En mint aki itt nottem fel a balatonnal elmondhatom a vasut lete itt beepult az emberek mindennapjaiba. Meg szerintem a hazakat kivevo turistak is megszoktak a zajat es mindent. Volt itt mar nagyobb zaj a dizelek idejeben, a villamositas utan jelentosen lecsokkent a zajartalom. Ha az a 2 par csorgos vonat nem lenne, akkor nem lenne nagy zaj itt!
Bocs hogy másfél hétig nem jelentkeztem nem voltam gépközelben.
Félre ne értsd, nem baj ha hosszú, ha az érdekes. Érdeks olvasmányokat viszont szeretek böngészni.
Na.
30-as vonal. Mikor épült, akkor a balaton parton még semmi sem volt. Nem voltak üdülőtelepek, nem volt turizmus, autópálya, egyszóval nem volt semmi ami ma ott van. voltak kis halászfalvak, meg egy egy város. A vasutat nem is azért építették annak idején, hogy Balaton turizmusát fellendítse, hanem hogy a Balaton halászati termékeinek új piacokat nyisson. A turizmus fejlődését a vasút hozta magával, mint másodlagos tényezőt. De akkor még nem ez volt a cél.
Ma viszont Budapest után az ország legbeépítettebb legurbanizáltabb agglomerálódó területe a balaton Üdülőkörzet. A házak közel vannak mind egymáshoz, mint a közlekedési vonalakhoz. Ha te elmész valahova üdülni, akkor azért mész oda, mert szeretnél kiszabadulni a szokványos városi légkörből, szeretnél pihenni, nyugodt, csendes helyen lenni. Esetleg van egy hétvégi házad a Balaton partján, oda is azért mész mert már eleged van a nagyváros zajából.
Ma A Balaton part elsősorban a turizmusban hasznosul. A történelmi folyamatok révén funkcióváltás ment végbe, korábbi funkcióit elveszitette, helyette újakat kapott. Ma ebből a szempontból kell ezt a kérdést megközeliteni. S a turista nagy úr. Ha neki nem tetszik valami akkor úgy szavaz ellenünk, hogy nem jön hozzánk. S az állam pedig summás összegektől esik majd el. Ezt nem kockáztathatjuk.
Persze odaterellhetjük a 30-asra a teljes horvátországba menő teherforgalmat, csak ennek több lenne a kára mint a haszna. Én a vonat mellett nöttem fel, sőt én a vonatok elhaladásából mérem ma is az időt. Rengeteg élmény köt ehhez a közlekedési eszközhöz. De lássuk be a vasútbarátok az ország lelkénak csak egy igen kis részét alkotják. Ha a 10 milliós országhoz viszonyitjuk, számuk elenyészőnek tűnik, szinte láthatatlanok.
S bár te szereted ha egy teher éjjel kettőkor elhúz a füled mellett, a 99,9 % nem. Ezért ne menjen arra felé teher. Csak az ami oda célforgalomban megy. A pozsonyból érkező teher is mehetne a gyékényesi vonalon, Szfvár - Sárbogárd közbeiktatással.
Abban viszont igazad van hogy a Balaton parti vonalakon a minőségi személyszállítást erősiteni kéne, pl Bp - Zágráb IC-k, ide terelése. Ez fontos lenne.
Legalább nyáron.
S ott van a Balaton partján a zajártalom mellett az esztétikai kérdés is, a közlekedésbiztonság, stb. Új aluljárók épitése szükséges, zajvédő falak...
De ennek ellenére úgy tűnik mintha a Balaton egy mostohagyermek lenne, akit próbálnak inkább elfeledni. S ez nem vezet jóra.
Murakeresztúr - Hodos probléma: Mikor ezek a vonalak épültek akkor még nagy Magyarország volt. A régi határokkal. Utána jött egy ránk erőszakolt szerződés. S megszzületett a déli, dnyi területekből : Jugoszlávia. Akkor megint nem volt semmi gond, egy ország volt, ha hodos felé ment akkor is jugóba ment, ha gyékényes felé akkor is.
A gond akkor keletkezett mikor jugoszlávia felbomlott. Szlovéniára, horvátországra stb. Ezek a fiatal államok jogosan féltik törékeny függetlenségüket, igy érthető is, hogy a horvátok nem kivánatosnak tartják egy magyar szlovén járatot ,ami lehet meg se állna Horvátéknál. Ma új politikai helyzet született. Ezért állították, ezért kellett viszaállitani a hodosi vonalat.
A Today's Railway újságnak előfizetője vagyok, így NEM kell fáradnod. Ha szükséges, akkor a jövőbeni lapszámokból "házon belül" rendezem a kérdést.
Jó hír!
A magyar TCV I. füzet lescannelődött! Hamarosan indul méltó tárhelye felé!
Rossz hír!
A MÁV TCV I. füzet egy kalap szar, az egyáltalán nem koherens a NÉMET nyelvű példánnyal, ami a MÁV főjogászai szerint a mérvadó! Így "véletlenül" teljesen kimaradt minden olyan rész, mely az utasok jogait tartalmazta a hanyag munkát végző vasutakkal szemben!
Így amellett, hogy hamarosan a német nyelvű, Magyarországon egyedül hivatalos szöveg a DB oldaláról "átvételre" kerül, egy FVF és talán rendőrségi eljárás elé néz a T. MÁV Rt!!!!!!
A német nyelvű TCV I 4-szer hosszabb, mint a MÁV-os...
Vagy kedvenc Gizieim nem jutottak másfél év alatt a német szöveg végére??? :(((
Ez a betekintősdi néha elég abszurd tud lenni. Pl. amikor a Rigó utcában betekinthetek a saját nyelvvizsgám írásbeli anyagába, de nem kaphatok róla másolatot*, pedig az az én művem!!! (Jó, azóta beleírkált a javító tanár is, de attól még a mű az enyém.) Pedig egy nyelvvizsga sokkal jelentéktelenebb dolog, mint egy diplomammunka, aminek a bírálatát a kezembe kapom, és haza is vihetem.
*Úgy tudom, hogy régen így volt, nem tudom, hogy azóta változott-e.
ha én "betekintek" egy kerítésen át, akkor ott "be is fotózhatok"
OFF
Ez nem vicces. Szíves engedelmeddel a jövőre nézve is visszautasítom minden olyan, látszólag joggal kapcsolatos kérdés megválaszolását, mely a látszattal ellentétben csak nyelvzsonglőrködés.
Betekintés iratba, és "betekintés ingatlan területére": ez már akkor se jut az ember eszébe, ha a főiskolákon szokásos, rendkívül színvonalas (...) Jogi ismeretek c. tantárgyat elégségesre kikönyörögte... :-(((
Hétvégén kaptam pár angol, vasúttal foglalkozó újságot. Köztük például az entrain nevűt, melyben egy 9 oldalas összeállítás van Rover Ticket Guide 2005 (Britain & Ireland) néven. Ebben az ún. Rail Rover and Ranger jegyek vannak összefoglalva, hol használhatók, mikor, mennyiért Britanniában és Írországban.
Az újság szerint hasonló összeállítás lesz a Today's Railway 113. (2005. május) és 114. (2005. június) számában.
No, a lényeg:
Ha érdekel, akkor szívesen eljuttatom hozzád szkennelésre/fénymásolásra.
Itt johet be egy uj vasuti munkakor a malhazoseged.
Régen is volt ilyen. Úgy hívták, hogy hordár. Sőt, Németországban most is van ilyen a nagy pályaudvarokon. De úgy láttam, hogy nemcsak a csomagokat, hanem az utasokat is elviszi az előcsarnoktól a peronig.(Persze, nem ingyen.)
Az Index vcacakolásának köszönhetően kissé nehezen rákerestem a Tisza kulcsszóval a válaszokra. Pont a múlt kedden volt, és akkor nem volt időm pótolni a lemaradást, utólag meg már nem tettem meg ezt. :(
Ja, a lényeg! Tegnap reggel mentem a 18000 sz. vonattal Pécsre, és két vasútőr 0.03-kor közölte velem, hogy nem szállhatok fel a vonatra, csak legkorábban az indulás előtt fél órával, addig menjek be a váróterembe! Megkérdeztem, hogy ezt meg honnan veszi, mert ilyenről én még csak nem is hallottam! Erre azt mondja, hogy az alagsorban az információnál ki van írva, egy nagy "Utazási feltételek" című papírra...
Hát ők írták és küldték el e-mailban, hogy mi legyen benne! :))))))))
Az a baj, hogy gyakran igazad van...
A betekintés, a jegyzetkészítés és a fotózás között tényleg nincs jogilag különbség?? Dehát ha én "betekintek" egy kerítésen át, akkor ott "be is fotózhatok"?
Ennek némileg ellentmond, hogy amikor az olajválság alatt a hétvégén nem volt szabad autózni (az akkori) Nyugat-Németországban, mindenfajta turistaforgalom a tizedére esett.
Ezekszerint már akkor is volt ilyen intézkedés? Mehettek volna vonaton is. Nem menetek. Az ő bajuk. Pedig akkor még sűrűbb volt a vasúthálózatuk is.
A szülők meg utálják a gyerekeknek kellő néhány tíz kilónyi cuccot felcipelni a vonatra.
Minek kell annyi cuccot vinni?
Kell egy kis tesmozgás, úgyis eléggé elhíztak már.
Jót tett helyében jót várj, leszel te még jogtanácsos a CÉG-nél! :))
Akkor élnék a jogi továbbképzés lehetőségével: etikus-e, hogy a január 1-én életbeléptetett árakat csak a 17 nappal későbbi Közlekedési Értesítő tartalmazza?