd. feloszlatása után azonnal eladtak, mert automata volt és jó.
Tehát a rakéták Meteo-44 -es jelentést kaptak, ez tartalmazta a jelentés idejét, talajmenti légnyomást, hőmérsékletet, majd a szélirányt, szélsebességet és levegőhőmérsékletet szabványmagasságonként (itt jön a homály), ez 11,22,33,44,55 és 64 km. 22?-től felfelé csak levegőhőmérsékletet.
Az egész manővert a légkör komplex szondázásával varázsolták elő. Hogy jól csinálták, bizonyíték a sok sikeres lövészet.
A megelőző rendszer ARMSZ-5 volt, itt mindent manuálisan dolgoztak föl.
Szervusztok!
Ajánlom figyelmetekbe:
http://www.honvedelem.hu/hirek/hazai_hirek/kepessegatcsoportositas
Ez egy részlet, de érdemes elolvasni az egész cikket!
„Fapál László elmondta, hogy a honvédelmi tárca számára nagyon fontos volt a 228-as számú kormányrendelet május ötödikei módosítása, amely előírja a védelmi célú beszerzésekre vonatkozó speciális szabályokat. A Honvédelmi Minisztérium kezdeményezésére történt módosítás eredménye, hogy a tárca sokkal egyszerűbben tud reagálni, és rövidebb idő alatt képes azokat a beszerzéseket megvalósítani, amelyek a műveleti területen igényként jelentkeznek. Nagy előny, hogy akár európai uniós értékhatár fölötti beszerzéseket is úgy képes a tárca foganatosítani, hogy közben az előzetes, illetve az éves beszerzési tervben nincs benne, és nem kell engedélyeztetni a közbeszerzések tanácsával, mert kizárólag a rendelet szabályait alkalmazzák.
A közigazgatási államtitkár hozzátette, hogy az Állami Számvevőszék részéről sok bírálat érte a tárcát a kialakított gyakorlat alapján, a kormányrendelet meghagyta azt, hogy a nemzetbiztonsági kabinet elé terjesztik a javaslatukat, és a kormány akár a rendeletet kizáró döntést is hozhat, azonban a tárca ezzel a jövőben nem kíván élni. A rendelet ugyanakkor kiegészült egy olyan különleges eljárással, amely lehetővé teszi, hogy a speciális beszerzéseket mégis a rendelet szabályai szerint tudják lefolytatni. Ez különösen élesen jelentkezett akkor, amikor a közbeszerzési szabályokat egyszerűen nem tudta a tárca értelmezni, mert például a német vagy az amerikai haderő felajánlott számunkra valamilyen eszközt, de ebben az esetben a közbeszerzési szabályokat kellett volna alkalmazni, és ezek az államok nem kívántak közbeszerzési eljárással indulni.
Fapál László hangsúlyozta: a tárca elsődlegesen arra törekszik, hogy az igény felmerülésétől számított lehető legrövidebb időn belül megtörténjen a beszerzés, majd az eszköz rendszerbe állítása, mert a rendeletek értelmében magyar katona nem rendszeresített eszközzel, illetve fegyverzettel nem harcolhat műveleti területen.”Üdv: Hamburger