Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

T.J.HOOKER Creative Commons License 2005.03.30 0 0 314

A heves szívverésedre. :-)))))))))

Nekem a forgalmiban és a törzskönyvben is voltak adathibák.

Szerintem ezek a legfontosabbak az esztétika után.

 

Minden nyílászárót próbálj ki. Talán a kulcsokat sem felesleges lepróbálni. Mást nemigen érdemes. Egyszerüen tökéletesek!

 

2 nap mulva kellett visszavinnem a kocsit, hogy az okmányirodában orvosolják a hibát. 1 napig nem tudtam használni.

Előzmény: Daty (312)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 313

Szia Pinky!

 

Az Eger szerintem is elég jó megoldás, valószínűleg én is oda fogom vinni!

Hát így előreláthatólag én is járatni akarom néhány ezer kilométert és csak aztán meghajtani. Szeretek vigyázni a cuccaimra.

Na meg nem is azért kérdeztem a végét, hogy olyannyira száguldoznék, hanem csak úgy kíváncsi voltam rá.

 

 

Daty

Előzmény: Pynki (310)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 312

Szia

 

Na itt vagyok, csak megpróbáltam, törli-e megint, de nem tette.:-))))))))))))

a csaj holnap délutánra ígérte, de itt vidéken semmi nem biztos, úgy 90%-ra mondta.

Levizsgáztatva már le van, csak a rendszám kellene az okmányirodából.

Hát mit mondjak.... ráérnek. Egy nap kevés nekik egy rendszám kikéréséhez.

Na de mit is várok, Magyarországon vagyunk.:-))

Örülök, hogy azt kaptad amit vártál a verdától! Én talán még az index visszajelzőt is látni fogom, mert 170 magas vagyok.:-)))

A mosásról annyit, hogy szivaccsal ne mosd, mert benne maradnak az apró kvarc szemcsék, és karcolják, ha kicsit is, a fényezést!

Csak kefével!

Mellesleg én is sk. fogom mosni de kefével!

A két első felső hangszóró 26 000 Ft lett volna az enyémbe is, nem is tetettem bele olyat, mert ilyen drága, de azt mondta a srác aki csinálni fogja, hogy csak az megy bele.

A többi hangszóró csak klón, így a tiéd is, na meg az enyém is az lesz, csak annyi hogy nekem 14 00 Ft lesz.

De sose bánd, ilyenkor ilyen nagy kiadásnál én is azt mondom 1-2 dologra, üsse kő, ha már lúd, legyen kövér!( Az asszony nem mindíg örül neki:-))))))  )

Mellesleg mondta, hogy a Nicco-nál vesz minden cuccot.

Szóval remélem holnap átveszem a verdát, de ha nem akkor pénteken.

A gond csak az, hogy pénteken délután már menni akarok anyámékkal Pestre, mert este le kell adni a kocsit a szerelőnél aki rakja bele az extrákat, azt mondta, szombat estére készen lesz!

Vasárnap meg irány haza.

Ez összesen olyan 500 km. lesz, remélem minden méterét élvezni fogom,

Mire figyeljek átvételkor?

 

Daty

 

 

Előzmény: symi (309)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 311

Szia Symi!

 

Írtam neked vagy egy oldalt, de sajna a gépem "eldobta".

Megpróbálom mégegyszer leírni az egészet rövdebben.

Előzmény: symi (309)
Pynki Creative Commons License 2005.03.30 0 0 310

Hali!

 

Igazad van! Erre nem is gondoltam. Én is az egrit fogom megjátszani és oda fogom vinni.

 

A sebességgel kapcsolatban. Én még nem nagyon próbáltam ki, hogy mennyit megy, mert a szakértők írták, hogy be kell ezt az autót járatni egy kicsit, úgyhogy ilyen sebességhatár mérésre, csak az első olajcsere előtt fogok vállalkozni.

 

 

Előzmény: Daty (299)
symi Creative Commons License 2005.03.30 0 0 309

Szia Daty!

 

Örülök, hogy segítettek az infóim. Valóban nagyon barátságos árakkal dolgozik az a külsős cég. Nekem nem mondták, hogy mással rakatják bele, és valószinű igazad van abban, hogy a Nikko haszna is benne van, de üsse kő....

Mikor kapod meg az autót?

Amint már írtam hétfőn voltunk a családdal egy kis kiruccanáson. Igaz csak 107 km volt az egész út. Nagyrészt lakott területen mentünk de azért kellemes volt. Nagyon kényelmes és élvezet vezetni. Szerintem jól gyorsúl, dinamikusan, a váltó pedig nagyon könyedén kezelhető. A kuplung is szuper. Egy kicsit zavaró, hogy a műszerfal felső része egy kicsit takarásban van ezért az index és tompítottfény visszajelzőit csak akkor látom ha egy kicsit alább csuszok az ülésen. Termetem 176 cm. Ezen kivül semmi negativumat nem tapasztaltam. A nejem, aki már egy idő óta hátúl utazik, meg volt elégedve az ülések kényelmével.

Sajnos egy földúton is át kellet haladni amitől sáros lett az autó. Ettől egy kicsitt rosszkedvü vagyok de holnap szépen lemosom sk. Nekem azt tanácsolták, hogy a kézi mosást alkalmazzam, ezért magam fogom mosni. Szivacs, víz, sampon már meg van csak egy kis jó idő kell még hozzá.  

Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 308

Szia!

 

Bocsi, de Gyöngyöst kifelejtettem.

 

Az is elég jól hangzik és csak 125 km tőlem, Miskolcról meg 100 lehet, vagy annyi sem.

 

Gyöngyösi árak:

-2 elektromos ablak 30 000

-központizár 30 000

 

A többit most várom.

 

Beszerelést vállalják egy napra, nem kell otthagyni.

 

Ja és semmire nem mondták azt amit Miskolcon a TWIN-ben, hogy utólag ezt sem, meg azt sem lehet beletenni!

 

Mindent bele lehet szereltetni utólag is!

 

Legalábbis náluk be tudják:-))))))))))

 

 

Daty

 

 

Előzmény: Daty (299)
D H Creative Commons License 2005.03.30 0 0 307

ez a sietős móka Győr-BP úton fél tank benzint jelentett...

hogy megérte?

nem érte meg, viszont időben megérkeztünk... (mielőtt belekezdenétek, valóban lehetett volna korábban is indulni... de sajnos nem tehettem...)

Előzmény: D H (306)
D H Creative Commons License 2005.03.30 0 0 306

én is egyszer mentem el idáig, ekkor tényleg nagyon sietni kellett...

azóta ráálltam a hatótávolság vizsgálatra...:)

tegnap esti tapasztalat: utolsó tank óta 730km, már ugyan világít a sárga, de kb. 40km óta. Ha nem városban kéne mennem, még elmenne úgy 60-70-et (korábbi mérés alapján).

(ez a tegnap előtti kb. 500km folytatása)

Le a kalappal!

ma már kell tankolnom, kíváncsi leszek mennyit tudok beletölteni...

Előzmény: Gabesz1981 (305)
Gabesz1981 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 305

Szia D_H,

 

Szép kis küldetés lehetett, azért én maradok az alacsonyabb tartományokban. ;-)

 

A váltó tényleg nagyon puha, de pontos. Nekem tényleg csak a rükivel vannak gondjaim néha (a váltózár végett hagyom abban sűrűn).

Lassan kezdek idegenkedni a Fabia váltójától, annyira katonás, hogy már a használhatóság rovására megy. Nem sírok, de az Albi után erő kellett hozzá, mint ahogy a kormányzáshoz is. Ebben a két dologban annyira könnyed a digó és annyira megszoktam már, hogy majdnem izomlázam lett a Skodában közel 200 kilcsi után. :-)

 

Előzmény: D H (298)
D H Creative Commons License 2005.03.30 0 0 304

erre még nem került sor...

szerintem 6.500-nál, vagy jó szokás szerint e fölött illene leszabályozni, de még e sebességnél is jóval ez alatt van a ford.szám!

(én utoljára egy (kölcsön) Mareát forgattam leszabályzásig, az 7.200-ig ment... kurva jó volt...)

Az Albea-ős Palioban lévő 8 szelepes 1.2 motor viszont 6.500-nál leszabályzott, azt kipróbáltam, még fiatal fejjel.

Az 1.6-os is 6.500-nál szabályzott le a Palioban...

 

Ma már nem tennék ilyet az Albival...

 

Az Albi nem fog visszafogni azért, mert leszabályoz, annál hamarabb kívánja a váltást felfelé:)

bár igaz ami igaz, forgatni kell, hogy igazán menjen:)

(hiába, a hagyományok:)

Előzmény: Daty (301)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 303

Szia Symi!

 

Ezúton köszönöm meg még egyszer, hogy felhívtad a figyelmemet a Nicco-ra. Elmondom miért.

Miután a környék összes márkakereskedésének írtam, vagy felhívtam őket, ahol többnyire azt a választ kaptam, hogy központi zár beszerelése nem lehetséges az ablakemelő meg olyan 75 000 Ft körül van beszereléssel, tegnap eljutottam a Nicco-hoz.

Azért hagytam utoljára, mert ugye hozzám 220 km.-re van.

Na de mint kiderült később, nem mindíg az a drágább ami messzebb van!

Szóval felhívtam a Niccot. Egy úrnak, akit Szilágyi Andrásnak hívnak és ott dolgozik, elmondtam a problámámat.

Azt mondta, 10 perc és visszahív, mert utána kell néznie.

Azt hittem, csak le akar rázni. 10 perc múlva felhívott, és elmondta, hogy az ilyen munkákat ők is külsősökkel végeztetik, és megadta a cég telefonszámát, akikkel ők is dolgoztatnak.

A főnököt ott úgy hívják, hogy Ortrib Csaba.

Na felhívtam. És kellemes meglepetés ért! Mindent meg lehet csinálni az Albiban utólag is, csak mivel kicsit nehéz, meg speciális cuccok kellenek hozzá, a környéken istenigazából csak ők foglalkoznak vele. Elmondta pl. hogy a múlt héten szinte csak Albeába rakták szakmányba a központi zárat és ablakemelőt.

Egy kis ízelítő az áraikból:

 

- riasztó - 28 000 Ft.

- központi zár - 26 000 Ft.

- elektromos ablak 2 db - 36 000 Ft.

- 2 db hangszóró előre vagy hátra 14 000 Ft.

 

Az árak beszereléssel együtt értendők, és olyanoknak akik nem kérnek számlát (mint pl. én :-)))  )

De aki kér, természetesen kap de annak + 20%.

Ja igen, 1 év garancia van minden beszerelt cuccra.

 

Én kértem 4 ablakemelőt, 2 hangszórót hátra, egy riasztót, és egy központi zárat.

Ez összesen 140 000 Ft.-omba fog kerülni. (Ahhoz  képest, hogy Debrecenben a 2 ablakemelő lett volna 75 000 Ft. nem rossz! Szerinted?)

Az ablakemelőnek egy szépséghibája van, de ezt előre elmondta: a kapcsolókat csak a vezető oldali térképlámpa mellé tudják beszerelni, a "kardánboxba" nem, magyarul, csak te tudod működtetni mind a 2 vagy mind a 4 ablakot. De ez szerintem valahol még jó is. Mindíg is utáltam, ha tekergették az ablakot ha kellett ha nem.

Ja és még egy dolog, ami szintén nem semmi: ha lebeszéled a vezetővel, hogy vidéki vagy stb. akkor időpont egyeztetés után ha reggel 8.00-ra beviszed, mindent amit kérsz, délután 18.00-ra beleszerelnek, és jöhetsz is haza.

Na ennyi, de szerintem ez nem semmi!

Megjegyezném neked, hogy igazad volt, amikor sokalltad a 2 hangszóró árát, de közben rájöttem miért volt neked ilyen sok.

Hát azért, mert egyrészt számlás volt, másrészt nem közvetlenül ezzel a sráccal csináktattad, így lenyúlta a hasznát a Nicco is.

Szerintem.

Na azok után, hogy mindenkit nyaggattam - többek között téged is - a gyerekesnek tűnő kérdéseimmel, remélem sikerült segítenem olyan Albis társaknak, akik hasonló problémákkal küzdenek mint én.

 

Daty

Előzmény: symi (231)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 302

Köszi az infót a váltóról neked is.

Mostmár szemernyi kétségem sincs felőle, hogy olyan amilyennek lennie kell!

Köszi mindenkinek, aki írt!

 

Daty

Előzmény: D H (298)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 301

Hát szerintem ez akkor sem semmi, ha kicsit besegített neki a lejtő!:-)))))))

És a motor  nem szabályozott le, vagy az Albiban nincs ilyen?

Mert a Matizomban igencsak próbált néha visszafogni.:-))

Köszi az infót!

 

Daty

 

Előzmény: D H (297)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 300

Hali!

 

Megtörtént a dolog, írtam a Fiat Magyarországnak. Nem írom le részletesen, hogy mit írtak, csak a lényeget: "holló a hollónak nem vájja ki a szemét" így lehetne öszefoglalni. Elmagyarázták, hogy tényleg problémás utólag beszerelni kiegészítő dolgokat, meg ugye drágább is, mert plusz munka, meg minden. Szóval nesze semmi fogd meg jól!

De már nem is izgatom magam, mert felesleges, mellesleg valami ilyesmi választ vártam tőlük.

Csak nem írhatja le, hogy persze vannak gagyibb márkakereskedéseik, ahol olyan balfékek, hogy egyáltalán nem tudják a kiegészítőket beszerelni.

Ez számukra is ciki lenne nem gondoljátok?

Ja, hozzátette a végén, hogy ha még van kérdésem, szívesen állnak rendelkezésemre.: )))))))))))))))))

Na erről ennyit.

 

Daty

 

Előzmény: T.J.HOOKER (296)
Daty Creative Commons License 2005.03.30 0 0 299

Szia!

 

A másik két legközelebbi márkaszarvíz Nyíregyházán és Egerben van és még egy található Debrecenben is. Én valószínűleg Egerbe fogom vinni.

 

Daty

Előzmény: Pynki (295)
D H Creative Commons License 2005.03.29 0 0 298

egyetértek!

szerintem a váltó ugyanaz, mint a Palioban is volt, legalábbis, ahogy a kissé rövid 1. fokozatból, és a többi amúgy jól eltalált áttételből következtetek...

már akkor is, a Bravo/Bravahoz képest is rendkívül vajkönnyen mozgatható váltónak bizonyult (számomra), és most is ezt tapasztalom!

szántszándékkal is nehéz lehet kinyírni...

Előzmény: T.J.HOOKER (294)
D H Creative Commons License 2005.03.29 0 0 297

ha az óra lenne odáig skálázva, 210nek fölé ment volna egy kicsivel...

(egy alkalommal követtem el ezt az állatságot, de "véletlenül így alakult:)": Tatabánya felől Pest felé, egyszer csak van Óbarok térségében egy ÖMV kút, ott a dombtetőre érkeztem kb. 190-nel  - emelkedőn felfelé:))) - aztán ott van egy viszonylag hosszú nem is olyan kicsi lejtő, és az aljára eddig gyorsult...)

Sík úton a 190 utazó tényleg simán tartható, de ennél többet erőltetés hatására sem ment... igaz, ritkán van (és régen volt) része az Albinak ilyen "küldetésben"...

 

megj: minden érték óra szerinti...

Előzmény: Daty (292)
T.J.HOOKER Creative Commons License 2005.03.29 0 0 296

Talán a fogyasztóvédelemnek a figyelmét kellene felhívni a jelenségre.

Ezek szerint tudják, hogy  ők az egyetlenek a környéken. Ezért ilyen flegmák.

 

Meg itt olvastam alább. A FIAT magyarországnál is be kellene őket súgni.

Talán a fejükre koppintanak.

Előzmény: Pynki (295)
Pynki Creative Commons License 2005.03.29 0 0 295

Hali!

 

Hát akkor hol? Más márkaszervízt a környéken nem nagyon ismerek, így ha van tippped szívesen veszem, de azért Pestre nem fogom felvinni.

Előzmény: Daty (293)
T.J.HOOKER Creative Commons License 2005.03.29 0 0 294

Hali!

 

Szerintem se kell parázni a váltó miatt (csatlakozom tiby12 hozzászólásához.).

Ha fűrésszel nem mész neki, azt sem fogod tudni, hogy van váltód.

Tavaly a -12-ben sem volt semmi baja. Kicsit lomhább néhány kapcsolásig.

 

 

Nekem a Dobloban bovdenes van. Simán vette az akadályt télen.

 

TJ

 

 

 

Előzmény: Daty (282)
Daty Creative Commons License 2005.03.29 0 0 293

Köszi a megerősítését annak, hogy a TWIN-ban csalók és kóklerek dolgoznak!

 

Biztos, hogy nem ott fogom szervízeltetni!

 

Daty

Előzmény: D H (290)
Daty Creative Commons License 2005.03.29 0 0 292

Szia DH!

 

Azért ha megkérhetlek, csak írd meg, hogy mennyi volt a legmagasabb sebesség. Annál is inkább, mert inkább hiszek itt olyannak aki Albit hajt, mint egy olyan szubjektív véleménynek, amelyik bármelyik autós tesztben le van írva azután, hogy a tesztpilóta ment vele talán 15 kilométert is.  :-)))))))))))

 

Kíváncsi lennék rá mennyit bír a verda!

 

Daty

Előzmény: D H (288)
Gabesz1981 Creative Commons License 2005.03.28 0 0 291

A gumik felnin vannak, de akkor is izgulok. Már van is ismerős az index megfelelő fórumáról... de majd az eredményekről úgyis írok majd. ;-)

Tudjátok mi az az ég és föld? Keszthely környékéről vezettem ma egy Fabia-t Bp-ig, aztán beültem az Albimba, mert még voltak elmaradásaim... szóval ez az érzés mindenképp ide sorolandó. Jóhogy az 1.4-es moci kevésbé érezte meg a 4 személyt, de a német technika annyira kemény, szigorú váltó és pedálok is sokkal keményebbek... és azt figyeltem meg, hogy 130-nál az 1.4-es is 3700 körül forog.

Az, hogy a váltó milyen, nem tudom, de hiszek nektek. Nekem maximum a rukit veszi nehezebben olykor, de nem vészes. 1-5-ig semmi probléma! ;-)

Előzmény: D H (289)
D H Creative Commons License 2005.03.28 0 0 290

ezt én is halottam, szintén egy cimborám szívta meg: Puntó, 40.000 szerviz, és persze kciserélték a gyertyákat, meg ki is számlázták, csak éppen nem újat raktak be, és nem is a megfelelő hőértékűt...

persze, hogy szarul ment a Puntó...

amikor mindez kiderült, vitte vissza a Twin'93-ba, még nekik állt feljebb... Aztán végül kicsérélték, nagy nehezen, és a kocsi azóta is szuperül műxik.

Persze azóta máshol szervizel...

 

Tényleg rallyzik a főnök, és Fiat dealerhez méltóan, Mitsubishivel...

k*@... annyába neki.

(a Micu azóta már lehet, hogy Skoda...)

Előzmény: tiby12 (274)
D H Creative Commons License 2005.03.28 0 0 289

Gabesz,

hülyeségete írtam, a Lassával kapcsolatban:

ott a csomitartóban a pótkerék, ott meg tudtam nézni a dolgokat:

nem találtam rajta semmilyen jelzést, hogy kötött forgásirány, vagy ilyenek...

De: talán segít: nem tudom mennyit mentél a nyári gumival tavaly, de ha megméred a profil mélységet az egyes gumikon, akkor nagy biztonsággal meg tudod mondani, melyik volt elöl, és melyik hátul (elöl kissé jobban kopik, mint hátul).

És: hogy melyik volt jobb, és bal oldalon, azt ha jól emlékszem, ebből a mintázatból nem tudod megállapítani, ha nem jelölted meg leszerelés előtt...

(a mintázat szélének kopása tud "jellegzetes" lenni, ami utalhat a forgásirányra...)

D H Creative Commons License 2005.03.28 0 0 288

imént érkeztem meg Vas megyéből, eddig kb. 500km, és negyedig van a tank, óra szerint. Mindezt "normális" tempójú vezetés (értsd: pályán 130-140, közúton 120-130)mellett.

A beharangozott közúti ellenőrzés pedig nagy humbuk, egész hétvége alatt egy rendőrt láttam, azok (párban "dolgoztak" ugye) is a motorháztetőnek dőlve beszélgettek ma délelőtt, bent egy egész kis falucskában...

 

más: bejáratás alatt igenis, csak óvatosan!

De megnyugtathatlak, nemcsak a 160-at bírja, hanem a 180-190-et is, benzinfogytáig. Szélre egy kicsit valóban érzékeny, úgyhogy tényleg óvatosan... mondjuk nagyon vigyázni nem kell, annyira azért nem veszélyes...

 

(legmagasabb sebességet meg sem merem írni, úgysem hiszitek el...)

Előzmény: tiby12 (285)
D H Creative Commons License 2005.03.28 0 0 287

Symi, gratula az új szerszeményhez!!

Remélem minden rendben ment a mai első nagy túrán!

További sikerek?

(nyilván voltak, élménybeszámolód érkezik ugye?)

Daty Creative Commons License 2005.03.28 0 0 286

Szia Tiby!

 

Köszi a tájékoztatást, szereztél nekem egy nyugodt éjszakát!!!!!!!!!!!

 

:-))))))))))))))))))))))))))))))

 

Már alig várom, hogy a héten én is átvehessem a kocsit, és végre nem csak elméletben, de tapasztalatban is meggyőződhessek ezekről a klassz dolgokról!

 

Nagyon köszönöm még egyszer!

 

Szia:

 

Daty

 

ui.: nem semmi amit a fogyasztásról és teljesítményről írtál, gratula hozzá, remélem az enyém is hasonlókat fog produkálni!

 

Előzmény: tiby12 (285)
tiby12 Creative Commons License 2005.03.28 0 0 285

szia daty

 

Nyugodj meg,

 a fiatoknál a váltókkal van a legkevesebb probléma.

Az albinál a tengelykapcsoló önbeállós,tehát nem bowdenes amit állitgatni lehet.

Az önbeállós kuplunghoz általában rudazatos váltót szerelnek be. Ebből következik,hogy a váltó rudazatos.

A fiat kocsiknál egyedüli probláma 10 év után az elektromos rendszer lehet,arra pedig oda kell figyelni,nehogy egy hülye szerelő érintkezési zavarokat /zárlatokat/ okozzon az utólagos beszerelésnél ill. javitásnál.

üdv. tiby

Én most jöttem meg  Zalaegerszegről ,700 km.t  tettem a kocsiba,többnyire sztráda

140-el. átlagfogyasztás 7 liter.,4 személy  és csomagok.Kellemessen szól a l6 szelepes motor,egyszer megpróbáltam 160-al menni hoszabb ideig. de elég erős szél volt és nem akartam ijesztgetni az utasokat.A kocsi 160-al is vigan  tartja a sebességet.kdb. 10 percig mentem igy,még gyorsult volna,de mivel bejáratós a kocsi nem akartam a végsebeséget kipróbálni.

 

Előzmény: Daty (284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!