Keresés

Részletes keresés

m61019andras Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174311

Információid teljesen helytállóak. Amikor pályaépítés van valahol, általában vagy 019 vagy 006 megy. Múlt héten pl Rákos-rendezőn dolgozott. Bővebb infókért nézz át a Nohabos topicba. :-)

Előzmény: dSz (174308)
M44-419 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174310
Ezt is csak a te kedvedért rakták össze! Csókos!:-))))))))
Előzmény: FOMA (174303)
gmarc Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174309

Szia!

 

Itt nézz utána:

 

NoHAB barátok topicja

Egyébként utoljára Rákosrendezőn mozgolódott, általában anyagol valahol.

 

Előzmény: dSz (174308)
dSz Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174308
Szevasztok,
csak érintőlegesen belenéztem a fórumba, mert képtelenség végigolvasni, nagyon pörög a számláló :) Látom, sok itt a hozzáértő: tudtok valamit az M61-019-es pályaszámú NOHABról ?

ez a 2 utolsó hír, amit róla találtam:
http://www.trains.hu/bud/rr/impg/image54.html

"Leállítva 2000. február 28-án, a 001 talpraállítása érdekében. Újra üzembe helyezve 2003. november 7-én. A MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona. Leginkább pályaépítéseken látható, de elõfordulhat nosztalgia-meneteken is. 2004. októberében újrafényezve. "

-dSz-
M62-180 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174307

 

Meg tudja valaki mondani, hogy a 17-es és a 25 -ös vonalakon mekkora a teherforgalom. Napi mennyi vonat kb. és, hogy  a 3 környéki GF milyen arányban veszi ki a részét a vonatok kiszolgálásából.

A válasz előre is köszönöm!

Csukacska1991 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174306
Újfajta pécsi személyvonat.
Előzmény: FOMA (174303)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174305
A reggeli pelda nem az azonnali fuvarrol szolt (startrakesz unatkozo beugrokkal), hanem szerintem a pazarlasrol.
Előzmény: Törölt nick (174304)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174304
De igen. Sajna nem ismered akkor eléggé a fuvarpiacot. Hangsúlyozom, én sem ott dolgozom, csak van Merlandos és DHL-es haver.
Mindkét cégnél van bedolgozó bőven, ami azt jelenti, hogy saját autóval dolgozik, rajta a cég logója, és ha van fuvar, hívják, ha nincs akkor koppan.
A fuvarpiac annyira telített, hogy kapnak a fuvarért, csak legyen meló. Pont a reggeli példád a rossz, mivel a srác kihangsúlyozta, hogy övé a teherautó, és azt is, hogy üresen ment Győrbe.

V_peti: nem jó volt a példád, mivel itt az üvegek cseréjéről volt szó, nem arról ,hogy mennyit töltenek meg naponta.
Előzmény: oldmumus (174298)
FOMA Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174303

Uzsonnára egy kis szendvics, á la Pécs:-)

 

 

sosiforda Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174302

A napokban az egyik vonat egyik jegyvizsgálója már tényként közölte az ismerős utasokkal, hogy június 1-től jegyáremelés lesz.

Persze ez nyilván csak akkor tény, ha a Magyar Közlönyben megjelent.

 

Azt is hallottam tőle, hogy volt most 2000,- Ft pluszpénze lottóra, mert ennyiért javította be a kollégájának a menerendkönyvbe az 1.sz. módosítást.

Legalább megtudtam, hogy mennyi ennek az "élőmunka értéke":)

Előzmény: HLP (174299)
HLP Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174301
Ne emeljenek egy évben kétszer! Fizetést is általában csak egyszer emelnek.
Előzmény: v_peti (174300)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174300

5. Határozat évközbeni személyszállítási menetdíj emelésről.

Az Igazgatóság a Vezérigazgató szóbeli előterjesztése alapján hozzájárul, hogy a menedzsment a Tulajdonosnál kezdeményezzen egy évközbeni személyszállítási távolságszegmensek közötti differenciált menetdíjemelést, melyek átlagos mértéke: 8,5%

Felelős: Vezérigazgató

 

Szerinem az utasok szempontjából 8,5% is elég sok(koló). :(

 

 

Előzmény: Törölt nick (174297)
HLP Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174299

5. Határozat évközbeni személyszállítási menetdíj emelésről.

Az Igazgatóság a Vezérigazgató szóbeli előterjesztése alapján hozzájárul, hogy a menedzsment a Tulajdonosnál kezdeményezzen egy évközbeni személyszállítási távolságszegmensek közötti differenciált menetdíjemelést, melyek átlagos mértéke: 8,5%

Felelős: Vezérigazgató

 

Kiváncsi vagyok, ezt fogják-engedni. Ha jól tudom, nem nagyon szokták.

 

oldmumus Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174298
En a Matiz 174260-es hozzaszolasara reagaltam, hogy MOST azert nem MOST van mint egy taxinal!
Előzmény: IST (174296)
IST Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174296

Jó, ne hidd el.

Én felhívtam őket, ezt mondták.

Előzmény: oldmumus (174295)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174295
Mert nem akarom elhinni, hogy a kamionos cegeknel a soforok logatjak a labukat es varnak a fonok utasitasara. Nincsenek lefoglalt es megbeszelt fuvarok, optimalizalt utvonalak, konvojok, stb.
Előzmény: IST (174282)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174294

Ez egy jól kiszámítható, előre tervezhető fuvar. A megrendelő is tud előre tervezni.

 

Amúgy meg régen hirdettek olyant a MÁV-nál, hogy éjszakai ugrás, ami gyakorlatilag a nagyvárosok közötti gyors éjszakai szállítást jelentette, amit gyakorlatilag az utolsó pillanatban is meg lehetett rendelni. Elvileg. Ma már nem működik ez a szolgáltatás???

 

Tehervonat gondolom minden nap megyí Bp-ről Sopronba. Rá kell aksztani a tehrkocsit, és a Fradiban leakasztani. Onnan meg csak ki kell tolni Csepelre. Ilyen egyszerű az egész.

 

 

Kellene néhány logisztikus és fuvarszervező a MÁV-hoz minimálbér+jutaklék rendszerben, akkor mindjárt több lenne a fuvar.

 

 

Előzmény: RadiX (174289)
IST Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174293

Találomra felhívtam egy székesfehérvári szállítmányozó céget, miszerint van 200 tonna sóderem, mennyiért vinnék el Békéscsabára háztól-házig(!), mennyi idő alatt.

 

Mivel az ár megegyezéses alapon működik (értsd, ha van visszafuvar, akkor olcsóbb például), így csak ökölszámnak lesz jó, de azért annak nem rossz. Az összeg 800.000 HUF+Áfa.

 

Hangsúlyoznám: találomra hívtam fel egy céget, nem kerestem a legolcsóbb, stb verziót. Ja, és ez csak a fuvardíj.

 

Állításuk szerint 8 fordulóval tudnák eljuttatni a cuccot Békéscsabára, azaz vagy egy kamion pörög nyolc napig, vagy nyolc autóval. Ez utóbbi esetben reggeli pakolás után délután már ott is lenne. Amikor kérem, akkor kiállnak a kocsikkal, akár ma is.

 

Ha van itt köztünk ÁFU-s, akkor örülnék ha ő is utánanézne valami hasonlónak a MÁV-nál.

Előzmény: IST (174260)
orangutan Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174292

A másik képen pedig a boldogságtól kicsattanó mintacsalád mosolyog a zöld mezőben lágyan ringatózó piros bézén:)

 

Előzmény: v_peti (174290)
sosiforda Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174291

Helyzetjelentés a szombati napról a Nyíregyháza-Carei InterPici-ről és néhány más környékbeli vonatról:

 

Debrecenből a 8.55-kor induló 6322. sz. vonattal céloztam meg Mátészalkát. A vonat még 8.45-kor sem volt kiírva és nem is utalt rá a  hangosbemondó, viszont folyamatosan hangoztatta, hogy a Létavértesről érkező személyvonat késik. Az összefüggést nyilvánvalóvá tette, amikor 8.47 tájban kiírták a mátészalkai vonatot a 11. vágányhoz és a hangosbemondó már azt mondta, hogy személyvonat érkezik a 11. vágányra Létavértesről és a vonat csak Debrecen állomásig közlekedik.

Ez utóbbi nem volt igaz, mert a menetrend szerint 8.41-kor, a valóságban 8.50-kor Létavértesről (107/36817) érkező 3 részes MD motorvonat indult tovább, az utascsere után pontosan, 8.55-kor Mátészalkára, az ülőhelyekre vetítve kb. 40 %-os kihasználtsággal. A vonat Mátészalkáig mindenütt tartotta a menetrendet, utasszáma nem meglepő módon Nyírbátorig folyamatosan csökkent, majd onnan ismét növekedésnek indult, de az indulónál kicsit kisebb utasterheléssel ért Mátészalkára.

 

Mátészalkán az állomás még most is szép és tiszta, érdekes színfolt volt a 6315.sz. Fehérgyarmat-Debrecen vonat, két kék fülkés kocsija között egy 2.o. MD mellékkocsival, egyrészt a szín, másrészt a kocsik magassági eltérése miatt.

Bizonyára már nincs meg az a néhány évvel ezelőtti itt is említett belső utasítás, hogy törekedni kell a személyszállító vonatok egységes külső képére:)

Lehet mondani, hogy jó, hogy van egyáltalán kocsi a vonara, de pihengetett egy szerelvény a piros kocsik végén 1 kék Bhv-val, úgyhogy darabra pontosan kijött a piros-kék arány, csak 2 vonatban:)

 

Az InterPici Nyíregyházáról pontosan érkezett Bzmot 413 személyében. Szegényre lassan már ráférne egy kis festés frissítés.

Mátészalkán csatoltak hozzá egy Bz szerelvényt, amely 2 mellékkocsiból és a végén 1 Bzmotból állt, ezek is nyitva voltak az utasok számára, így Mátészalkától az IP 36305. sz. vonat 4 kocsival indult el Tiborszállás felé.

 

Azt nem igazán értem, hogy Mátészalka indulási jegyzékén miért szerepel ez a vonat helyjegykötelesként, mert Mátészalka-Tiborszállás között a belföldi utasok helyjegy váltása nélkül utazhatnak, a Carei-be menő nemzetközi utasok is helyjegy nélkül igénybevehetik, akkor ki az, akinek Mátészalkán felszállva kellene helyjegy.

 

Az IP Bzmotban Mátészalkán 20 utas volt és kb. ennyien lehettek a szerelvény többi részében is.

Az IP Bz-ből Nyírcsaholyban 8-an szálltak le, Nagyecsed nagyon szépen felújítot, igazán szép kis állomásán 3-an és itt volt 1 felszálló is, aki Carei-be utazott. Nagyecseden egy nagyon mini "Vasúttörténeti Park" is van az állomásépület mellett, 5 kisvasúti csille jellegű kis kocsival.

Tiborszálláson 8 leszálló volt a kocsinkból, vagyis összesen ketten mentünk át az IP-vel Romániába, én és a Nagyecseden felszállt utas.

A hátsó Bz szerelvény leakadt és az indult vissza Mátészalkára 12.00-kor 115/36314-ként.

 

A tiborszállási új állomás is nagyon szép és a valóságban kisebb, mint a múltkor ide belinkelt képen, nekem igazából nem tűnt "túldimenzionáltnak", ha pl. a hasonló településeken a MÁV hőskorában épült épületekkel összevetjük.

 

 A váró is szépnek nézett ki kívülről, de azt nem volt alkalmam metekinteni, ugyanis hétvégén zárva van. A pénztár nyitvatartása munkanap 5.45-12.15 és 13.30-14.30. Vagy reklamáltak már, hogy ezen időszakon kívül a váró miért van zárva, vagy az esetleges reklamációkat akarták megelőzni, de több hirdetményen is ki van téve egy idézet a MÁV Személyszállítási Üzletszabályzatból, hogya szolgálat szüneteltetés időszakában a váróterem zárva tartható.

A  vonatok indulása és érkezése korektül ki van téve, sőt az Eliváról kinyomtatva vasárnapra vonatkozó Tiborszállás-Budapest útvonalvariációk is kiragasztásra kerültek.

A határátkelőt a MÁV-os menetrendkönyv megjegyzése ellenére most már minden ország állampolgárai használhatják, nemcsak a magyarok és a románok, direkt megkérdeztem itt és Nagykárolyban is.

Tiborszállásra a vonatunk pontosan érkezett 11.32-kor és 11.50 körüli gyors útlevél és vámvizsgálat után 11.58-kor pontosan is indult el.

Nekem úgy tűnt, hogy innentől jobb a pálya már a magyar oldalon is, mint Tiborszállás előtt, de különösen a határ után mentünk érezhetően gyorsabban. Útközben látható a régi magyar határállomás, Ágerdőmajor ablakaitól megfosztott, de táblával még ellátott kis épülete és az ugyanilyen állapotú volt határőrség, majd a román oldalon ugyanilyen állapotban a korábbi ottani határállomás, Berveni épülete.

 

Nagykárolyba (Carei) -2 -vel érkeztünk, 13.22- kor, az útleveleket bevitte a határőr, ellenőrízni, pecsételni, de semmi kukacoskodás nem volt, 13.30-ra már kis is léphettem az épületből.

Innen offtopic mikrobusszal utaztam át Szatmárnémetibe (Satu Mare), részletek a Volán topikban.

 

Szatmárnémetiből a 15.45-kor induló 402/4336.sz. nagyváradi személyvonattal mentem vissza Nagykárolyba. Az 5 db 2.o. és 1 db. 1.o. hagyományos kék, fülkés kocsiból álló szerelvényen bőven volt ülőhely. Közben bent állt a Nagybányára (Baia Mare) menő 16.00-s személy, szintén hagyományos kocsikkal és a Halmeuba 16.20-kor induló személy, ami 4 db. Németosrzágból beszerzett, kék-ezüstre átfestett "Ferkeltaxe" motor és mellékkocsiból állt. Pontosan indultunk, haladtunk és érkeztünk is Nagykárolyba, ahol megvettem a jegyet és helyjegyet  a 17.30-as accelerat-ra. Az állomás most is, mint kora délután kihalt volt, féltem a vonatindulás előtti sortól a helyjegyért, de akkor sem volt senki a pénztárnál.

 

17.20-ra értem ki az állomásra, ekkor már bent állt az esti Mátészalka-Carei személy Bzmot 351 képében, magányosan. Mivel az érkezési ideje 17.15 és az állomásépületből sem láttam kijönni senkit, ebből és az én útlevélvizsgálatom idejéből arra következtetek, hogy utas nélkül érkezhetett, de a megérkezését nem láttam.

 

Az A1742.sz. Szatmárnémeti-Bukarest sebes néhány perccel idő (17.29) előtt érkezett és pontosan indult 17.30-kor. Ezen sem voltak sokan, volt rajta 3 db 2.o., 2 db 1.o. ülőkocsi, ezek kékek, hagyományosak voltak, majd 3 db. új piros hálókocsi és 2 piros kusett. Iagzi meglepetést számomra a mozdony volt, mert nem a szokásos "nagyszemű" szürke mozdony, hanem egy jóval kockább formájú, kék-fehér, meglehetősen újnak kinéző dízelgép vitte a vonatot.

Nagykárolyban összesen kb. 10 felszálló volt.

Érmihályfalváig (Valea lui Mihai) mentem vele (érk. 17.58), ott ketten szálltunk le és kb. 8-an fel. Itt már üldögéltek páran a 18.25-ös debreceni személyben, ami egy szóló Bzmot volt, Bzmot 368 személyében, szépen kitáblázva MÁV logós vékony Valea Lui Mihai-Debrecen táblával.

18.10 körül lezajlott a vám- és útlevélvizsgálat és jó (?) kishatárforgalmi szokás szerint 3 perccel hamarabb, 18.22-kor elmenesztették a vonatot.

Összesen 9 utas volt Romániából Magyarországra rajta.

Nyírábrányba is korábban érkeztünk volna, de ott a bejáratnál - valószínűleg 105/6826 érkezése miatt - néhány percig álldogáltunk.

Ekkor Nyírábrányban már nincs nyitva a pénztár, mert az csak hétköznap 5.00-16.30 és vasárnap 7.00-18.30-ig tart nyitva.

Példaértékű, hogy a pénztárablakba ki vannak írva kézzel az érmihályfalvi jegyárak:

kishatárforgalmi egy úra (érvénytartam: 1 nap): 1400,- Ft

kishatárforgalmi menettérti (érvénytartam 2 nap): 1025,- ft

menettérti (érvénytartam 2 hónap): 1150,- Ft

 

Itt az útlevél és vámvizsgálat után a Bz a Debrecenből érkezett 3 részes MD szerelvény mögé állt és azzal összecsatolva, ily módon elég érdekes látványt nyújtva indult el pontosan, 17.55-kor 105/6813. sz. vonatként Debrecenbe.

Útközben is pontos volt, Vámospércstől érékelhetően gyorsabban és simábban ment és a vonal megállóhelyei - hazai szinten - viszonylag jól néznek ki, nincsenek pl. összegrafittizve, agyonrombolva, úgyhogy rám a 105-ös vonal jó benyomást tett.

 

 

 

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174290

Jogod van hozzá. De én attól félek, hogy az én gyerekeimet nem fogja vigasztalni az a tudat, hogy apu most éppen pénzt takarit meg azzal, hogy a buszon vagy a vonaton nyomorog a koszban a család. Főleg, ha ez a megtakaritás egy fagyira sem elég.

 

OFF OFF OFF

És ha az apa látástól mikulási dolgozik, hogy új Mercit vegyen, közben a gyerek meg az utcán csavarog vagy éppen füves cigit szív, keveset van együtt a család, a házasság megromlik, válás, aztán mindig a gyerek jár a legrosszabbul. :(

 

Előzmény: orangutan (174245)
RadiX Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174289
csak nem a szolgaltato akarja megmondani a megrendelonek, hogy mit hogyan csinaljon? mar megint el teccik felejteni, hogy a vasut nem hatosag
Előzmény: v_peti (174287)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174287

Nagyon is jó lenne, ha feladnának Sopronban 3 vagon üveghulladékot, és azt 24 órán belül a csepeli kikötőkben rakodnák uszályra. Az üvegnek valóban tökmindegy, de a hajósoknak (vagy a hajót bérlőknek) már nem annyira, ha 2-3 napokat várnak a fuvarra, vagy félig üresen úszkálnak.

 

Időben el kell indítani a szállítmányt.

 

 

 

 

Előzmény: orangutan (174246)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174286

Vésztő: Térségi vasút? Ha az lenne, akkor az minimum lenne, ha a menetrendi kérdésekben ők döntenének, és nem vonatkozna rájuk a 10%-os teljesítménycsökkentés, mert a jelenlegi (tavalyi) kapacitással is lehetne jobb menetrendeket szerkeszteni.

 

Előzmény: sosiforda (174249)
Zolcsi67 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174285

"Tudod én civilben üzletkötő ügynök vagyok.

Ott kell némi agresszivitás szívósság a munkából fakad bocsi."

 

Ha beleugathatok:

Ez sajnos nem mentség. Szerintem az örömlányok se csípejüket kihívóan riszálva kérik a hentesnél a szalámit....

Előzmény: Törölt nick (174187)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174284

Ennél egyszerűbb megoldás is lenne.

Az üveget vonaton elvinnék Bécsbe, és ott raknák közvetlenül a vonatból a hajóba.

 

 

Előzmény: Infós (174250)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174283

Az üveg csere folyamatosan zajlik, a megsemmisítés után kapják az új fajta üvegeket.

Ott naponta ca. 1, M üveg sör készül! Ha egy üveget 10 szer töltenek újra, akkor naponta 100 000, ha 20-szor, akkor 50 000 új üvegre van szükség. Ez hány kamionba fér bele?

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (174265)
IST Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174282
Miért teszed mindezt?
Előzmény: oldmumus (174278)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174281

Az üveg csere folyamatosan zajlik, a megsemmisítés után kapják az új fajta üvegeket.

???

 

Németországból hozzák hajóval? :)

 

Előzmény: Törölt nick (174276)
v_peti Creative Commons License 2005.04.18 0 0 174280

"Egyszer Grazba mentünk, és nem akartu k rövid időre bemenni a drág aparkolóházba.... "

 

Peti, hogyhogy nem vonattal mentetek Grazba? :-))))

 

Egy osztrák ismerősünk is velünk jött, aki olyan helyen lakik, ahol nincs

vasútállomás.

 

Amúgy, ha egy mód van rá, én vonton utazom. Ha autóval megyek (utasként), akkor meg igyekszem elkerülni a hátsó ülést. Ott, főleg akkor, ha nincs fejtámla, borzasztó kényelmetlen becsatolt biztonsági övvel utazni. :(((

 

Előzmény: DJ. Bakter (174258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!