a golfosok a wahler-re eszkusznek, de az a2x annnyiba kerul mint a behr. Most egy behr lehet bent(a furdoszobamban jelenleg :-)) ) ami egy eves, azert "lehet" mert a termosztatra csak annyi van irva hogy "BTT" de www.btt-thermostate.de a behr oldala. de lattam Behr-Thomsom feliratu termosztatot is amire teljesen ki volt irva a nev
Mert ezzel a pofát oda tudod szorítani. Nem a te kézfejed erejét kell használnod. Ez egy nagyon nagyon jó szerszám. Kinyitható tetszőleges méretre, állítható a beállítás erőssége stb. Jobb mint a vízpumpa vagy papagályfogó. Vegyél egyet és meglátod, hogy mi mindenre fogod használni.
"Szerelőből/műhelyből óriási a kínálat, az olcsótól a méregdrágáig, a kóklertől a szuperig. Nézz szét a műhelyben, és ha látsz egy szerelőt aki nem makulátlan ruhában ülésvédő nélkül száll be egy autóba, akkor a csapatot felejtsd el."
iagazbol az hogy egyszer majd a csapagy ill a szimering meghal az nem erdekel mert legfeljebb majd ujra szetszedem(az egsz szetbontas 45perc volt talan) inkabb az erdekel, hogy a tulmelegedesem lehet-e a rozsdas lapatkerek miatt ami ugy tunik hogy nem forog el
(a lapatok meg ott vannak:-) csak nem tudom, hogy mennyire kenyes illesztes szempontjabol a vizpumpa)
Vegyél egy patentfogót ha nincs, azzal könnyebb lessz kiszedni. Jól tisztítsd meg körülötte, fújd be a csodaszerrel, kocogtasd meg kalapáccsal a tetejére ütlegelve(ház alátámasztva), majd kérd meg valamelyik erős kezű kollegistádat, hogy jó erősen fogja a házat és Te ide-oda forgatással próbáld tekergetni. A rozsda előbb utóbb a tömszelence, majd a csapágy végét fogja eredményezni. Előfordulhat ilyenkor, hogy az ékszíj ujrafeszítése miatt a vp. a későbbiek folyamán megadja magát.
rossz helre klilkkeltem mert meg lemaradt par dolog:
ezek a kepek lemaradtak:
Hacker:
modtad ezta blokkhoz tarto csavart. hat igen ugyanilyen blokkon volt utolagos klimank ott tobbszor is beleszakadtak azok a csavarok es a szerelo felfurta es mivel nem vette ki a motort gondolom kezi furoval... amikor meg lattam hogy a gyari 8-s menet helyett egy ovalis felig kiszakadt 12-s van azota nem jartunk szerelonel es azt a kocsit el is adtuk rogton
kulonben kocsi mert ha nem mondod akkor nem veszek helyettuk uj csavart - vagy igy sem feltetlenul fontos? ott mondjuk ugyanaerre a 4 csavarra volt felrakva a generator+klima+vizpumpa es egy razkodo dizel volt egy rossz motortartobakkal. ez meg egy benzines es csak a vizpumpa van rajta
mas:
azert is raktam be a kepet a vizpumparol es a vizpumpahazrol, hogy mondjatok rola velemenyt.
Tehat az az egy bemarodas a vizpumpahazon az veszes?
a vizpumpakerek rozsdasodasa mennyire problemas?
(a lapatkerek nem forog el- leglabbis en sem hodegen- sem 1liter forro viz raontese utan sem tudtam elforgatni)
Tech2:
- igen tudom. hogy ha levennem a veget akkor az egyik oldalrol szepen vegig lehetne pucolni, de azt itthon nem adom elo, ahhoz tenyleg hutos kene
- tudom azt is hogy alu huto es ezert csak a blokkbol johet a rozsda( ami tenyleg jo rozsdas) de akkor is jo lenne kipucolni a hutot
Már két kézzel írok :) Holnapra kutya bajom. A szonda nem utazott semennyit, az olaszoknál kuksolt egy raktárban :( Pedig gyalog is ideért volna.......
Hűtés,melegítés feltehetően lesz...vizpumpa fogó szerintem nem szerepel a koleszos szükség-szerszámkészletben.Hátmég a CO hegesztő...örülnék mint majom,ha lenne egy sajátom itthon.
Juteszembe,ha valaki extrémolcsón tud ilyet,ne tartsa magában!(de talán már irtam ezt..ha lehet inkább vennék használtan,minthogy Elektródából kölcsönözzek amikor kell,vagy salakos pálcás játéktrafós gányolást végezzek)
Paco már megint fején találta a szöget :-o) Majdnem.
Ha jó atyádat megkéred, (vhol olvastam , hogy szerinte, és szerintem is a láng, az az über) a beszakadt csavarokra hegesszen fel egy-egy M8-as anyát, miután visszahűlt pirosról normálra, megmozgatod ide-oda, és lőn csoda.
Lánggal melegíteni - lehűteni a kiálló csonkot. Ezt többször megismételve 90% hogy kijön. Előtte lehet kissé laposra reszelni és így jól meg lehet fogni egy vízpumpa fogóval.
Másik módszer, hogy CO-val egy anyát hegeszteni rá, ez egyben fel is melegíti és utána csillagkulccsal tekergetni.
Anya: Egy anya tövig felteker rá, másik anya amennyit megy, de ne szorítsa rá, utána az alsó anya elkezd kitekerni egy kulccsal. Ha a felsőt nem teketed akkor az rögzítettként viselkedik, és csak az alsót tekerve olyan lesz mintha a csavar fejét tekernéd.
Rondán néz ki az a vízpumpa is. A csavart úgy látom nyugodtan meg lehet átmenővel is oldani, de jobb lenne ha kiszednéd. Mivel kézbevehető és szállítható esetleg még az is játszik hogy lánggal megmelegítitek és két anyás módszerrel kicsavarjátok (ha elfér még rajta a két anya......)
Egy vízhűtő, főleg mivel (általában)alumíniumból vagy rézből van nem rozsdásodik. Ez a rozsda a blokkból került oda (lásd 4 ütemű trabi és warbi-katasztrófális). A hűtőt még úgy lehetne kipucolni, hogy az oldalán lévő vízzsákokat leszeded és a hűtőbordákat belűlről alaposan kitisztítod, de ehhez inkább egy hűtős emberke kellene.
Valami víz alapú,de vízben nem oldódó paszta kellene,ami vékonyan bevonja belül.(de nem tömíti el)Persze ez valoszinű csak álom...
Furcsa,mert több bontószökevény autómban semmi baja nem volt a hűtőnek,a vízből kicsapódód vízkő szigetel,a fagyálló meg korróziógátló.Általában inkább láthatóan vízkövesek voltak belül(csapvíz) de barna lé nem igen jött kifele.
Én WD40ben áztatnám.Használnia kell.Sajnos a 15éves tajrozsdás(szinte már szivacsos),összegyógyult kipuf leömlőnél nem használt,tőből beletört.Új házat ráérsz venni,ha tőből beletörik neadjisten.Főleg mivel a házat is csararok fogják a blokkon(ha jol gondolom) na,ha azok beletörnek,akkor van a nagybaj.Nagy kacsával próbálkoznék először,ha van elég hely.
Ha van másik oldal,és meg lehet átmenővel patkolni,az mázli,bár elég gány:)
Kétlem,hogy egy zavaros beletört cuccba olyan pontos és merőleges/stb turatot tudsz kézifúróval fúrni,ami a menetvágásos megoldáshoz megfelel.
A hűtőd szépen széjjel van belül rozsdálva,azért jön rozsdás víz..nemtudom hogyan lehetne leszigetelni/korroziót megállítani:(