Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170135
En mint aki itt nottem fel a balatonnal elmondhatom a vasut lete itt beepult az emberek mindennapjaiba. Meg szerintem a hazakat kivevo turistak is megszoktak a zajat es mindent. Volt itt mar nagyobb zaj a dizelek idejeben, a villamositas utan jelentosen lecsokkent a zajartalom. Ha az a 2 par csorgos vonat nem lenne, akkor nem lenne nagy zaj itt!
Előzmény: sb2005 (170132)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170134
Avala lenne? Ha igen miert kesik mostansag egyre tobbet?
Előzmény: 1047 001-1 (170129)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170133

........v_peti :...

......."...........

Ilyen híreket szeretnék olvasni minél többet.

 Betilthatják a németek a vasánapi autózást
..........."

 

 

traficc :

 

ilyen hír olvasásához nem kell más csak egy igen buta, nyelvtanból gyenge magyar újságíró és egy figyelmetlen szerkesztő.

 

Ebben a sorban a lényeg ....a  HAT...szótag.

 

Nem bitálják, hanem betilhatják.

 

Melles betilthatja még :

- Albánia,

- Afganisztán, Angola,

- Algéria,

- ausztria,

-...................

-..................

-....................

-.....................

- Zaire,

- Zambia,

- Zimbabwe,

- Zöld-foki szigetek.

 

....+....bárki bárhol akinek a kezében törvény van.

 

Ennyit az emberi butaság mai terméseiből..........

 


 

Előzmény: v_peti (170079)
sb2005 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170132

Kedves Suedbahn!

Bocs hogy másfél hétig nem jelentkeztem nem voltam gépközelben.

Félre ne értsd, nem baj ha hosszú, ha az érdekes. Érdeks olvasmányokat viszont szeretek böngészni.

Na.

30-as vonal. Mikor épült, akkor a balaton parton még semmi sem volt. Nem voltak üdülőtelepek, nem volt turizmus, autópálya, egyszóval nem volt semmi ami ma ott van. voltak kis halászfalvak, meg egy egy város. A vasutat nem is azért építették annak idején, hogy Balaton turizmusát fellendítse, hanem hogy a Balaton halászati termékeinek új piacokat nyisson. A turizmus fejlődését a vasút hozta magával, mint másodlagos tényezőt. De akkor még nem ez volt a cél.

Ma viszont Budapest után az ország legbeépítettebb legurbanizáltabb agglomerálódó területe a balaton Üdülőkörzet. A házak közel vannak mind egymáshoz, mint a közlekedési vonalakhoz. Ha te elmész valahova üdülni, akkor azért mész oda, mert szeretnél kiszabadulni a szokványos városi légkörből, szeretnél pihenni, nyugodt, csendes helyen lenni. Esetleg van egy hétvégi házad a Balaton partján, oda is azért mész mert már eleged van a nagyváros zajából.

Ma A Balaton part elsősorban a turizmusban hasznosul. A történelmi folyamatok révén funkcióváltás ment végbe, korábbi funkcióit elveszitette, helyette újakat kapott. Ma ebből a szempontból kell ezt a kérdést megközeliteni. S a turista nagy úr. Ha neki nem tetszik valami akkor úgy szavaz ellenünk, hogy nem jön hozzánk. S az állam pedig summás összegektől esik majd el. Ezt nem kockáztathatjuk.

Persze odaterellhetjük a 30-asra a teljes horvátországba menő teherforgalmat, csak ennek több lenne a kára mint a haszna. Én a vonat mellett nöttem fel, sőt én a vonatok elhaladásából mérem ma is az időt. Rengeteg élmény köt ehhez a közlekedési eszközhöz. De lássuk be a vasútbarátok az ország lelkénak csak egy igen kis részét alkotják. Ha a 10 milliós országhoz viszonyitjuk, számuk elenyészőnek tűnik, szinte láthatatlanok.

S bár te szereted ha egy teher éjjel kettőkor elhúz a füled mellett, a 99,9 % nem. Ezért ne menjen arra felé teher. Csak az ami oda célforgalomban megy. A pozsonyból érkező teher is mehetne a gyékényesi vonalon, Szfvár - Sárbogárd közbeiktatással.

Abban viszont igazad van hogy a Balaton parti vonalakon a minőségi személyszállítást erősiteni kéne, pl Bp - Zágráb IC-k, ide terelése. Ez fontos lenne.

Legalább nyáron.

S ott van a Balaton partján a zajártalom mellett az esztétikai kérdés is, a közlekedésbiztonság, stb. Új aluljárók épitése szükséges, zajvédő falak...

De ennek ellenére úgy tűnik mintha a Balaton egy mostohagyermek lenne, akit próbálnak inkább elfeledni. S ez nem vezet jóra.

 

Murakeresztúr - Hodos probléma: Mikor ezek a vonalak épültek akkor még nagy Magyarország volt. A régi határokkal. Utána jött egy ránk erőszakolt szerződés. S megszzületett a déli, dnyi területekből : Jugoszlávia. Akkor megint nem volt semmi gond, egy ország volt, ha hodos felé ment akkor is jugóba ment, ha gyékényes felé akkor is.

A gond akkor keletkezett mikor jugoszlávia felbomlott. Szlovéniára, horvátországra stb. Ezek a fiatal államok jogosan féltik törékeny függetlenségüket, igy érthető is, hogy a horvátok nem kivánatosnak tartják egy magyar szlovén járatot ,ami lehet meg se állna Horvátéknál. Ma új politikai helyzet született. Ezért állították, ezért kellett viszaállitani a hodosi vonalat.

Mert változtak a politikai határok.

 

 

Előzmény: SuedBahn (167342)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170131

IST

 

A Today's Railway újságnak előfizetője vagyok, így NEM kell fáradnod. Ha szükséges, akkor a jövőbeni lapszámokból "házon belül" rendezem a kérdést.

 

Jó hír!

 

A magyar TCV I. füzet lescannelődött! Hamarosan indul méltó tárhelye felé!

 

Rossz hír!

 

A MÁV TCV I. füzet egy kalap szar, az egyáltalán nem koherens a NÉMET nyelvű példánnyal, ami a MÁV főjogászai szerint a mérvadó! Így "véletlenül" teljesen kimaradt minden olyan rész, mely az utasok jogait tartalmazta a hanyag munkát végző vasutakkal szemben!

 

Így amellett, hogy hamarosan a német nyelvű, Magyarországon egyedül hivatalos szöveg a DB oldaláról "átvételre" kerül, egy FVF és talán rendőrségi eljárás elé néz a T. MÁV Rt!!!!!!

 

A német nyelvű TCV I 4-szer hosszabb, mint a MÁV-os...

 

Vagy kedvenc Gizieim nem jutottak másfél év alatt a német szöveg végére??? :(((

Előzmény: IST (170126)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170130

Nos aki ilyen cikk után még sajnálkozását fejezi ki, hogy nincs miért írni e topicra az nem tud magyarul olvasni...............:-)))))

 

Szabo M. istván magyar ( topic ) hangja :.........?????????........

 

 

Előzmény: banyaszbeka (170111)
1047 001-1 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170129
                        300 pecet késett ma ez a vonat
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170128

Kissé OFF:

Ez a betekintősdi néha elég abszurd tud lenni. Pl. amikor a Rigó utcában betekinthetek a saját nyelvvizsgám írásbeli anyagába, de nem kaphatok róla másolatot*, pedig az az én művem!!! (Jó, azóta beleírkált a javító tanár is, de attól még a mű az enyém.) Pedig egy nyelvvizsga sokkal jelentéktelenebb dolog, mint egy diplomammunka, aminek a bírálatát a kezembe kapom, és haza is vihetem.

 

*Úgy tudom, hogy régen így volt, nem tudom, hogy azóta változott-e.

 

 

Előzmény: amicus (170127)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170127

ha én "betekintek" egy kerítésen át, akkor ott "be is fotózhatok"

 

OFF

Ez nem vicces. Szíves engedelmeddel a jövőre nézve is visszautasítom minden olyan, látszólag joggal kapcsolatos kérdés megválaszolását, mely a látszattal ellentétben csak nyelvzsonglőrködés.

 

Betekintés iratba, és "betekintés ingatlan területére": ez már akkor se jut az ember eszébe, ha a főiskolákon szokásos, rendkívül színvonalas (...) Jogi ismeretek c. tantárgyat elégségesre kikönyörögte... :-(((

Előzmény: Infós (170115)
IST Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170126

Andó Gergő!

 

Hétvégén kaptam pár angol, vasúttal foglalkozó újságot. Köztük például az entrain nevűt, melyben egy 9 oldalas összeállítás van Rover Ticket Guide 2005 (Britain & Ireland) néven. Ebben az ún. Rail Rover and Ranger jegyek vannak összefoglalva, hol használhatók, mikor, mennyiért Britanniában és Írországban.

 

Az újság szerint hasonló összeállítás lesz a Today's Railway 113. (2005. május) és 114. (2005. június) számában.

 

No, a lényeg:

Ha érdekel, akkor szívesen eljuttatom hozzád szkennelésre/fénymásolásra.

oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170125
Tudom, csak en most otvoztem a regit es ujjal:D
Előzmény: v_peti (170122)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170124

Kiegészítés: Úgyis annyi munkanélküli van most Németországban, legalább így néhány embernek munkát adnának...

 

 

Előzmény: v_peti (170122)
rg7 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170123
Ez egy kemény és tanulságos cikk. KÖFI
Előzmény: banyaszbeka (170111)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170122

Itt johet be egy uj vasuti munkakor a malhazoseged.

Régen is volt ilyen. Úgy hívták, hogy hordár. Sőt, Németországban most is van ilyen a nagy pályaudvarokon. De úgy láttam, hogy nemcsak a csomagokat, hanem az utasokat is elviszi az előcsarnoktól a peronig.(Persze, nem ingyen.)

 

http://www.bahn.de/-S:PtVORN:dx4XXtNNm6ktttNNNNxM/pv/view/service/bhf/gepaecktraegerservice.shtml

 

Meg ott vannak a koffer-kulik is.

Valamint van háztól-házig csomagszállítás is.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: oldmumus (170116)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170121

etikus-e,

 

Semmiképpen. A jogszerűségéről egyelőre nem nyilatkoznék tiszta lélekkel, de gyanakszom. :-)

 

Jót tett helyében jót várj,

 

Ne hozz kellemetlen helyzetbe a topic vasutas fele előtt! :-)))

 

leszel te még jogtanácsos a CÉG-nél!

 

Ezzel most engem akarsz sértegetni, vagy a Céget? :-)))

Előzmény: Andó Gergely (170110)
bj13 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170120
Ha rögtön tovább olvastam volna.....
Előzmény: Soldato (170029)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170119

Tisza pályaudvar:

Bocs.

http://clmc.topnet.ro/anziksz/medvebocs.jpg

 

Az Index vcacakolásának köszönhetően kissé nehezen rákerestem a Tisza kulcsszóval a válaszokra. Pont a múlt kedden volt, és akkor nem volt időm pótolni a lemaradást, utólag meg már nem tettem meg ezt. :(

 

bj13 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170118

Egy ideig járt forda szerint Délis személyzettel Pincehelyre (8036-8039),majd reggel fordult a 200-asra,vissza ha jól emlékszem 8204.

 

Vissza 8203.

Előzmény: Soldato (170028)
Infós Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170117

Ja, a lényeg! Tegnap reggel mentem a 18000 sz. vonattal Pécsre, és két vasútőr 0.03-kor közölte velem, hogy nem szállhatok fel a vonatra, csak legkorábban az indulás előtt fél órával, addig menjek be a váróterembe! Megkérdeztem, hogy ezt meg honnan veszi, mert ilyenről én még csak nem is hallottam! Erre azt mondja, hogy az alagsorban az információnál ki van írva, egy nagy "Utazási feltételek" című papírra...

Előzmény: Infós (170115)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170116
Itt johet be egy uj vasuti munkakor a malhazoseged.
Előzmény: v_peti (170114)
Infós Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170115

Honnan honnan??

Hát ők írták és küldték el e-mailban, hogy mi legyen benne! :))))))))

 

Az a baj, hogy gyakran igazad van...

 

A betekintés, a jegyzetkészítés és a fotózás között tényleg nincs jogilag különbség?? Dehát ha én "betekintek" egy kerítésen át, akkor ott "be is fotózhatok"?

Előzmény: Andó Gergely (170110)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170114

Ennek némileg ellentmond, hogy amikor az olajválság alatt a hétvégén nem volt szabad autózni (az akkori) Nyugat-Németországban, mindenfajta turistaforgalom a tizedére esett.

 

Ezekszerint már akkor is volt ilyen intézkedés? Mehettek volna vonaton is. Nem menetek. Az ő bajuk. Pedig akkor még sűrűbb volt a vasúthálózatuk is.

 

A szülők meg utálják a gyerekeknek kellő néhány tíz kilónyi cuccot felcipelni a vonatra.

 

Minek kell annyi cuccot vinni?

 

Kell egy kis tesmozgás, úgyis eléggé elhíztak már.

 

 

Előzmény: manhattani (170099)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170113

Ezt a cikket érdemes elmenteni!

 

Hemzseg a bennfentes információktól és ékesen példázza azt a kommunikációs és szakmai csődöt, amiben a CÉG van!

 

Egyszerűen hihetetlen, hogy mire nem költik egyesek a KÖZ pénzét!!!

 

 

Előzmény: banyaszbeka (170111)
v_peti Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170112

" nem kaptam rá választ,"

Kaptál kettőnktől is, csak azt nem tudom, hogy minek, ha nem érdekel.:-(

Kösz a választ. Igyekszem lépést tartani a topikkal, kivéve a keddi napot. Majd visszakeresem az akkor írtakat.

 

A vágányt nem használják, mivel a kikötő kiszolgálása - V42 515 nagy örömére:-) - közúton történik.

 

Ennek miért kell örülnie V42 515-nek?

 

Előzmény: FOMA (170104)
banyaszbeka Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170111

Lapszemle, úgy látom, még nem volt:

 

Szabó M. István: Államvasúti bökkenők: A vágányok mellett jó lesz vigyázni. Magyar Narancs, 2005. március 31.

http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=11439

Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170110

amicus!

 

Jót tett helyében jót várj, leszel te még jogtanácsos a CÉG-nél! :))

 

Akkor élnék a jogi továbbképzés lehetőségével: etikus-e, hogy a január 1-én életbeléptetett árakat csak a 17 nappal későbbi Közlekedési Értesítő tartalmazza?

 

Honnan tudták "előre" a tartalmát?

 

 

Előzmény: amicus (170036)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170109
vaskerék,

"De mindez nem baj. pont."
"jó ötlet, pont."


"soha nem fogják használni"
Biztos vagy ebben kérdőjel

"a szerkesztési szelvény is nagy"
Melyik vasúttársaságnál mekkora kérdőjel
zárójel nem manhattanitől kérdezem zárójel bezárva pont

hm
Előzmény: vaskerék (170102)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170108
Dunántúliak és Usgyi-gyűlölők kedvéért: ez persze nem jelenti azt, hogy az sorban előtte lévő 35 metrókocsi kifogástalanul működik :-))) illetve :-(
Előzmény: amicus (170106)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170107
" Tiszából kitermelt homokot és kavicsot lehet kirakni. No nem vonatra, hanem teherautóra.:-)"

Amelyek a V.-ös őrhelynél lévő útátjárót használják.
Előzmény: FOMA (170105)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 170106

Btx 002 - press jelentése Szegedről:

 

Mai 7734 (Szeged 15.20 - Békéscsaba) sz. személyvonat: 63-41 036 (!).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!