Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178727

a Budapest KELETIBŐL 17.05-kor induló Bereg IC-vel Záhonyba

 

Cseh kocsikkal!

 

Előzmény: sosiforda (178703)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178726
Még a múlt században (1990) voltunk Malmőben, ahol az állomáson hiába kerestük a vízcsapot. Emigráns ismerősünk legyintve mondta, ez nem Magyarország, itt minden csak pénzért van. Az állomási csapok tekintetében kezdjük utolérni Svédországot. :)
Előzmény: kis59 (178723)
rg7 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178725

Ha külön járműpark lesz, akkor gondolom ehhez kapcsolódóan külön üzemeltetői banda is.

Így szvsz nem lesz nehezebb vezényelni, sőt a személyvonatos fordák ekkor tudnak majd igazán "kitisztulni"=> nagyobb hatékonyság lesz elérhető a személyvonatos fordulókban.

Előzmény: 1047 005-2 (178721)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178724
"Mi újság a 100-as vonalon, hogy halad a felújítás? "

Köszöni jól.
Előzmény: HLP (178686)
kis59 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178723

Üdv!

Kicsit off-os kérdés.

Én sokat utazom a gyerekekkel, ezért a "vízvételezés" mindig gond. (Cukros löttyöt nem iszunk).

Volt egy  rendelet a 10-es (?) évekből, melyben az állt, hogy a MÁV-nak kötelessége minden állomáson egy szabadkifolyású vízcsapot biztosítani.

Szerintetek ez a rendelet még érvényes ?

Üdv:

Feri

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178722

A sületlenek tényleg megcsinálják, aljas módon vasútra költve a szintén sületlen EU pénzét, meg az adófizetőkét, akik széles látókörrel jövőbe tekintve jobban tudják, hogy mit szeretnének (Győzikét TV-elnöknek).

 

Az esztergomi Suzuki megduplázza a termelését, a 4-es vonalat pedig a MÁV kevésbé sületlen (?) fele nem fejleszti: "minek oda jobb pálya a négy utassal dűlöngélő Bz-nek". Okkkos, jó kutya...

 

A februári (nekem ez a legfrissebb) tehervonati közlekedési rendben (TKR) Hodosról nyolc pár tehervonat indul (5:15 Biharkeresztes, 7:40 Celldömölk, 11:00 Dunai Finomító, 11:50 Celldömölk, 12:46 Ferencváros, 17:00 Celldömölk, 21:35 Rajka, 23:28 Soroksár), Zalaegerszegről további kettő a 25-ös vonalra. Nem hinném, hogy mindegyik csak nyolc Eas kocsit visz, hiszen tavaly ősszel elég sok gabonaszállítót is láttam, és a kassai vasmű acélhuzaljai is erre mentek a kikötőbe. De majd kicsit megint körülnézek a környéken, elég régen jártam arra. A másik hiba, ha valaki a jelen számára fejleszt. Ezek szerint az M3-as autópályát is feleslegesen építették? Már Emődnél kong az ürességtől...

 

taxxx, ne vedd személyeskedésnek, de jó lenne, ha nem töröltetnéd ki a korábban más néven tett hozzászólásaid. Látnánk, hogy mi jön be a tippjeidből :))

 

Előzmény: Törölt nick (178710)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178721
"Helyes."

Így van,nehezebb lesz vezényelni,több gépmenet lehet,több emberrel lehet a feladatot megoldani,készenlétes gépek kelhetnek.stb.. (Kíváncsi lennék THE GOOD arcára amikor a V43-2000-es sorozatot aranyáron méri majd a GÜ.)
Előzmény: rg7 (178634)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178720

mennyibe kerül

 

Ha van menetrended,az elején a "felvilágosítás nemzetközi utazási ügyekben" című számot felhívva megmondják.

Ha tudsz szerezni TCV IV. füzetet,(nemzetközi pénztárakban van) abból is megnézheted,de azt átlátni már félprofi szinten kell,hogy legyél :-))

Professzionális felhasználók és egyben topiclakók pedig biztos ki is számolják,ha szépen kéred...(A.G.)

Előzmény: M412192 (178719)
M412192 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178719
Sziasztok!
Köszönöm szépen a kérdésemre adott gyors és kimerítő válaszokat. Már csak néhány kérdésem lenne a témával kapcsolatban: mennyibe kerül a Záhony-Csap menettérti jegy, mennyi ideig tart a vámvizsgálat Csapon (hogy legyen idő a belföldi jegy váltására Kijevig), mennyibe kerül a sima, illetve a hálókocsijegy Csap-Kijev között, illetve hogy a Tisza Csap-Kijev között is csak hálókocsikat továbbít. Ígérem, hogy egy időre eldugulok :-)) Üdv M412192
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178718

Ezek a járatok kiváltanák a Hatvan_Miskolc_Hatvan személyt

 

Ezen a ponton jutnék el addig,hogy nem utazok vasúton...

Egyébként az ötlet teljesen szimpatikus,de ha már merünk nagyot álmodni,akkor legyen inkább villany-Desiro a drót alatt,vagy valami hibrid jármű,mint pl. a GTW 2/6

Kihangsúlyozom,hogy álom... :-(

Előzmény: Törölt nick (178715)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178716
Tudom,hogy már rég lerágott csont,és sok vita volt belőle,nem akarok újabbat kelteni,de...
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178715

Taxxx!!!!!!!!!!!!!

 

Mi a véleményed a sínautóbuszokról illetve arról , hogy miért nem lehet így is utasforgalmat lebonyolítani?

 

Jelenleg is járnak 2-4 BHV-s szerelvények minimális 20 fővel.

Mivel villamosított vonal ezért szili+ 2-4 bhv vagy B stb kocsiból.

 

DSA sínautóbusz a kisebb megállók utasait elvitte a nagyobb állomásokra ahol átszállhattak a Gyorsra.

 

Én ma is ezt megcsinálnám egy szóló Bz-vel és a legyártandó csuklós Bz-vel!

betétjáratokat a fővonalra!

Ezt ugy is lehetne hogy a 80 asnon a 86 102 84 88 87 mellékvonalakról felhoznám a Bz-t 80-asra 87a-ra 85-re hiszen vannak olyan szilis vonatok amik 10-15 főt visznek mint említettem 2-3-4 Bhv val.

Adács Karácsond Ludas Nagyút forgalma könnyen lebonyítható lenne egy Bz-vel is, forgalomnetes délelőtti délutáni esti időszakokban.

Szintén Csincse Mezőkövesd felső szihalomra is luxus a mindenütt megálló személy ami Miskolc Hatvan között jár.

Ezekről a megállókról elég lenne egy szimopla Bz is.

87 85 vonalakon szintén forgalomnetes időszakokban szóló bz-t járatnék.

 

Ezek a járatok kiváltanák a Hatvan_Miskolc_Hatvan személyt a gyors esetleg Emődön is megállna ugyhogy a nagyobb állomások kiszolgálva lennének.

 

A feladatot a 84 86 87 88 vonalon közlekedő Bz-k holtidejében szervezném csak példa csúcsidőben 84-esen Kálon álldogál 5.50 -8.40 ig pl a 86-oson 10.30-13.20 között és sorolhatnám.

Ugy odanám meg hogy egyszerüen továbbközlkedtetném őket.

Fordulóállomás borsos 2200 dija bizonyos esetbe megtakarítás lenne zene járatösszevonással.

 

Előzmény: Törölt nick (178710)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178714
Ma este 20h m1, TV ugyvedje, nemzetkozi jegyvasarlas, vasutio gondok, igen A.G. "szaga van" a dolognak.
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178713

Majd megpróbálom visszakeresni...de a pilóta-topicon még nem vagyok ismerős,mert csak tavaly aug. óta érdekel a téma,és csak olvasni szoktam azokat a topicokat,és csak ritkán,mert rengeteg az ismeretlen lakó...

 

Előzmény: Törölt nick (178712)
hmsoft Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178711
sosiforda,

" "és Záhonyig mivel utazik", amire természetesen a helyes válasz: busszal/ kocsival/stoppal"

A konfliktusmentes válasz valóban ez. A helyes válasz talán inkább egy juhlábhengerrel való kezelés lenne... (Tudom, amicus-tól mindjárt kikapok. :))) )

"Nem tudom mennyire lehet náluk közvetlenül a hálókocsikalauznál hálókocsiótjegyet venni."

Az ukránokat sajnos nem tudom.
Az oroszoknál elméletileg semennyire, mert az Expressz-2 rendszeren keresztül lehet csak. Viszont az utaskísérő - ugyanebből a forrásból kiindulva - nagyon is jól tudhatja, ki hol fog fel/leszállni a kocsijába/ból. Ebből következően, ha nem fél az ellenőrzéstől és az ágyneművel is el tud számolni, akkor az üres helyeket saját rámenősségének megfelelően használja fel.
Ezt persze biztonsággal csak az az utas tudja kihasználni, aki tisztában van
- az adott viszonylaton a várható utasterheléssel,
- az ellenőrzések sűrűségével és alaposságával,
- az adott viszonylaton dolgozó utaskísérők "rugalmassági" tényezőivel.

hm
Előzmény: sosiforda (178706)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178709

A Kijev elkerülte a figyelmemet...

 

Ezt viszont ők állítják magukról,és ez itt nem a reklám helye,és nem is kötözködési szándék:

 

Az IBUSZ a MÁV hivatalos menetjegyirodája több, mint fél évszázada foglalkozik vasútjegyek értékesítésével.

Üzleti és turisztikai utazásaihoz belföldi és nemzetközi menetjegyek megrendelhetők irodáinkban.

Megszervezzük utazását:

  • kiválasztjuk a legjobb menetrendi csatlakozást
  • lefoglaljuk igényének megfelelő ülő-, háló- és fekvőhelyet
  • kiállítjuk a legkedvezőbb áru mentjegyet (úticél, életkor, utaslétszám, időtartam figyelembevételével)

Ízelítő ajánlatainkból:

Egyéni és csoportos menetjegyek minden korosztálynak (gyerek, ifjúsági, senior)

Vasúti bérletek:

  • INTER RAIL
  • EURO DOMINO
  • SWISS PASS

Különleges kedvezmények:

  • EUROPA-SPARPREIS
  • MÜNCHEN CITY
  • ZÜRICH SPECIÁL
  • 4 NAPOS KIRÁNDULÓ JEGYEK (vasútjegy + városi közlekedési bérlet: Wien, Wiener Neustadt, Graz)

Egyedi igények: külön kocsik és vonatok megrendelése nagy létszámú csoportok részére

Információ: i011@ibusz.hu

 

És ebbe szerintem a hálókocsijegy is beletartozik,annál inkább,mert amikor én játszottam ilyet,azt is vehettem volna náluk.

Előzmény: sosiforda (178706)
mcg Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178707

A MÁV addigra majd Iker-Bzvel használja,nem a simával...

Ne feledjük,az azért sokkal gyorsabb....:))))...kemény 10km/hval...:))))))

Előzmény: vaskerék (178704)
sosiforda Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178706

"Vegyél belföldi menettérti menetjegyet Záhonyig,meg egy Záhony-Moszkva menettérti nemzetközi jegyet külön."

 

Azért, ha csak Kijevbe mentek, ne vegyetek Moszkváig jegyet:))

 

'Ez utóbbit megveheted bármelyik IBUSZ-irodában,ott nem kötözködnek"

 

Sajnos nem bármelyikben, mert nem mind árul vonatjegyet.

Az igaz, hogy az utazási irodákban nem szokott lenni a MÁV-nál ilyenkor elforduló furmánoys kérdés, hogy "és Záhonyig mivel utazik", amire természetesen a helyes válasz: busszal/ kocsival/stoppal.

 

"Záhonyban meg leszállsz a MÁV-kocsikról,és átülsz az oroszokba"

 

Nem tudom mennyire lehet náluk közvetlenül a hálókocsikalauznál hálókocsiótjegyet venni.

Van kijevi hálókocsi is, talán az a legcélszerűbb, de valsózínűleg olcsóbb a Bp-Záhony:belföldi IC, Záhony-Csap: nemzetközi menettérti jegy, Csap-Kijev: belföldi jegy verzió.

 

 

Előzmény: nohabpeti (178695)
division by zero Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178705
Ebből pár éve elég nagy botrány volt!
Előzmény: nohabpeti (178702)
vaskerék Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178704

A 25-ös villamosítása után majd Szlovén, és Osztrák háromáramnemű mozdonyok

nyomulnak tehervonataikkal. A MÁV majd Bz-vel használja.

Habár ha Szombathelyen villany Bz-t építenek...   :-D  (vicc)

Előzmény: Törölt nick (178698)
sosiforda Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178703

Bocsánat és elnézést!

Én írtam el, természetesen helyesen:

a Budapest KELETIBŐL 17.05-kor induló Bereg IC-vel Záhonyba

Előzmény: BAKTER (178699)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178702

OFF.Nagyon.

Az én kedvenc történetemet egy magyar "ilyen" produkálta Görögországban:bizonyos okok miatt elmaradt a szokásos leszállás előtti ellenőrző lista,ígyaztán behúzott futóművel sikerült leszállni.A toronyban lévők rádión rájuk ordítottak,de már késő volt...Ám köszönhetően a pilóta azonnali reakciójának,és a három Kuznyecov bivalyerejének,a gép hason csúszásból kb 260 km/h nál ismét felemelkedett,és a futók kiengedése valamint egy forduló után földet ért.Mindenki épségben megúszta,a gépet kivéve,amely azóta is ott vesztegel...

A történetet egy,az egyik barátom által kikölcsönzött,légiközlekedési balesetekkel foglalkozó könyvben olvastam...de így sem tudom elhinni a történetet....

ON 

Előzmény: manhattani (178700)
Sh2 Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178701
M62 265 nem sokkal ezelőtt haladt Kelenföld 14.-en, 27 kocsis páratlan MOL-os tartályvonattal. :)))
manhattani Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178700

Ha már itten OFF:

Egy ilyen belföldi járatán látták, hogy a földi bárizsnya a szárnyon állva bakanccsal rugdosta vissza a fékezőlapot. De az igaz, hogy szigorúan belföldi járaton volt.

Előzmény: nohabpeti (178697)
BAKTER Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178699

"a Budapest Nyugatiból 17.05-kor induló Bereg IC-vel Záhonyba"

 

Hoppá!!!

 


 IC 626 sz. BEREG InterCity

Menetrend:
Km   Állomás                     Érkez Indul 
   0 Budapest-Keleti pu.               17:05
 100 Szolnok                     18:30©18:31
 177 Püspökladány                19:16©19:17
 201 Hajdúszoboszló              19:31©19:32
 221 Debrecen                    19:45©19:47
 270 Nyíregyháza                 20:17©20:20
 313 Kisvárda                    20:47©20:48
 336 Záhony                      21:05      

Előzmény: sosiforda (178694)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178698

Nincs semmilyen "ésszerű oka"? Azért ez egy kicsit túlzás...

 

Esetleg arra gondolsz, hogy ha két-három éven belül elkészül (el fog készülni) a Csorna - Porpác, a Győr - Celldömölk és a Boba - Hodos villamosítás, akkor nem lesz majd elég villamos jármű, ami jár rajta? Igazad lehet, a helyi személyvonatok maradnak Bz-k, legfeljebb Pápa felé megy majd néhány kivénhedt győri vagy szombathelyi Szili...

 

Ha az eredeti hozzászólásodban lévő őriszentpéteri Sziliben kételkedsz, abban is igazad lehet. De csak ha közben piros Taurusokra gondolsz... :)

Előzmény: Törölt nick (178693)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178697
És habár ez itt nagyon offtopic,de az egyik útjára ezt a feelinget semmiféleképp sem hagynám ki egy ilyennel .
Előzmény: nohabpeti (178695)
hmsoft Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178696
M412192,

"...érdemes -e bevállalni az átgyaloglást..."

Turisztikai szempontból lehet, hogy érdemes, amúgy inkább a Záhonyban váltott, Csapig szóló jegyet érdemes bevállalni.

"...a széles nyomtávú személyvagonok kényelmesebbek alvá szempontjából..."

Attól függ.
Ha a Tiszával mentek, akkor leginkább hálókocsikat fogtok benne találni, azok pedig nyilván jobban alváshoz "idomítottak", mint az általad felsoroltak.
Ha Csaptól valami más távolságival mentek, az a hálók mellett többnyire tartalmaz egyterű fekvőhelyes kocsikat is ("plackartnij"). Az ide szóló jegy lényegesen olcsóbb, de a körülmények valamivel ... izé ... vadregényesebbek.
Ki lehet próbálni a "Csap-Kijev kizárólag helyi vonatokkal" című variációt is, ez rendkívül érdekes lehet, bár ekkor nem Kijev lesz az események középpontja, hanem az utazás maga.

hm
Előzmény: M412192 (178687)
nohabpeti Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178695

Vegyél belföldi menettérti menetjegyet Záhonyig,meg egy Záhony-Moszkva menettérti nemzetközi jegyet külön.Ez utóbbit megveheted bármelyik IBUSZ-irodában,ott nem kötözködnek,és aztán Záhonyban meg leszállsz a MÁV-kocsikról,és átülsz az oroszokba.

Senkinek semmi köze hozzá, (kivéve a határőröknek,de azokat meg nem a jegy érdekli) hogy te Záhonyban szállsz fel az "igazi" Tiszára,még akkor sem,ha nem ott laksz és nem ott vetted a jegyet.

 

Előzmény: M412192 (178687)
sosiforda Creative Commons License 2005.05.18 0 0 178694

Kijev.

 

Én a helyetekben elmennék előre a Budapest Nyugatiból 17.05-kor induló Bereg IC-vel Záhonyba és ott váltanék jegyet és szállnék fel a Tisza nemzetközi gyorsra.

 

"a széles nyomtávú személyvagonok kényelmesebbek alvás szempontjából mint a Bko-k, Bo-k, By-ok, Bp-k?"

 

Igen, különösen, hogy a vonat nemzetközi forgalomban hálókocsi vonat, bár lehet, hogy Csapon kap belföldi ülőkocsikat is, ezt nem tudom.

 

Amúgy az új  Budapest-Kijev Eurolines buszjáratot néztétek már?:

www.volanbusz.hu

 

 

 

Előzmény: M412192 (178687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!