Elhiszem, nem vonom kétségbe! De HITEL esetén más a dolog. Hitelre SEMMIT sem szabad venni, autót pláne nem (inkább a használt). Az én példám arról szólt, hogy rokkantnyugdíjas, két meglévő autó esetén (Trabi és egy másik) a Trabit leadva, a másikat értékesítve valamint egy mozgássérült utalvánnyal már nagyon komoly, valódi kedvezményt kap, akár annyit, hogy a fennmaradó részt kp-ben ki tudja csengetni.
Tehát, igaz, hogy ha leadod a jó állapotú autót, a kereskedő tovább értékesíti és keres rajta, hiszen neki csak így éri meg. De akár fordítottja is igaz, tehát létezik kihasználható kedvezmény autó leadással.
OFF: a rokon gondolkodik Fábiában is, ez az infó még jól jöhet. Minden további kedvezményre szükségük van, rokkantnyugdíjasként! Egyelten kérdés, hogy fér el a lába az autóban, tudja-e vezetni. Kössz az infót! ON
"Barátom dolgozik a PoHu-nál, és Ő mondta: ez a mai napig így működik."
Ezt eddig nem tudtam, nem hallottam. Az állami támogatás is megvan még? Mert volt olyan idő, amikor megszűnt. Azt viszont biztosan tudom, sőt, ha minden igaz ebben a topicban is olvastam :-), hogy sok helyen 20-30e-ért árulják ezeket. Vagy 285e-ért, és ezt sem én találtam ki! :-)
Úgy tudom, régen pont azért, hogy ne a gazdagok kapják a támogatást, x ideje a tulaj nevén kellett lennie a roncsnak is. Nem tudom, hogy ez is él-e még.
"Odament a telephelyre egy mobil-zúzda,"
Ilyenről sem tudtam, ezek szerint egy részük valóban így végzi ma is.
matiz,
"Nem, ebben az esetben valóban levonódik az árból," Ha megvan egy olyan számításod, ami beszámítás nélküli lenne, és a hitelfeltételek is megegyeznek, akkor légyszi küldd el a kereskedő címével együtt. Én is javasolni fogom azoknak, akik így vennének újat. De tényleg. :-) Ez az eset is azt mutatja, hogy ha alaposan körülnéz a vevő, találhat jó helyet. És amit írsz, az mozg.korl., és nem biztos, hogy anélkül is ugyanez az eredmény születne. Hangsúlyozom, a turpisság csak akkor derül ki, ha egyazon helyen kérsz ajánlatot beszámítással és anélkül. Külön-külön látszólag minden rendben, ill. hozzáértő biztos megtalálja a papírokban a trükköt. Ettől függetlenül elhiszem, amit írsz, ezért tényleg örülnék, ha elküldenéd a kereskedő címét, hogy legyen a sok rossz tapasztalat mellett jó is :-), bár az arány még így is nagyon rossz.
"Volt szerencsém nekem is venni..."
Igen, erre utaltam, amikor nem visz v-ki beszámítandót. De itt sem derült ki, hogy milyenek lettek volna a feltételek, ha viszel. Kicsit úgy érzem, nem hiszed el, hogy létező riportról írtam, vagy azt gondolod, nem volt igaz, amit mondtak. Állami tv-ben hangzott el, és mivel az államnak erősen érdeke az új-autó eladás, és a roncs-leadás, ezért nem hiszem, hogy lemehetett volna, ha nem igaz. Meg talán a kereskedők sem zárkóztak volna el az interjútól, hisz ingyen-reklám lett volna.
Ha valakit érdekel, a hangot el tudom küldeni mailben, képpel együtt viszont 24MB.
Azt az előtét ellenállást én hirtelen visszahelyezném...
Bár nem tudom hol van benne, de ha volt, nyilván való, hogy miért húznak át a kábelek és miért lyukad ki az érintkezési ponton a rotor (gondolom a fémlap).
Nekem például szintén kék magyar (és szilikonos!), amúgy valami német drótból készített gyertyakábeleim vannak, és semmi gond nincs velük.
Manapság azért nem nagyon kerülnek olyan alkatrészek a boltokba, amik eleve rosszak. Én csak a 4 gyertyakábelt cseréltem, a trafótól az elosztóig meghagytam az eredetit.
Ja, és vizsgáld meg az elosztófedelet is ezek után, hogy mennyire vannak szétégve az érintkezők, és középen a "szén". Valószínű azok is szétmentek.
Ha a gyújtás rendszered rendben van, utána érdemes a visszahőkölés problémával foglalkozni, mert egy rossz elosztófedél is okozhatja!
Előzmény:(Barátnőm) nem megy a kocsi,diesel-es a hangja,rángat.Hallom,hogy csattog.Hegynek semmi.Mintha 3 henger menne,vagy annyi se.De csak melegen.Főleg ha gázt is nyomok.Alapjáraton megy,felnyit motorház,benéz villámlik a pipa!
Szerviz.Felnyit,megnéz,oh!Villámlik a pipa!Gyorsan kábelt.(45 perc múlva) hoztunk kábelt,a negyedik üzletben volt!Éljen!(KÉK).Múúú....Kicsere,most jó.6 KM után megint halál.Észrevettem,hogy a pipa( tüskés kábeles) belsején a gyertyaérintkezőjén lévő kis fém stücni végénél el van szineződve a pipa,folytatólagosan kívül is szép L-alakban.Átvarrta.Mondom levágok belőle egy picit,hogy ne érjen túl közel a pipához ez a stücni.Megcsináltam,jó.Otthon csere normál pipavégekre,de kábel maradt. Gyertya új NGK.Autó gázüzemű.
Szénszálas is jó bele?
MÁS:
AC-től lehet,hogy benzinen kis gáznál(de csak ha meleg a motor!) nem megy?Rángat,ugrál.Pl. 80-nál 4-ikben enyhe gázra inkább semmi vagy fullad,de ha rálépek meglódul.Sehol nem tudták eddig kideríteni miért lehet!!
Előzmény:előző tulaj 2-3 évig semmi benzint nem tett a kocsiba,lecsavarozta a benzinajtót is.Köszi ha valaki megoldja!Ez a legégetőbb bajom.
MÁS:
Rotor gyakran üt át középen a tengelyénél,hogy lukas marad?(persze halál van utána).Lehet ez összefüggésben azzal,hogy a trafó elől kivették az előtétellenállást?
"Úgy tudom, akkor feltétel volt az is, hogy ezeket ki kelett vonni a forgalomból, és bontó helyett irány a zúzda."
Barátom dolgozik a PoHu-nál, és Ő mondta: ez a mai napig így működik. Odament a telephelyre egy mobil-zúzda, és helyben összenyomta a leadott, forgalomból kivont, "szárazra fektetett", vagyis olajok és egyéb folyadékok nélküli autókat. A 2004-es évben néhány kisebb alkatrészt ki is tudott mazsolázni a Fáy utcában Fabiákért leadott 353W-kből, mint kapcsolókat, meg egyebeket. Lényeg az volt, hogy mozgóképes autó maradjon (lábon kellett a zúzdáig mennie), tehát kerékről, ajtóról szó sem lehetett. Na, a srác mondta: idén, 2005-ben EGYETLEN kétüteműt se vittek be az első negyedévben. Talán a 2008-as könnyítés az oka, talán a növekvő pénztelenség, de hiába emelték 500.000,- HUF-ra a beszámítás mértékét ha Fabiába adja az autóját az ember fia, NEM adnak be Trabit-Wartburgot érte, legalábbis a Fáy utcai Porsche Pest-nél nem ...
Az normális,hogy sötétben látom ahogyan a gyertyakábelek villognak ahol keresztezik egymást?Én csak azt a magyar kékszínűt kapom mindenhol.1.3-as wari.Meg imitt-amott apró szikrák.Tényleg csak nagyon picik.
Emberek nincs valakinek rezó dobja?! Nagyon Jó lenne egy, vagy tudtok esetleg vkit, aki olcsón legyártana nekem egyet?!(vmi olyan dob kellene, mint amilyenről a Jopi oldalán van szó!!!)
Még egy, nem müxik a hosszu fény váltóm, kattan meg minden, de az a kis fekete libikóka csappantyú nem vált át!!! Már leteakarítottam róla az összes mocskot, meg mindent, korábban sikerült műszerolajjal megjavítanom a problémát, de mostanra eltűnt a műszerolajam:( Próbálkoztam szilikonnal, zárolajozóval, végül már motorolajjal is, de nem műxik!!! ÁÁÁÁ, nem akarnék ujat venni, mert érzésem szerint még frankón javítható lenne, csak nekem gyanús, hogy a festőknél a gitt pora (csiszolt) miatt nem müxik:(
Mennyibe fáj manapság egy ilyen cucc?! Bontottat érdemes venni? Vagy ne pötsöljek, s rögtön vegyek újat?!
Bocs, nekem a mai nap nem jó (legénybúcsúra megyek, elbúcsúztatjuk április bolondját... :-)).
Voltam viszont pizonál tegnap, hát nem semmi a kert!! Ááállati jó! Van egy halom púpos, nagyrészt restaurálásra várnak, néhány egészen különleges példány is akad! Kicsit elbeszélgettünk, kár, hogy már késő este volt, sietni kellett.
Ha az előző hozzászólásom nem volna világos: a kedvezmény FELTÉTELE az autó kivonása. Ezzel és a mozgássérült utalvánnyal elérhető, hogy új autóhoz jussanak.
Gyakorlatilag ez nekünk nem jó, ha azt nézzük, hány ember van, aki Hycomattal kényszerül(t) járni - ők lehettek volna egyfajta utólsó mentsvár a kétüteműek betiltása ellen. A ... rész arra vonatkozott, hogy a rokon elmondása szerint sokan élnek az adódott lehetőséggel, és lecserélik a régi technikát korszerűbb, megbízhatóbbra, alacsonyabb fogyasztásúra, nekik többet jelentenek ezek a szempontok, mint nekünk.
Nem, ebben az esetben valóban levonódik az árból, az autó végleg kivonásra kerül és megy a zúzdába.
Volt szerencsém nekem is venni - egyszer - új autót, kp-re, a nickem adóját anno. Alkudni kell, ezt mindenki tudja, méghozzá keményen. Nem sokat, de azért sikerült lealkudni valamennyit + ingyen kaptam pár dolgot.
Válaszodból úgy érzem, leszólásnak vetted, amit írtam, pedig dehogy, pont az érintettek érdekében! A ...-ot azért kifejthetnéd. A riport épp azért született, mert ők is látták, hogy mennyi ember jóhiszeműségével élnek vissza.
A "leengednek 400e-t" az, ami nagyon nem igaz, csak látszólag! Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy egyes kereskedők a mozgássérültekkel tisztességesebben bánnak, mint másokkal, de nem is erről volt szó. Egyébként úgy tudom, beszámítás mellett nem adják kp-re az újat, csak részletre, mert abból extra hasznuk van, ez is kiderült a műsorból. És vannak kereskedők, ahol valóban nem verik át a vevőt, ez a riportban (aminek a felvétele egyébként megvan) is elhangzott, de ahol először próbavásárlást végeztek, azokból utána 1 vállalta a riportot, a másik 3-nál a számítások "nem voltak hiba nélküliek". Az kereskedő szájából hangzott el, hogy a 200 és 200 közt csak akkor nincs különbség, ha a bevitt autónak annyi a piaci értéke. De akkor meg minek vinnénk be. :-) (Persze tudom, van, aki nem akar vevőkkel alkudozni, de ő meg tudatában van, hogy a kényelemért fizetni kell.)
Egyébként erről már régebben is hallottam. Egy ismerősöm sejtette a turpisságot, és először letárgyalt mindent, majd a végén mondta, hogy rendben, akkor a 300e-s indulóból itt van 100, és kint áll egy Trabi 200-ért. Közölték, hogy ááá, nem úgy van az, akkor most kezdjük elölről a tárgyalást. :-) Ha v-ki nem visz autót, akkor el szoktak engedni 8-10 %-ot, tehát már itt van egy különbség, emellett a THM is alacsonyabb, és van valamiféle külön szerződés arra, hogy ha menet közben módosítani akarják a szerződést, akkor a kedvezmény egy részét vissza kell fizetni.
Szóval én tényleg nem utálatból beszélek a kereskedők ellen (ráadásul nem én találtam ki ezeket!), és nem is nézem le azokat, akik nem tudnak új autót venni, én még pár éveset sem tudnék, más kérdés, hogy nem is akarok. :-)
A tippem: a rokon kezdje úgy, ahogy az ismerősöm, majd akár ugyanott, akár másik kereskedésben kezdje a beszámítással, utána számolja ki a különbséget. A részleteknél pl. úgy tudom, az egyik okosság az, hogy a törlesztésnek eleinte nagyobb része a kamat, és ha véletlenül idő közben meg kell szakítani, akkor az autó értékének nagy része még fennáll tartozásként, és ha kiszállt a vevő az üzletből, akkor az addig kiszámolt THM már jóval nagyobb, mint eredetileg lett volna. Hangsúlyozom, nem értek hozzá, de több helyről hallottam ezeket. Esetleg kell keresni egy jó ismerőst, aki kereskedő, és akkor talán őszinték lesznek, de akkor sem lesznek jótét lelkek, akik egy Trabit 400-ért megvesznek.
Na, ha már ennyi írással fárasztalak benneteket, akkor ez még belefér :-) : Régen a beszámítósdi úgy indult, hogy a Környezetvédelmi Minisztérium kifizette a kereskedőknek a beszámításkor adott kedvezményt, ezzel akarták elősegíteni és támogatni a régi gépek cseréjét, különösen szeretett 2T-inkét. :-) Úgy tudom, akkor feltétel volt az is, hogy ezeket ki kelett vonni a forgalomból, és bontó helyett irány a zúzda. Akkoriban sok Trabi és Wartburg került cserére, és voltak "szép" fényképek full-jó Trabikról a markolók karmai közt. Aztán az akció megszűnt, most mégis adnak 2-300-akat a roncsokért, amiket aztán tovább árulnak 20-ért (kivéve persze az ilyen ritkaságokat). Szerintem joggal merül fel a kérdés, vajon ennyire jószívű és öntudatos környezetvédők lettek a kereskedők, vagy valami van a dolog mögött?
Azt meg gondolom mindeki ismeri, hogy a simán, elvileg értékén beszámított néhány éveseket másnap kiteszik 200-zal drágábban, és azt hazudják, hogy teljesen átvizsgált. Kollégám mesélte, hogy visszament megnézni, hogy kijavították-e az átvételkort elmondott hibákat, és persze, hogy még azokat sem, nemhogy átvizsgálták volna. :-)
Bocs, hogy hosszú lett, de szerintem ez nem az a kategória, amikor a pénztáros beüt még egy 300 Ft-os tételt, bár az is nagyon bosszantó, és %-osan akár ugyanennyi lehet a kár.
Az az igazság, hogy feleségem keresztapja hamarosan beszámíttatja a hycomat Trabit egy automata Suzukira. Ha beadja a Trabit, az árból leengednek 400 ezret (négyszáz). Erre jön még a mozgássérült utalvány, eladja a meglévő másik (szintén automata) autóját, és készpénzre meg tudja venni. És nem csak Ő él a lehetőséggel...
Érdemes lenne a rendszám alapján megkeresni a tulajt, hátha csapna egy kis balhét. Akár a tv-stábbal is be lehetne menni, akik múltkor bemutatták, hogy a cégek és a bankok mekkora átverést adnak elő "beszámítás" címszóval.
Sőt, ha kiderülne (ami szinte biztos), hogy ezért se adtak nagyobb "kedvezményt", mint egy 20e-t érő roncsért, akkor feltűnő értékaránytalanság címén akár perelhetné is őket.
Szerintem arcátlanul elkér érte legalább 350000-t.
Ma csúcsformába hoztam a vasat! Olajcsere, gyertya csere (NGK V-line, többet ér, mint egy "sportgyertya" és 600FT), benzinszűrő csere, egy hetesek a gyújtókábelek + átnéztem a karbit, kaptak a forgáspontok és a bowden egy kis szilikont (+kipakoltam a csomagtartót :-)). Egyszerűen durva lett a gyorsulása. Egy morcosított gömbölyű Civiccel gyorsulunk lámpától. Finoman szólva esélye sem volt! Hangosabb is voltam, meg gyorsabb is :-) Most még én is meglepődtem, így még sosem ment.
Matiz nyert a második tippjével, ugyanis 285.000 Ft!!!!!! Mopi nem nyert semmit, bár tényleg a Suzuki Tafáknál van. És azért még egy 60-80 eFt rámegy (gumik elég öregek, valamint egy két kis korróziós hibácskát le kell kezelni).
hali mostkezdett a 1.3-asom valami fura nyöszörgésbe de csak ha sebességbe van és gázt adok szerintem a kinyomó csapágy? mibe kerül ez mostanság? hogy kell cserélni? nincs valakinek véletlen Csapi Bt-s árlistája? vagy nem tudtok Bp.-n 1 jó kis boltot ahol olcsón lehet hozzá jutni 1.3 as cucokhoz? köszi hali