Eddig még csak olvasgattam a topic-ot és nem is vagyok megrögzött Suzukis sem, de az új SWIFT engem is megfogott. Pláne miután sikerült testközelből is megismernem/kipróbálnom futólag.
Cryon
Én a Suzuki Jansik-nál érdeklődtem Kecskeméten és ott nem kérnek jövedelem igazolást, csak iratokat, közüzemi számlát. Kérdésemre azt mondta a kereskedő, hogy legfeljebb a bank felhívja a munkahelyet, ha úgy gondolja...
Ezt soha nem értettem, hogy lehet ezüst autót megvenni, hiszen ha már új autót vesz az ember, akkor vehet normális színűt is.. (meg amugy is mindenki ilyet vett/vesz, tehát csak beleszürkülsz a tömegbe....) pölö a fehér az sokkal állatabbúl néz ki, meg a piros is...meg gránát-narancs.. meg fekete(bár ezért pénzt nem adnék, mert baromi csúnya ha kicsit is poros, szóval ez a szürkével van egy szinten, csak ez jobban néz ki) meg akármelyik csak nem a szürke (meg a fekete) de mind1, ez az én véleményem, és nem is akarok ezen vitatkozni, mert ízlések és pofonok....... :))
Amúgy meg mindegy, csak menjen mint állat......
Swift II-t mindenkinek!! (Ez akár lehetne akár orvosi javaslat is:)))
Mert még nincsenek :(. Hosszú a történet, de ha nálam lesz a gép, bepótolom :) Annyit röviden, hogy kiderült, hogy 3 éve rajta vagyok a BÁR-listán. Nem mint adós, hanem mint kezes, és nem is tudtam az egészről, sőt, azóta már több áruhitelen és egy lakáshhitelen is túl vagyok -érdekes módon. Elvileg holnap derül ki, hogy Fater nevére mehet-e a vétel. Ő vállalkozó, úgyhogy ebben az irányban meg szintén nem egyszerü a hitel megkapása... Még az öregannya térde kalácsát is elkérik mert nem tud virítani munkáltatóit, azaz nincs bejelentve alkalmazottnak az ING banknál ahol "pénzügyi tanácsadó" a munkaköre. Tudjátok, ezért volt az a buli tavajelőtt a kényszervállalkozásokkal (azóta törvény írja elő, hogy oda nem számlázhatsz ahol be vagy jelentve mint mukavállaló).
OFF Ui.: Ha valakinek lakáshitel kellene, szóljon! Fater szivesen segít!
Azért, mert ez a navigációs berendezéssel ellátott modell belseje. +150k. Mapjan: Nem lesz a TC-ben az enyém, mert Karottáék mégis kaptak gyári tesztpédányt.
Sőt, ha megnézed a 1999-es Swiftek képeit, akkor rájössz, hogy akkori autó a mostani Ignis sportra hasonlít! ("A jövő Swiftje" Suzuki Hollós régebbi weboldala)
Én arra is kíváncsi lennék, hogy ha egy hónapja még ez a CD-s cucc volt az autóban akkor ma miért nem ezzel lehet kapni? Mert nekem speciel jobban tetszik mint ami a mi autónkban lesz. Ez még VDO abban amit kapunk arra még a márkáját se merték ráírni. Ja és ez még fémgombosnak nézki. Ráadásul nagyobb a kijelzője is:( http://totalcar.index.hu/images/testbemutato/swift05bem//kep.php3?kep=swift05bem_048.jpg
Igen,igen a japók megkapják a finom dolgokat is...
Egy másik linken pedig figyeltétek a gyári kiegészítőket?? (kevlár visszapillantó, alu pedálok, gyári sportos köténylemezek, +2 fajta első lökhárító, a hátsó lökhárító alján alu dísz és kipufogó -- olyan mint az Audi A6 Allroad quattro-n van--- ezüst színű díszcsík a csomagtartó ajtaja alatt a lökhárító tetjén, a fényszórókon és féklámpákon "takarólécek" - ez elég csúnya - , másfajta benzintankfedél, stb stb)
Majd szóljál ha a te géped lesz a Totalcar tesztpéldánya :P
Azért azt érdemes megfigyelni, hogy a [link1] a CD-lejátszó alatt benne figyel az MD lejátszó és a digitális klíma is. Nemtudom miböl állt volna ezt az európai modellekben is elérhetôvé tenni...
Jelenleg is Swiftem van,amivel TÖKÉLETESEN megvagyok elégedve,viszont az új formája,belvilága és maga az "új autó" ténye engem is magával ragadott és számomra az irásod fúrásnak tünt.
Igazad van,hogy a hiányoságokra fel kell hívni a figyelmet,de szerintem írhatsz ezekből 100 oldalt,aki fanatikusan rajong valamiért annak 1ik fülén be a másikon meg ki.Majd megy vele 100,1000,x km-ert és rájön magától.Minden egyes hozzászólás szubjektív véleményt takar.Szerintem...
Azért vettem, mert engem nem érdekel, hogy ki mit gondol a Suzukiról, én tudom, hogy jó kocsikat csinálnak.
Vezetni messze ezt a legjobb, és ez az ami számít. Próbaúton nem voltam előtte, de ha lettem volna, akkor is ezt veszem meg.
A kocsit nem szidom, nincs nekem vele semmi bajom, de úgy gondolom, egy "teszt" (ha az írásomat merhetem annak nevezni) legfontosabb feladata nem az, hogy a marketingesek által felnagyított dolgokat ismételgesse, hanem az, hogy az esetleges hiányosságokat feltárja.
Szerettem volna azt írni, hogy szépeket lehet vele keresztben menni ballábfékkel, de ezt egyelőre nem próbáltam még (csak a Suzuki japán oldalán láttam) - ez volt a döntő.
Egyébként a Totalcart is azért szeretem, mert nem esnek s*ggre egy mások által tökéletesnek hitt autótól, és valahol márkafüggetlenül tudnak jót-rosszat mondani mindenről.
A végén írta, hogy a vezetési élmény miatt választotta - a presztizs meg le van sz**va... Aki egy Yarisban érzi jól magát és felragaszt egy olyan bizonyos Suzukit lehordó matricát a kocsijára, az tegye azt és legyen boldog :P
(bár hozzá kell tenni én nem ismerek olyat aki azt mondta volna hogy az új swift "gagyi" lenne, sőt!)
A bejáratás miatt gyorsulását nem mértem még, de mivel a kaszni formája, az autó súlya és a motorja is teljesen hasonló az 1.3-as Yariséhoz, szerintem gyorsulásra is kb. ugyanazt tudja (11 másodperc). Autópályán eddig csak 130-ig gyorsítottam vele, és kellemes, hogy erőlködés nélkül, CSENDBEN viszi az autópálya-tempót.
A lábteret számtalan dolog befolyásolja: tengelytáv, ülőlapok hossza, műszerfal kialakítása, stb. Valószínű azért tartom a Yarist tágasabbnak, mert az első ülését nem lehet eléggé hátratolni (ez egy általános japán autó betegség, sajnos), így mögötte nagyobb a térérzet. Szerencsére a Swiftben elférek - persze, némi kompromisszum árán ugyanis az üléspozíciót a Yarisban egyáltalán nem tudtam beállítani. Egy gondolat még az ülésekről: az első ülés oldaltartása szinte minimális, szóval hiába lehet vele szépeket fordulni (lásd letölthető videó a Suzuki japán honlapjáról), kapaszkodni az ember a kormányba tud csak.
Tanksapka belülről nyílik, a csomagtartóról viszont nem tudok nyilatkozni. A GLX kivitelben a központi zár nyitja, és csak egy mini kapcsolót kell benyomni a csomagtérajtón, és nyílik. Nagyautós érzés, hogy a központi zár egy nyomásra csak a vezető ajtaját nyitja, és két nyomásra nyílik a többi is, miközben a belső világítás is felkapcsol.
Az utasülés alatti fiók kb. egy A4-es papír méretű, de nem túl mély, így a kezelési könyvön és egy térképen kívül sokminden nem fér el benne.
A központi zárja nem zár be automatikusan az ajtókat, ellenben másfél percig folyamatosan csipog a biztonsági öv visszajelzője, ha nem vagy bekötve, viszont utána abbahagyja, és csak a visszajelző lámpa ég a műszerfalon.
Tanksapka belülről nyitható, és úgy zárod, hogy visszanyomod a helyére
Csomagtartóhoz nem kell belülről nyitó gomb, mert egy mikrokapcsoló van a "zár" alatt amihez elég hozzáérni, és már nyílik is
Ülés alatti fiók elég kicsi, a bakancsod biztos nem fér el benne
Nem záródik az ajtó magától, de ha van félnivalód (mondjuk a tatyód a hátsó ülésen) érdemes használni a 2 állású gombot (ablakemelők mögött), amit felfelé nyomva zárja lefelé meg nyitja az összes ajtót..
A TC-s tesztről csak annyit,hogy szerintem(SZUBJEKT VÉLEMÉNY),igenis mérvadóak az autós tesztjeik,hiszen kevés olyan autós műsort tudnék mondani(0) ezen kívül,amiről tudom,hogy több ezren várják a kezdést abban a bizonyos szombat dél körüli időpontban!Winkler-Bazsó páros sokat nyom a latba... :))
ZUKII:
Nem igazán értem,hogy minek vettél olyan autót,amit gyakorlatilag csak furtál?
Szia! Szerintem a swift nem kisebb mint a yaris. Igaz hogy swiftben még menet közben nem ültem csak állóban de nekem (170 cm) nagyon kényelmesnek tűnt. Yariban is ültem már és abba nem volt ekkora lábtér hátul mint a swiftbe.
Ugye a tanksapka és a csomitató belűről is nyitható? Mekkora az első ülés alatti fiók mi fér bele? Ebben is bezáródik a központi zár menet közben? Köszi
Az 1.3-as és az 1.5-ös verziót is teszteljétek ám le. :)
Mert sokak szerint az 1.5-ös SOKKAL erősebb, meg jobb, mint az 1.3 (már csak a VVT miatt is) mások szerint meg észre sem venni a különbséget. Kíváncsi lennék ti mire jutnátok vele.
egy hete vettem át az ötajtós 1.3 GLX CD A/C Swiftemet, íme némi tapasztalat:
Mindenki leírta már, hogy az előző Swiftnél csöndesebb, jobb kidolgozású, masszívabb, stb. stb. így ezekről nem írok.
Eddig kb. 900 kilométert mentem vele, ebben 300 város, 300 autópálya és 300 országút volt, az első tankkal elért átlagfogyasztás 6,4 liter volt. Szerintem hozza a gyári fogyasztási értékeket (város 8, országút 5). Én betartom a gyár ajánlását, és az első 1000 kilométeren (sőt az első kétezren) nem tolom neki, váltakozó sebességgel járok, de sosem pörgetem háromezer fölé a motort - igaz, nem is kell. Bár a motor nem VVT konstrukció, nekem nem tűnik erőtlennek 3000 alatt sem (az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezelőtt ezres Swiftem volt). Vezettem 1.3-as Yarist is, szerintem teljesen egyet mennek. Kényelmes autózáshoz hatvannál már lehet ötödiket kapcsolni, és mérsékelten gyorsul is a kocsi ötödikben, de senki ne várja egy nyomatékra hangolt motor teljesítményét, mert ezt a motort inkább pörgetésre tervezték.
Többen írtatok arról, hogy lehet-e venni GLX felszerelésű Swiftet légkondival, de gyári CD-lejátszó nélkül. Nekem azt mondták, hogy ilyen kivitel nem létezik, ezért megvettem a GLX CD, A/C kivitelt.
A gyári CD lejátszó elég jó, leszámítva a hátsó két hangszórót. Én szinte csak az első négyet használom (ajtókban lent kettő plusz a tükröknél a két csipogó), a hátsókat minimálisra levettem, éppen csak szóljon valami hátulról, de azok inkább csak a vakításnak vannak, mert teljesen dobozhangjuk van. 100 ezer forintba kerül a gyári zene, ami valahol sok érte, hiszen ennyiért kapsz már egy mp3-at lejátszó fejegységet meg egy pár normális hangszórót is, viszont azt ellophatják, és nincs benne a kormányról vezérelhetőség lehetősége se. Egyszóval patthelyzet, ha valakinek kell a GLX felszereltség és a légkondi, annak egyelőre úgysincs más választása.
Idegesítő apróság, hogy a hangerő a kormányról való állításakor folyamatosan csipog. Ezt azért nem értem, mert a hangerő amúgy is erősödik/gyengül, aki ezt nem hallja, annak hiába csipog a műszerfal. Még nem találtam meg ennek a némítását, de azért még keresem (ha megvan, szólok).
Többen írtatok a helytérről is. Ez a kocsi jóval kisebb, mint egy Honda Jazz, és kisebb a Yarisnál is. A Yaris mellett szól a csomagtartó rovására tologatható üléssor, kár, hogy a Swiftből kimaradt. Az értékelést befolyásolja, hogy majdnem két méter vagyok, így mögöttem szinte egy autóban sem marad normális méretű lábtér, de a Swift helykínálata inkább átlagos, mintsem bőséges.
Az autót inkább japánnak, mint európainak tartjuk, de ez a kidolgozásra nem mindig igaz. A jobb első ablak leengedésekor minden alkalommal attól tartok, kitépi az eső- és hangszigetelő anyagot az ajtókeretből, talán egy kis szilikon segít rajta. A jobb első ülés alatt található kihúzható rekesz üresen zörög, célszerű abba betenni a kezelési könyvet, mert az meggátolja a zörgést. Nagyobb kátyúba belehajtva akkorát reccsen a kaszni, hogy azt hiszem, kettétörik, de szerencsére ez tényleg csak nagy kátyú esetén fordul elő. Apróbb zörgések előfordulnak az ajtókeretben és a műszerfalon is, de ezek sokkal kisebbek és kevésbé idegesítők, mint mondjuk egy régi Swiftben.
Akinek fontos a hibátlan kidolgozás, vegyen 1.2-es Honda Jazzt (öcsémnek az van, és tényleg hibátlan) kereken 3 millió 10 ezer forintért, az nagyobb, kényelmesebb, jobb a kidolgozása, kevesebbet fogyaszt, és a 250 ezer forint árkülönbség a kisebb fogyasztással és magasabb értéktartással néhány év alatt megtérül. A Jazz ellen szól, hogy vezetni abszolút nem élvezet, olyan, mint egy kisbusz, nem is megy jól, nem is kanyarodik jól, egyszerűen egy nagy és kényelmes autó.
Akinek fontos, hogy a kocsi jobban menjen, az vehet kifutó szériás Yarist. Egy kicsivel drágább, mint a Swift, nagyjából akkora kivül-belül, felszereltsége is hasonló. A Toyota mellett szól a legendás megbízhatóság, a kiforrott konstrukció, viszont a futóműve puhább, és sokkal nőisebb is.
Én a Swiftet választottam, mert fontos, hogy élmény legyen vezetni, de ezért le kell mondani a másik két versenytárs minőségéről és magasabb presztízséről. Ráadásul a Swift abszolút nullszériás kocsi, tehát aki teheti, várjon még egy évet, amikorra előjönnek az esetleges gyerekbetegségek, és azokat a gyár korrigálja.
Szerintem a pótkerék nem szempont... Pl. egy 8 millás Volvoban in csak egy 80 km/h-ig használható szükségpótkerék van, mégse mondja senki hogy szar.. Ködlámpa nekem speciel jobban tetszik ott ahol van. Ülések oldaltartása nem megfelelő???? Mihez képest? Egy MOMO v. Sparco Racing seathez képest tuti, amúgy kurva jó.. Hátsó ablakba minek elektromosság? Ott a klíma (télen-nyáron tudsz annyi C-ot csinálni amennyit csak akarsz) :P Az meg hogy a Winkler nem fér be az azért van mert akkora mint egy ló :D A kiscsávó haverja szerintem beleférne, bár mióta gyúr nem biztos... :D
Nagyon várjátok már TC tesztet,pedig abból semmi lényeges nem fog kiderűlni,csak olyanok amit már Ti is tudtok javarészt.A szokásos forgatókönyv szerint fog felépülni a véleményük:
-az autó előlről kinéz valahogy(szerintem szép),oldalról szintén,hátulról derékig OK,lent már kifogásolható szerintem is MI A FENÉNEK KELLETT ODATENNI AZT A RONDA KÖDLÁMPÁT,miért nem lehetett beleépíteni a hátsó lámpákba!!!!
-a belseje továbbra is kopogós olcsó műanyagból készült.
-a kormány ennyi pénzért (2950000 ft) lehetne sebességfüggő is
-ennyi pénzért a hátsó ablakok is lehetnének elektromosak
-a pótkerék úgyszintén rontja avéleményt
-az ülések oldaltartása nem megfelelő
-a belsőtér továbbra is 4 személyre készült
-A Winkler meg ennek a csomagtartójába se fér be....STB
Szerintem pedig Ok az autó,mert Én sem tudom megvenni a BMW 3.ast sem pedig azok azigazán istenített autóim.
Valaki (akinek már megvan) akko sürgősen adja oda a bernahajdereknek, mert minden a TC-s teszten áll vagy bukik!:-)
Mert még mindig nem sikerült kipróbálnom idő hiányában, de azt mondtam magamnak, ha a Bazsó/Winkler páros jó autónak értékeli (és az előzetes vélemények alapján miért ne lenne így:), akkor megyek és megrendelem!