Keresés

Részletes keresés

vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 501
 
A DH 30 M mozdonyok (Mk33) KBK-Kód: 2393
Sorozat: Mk33-00 Pályaszámcsoport: 01..03 Gyártó: Uzina 23 August Gyári típusjel: DH 30 M Gyártási év: 1974

Az egykori perecesi kisvasúton a Miskolc környéki szénbányákból gőzmozdonyokkal szállították a szenet, többekközött a diósgyőri vasgyár számára is. Volt a gyárnak is egy belső kisvasúti hálózata, a perecesihez hasonlóan 1000 mm nyomtávval. Bár vágánykapcsolat is volt köztük, forgalmilag mindig külön álltak.

A vasgyár belső hálózatán a gőzösök és korábbi kisebb teljesítményű dízelmozdonyok leváltására szerezték be ezt a típust.

A gépeket a romániai Uzina 23 August gyár készítette, a MÁV M43, M47 mozdonyaihoz hasonló külsö kivitelben.

Ütköző- és vonókészülék: A gépeket a kisvasutakra jellemző központi ütköző-vonókészülékkel látták el, bár 1000 mm nyomtávon már a két ütközős, csavarkapcsos megoldás is létezik. (pl. Borsodnádasd)

Motor: A mozdonyba Maybach-Mercedes licenc alapján gyártott MB 836 B típusú 6 hengeres dízelmotort építettek be.

Dízelmotor Gyártó: Uzina 23 August Típus: MB 836 B Névleges teljesítmény: 310 LE Hengerek száma: 6 Hengerátmérő / lökethossz: 205/175 mm Lökettérfogat: 29,6 liter Fordulatszám: 1450/perc Tüzelőanyagkészlet: 900 l Kenőolajkészlet: 100 l

Erőátvitel: A motor egy TH 5 R-V1 típusú hidrodinamikus hajtómű és egy mechanikus irányváltón keresztül hajtja a főkeret végén elhelyezett vaktengelyt, erről rudazat közvetíti a hajtóerőt a három tengelyre.

Fék: Fékezésre kézifék és légfék áll rendelkezésre, két fékezett tengellyel. A légfék csak a mozdonyra hat, 80%-os fékviszonnyal. Szintén pneumatikus működtetésű a homokoló és a légkürt.

Vezetőállás: A mozdonynak két vezetőállása van, melyeket egy vezetőfülkében átlósan helyeztek el. A mozdony vonóereje egy 15 fokozatú menetkapcsolóval lehetséges. A sebességmérők Hasler típusúak.

A mozdonyvezető kényelmét szolgálja, hogy a vezetőállás a motor hűtővizével fűthető.

Jelzések: Látható jelzések adására a mozdony mindkét végén 2-2 jelzőlámpa és 1-1 fényszóró van felszerelve, melyek 24 V feszültséggel működnek.

Sajnos az 1990-es évek gazdasági válsága miatt a mozdonyokat leállították, az Mk33-02 psz. gépet még 1988. októberében selejtezték és elbontották. 1990-ben a diósgyőri gyár selejtezte a másik két mozdonyt is, majd 1994 körül szétvágta.

Érdekességképpen említendő, hogy az Mk33 sorozatjelet bár a MÁV szabványok figyelembevételével kapták a gépek, de a MÁV-tól függetlenül, csak belső, gyári számként. (A kétszámjegyű sorszám már nem is felel meg a MÁV pályaszámoknak.) Ezen számok mellett volt a gépeknek egy általános ipari számuk is, rendre B 30 2001 - 2003. A két szám egyidejűleg létezett.

Általános adatok Tengelyelrendezés: C Nyomtávolság: 1000 mm Ütközők közötti hossz: 7200 mm Tengelytávolság: 2x1450 mm Legnagyobb magasság: 3500 mm Legnagyobb szélesség: 2580 mm Kerékátmérő: 1000 mm Bejárható legkisebb ívsugár: 28 m Szolgálati tömeg: 33 t Tengelyterhelés: 11 t Eng. legnagyobb sebesség: 24 km/h

[2393] Fényképek a mozdonyokról Pályaszám Felvétel helye Dátum Fotó Mk33-01 Diósgyőr


[vissza]

Előzmény: m61019andras (500)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 500

Hihetetlen, hogy egy darabot sem hagytak meg belőle. :-( Köszi a tájékoztatást. Már csak azt szeretném tudni, hogy mikor készültek, mikor kerültek hazánkba, mikor selejtezték Őket és miért és mikor vágták szét Őket és hol?

 

Bocs a sok kérdésért, de most elégg információéhes vagyok ebben a témában.  Ha nem tudsz segíteni, majd megkérdezem a kisvasutas topicban.

 

Mégegyszer köszi!

Előzmény: vasutTOM (499)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 499

Az Mk33-asokból egy sem maradt fönn? Egyáltalán mennyi készült belőlük?

 

 

Sajnos azok is szétvágásra kerültek.

Amúgy 3 darab volt ott belőle:

Mk33-01   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21866 gyári szám

Mk33-02   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21867 gyári szám

Mk33-03   "Augusztus 23" Művek Bukarest  L30H típus 21868 gyári szám

 

Bővebb információkat a kisvasutasoktól kaphatsz.

Előzmény: m61019andras (498)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.06 0 0 498
Az Mk33-asokból egy sem maradt fönn? Egyáltalán mennyi készült belőlük?
Előzmény: vasutTOM (497)
vasutTOM Creative Commons License 2005.03.06 0 0 497

Ma turkáltam egy kicsit a képeim között. Ezeket találtam:

 

 A25,002 DIMÁVAG 1 pályaszámú mozdony. Ezt a gépet a GANZ-MÁVAG gyártotta DVM-5 típusként.

 A25,002 DIMÁVAG 1 pályaszámú mozdony.

 A25,046 DIMÁVAG 9 pályaszámú mozdony.

 Mk33 sorozatú mozdonyok a Diósgyőri Vasmű 1000 mm-s hálózatán dolgoztak.

 Mk33 sorozatú mozdonyok.

Soldato Creative Commons License 2005.03.05 0 0 496
Ő szerepelt már itt?
Soldato Creative Commons License 2005.03.04 0 0 495

Szia!

Köszönöm.Sajnos "egyéb" elfoglaltságom nem engedte a jobb megközelítést.

Előzmény: HáBé (493)
HáBé Creative Commons License 2005.03.04 0 0 494
Előzmény: HáBé (493)
HáBé Creative Commons License 2005.03.04 0 0 493

Pálinkásat!

 

Ha jól látom, ez a CF Pharma Kft. a Kén utcában. És ha jól látom, akkor a mozdonyka az A21-016. Bentről kitűnően fotózható.

Előzmény: Soldato (492)
Soldato Creative Commons License 2005.03.03 0 0 492

Sziasztok!

Valami megbújik a háttérben...

Tudjátok a pályaszámát? (én nem)

Gubacs mellett az iparban,ma délelőtt
HáBé Creative Commons License 2005.03.03 0 0 491
Szerintem Hazánk egyik legszebb bobója ez a 28-as. :-) (dácsiája pedig a 37-es)
Előzmény: Törölt nick (489)
abdhulbin Creative Commons License 2005.03.03 0 0 490
Látom ráérsz...
Előzmény: Törölt nick (484)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.03 0 0 489

2002. végén "vett" néhány ipari gépet a fűtőház. Köztük volt két sajókeresztúri mozdony, az A25,028 és 038 is. A 028 fel lett újítva, jelenleg a Tungsramban dolgozik. A 038-ból is lesz mozdony, ha valakinek kell. Addig is az ide kerülő MÁV-os és iparvasúti Bobók javításához használják alkatrészbányának.

 

Előzmény: m61019andras (488)
m61019andras Creative Commons License 2005.03.03 0 0 488
Én 2003 nyarán fotóztam Nagykanizsán, de azt hittem csak valami javítás miatt van ott, mert annyira elfeledett Gépnek tűnt, hogy még a bokrok is benőtték.
Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.03 0 0 487
Február elején jártunk Szombathelyen, alaposan körülnéztünk, de csak a győri RÁBA A29 023 pályaszámú mozdonyát láttuk. Kép róla a hétfőtől kapható INDÓHÁZ magazinban. (X)
Előzmény: HáBé (486)
HáBé Creative Commons License 2005.03.03 0 0 486

Pálinkás jóreggelt!

 

A korábban az Egyesült Vegyiművek tulajdonát képző A29-029-et megvásárolta a MÁV Vasjármű Kft. valamikor mostanában, 2005. elején.

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.27 0 0 485
Megjegyezném, hogy aki az A25,038-ra kíváncsi, az még véletlenül se Sajókeresztúrra menjen. 2002-ben a nagykanizsai fűtőházba került.
Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.26 0 0 482
Uraim. Akinek lehetősége van az esetleg figyeljen mer mozgás várható Bakonyszentlászlóról Mohára ipari géppel. (Ez sajna azt bizonyítja, hogy Bsztl megállt vége a bauxit bányászatnak.) A gép jelesül az A26 051. Nem tudok pontos dátumot. Csak legyetek résen a fotoaparátokkal. Az tuti, hogy két héten belül megtörténik.
Cheew Creative Commons License 2005.02.25 0 0 480
 A Közlekedésiben voltam 2 hete ott nem volt. Majd megnézem a másik két helyen köszi.
Előzmény: hkv (479)
hkv Creative Commons License 2005.02.24 0 0 479
Meg a közlekedéi múzeum is árulja néha.
Előzmény: m61019andras (478)
m61019andras Creative Commons License 2005.02.24 0 0 478
Meg is tudod venni, mert szokott lenni a Láng műv.házban is  néha meg a Nosztalicska boltjában is.
Előzmény: Cheew (477)
Cheew Creative Commons License 2005.02.23 0 0 477

Sziasztok!

 

 Ebbe az ezüstkönybe hol lehet betekintetni? Közlekedési múzeum archívuma? vagy rosszul tudom? Érdekelne pár infó belőle.

 

Előre is kösz.

 

Üdv.

HáBé Creative Commons License 2005.02.23 0 0 476

Pálinkásat!

 

A21-040 Ercsi, Hanughton Kft. (volt cukorgyár)

A23-066 Dunaújváros

A25-072 Dunai Finomító

képekben
m61019andras Creative Commons License 2005.02.23 0 0 475
Ma az ÉJJ-ben láttam Őt.
m61019andras Creative Commons License 2005.02.22 0 0 474
Köszönöm szépen! A 100-as miért hagyományos Bobó?
Előzmény: vasutTOM (473)
vasutTOM Creative Commons License 2005.02.22 0 0 473

Ha nem gond szívesen fogadnám a fotókat a gyűjteményembe. :

 

Előzmény: m61019andras (468)
Dash 9 Creative Commons License 2005.02.22 0 0 472

Sziasztok!

 

Az ezüst könyvben ez a kép van a HÉV DL XVII sor. mozdonyáról:

 

 

Előzmény: Bárdos Imre (471)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.02.22 0 0 471
Ezt mindjárt gondoltam!:))) Megpróbálom előkereesni és beszkennelni a képeket. Szerintem sincs benne az Ezüstkönyvben, de abban nincsenek benne pl.: az A26-ok sem.
Előzmény: m61019andras (468)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.02.22 0 0 470
Pontosan így van! Anno én is csak elásva láttam a fűtőház mélyén, de nem tünt nagy Bobonak. Hallomásból tudom, hogy közös ismerősünk G. Á. is nyomoz ez ügyben, mert feltétrelezhető, hogy az átépítés csak papíron történt meg és valójában egy másik gépből (de melyikből?) lett az A25 100-as.
Előzmény: HáBé (469)
HáBé Creative Commons License 2005.02.22 0 0 469

Kedves Imre!

 

Szerintem: 

a nagybobó ha jól tudom, hosszabb is, mint a "közönséges". ha az A25-100 nagy lett vóna, akkor az látszott vóna rajta. De amikor az ózdi fűtőház mélyén láttam, semmiféle jelét nem észleltem annak, hogy nagybobó lett vóna. De ismervén az átszámozgatás c. macska-egér játékot, lehet, hogy nem is az A25-100 az A25-100.

illusztráció

HB

Előzmény: Bárdos Imre (465)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!