Keresés

Részletes keresés

Siemens113 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167296
tv2 -n szép új vonat volt vagyis összeállítás a máv kocsibeszerzéséről
Délis Droid Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167295

Sőt, van már Keletis Gizike is, meg droid nick is. Mind 0 hozzászólással vár jelenleg provokatív bevetésre...

 

Tanulság: előbb a szabadalmi bejegyzés, utána a nyilvános bemutatás!!! :-))))

Előzmény: Andó Gergely (167291)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167294

Foto engedely

 

press@mav.hu

Előzmény: oldmumus (167261)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167293
Most viszont enis kerdeznek:

A mostani Venezia EN Szentgotthard fele utasforgalom szempontjabol hogy viszonyul a regi Venezia Exp.-hez meg Gyekenyesen at?
Azaz:
- most tobb nemzetkozi utast visz??? (szerintem nem!)
- tobb rajta a belfoldi utas? (szerintem ugyszinten nem!)
- milyen okok szoltak az mellett, hogy Graz fele menjen Zagreb erinteset elhagyva?
- egyeltalan kik dontik el, hogy merre menjen egy nemzetkozi vonat, vagy hogy egyeltalan menjen-e es milyen ervek, tenyek, adatok alapjan?

Erre varnek valaszt.
P.s.: A szerintem nem valaszokat arra irtam, hogy voltam en anno Venezia Exp.-el is es mostani Venezia EN-al is mind belfoldon mind kulfoldon, de semmit nem latok, ami az elterelese mellett szolna, azaz se nincs tobb utas se nem rovidebb a menetido, stb...
Akkor meg ki es miert talalta ki ezt?
P.s.II.: Meg az sem erv, hogy menjen EU-ban, mert akkor mehetne Hodos fele is, igaz arra meg aztan tenyleg nincs nagyvaros, igy meg legalabb Graz es Maribor ... De az a helyzet, hogy Goldoni sem vegig EU-ban megy, tehat meg az EU-s erv sem erv... Szoval???
Délis Droid Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167292

Nem ismered véletlenül a Keletis Gizit?

 

Dehogynem! Az írásaidban gyakran találkoztunk.

 

Mikor jön "szakmailag nihil droid"? Vagy "köztörvényes droid"?

 

Biztos jönnek Ők is.

 

 

Előzmény: Andó Gergely (167288)
Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167291

Sőt, van már Keletis Gizike is, meg droid nick is. Mind 0 hozzászólással vár jelenleg provokatív bevetésre...

 

Eddig topik alapítási láz volt a Vasutas fórumban, most meg elöntenek minket a Gizik és a droidok...

 

Szép kilátások!

Előzmény: Andó Gergely (167288)
hmsoft Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167290
Sziasztok,

A Keletis Gizi - Délis Droid - Andó Gergő aranyháromszög kellős közepén, közreadom soronkövetkező utazásom igaz történetét képekkel és szöveggel.
Tehát - szlovákiai egyveleg, avagy:

Márciusi hó, 1. rész.

("Szlovákiai utazások" szekció teteje, 2005.03.05.)

Jó szórakozást hozzá!

hm
papanatoo Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167289

Abban az esetben ha a válsztások 2006 májusában lesznek és a szállítás minimális ideje 14 hónap, biztos, hogy elkészül? Ebbe nincs a hatósági próba ha minden igaz.

 

Vagy már bekalkulálták az egy járműre eső kötbért is a stadlernél?

 

Traffic:

 

Napi 7123,- kerül a takarítás!

WC tartályok tartalmának ürítésére sem elég, mármint ha az érvényben lévő közüzemi díjakat veszem csak.

 

Nem tudom valahogy már ez 2,6 mFt-os taakrítási díj sem tűnik frankónak. 

Andó Gergely Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167288

Te Délis droid! Nem ismered véletlenül a Keletis Gizit?

 

Mikor jön "szakmailag nihil droid"? Vagy "köztörvényes droid"?

Előzmény: Délis Droid (167287)
Délis Droid Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167287

Jó Estét!

 

Tolerancia:

türelem, elnézés, megértés. (Ellentéte a FANATIZMUS). - A műszaki nyelvben: tűrés, tűréshatár, a megengedett legnagyobb eltérés egy megszabott mérettől vagy értéktől. Latin szó (tolerare a. m. 'elvisel'); választékos, többnyire nélkülözhető.

Előzmény: davidbosi (167082)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167286
Ez biztos azért van mert így is teljesítik az igéretüket, a 30db vonattal és ez olcsóbb mint a másik esetben.
Előzmény: Hernyofan (167285)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167285

Aszongya: ( idézet az indexéktől ): "Néhány nappal ezelőtt a Alstom is könnyűnek találtatott, pontosabban nehéznek Coradia Duplex nevű emeletes motorvonata. A kétszintes jármű ugyanis természetesen súlyosabb, mint az egyszintesek. Bár az Index úgy tudja, a cég hivatalos véleménye szerint képesek voltak teljesíteni a tender előírásait a tengelyterhelésre, a MÁV-nál ezt másképp értékelték, így a Siemens után az Alstomot is kizárták."

 

Túl nehéz volt? Körülöttünk mindenütt el tudnak menni az emeletes vonatok, csak nálunk túl nehezek? Érdekes, a GySEV vonalakon nap mint nap járnak Menyétkék... Tehát a GySEV-nél sem nehezek, csak azok a fránya MÁV sinek...

SuedBahn Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167284
Majdnem igazad van! Minden feltetel adott, hogy az legyen, csak a villamositas a hid vegeben c. dolog nem teljesul a Lendava - Cakovec vonalon. Ugyhogy elvi okokbol megsem lehet a te versiod. A hid a Murakeresztur - Kotoriba majd Cakovec szakaszon van.

Amugy az is vicces, hogy regen voltak sloven szemelyek, amik korridor vonatkent Ormoz - Cakovec - Lendava kozott ingaztak oda vissza, naponta 4 vagy 5 is volt, Slovenia es Horvato. fuggetlenedese utanrol beszelek persze. Ma meg mar egy sincs. Azaz egesz pontosan Lendava vasutallomasra NEM fut be szemelyvonat soha, csak max. teher (az viszont meg van, olaj elsosorban a SlovNaft-nak, ami megis csak Szazhalombatta iranyabol inkabb Murakeresztur - Cakovec fele megy, mintsem Hodos - Ormoz fele, mert igy is ugy is be kell menjen CRO-ba, ha Lendavaba akar megerkezni.... Ezert is akarjak (tobbek kozott) a Zalaegerszeg - Redics - Lendava vasutat ujjaepiteni a hataron (max 5 km).
A masik meg, hogy tavaly meg napi 4 vonat ment minden nap Ormoz (SLO) es Cakovec(CRO) kozt, szemelyek. Manapsag viszont mar csak napi ketto es az is holt hulye idopontban: Kora reggel es este hatkor. Hogy a Cakovecben levo sloven SZ szemelyzetet cserelni tudja. Rohelyes, hogy SZ es HZ ennyire nem bir megegyezni, hogy a ket regio kozt kinullazza a szemelyforgalmat, amikor anno a regi Jugoban az Osijek - Koprivnica - Varazdin - Cakovec - Ormoz - Pragersko - Maribor is fovonal volt! Cakovec-nel meg a delta is megva Varazdin - Ormoz kozt, csak hasznalaton kivul immar: Sajnos a rozsdae lett... Hat ennyit jelent egy uj hatar behuzasa meg a mai vilagban is??? Ez a jovo??? Gratulalok a HZ-nek es SZ-nek is!:-(((
Előzmény: M412192 (167258)
Hernyofan Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167283
Ahol teheti, nagysebességű. ( Szerintem )
Előzmény: HLP (167282)
HLP Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167282
Lenne egy kérdésem. A menetrendben szereplő "Thalis" vonat miben különbözik az IC, EC, EN-stb. vonatoktól? Köszi előre is!
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167281
Pató Pál úr nem engedte.
Előzmény: Btx 002 (167278)
SuedBahn Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167280
Gyekenyesen regebben ketvaganyos volt a hid, meg 1945 utan. Van is rola kepeslapom ill. regi fotoim. Mind az epp hidrol, mind a Dravaba bedolt hidrol.
Ma sajonos mar csak egyvaganyu. Az en nagy kerdesem, hogy meddig volt duplavaganyu. Ahogy a terepet tobbszor is megneztem es horvatokat kerdezgettem, ugy tunik, hogy csak Koprivnica-ig.
Ha valaki ismeros netan Gyekenyes allomasnal, akkor a helyszinrajzot is nagyjabol atlatja:
Eloszor is mind Gyekenyes allomas mind Zakany allomas Zakany faluban van, Gyekenyes faluhoz egyiknek sincs ma mar semmi koze!
Aztan: Regen Gyekenyes allomasnak nyoma nem volt, Nagykanizsa felol iranyvaltas nelkul tudott menni a vonat Horvato.-ba. Hogy volt ez lehetseges? Hat ugy, hogy a mai Gyekenyes jarmujavito es Zakany allomas helyen volt azegykori nagyallomas, majdnem husz vagannyal, ha jol emlekszem (a helyi oregek (egykori vasutasok) szavara). Amikor a 41-es vonal is megepult, akkor lett Gyekenyes allomas is, ekkor szuletett meg. Ekkor radeltaztak ezt is a vasuti hidra, igy mind Kaposvar mind Nagykanizsa felol fel lehetett ra menni, es duplavaganyu volt. Termeszetesen megdeltaztak Zakany - Gyekenyes relacioban is. Aztan valamikor 1945 utan Zakany allomasnal elekzdtek felszedni a sineket, Zakany allomas megmaradt 2 vagannyal es egy ket csonka tolatoval (ma mar mind uzemen kivul van), ill. a vaganyok egy resze megmaradt Gyekenyes allomas fele, de Kanizsa felol megkozelithetetlen. Ebbol a konstrukciobol lett a Gyekenyes-jarmujavito, csonkavaganyok. Meg megvan az egykori forditokorong is a jarmujavito Kanizsa feloli vegen. A Zakany allomas es Drava hid kozti vaganyt felszedtek, a toltese meg megmaradt, ma is all, megtekintheto, mint egykori memento. 1945 utan egy hataror torony all ezen az egykori deltan, ma mar hasznalaton kivul. Az igazi nagyallomas Gyekenyes lett, Kanizsa felol csak iranyvaltassal lehet Zagreb fele menni ma mar (Gyekenyesen at legalabbis). Az 1945 utan ujjaepulo Drava hid sajnos mar csak egyvaganyos lett, ahogy ma is az. De amint az ember ater Gyekenyesen Horvato.-ba, az elso allomas Drnje-Botovo. Ezen allomas szerkezetebol azonnal latszik, hogy egykor duplavaganyos volt a palya, sot vegig Koprivnica-ig a felepitmenybol is. Utanna nem, ezert gondolom, hogy csak szimpla lehetett onnanmar Zagreb-ig, bar ki tudja ...
Murakeresztur tortenete meg furcsabb: Ugyebar Murakeresztur regebb ota (ca. 10-15 evvel) letezik vasut szempontjabol, mint Gyekenyes vagy Zakany, hiszen az igazi Deli Vasut magyar aga arra ment (Nagykanizsa - Pragerhof (mai Pragersko)). Murakereszturtol lett a 60-as vonal kiepitve Pecsig, ekkor szuletett meg a Murakereszturi delta is, mivel akkor Magyaro. hatara meg Cakovec volt, nem pedig murakeresztur. Igy lehet, hogy gyekenyesi mozdonyvezeto bacsi anno meg Cakovec-ig vitte a szemelyt es a terhet Pecsrol. Ezidoben Murakeresztur kis allomas volt, csak kitero es kerulo funkciora, kis epulettel. Joval a Murakeresztur - Pecs vonal megnyitasa utan nyilt csak meg a Zakany - Zagreb (tehat nem Gyekenyes - Zagreb, hanem Zakany - Zagreb!!) vasutvonal, ezt magan a zakanyi vasutallomas mai epuleten orzi is egy emlektabla! Ezutan epult csak meg a mai 41-es vonal, meghozza Dombovar Also - Zakany versioban, ezt is emlektabla orzi (igy jott letre az Alfold - Fiume vasutvonal igazabol). Ekkor tortent meg az, hogy Gyekenyes allomast is letre kellett hozni, hogy hatarmenti rendezoje legyen az Alfold-Fiume vonalnak mig Zakany allomas meg a Bp - Nagykanizsa - Zagreb vonalnak. Ekkor lett delta Gyekenyes allomas felol is a Drava hidra. (A neve azert Gyekenyes, mert a Zakany nev ugyebar mar foglalt volt allomasnevkent.) Sot, meg csak ezutan lett a Dombovar Also allomas a Dombovar allomassal megdeltazva osszekotve, igy biztositvan a 41-esrol a 40-esen at a Bp-re valo feljutast is. Meg is latszig meg ma is, hogy az iv iszonyu nagy gorbuletu, az eredeti utiranyok nem igy lettek kitalalva ...
Na de vissza Murakereszturra: Az elso vilaghaboru utan Murakoz Jugoszlaviahoz tartozott. Muraker is hatarallomas lett, csakhogy egy ideig annyira roszban voltunk Jugokkal, hogy a murakereszturi hid maradt a Muraban, ujja sem epult, mert nem nyitottak meg, csak Gyekenyest, ekkor tortent Zakany visszafejlesztese is. Vegul ujjaepult a Murakereszturi mura hid is, es megindult rajta a forgalom, de csak teher, szemely nem volt bent az allamkozi egyezmenyben. Ekortajt Gyeknyesre helyeztek a hangsulyt a jugok. A 2. vilaghaboruban mind a Mura mind a Drava hid felrobbant. Megint csak Gyekenyesnel quasi azonnal, Murakereszturnal meg egy ideig nem, majd megis visszaepitettek. (A regi Mura hid egy darabja mementokent lathato is a Mura hid magyar oldalan, epp ott, ahol a villamositas ma vegzodik.) Szoval Gyekenyesen teher + szemely, Murakereszturon ca. 1980-ig CSAK teher mehetett (hulye allamkozi egyezmenyek miatt). Ekortajt volt az, hogy csak a Maestral volt, de az ment mindenhova (Roma, Rijeka, Split, zagreb, Ljubljna, stb., tobb gyors Gyekenyesen sem ment at, csak szemely nehany). Jugok bevillamositottak Gyekenyesre, mikozben magyarok meg sehol nem voltak a villamositassal. Mind Gyekenyes mind Murakeresztur viragkorat elte teherszallitasban! Ekkor volt az, hogy olaszok tonnaszamra vettek az eloallatot, igy Murakeresztur eloallat atbocsajtasban nagyon meno volt, ma is lathato meg az a sok sok karam, stb. a Horvato. feloli vegen az allomasnak. Ekkor kapott Gyekenyes domino rendszert, de maradt a regi allomasepulete, mig Murakereszturon huzalos valtok maradtak, kijarati es bejarati jelzok nelkul, de o meg uj allomasepuletet kapott, jo szocialista stilusban, jo nagy meretettel. A regi allomasepulet egy ideig meg allt raktarkent ma mar nem all, elbontottak ca. 10 eve. Na szoval vegul 1980 korul Murakeresztur is megnyilt szemelyforgalom szamara, oldodva a Jugo Magyar ellentet. Lett nehany szemely, majd megszuletett az egykori Drava nemzetkozi gyorsvonat, de az akkor meg nem Ormoz - Pragersko fele ment, hanem Varasdin - Zagreb - Ljubljana fele. A Drava ekkor Romaba ment Murakereszturon at, mig Maestral meg Horvato.-ban mindenhova Gyekenyesen at. Aztan 1990 korul a Drava nemzetkozi gyorsvonat ugy dontott, hogy Cakovec utan Ormoz - Pragersko fele megy, es onnan le tovabb, de csak Venezia-ig, Romaba tobbe nem ment. Ekkor lett valamikor Gondoliere, Wien fele Romaba. A Maestral ekkor kerult at Gyekenyesrol Murakereszturra, hogy Cakovec - Varazdin - Zagreb utiranyba is legyen vonat. Gyekenyesen ekkor meg volt mar Adriatica, IC Agram, Avas, stb. (tan ekkor mar megszuletett a Venezia is Gyekenyes fele, sot egy Pecs - Zagreb is, stb....). Horvato. haboruzni kezdett, igy Gyekenyesen lecsokkent a forgalom (Rijeka, stb.), mig Murakereszturon megnott (Koper + Olaszo.). Murakereszturon szloven szemelyzet is dolgozott a horvat es magyar szemelyzeten kivul, hisz akkor meg Hodoson nem ment vonat (vagyis mas szemszogbol akkor mar Hodoson nem ment vonat ...). Aztan megepult az a Hodos-i vonal, es kinullazta Murakereszturt, elveve tole a teherforgalom nagy reszet, a Drava IC-t, stb... De meg ma is van megis nehany RoLa, iranyteher (pl. a kepen lathato containervonatok, stb. Murakereszturon is), stb., stb.. Gyekenyesen meg lassu erosodes van, mivel Rijeka kikotoje (Rijeka Luka) ismet kezd labra allni. Rejottek, hogy lovoldozesbol es zaszlolengetesbol meg Horvato.-ban sem lehet megelni ...
Murakereszturon meg mesterseges fuvarpolitika lenyomassal es a hataratmenet ejszakai leallitasaval szoritjak viszza a forghalmat. Egyes velemenyek szerint bezarasra fog kerulni, vegervenyesen. Az indok az (allitolag), hogy egymastol 15 km-re nem kell ket atkelo ugyanazon orszagok kozt. Hat ez sovany indok, ugyanis teljesen mas a ket atkelo funkcioja, es teljesen mas iranyokat szolgal ki. Remelem sem HUN sem CRO nem lesz olyan hulye, hogy bezarja MUraker.-t nappalra is, es leallitsa a forgalmat! Ekkorat nem bukhat az a regio egy vacak mestersegesen eletre keltett Hodos miatt, ami (ha Europa valoban egyesul valaha), akkor megint csak nem lesz sehol, mert a tortenelmi utirany akar igy akar ugy, Murakeresztur es Gyekenyes!!!
Meg kiegeszites: A Muraker - Kotoriba - Cakovec mindig is egyvaganyu volt, a deltazas ellenere is! Ellenben a Muraker. - Nagykanizsa viszont duplavaganyu, amelyik Trianon utan maradt csak szimpla! (Azt mar megtargyaltuk itt, hogy nem irta ezt elo ugyan Trianon allitolag, de attol a teny meg teny: a haboru utan csak az egyik vaganyt hoztak helyre, a masikat felszedtek, sajnos.)

Villamositas: Murakereszturon kifele menet (Kotoriba fele) nincs es nem is volt villamositva sajnos, de remelem egyszer lesz majd. Csak Gyekenyes es Nagykanizsa felevan villamositva. Gyekenyestol viszont Kaposvar, Nagykanizsa es Koprivnica fele is. Pecs fele sajnos nem, igaz azon teherszallitas nem is megy, max. havi egyszer manapsag ...

Az igazan nagy kerdes az az, hogy Jugoszlavia szamara miert erte meg anno Zagreb - Gyekenyes-t villamositani a Pragersko - Murakeresztur helyett? Hisz teher ment mind a ketton, boven. Valszeg azert, mert Zagreb megis csak tartomanyi koztarsasagfovarosa, mig Pragersko - Murakeresztur vonalon meg nincs jelentosebb varos, es nagyreszben ugyis csak a sloveneknek kedvezett volna. Ez csak az en tippem, a valodi okot persze en sem tudom. Ha vki tudja, varom a valaszt.

Nemzetkozi vonat miert menjen le Gyekenyesre: Hat azert, mert mind km-ben mind idoben arra a legrovidebb! (Hacsak mestersegesen meg nem varakoztatjak a vonatot ezer kis megallassal...) Ld. pl. Goldoni menetideje Zagreb-ig versus Maestral menetideje Zagreb-ig. Persze ha a Maestral is csak keves helyen allna meg, akkor az 1.5 ora differencia csak 1 orava redukalodna, de meg akkor is Gyekenyes fele jobb menni, legalabbis Zagreb - Rijeka fele. Ha viszont eszakszloven regio fele mesz, akkor egyertelmuen Murakeresztur - Pragersko a jobb. (Itt jegyzem meg, hogy regen meg Nagykanizsa - Pragersko - Maribor - drava volgye vasutvonal Sloveniaban - Klagenfurt tehervonatok is voltak, meg elso vilaghaboru elott. (Az infok a Deli Vasut gyorsvonat c. konyvbol szedve.) Jo lenne, ha ezt az osszekottetest pl. ma is ujjaelesztene MAV, HZ, SZ es OEBB!)Az, hogy Bp - Trieste vagy Bp - Koper hogy a legjobban elerheto (tav, ido, szintkulombseg/szintemelkedo es legfokeppen arban) az nehez kerdes. Per pillanat arban Hodos a legjobb, ketsegtelen. De kilometerben es szintemelkedesben meg Gyekenyes lenne a legjobb. Csak hat ugye mindenkinek az az erdeke, hogy Horvato.-ban egyeltalan ne, vagy csak minimalisat menjen a sloven vagy olasz vonat... Magyarul Hodos a legnyerobb, Murakeresztur a kisegito alternativa (ezert van nala meg egy kel RoLa es egy ket kontener iranyvonat, stb) es Gyekenyes meg a legutolso. De csakis a hatarok es a penz miatt. Ami remelem egyszer lesz maskepp es a jozan paraszti esz + foldrajzi adottsagok fognak dontani!
Előzmény: by-169 (167234)
SzigDani Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167279

Kb. 12-15 évig évente, a karácsonyi szünet kezdetén mentünk Hévízre és épp a tanítás kezdete előtt jöttem Budapestre. Előre kellett váltani a 6:30-as buszra a jegyet, mert népszerű volt. Valószínűleg mentek Hévízre:

- dolgozók, akiknek szintén akkor volt "szünet"

- nyugdíjasok, akiknek ott volt a gyógykezelés

- egyéb.

A csomagtér mindig tele volt. A busz utasai közül kb. 15-20 fő ment Hévízre. A többiek talán Zegre? Nem tudom... Volt ott talán napi 200 utas is. Sok helyről, sok csomaggal. Nem, nem szálltak át

- Balatonszentgyörgyön

- Keszthelyen.

Egyszer megpróbáltuk vonattal. Átszállás mindenképp volt benne. Legalább 2. Csomaggal. Egyszer megpróbáltuk...

 

Az egy másik kérdés, hogy általában hazafelé már nem a tömegközlekedés előnyeit élveztük, hanem a gengszterváltás előtt is működő egyik országos "nagyvállalat" (ma is létezik, csak nem 1200-as Zsigulival mennek, hanem az Opeltől a Wagon R+-ig mindennel, amit valaki valakitől ki tud könyörögni és kék-fehérre lefesteni) civil ruhás gépjárművével jöttünk. Ja, telefon volt benne, kicsinek nagyon élveztem. :)))

 

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (167015)
Btx 002 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167278
Ott volt a lehetőség 2003 őszén a két hónapos vágányzárnál!
Előzmény: 1047 005-2 (167256)
albertbahn Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167277

"Ein transparenter Passagierraum, Wagenübergänge ohne Stufen, Passagierinfosystem und Videoüberwachung vervollständigen das Bild eines passagierfreundlichen Zuges."

 

Forrás: STADLER

Előzmény: benbe (167276)
benbe Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167276
" A kizárólag másodosztályú jármű videokamera-rendszerrel megfigyelt utasterében" forrás: VEKE.
Előzmény: VitézyDávid (167271)
felucca Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167275

"....az hogy kinek tetszik és kinek nem, az nagyon szubjektív, de Európa-szerte hozzászoktak az ingázók az emeletes konstrukcióhoz...."

 

Nem csodálkozom, hogy az utasok elégedetlenek voltak. Amikor AS szabvány szerint ingázott Budapest és Szob között a kettő darab emeletes kocsi az egyébként fullra kitömött nyolckocsis bhv helyett. Emlékszem, azon az őszön fordult meg a fejemben először, hogy a MÁV-nál sokaknak sok kerékkel kevesebb van.

 

Naná, hogy tele lett az utasok töke. Ez így volt eltervezve.

Előzmény: Gergo77 (167248)
Gergo77 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167274
Hát, a cikk alapján kissé "büdösnek" tűnik ez a tender, de remélem, most már akkor jönnek az új vonatok, és nem lesz évekig tartó jogi hercehurca belőle...
Előzmény: 1047 005-2 (167268)
gw Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167273

A lapodon mindjárt az első képnél írod, hogy forrás:ismeretlen.

Mondjuk itt megtalálod a forrását: http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/dmu/6342/pix.html

Előzmény: Fricy (167263)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167272
Miért? Ha valamire pályázatot adnak be, szokás illusztrációt készíteni hozzá, jó előre...
Előzmény: papanatoo (167270)
VitézyDávid Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167271

Íme a veke.hu beszámolója.

Üdv.:VD

Előzmény: albertbahn (167266)
papanatoo Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167270

Igazából nem érdekes, hogy a honlapon már egy színtervel megálmodott motorvonat szerepel már a mai napon?

 

Vagy csak én látom rosszul? Vagy rosszindulatúan?

Előzmény: albertbahn (167266)
Fricy Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167269
Előzmény: albertbahn (167266)
1047 005-2 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167268
konszolid Creative Commons License 2005.03.18 0 0 167267

Üdv....

 

Anno, vagy 5 éve,  volt szerencsém részt venni egy előtanulmány elkészítésében....

 

Szép feladat, de sajna a kompromisszumképtelenség miatt csak egy paródia lett az egészből....

 

Ugyanis elég sok kötöttséggel lehetne megoldani:

 

 

-a hegyesi/soproni áll.végen a felüljáróhoz nem lehettett volna hozzányúlni

 

-a GYSEV pu.-t ki kellett kerüni

 

-Marcalvárosi megállónál követelték a zajvédőfalat

 

-Problémák voltak az utak átvezetésével is....  a GYSEV pu.  két végén nem egyszerű dolog a  különszintű keresztezések megvalósítása

 

-stb...stb.

 

A két változatban, ami elkészült, született volna egy magastöltéses és egy ,,lábraállított"  változat....

 

Győrszabadhegyet kissé visszakellett volna bontani, az új vonalról lehetne kiszolgáni...

 

Egy szó, mint száz: sok-sok apró kötöttséget kellett volna feloldani, amihez sem a város, sem a vasutak nem akartak hozzájárulni, de legfőképp PÉNZT adni...

 

Lesörpörték az egészet. Szerintem 100 évig nem lesz aktuális a dolog...:(

 

 

 

Előzmény: Jump424 (167257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!