Keresés

Részletes keresés

SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167680
Kosz az infokat Talpfaszamlalo!

A valaszom e-mail-ben visszament!
Előzmény: talpfaszámláló (167668)
scsabi Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167679
No akkor a források részletesen:
-vasútépítések kronológiája:
--a csonka ország vonatkozásában:
Vasúti lexikon (főszerk. Urbán Lajos), MK Bp. 1984.
--a teljes ország vonatkozásában (1927-ig)
Vasúti lexikon A-Z (főszerk. Urbán Lajos), MK Bp. 1991.
-egyes vasútvonalak és vasúttársaságok története:
Vasúti Lexikon A-Z II. kötet (főszerk. Csárádi János), MK Bp. 1994.
-Hídtörténet:
Dr Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1846-1875) in Mvt I, Közdok, Bp. 1995.
Dr Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1915-1944) in Mvt V, Közdok, Bp. 1997.
-térkép:
A történelmi Magyrország atlasza és adattára, Talma, Pécs, 2001.

A határkérdés történetét valamelyik Vaúthistória-évkönyvben olvastam, de most épp nem találom.
Hogy hol lehet mindezt beszerezni? Nem tudom, talán a Romkertben.
Előzmény: SuedBahn (167640)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167678
>>Nem érné meg inkább minden igazolt utasnak taxit fizetni a következő kétszáz évben?

Szerintem nem. A szegedi híddal az a baj, hogy sem Szeged, sem a MÁV nem akarja igazán. A legjobb megoldás a régi nyomvonal lenne, ez a szegediek szerint nem fér el. Egyébként elfér.
Egybe lehetne építeni a közúti híddal, amit valamivel délebbre fel akarnak építeni. Így viszonylag olcsó lenne. A MÁV terve, ami 3 km- re délebbre teszi az új hidat teljesen irreális.

Suedbahn:
1991 - ben bontották le a pillérek víz alatt maradt részeit. Addig alacsony vízállásnál kilátszottak a vízből. A hídból az újszegedi hídfő és egy pillérpár maradt szintén Újszegeden.
Előzmény: manhattani (167671)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167677
Kosz!

A regi terkep csodalatos! Legkozelebb arra jarok ki kell tudjam valahogyan, hol is ment regen a Gola - Zakany vasut. Ill. hol vagta at es hogyan a Gyekenyes - Drnje Botovo vasuti deltat. Csakis a Gyekenyesi allomas sarga iranyitotornya mogott mehetett, valahol a mai szantofoldon, utanna ugyanis allamhatar van (szarazfoldi ott mar). Erre a kerdesre nagyon kivancsi vagyok, el nem hittem volna, hogy a Gyekenyes allomast annak idejen kerulte a Deli Vasut Barcs fele meno vonala. Hihetetlen! Ismet kosz a terkepeket!
Előzmény: mdbz (167666)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167676
Amirol te beszelsz, az Szegedrol eszakabbra levo Tisza hid, tan Algyo folott, vagy vhogy ugy.

Amire en gondoltam, az a Szeged belvarosi vasuti hid, hogy Bp - Szeged - Ujszeged - Mako - Nagylak - .... ismet jarhato legyen. Az a hid a 2. VH. ota nincs, tudtommal.
Előzmény: by-169 (167662)
rm40 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167673
> A Siemens műveivel kapcsolatban meg hadd idézzek néhány elrettentő példát:

ICE-TD

ICE 3

Combino

Az Alstom-nál én semmi ilyen betegeskedő típusról nem hallottam.

 

Azért nézzük meg ezt tételesen:

 

Az ICE-TD nem tisztán Siemens termék, noha a szekrénybillentés és a forgóváz Siemens-rendszerű. Hibák valóban jelentkeztek, de ezek kijavításra kerültek és semmivel sem komolyabbak, mint a Bombardier 611 és 612-es vonatainál. Sőt, a Siemens ICE-TD-je a forgalomból való kivonása ellenére EBA-engedéllyel rendelkezik a szekrénybillentés használatára, szemben a még mindig közlekedő 611 és 612-vel, amelyek hónapok óta nem. Sőt mitöbb azt mondhatjuk, hogy az ICE-TD hamarabb visszaszerezte azt, ha az időintervallumot nézzük.

A leállítása pedig NEM műszaki, hanem gazdasági okokból történt. Az egyetlen hihető gazdasági ok a luxus belsőtér miatti aránylag kevés ülőhely. Ez viszont nem gyártói, hanem megrendelői hiba, egy nem jól végiggondolt, vagy időközben megváltozott koncepció következménye.

 

Az ICE-3 esete meglehetősen komplex és a fellépett hibákat nem lehet egyetlen gyártónak felróni (például több probléma az egyéb külső cégektől beszállított alkatrészeknél jelentkezett), sőt nem is kizárólag szállítói probléma. Megint csak nem tisztán Siemens, hanem igen nagy részben Bombardier-termék is (például a szintén problémát okozó vontatómotorok az ő termékei). Arról is lehetett hallani, hogy túlságosan gyorsan kellett bevezetni a meglehetősen új technológiát, ezért sok, egyébként egy normális tesztprogramban jelentkező hiba a forgalomban jött elő. Ez utóbbi tényt a DB is elismerte és úgy döntött, hogy a jövőben visszatér a régebben már jól bevált "nullszéria-kitesztel-sorozatgyárt" stratégiához.

 

A Combino egy szomorú történet, ez tagadhatatlanul egyetlen jól körülhatárolható konstrukciós hiba. A baj az, hogy két, egymástól független ellőrzésen is átment (a kasztnit alvállalkozóként az Alusuisse tervezte a Düwag, illetve később a Siemens nem vette észre a számítási hibát, de ugyanúgy átcsúszott a szigorú vasúti hivatal (EBA) szűrőjén). Mint fővállalkozó, mindenképpen a Siemens nevéhez kapcsolják a problémát és ez egy időre most padlóra is tette a közútivillamos-gyártó részt. A vasúti iparban eddig ilyen nem történt, más ágazatokban már láttunk erre példát korábban. Ugyanakkor a vasútiban is érett egy ilyen a mai költségcsökkentős beszállítós rövidhatáridős hosszannemtesztelős korban. Most a Siemens húzta a rövidebbet, néhány millió €-ja biztos bánni fogja még.

 

Emellett a többi járműgyártónál ugyanígy tudunk kisebb-nagyobb bakikat hozni:

Az Alstomnál a cseh Pendolino, valamint a CFL 3000 sorozat (olyan zajt keltett kezdetben a felső vezetékben, hogy a közelben tartózkodó más típusú villamos mozdonyok nem hogy lekapcsoltak, de meg is hibásodtak miattuk)

A Bombardiernél a DB 101 sorozatot (forgóvázkeret-repedések) és az ÖBB-Talentek problémái (ez utóbbinál persze az osztrák minisztérium is besegít), a DB 611 és 612 billenőszekrényes motorvonatokat. (Plusz akkor az ICE-ket is lehetne, de akkor ide se tegyük)

A Stadlernek is voltak kisebb gondjai a szlovák GTW-k üzembe helyezés után.

A Vossloh-nak akadt gondja az osztrák 2070-esekkel, de a G2000-rel sem volt rossz nyelvek szerint minden játék és mese, az elődcég Di6-osát nem említve.

 

Szóval én nem tenném gyártó-specifikussá az ítéletet.

Előzmény: albertbahn (167115)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167672

anno ott volt 1 km-en belül hét kunfli.

ez volt az egyik nevezeteség.

kunfli olyan  mint az Ú-szög

Előzmény: mdbz (167670)
manhattani Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167671

>Azért ez durva! Mi +200 méteren sem vagyunk képesek 6 év alatt 1142 km vasutat rehabilitálni, nehogy újat építeni a Bükk és a Mátra legmagasabb tájain...
Ne légy igazságtalan. Azok a magas hegységek stabilabbak, mint a mi kis nyamvadt középhegységi gyűrvényeink. Oda könnyebb vasutat építeni...
Karsztra vasutat?? Amit minden víz old... Pláne síkságra... Nem egyszerű kérdés ez.

 

>Ujszeged allomast nem artana ismet osszekotni vasuttal Szeged allomassal.
És hányan utaznának ott? Nem érné meg inkább minden igazolt utasnak taxit fizetni a következő kétszáz évben?

mdbz Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167670
Érthetetlen és eléggé el nem itélhető módon én arrafelé leginkább csak vasuton fordulok elő, így fogalmam sincs, hogy az út hányször görbe, és átvágták -e.
Előzmény: Törölt nick (167669)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167669
Porrognál megvan még a "hétszer görbe" út, vagy már átvágták ?
Előzmény: mdbz (167666)
talpfaszámláló Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167668

SuedBahn!

Levél ment az itteni címedre!

Előzmény: SuedBahn (167661)
Btx 002 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167667
Algyőnél van a 135-ös tiszai hídja!
Előzmény: by-169 (167662)
mdbz Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167666

"Hupsz, mdbz térképei eltűntek a tárról. :-(("

 

Talán az egyetlen vagyok akinek a képtárai sértetlenül átélték a tár viharait. A képek ott vannak, csak a galéria amoben találhatóak nem nyilvános.

 

A két térkép újra:

 


 

Előzmény: scsabi (167642)
M41 2202 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167665
Szeged nincs összekötve vasútvonallal. Szegedről Hódmezővásárhelyen át mennek a vonatok Békéscsabára (135-ös vonal). Újszegedről Makó Mezőhegyes Kétegyházán át mennek a vonatok Békéscsabára (121 - 120-as vonal). A Szeged és Újszeged közötti vasúti hidat a II. világháborúban robbantották fel a németek.
Előzmény: by-169 (167662)
D F T Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167664
Ha Keletiből késve indítanák akkor még többet késne. Azért mondják, hogy kb 60 perces kéeséssel fog közlekedni, mert 2 óra után érkezik mindkét ( 738, 790 ) vonat a határállomásra és akkor már 3 óra lesz. Tehát késik!
Előzmény: Törölt nick (167610)
gw Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167663

Az biztosnak látszik, hogy nyáron nem megyek Kínába. Várok vele 2008-ig! Ez a vonal nagyon érdekel!

 

Addig van időd megtanulni több kínai nyelvjárásban, hogy van az hogy panaszkönyv :))


Előzmény: Andó Gergely (167659)
by-169 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167662
Szeged öszevankötve Újszegeddel mert azon keresztül jár békéscsabára a vonatok.
Előzmény: SuedBahn (167661)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167661
Ujszeged allomast nem artana ismet osszekotni vasuttal Szeged allomassal. A toltes meg nagyjabol meg is van egy ket helyen. A hidnak viszont nyomat nem lattam. A pillereket is kivettek/-robbantottak a Tiszabol, vagy hogy?
Előzmény: Törölt nick (167657)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167660
Nekem sajnos nincs. Sot a hirt is csak fel fullel hallottam, de tobb iranybol + helyrol is. A Zalaszentivan - Zalaegerszeg 10 km-es szakasznak addig is gyengelye volt a hid, de ez a tank vagy hadigepezet vegkep feltette a pontot az i-re: Egy ideig nem mehetett teher ott, amig el nem keszult az uj vashid a regi helyere (ezidotajt a delta meg sehol nem volt!, csak epulgetett, ugyhogy nem volt alternativa). IC Drava es IC Citadella atdocoghetett. Ekkor Murakeresztur ugyebar a teherek szempontjabol jol jott... Ekkor kellett volna HZ-nek kicsit beintenie es mondani, hogy fiukak hogy is van ez a dolog most Hodossal...? Most eppen szuksegetek van a Cakovec-i atmenetre, amugy meg nem...? (Persze ez a HZ reszerol nem tortent meg, orult a plusz fuvarozasi lehetosegnek.)
Amikor megvolt az uj vashid mar a gyarban, akkor 3 napig vaganyzar volt ZEG es Zalaszentivan kozt, akkor csereltek a hidat. Ekkor nyilvan Drava es Citadella IC sem ment at ott... De erdekes modon arrol sem tudok hogy Muraker. fele ment volna... Hat akkor mi lett veluk, nem jartak abban a 3 napban, vagy hogy? Ha vki tudja, varom!

Ill. ha megroggyant/-roppant/-serult Zala hidrol ZEG-en van fotoja vkinek, azt is.

Itt jegyzem meg meg, hogy a mai 25-oson levo Zalaegerszeg-Andrashida es Bagod kozti Zala hid is megeri a penzet: Az IC es a BzMot is ca. 10-el szabad csak atmenjen rajta. Hat akkor a tehervonatok???
Meddig lesz eletkepes az a hid igy? Megeri egyeltalan azt az idot, amikorra az uj palya mar ZEG-ig fog erni Lovorol?

Hogy horvatoknak mennyi hidaszuk van, nem tudom, de hidjuk a Dinari hegysegben jo sok!:-)
Előzmény: seTTebello (167656)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167659
Mint tán többen tudjátok Kínában egy igen fontos új vasútvonal építése vette kezdetét 2001 közepén, melynek keretében Qinghai tartományt kötik össze Tibettel egy 1142 km hosszú vasútvonallal, melynek mindössze 15%-a vezet 4000 méteres magasság alatt!!! E grandiózus vonal már 2007-ben átadásra kerül, mégpedig kizárólag GSM-R alapú vonatbefolyásolással! Sőt mindjárt két párhuzamos, egymástól független rendszerrel!

Azért ez durva! Mi +200 méteren sem vagyunk képesek 6 év alatt 1142 km vasutat rehabilitálni, nehogy újat építeni a Bükk és a Mátra legmagasabb tájain... És mintha az ETCS sem épülne olyan fürgén, mint a "csóró" Kínaiaknál!

Az biztosnak látszik, hogy nyáron nem megyek Kínába. Várok vele 2008-ig! Ez a vonal nagyon érdekel!

A GSM-R rendszerről egyébként a Nortel sajtóközleménye számol be:

http://www.nortel.com/corporate/news/newsreleases/2005a/03_16_05_china_ministry_railways.html

MÁS!

Főleg rm40 figyelmébe!

A Vossloh publikálta a 2004-es év üzleti jelentését. Az erről szóló sajtóközlemény többek között a lok-report.de-n is olvasható.
Dj.Atis Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167658
Sziasztok! Meg tudná esetleg mondani valaaki, hogy mejik vonalon járnak mostanában a BV vonatok? Ha jól tudom, ketteskét és hármaskát viszik V5 javításra, esetleg már el is vitték őket?
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167657

 Úgy látszik, nem volt nehéz.

 

 Még kettő

 

 Szegedről.
Előzmény: M40 120 (167648)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167656
>>Azt hiszem epp egy ilyenen levo tank akadt bele Zalaegerszeg regi Zala folyo feletti vasuti hidjaba

Erről nincs fénykép?
Előzmény: SuedBahn (167625)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167655
Tisztal Balcon of History lesz itt:-)
seTTebello Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167654
>>Na de ha a hid jugo hid egy az egyben, akkor mi kozunk nekunk ahhoz? Miert segitunk mi is be abba? (Ezt egyebkent az ottani oregek is mondtak, hogy magyar honvedseg es jugo honvedseg egyutt dolgozott a hidon, de ezt soha nem ertettem

Talán mert a horvátoknál nem nagyon voltak utászalakulatok és hídanyagok. A keleti frontra sem küldtek utászokat.
Előzmény: SuedBahn (167640)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167653
Sajnos a szimulator gyengeje a felsovez. Kezzel pedig betenni sok-sok ezer ora es terhelne a programot, az egyeb latvanyossag rovasara megy. Ezert csak oszlopokat rakunk le.

Hat meg ha halalnad a tirisztorszelleozot, a fomeg ki/bekapcsolasat, stb.
Előzmény: SuedBahn (167630)
BXRJ Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167652
"Vagy ilyen ügymeneteknél bejön az általánosítás és csak simán: MÁV?"

Vagy egyáltalán, meddig lesz még MÁV?
Előzmény: Törölt nick (167628)
BXRJ Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167651
Én válaszolhatok?
Előzmény: Törölt nick (167643)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167649
A Zakany-Gyekenyes-DrnjeBotovo delta ezen jol latszik, de magarol Zakany es Gyekenyes allomasrol ezen a terkepen nincs sajnos info. Kene MdBz ket terkepe...

Na mara joejt, aludni terek.
Előzmény: scsabi (167642)
M40 120 Creative Commons License 2005.03.20 0 0 167648
Újszeged.
Előzmény: Törölt nick (167643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!