khamos, még utoljára erről az esetről, aztán csak a vasút, jó? >Igen, beszéljünk a vasútról, a dolgozóiról, hogy lehet kibasxni egy szerencsétlen pénztárossal, vagy egy akármilyen jegyvizsgálóval!! Az esetek többségében a munkájához nem értő, ezek után pökhendi és kulturálatlan. Ez nem szerencsétlen, hanem más.
>Úgy szar ez az egész topik ahogy van. Hát, mióta olvaslak, van ilyen érzésem :))) (De szerencsére a többiek vannak túlnyomó többségben.)
Már mások is találták, hogy a szavad használjam, "szarnak" a topicot. Szívük joga. Nektek van belső topicotok is, az biztos nem "szar", hajrá! Részemről unom, hogy itt gyalázzátok azt, aki megírja, hogy a MÁV, bizony, nagyon rosszul dolgozik. Ha nem tetszik, nem muszáj olvasni. De őt gyalázni más topicot kellene keresnetek.
És akkor mostantól a vasút (na jó, héha a MÁV is... :)) ), jó?
Andó Gergőről: >Ha Neked ettől jobb!? Ha segíteni nem tudsz, legalább ártani sikerül! De igenis segített, nem olvastad? A Déliben megtudták, hol van a panaszkönyv, és talán rájöttek, hogy "Húb+, már nem működik, hogy elhajtjuk a parasztot a francba, és az el is megy!" Ez a MÁVnál már eredmény.
>Figyeld mit csinálnak, tanulj Tőlük! Legalább illemet. Nem hallottad nemrég a martonvárári forgalmistát, miket mondott a tévében? :)) Neked inkább máshol kellene illemet tanulnod.
De, kedves bj13, ez a topic nem arról szól, hogy te mit gondolsz Andó Gergőről. Ezt inkább a MÁVosok belső fórumába. Ott hálásabb közönséged lesz. Itt meg beszéljünk inkább a vasútról, vasutasról, hogyan viselkedik velünk a vasút, a vasutas, stb. Remélem, érted.
40 perce állt meg, azóta voltak kint a felsővezetékes géppel, feszmentesítettek, tetőt vizsgáltak, visszamentek, segélygép került, elvitték. Egész jó. Két repülésből kettőből késtünk, először egy órát hajtómű probléma miatt, aztán másfelet valamilyen VÁMprobléma miatt, ehhez képest ezt gyorsan megoldották :))
A Today's Railways 110-es száma alapján az SBB 102 FLIRT járműre adott eddig megrendelést.
Ezek öt sorozatszám alatt futnak majd:
30 db 521-es 15 kV-os a svájci és német üzemre 12 db 522-es 15/25 kV-os a svájci és francia üzemre 12 db 523-as 15 kV-os kizárólagos svájci üzemre 19 db 524-es 3kV/15kV-os svájci és olasz üzemre 9 db 526-os regionális forgalomra, kevesebb ajtóval 15 kV-os svájci és német üzemre (EuroTHURBO)
A Railvolution alapján az 521 029 és 030-as, illetve 523 009-012-es járművek álltaqk forgalomban Zugban. Ebből a két 521-es csak vendégségben van ott, később Bázel környékén fut majd. Kissé érdekesen álltak neki a számozásnak: visszafelé!
Ilyet még csak poénból sem írjunk!!!! Köszönöm a "droidtársak" nevében is, akik nem mernek megszólalni sem a Antal Danika irományaival ("koncepciókkal") kapcsolatban SEM, amiknek annyi köze van a valósághoz mint Andó Gergelynek a kulturált viselkedéshez. Szégyen az is, hogy egy vasutat sohasem látott kis ficsur lehet a vasúti minszteri biztos, de a "csúcs" az lenne, ha egy iylen mocskos szájú anyázó szóba kerülne BÁRMILYEN formában a MÁV-val kapcsolatban, ahol sokan próbáljuk meg tolni a szekeret becsületesen a jelenlegi körülmények között is.
És nagy baj aqz is, hogy ezt nem írhatom meg a saját nevemmel, mert holnap lehet, hogy nem lenne miből eltartani a családomat...
Egy IC előzött balról, és a szomszéd ház takarásából (vonat előtt lehetett pár 10m-re) elment Fc felé egy sárga színű valami, amit sajnos nem sikerült beazonosítni. :)
Ja ja... Igazából nekem csak annyi bajom volt hogy lejárt a szolgálati időm és nem tudtam meddig kell vinni a vonatot! Végülis azt mondták palotáig de rendező lett belőle....
Én is látom, nem látok mozgást, csak az álló szerelvényt. Egyelőre nem aggodnék, máskor is láttam már ilyet, van, amikor a hídig felhúznak és itt állnak előttünk.
Mi történt Kelenföld és Ferencváros között? Fc irányába már 20 perce áll egy Gigantos, többek közt cseh kocsikból álló szerelvény a Budafoki út feletti "hídon". A másik irányba meg igen lassan haladt el egy Taurusos, osztrák kocsis vonat egy agy V43 gépmenet. Épp most jön egy félig gysev, félig máv kocsis, szintén Taurusos szerelvény Fc felől hasonlóan száguldva...
Ezért írtam anno A. Gergelynek az alábbi hozzászólást, de úgy látszik nem olvasta, pedig kíváncsi lettem volna az útja alatt beszerzendő külföldi tapasztalataira:
"Andó Gergely (158732):
Kérdezd meg próbaképpen Clermont Ferrandban, vagy méginkább - nomen est omen - a párizsi Keleti pályaudvaron (Gare d'L Est), esetleg, ha a német nyelvet jobban bírod, akkor Berlin ZOO-n, vagy München Hbf-on a nemzetközi pénztárban/információnál/érkezési ügyeleten, hogy egy ott Magyarországra váltott InterRail vagy EuroDomino jeggyel lehet-e szabadon utazni Bük és Harka, Fertőszentmiklós és Fertőszéplak-Fertőd, valamint Balatonfenyves és Pálmajor között.
Ezen kívül azt is mondják meg, hogy a Corvinus IC-re az EuroDomino jegyed mellé kell-e helyjegy, ha Kaposváról azzal mégy Pécsre és vissza is.
Végezetül mondják meg, hogy ED/IR jeggyel kell-e és ha igen mennyibe kerül a pótjegy/helyjegy az Ister EN-re, ha hétfőn mégy vele Békécsabáról Budapestre és ugyanannyi-e, ha kedden.
Ha ezt ők ott meg tudják mondani pontosan, akkor lehet esetleg elvárható, hasonló szintű tájékoztatás nálunk is:)
Kétségtelen, hogy a nemzetközi utastájékoztatás főleg a kedvezményekről, jegyárakról a MÁV-nál a 0 felé közelít és sokat lehetne rajta javítani.
Ezt én is elvárnám. A Szombathely-Graz, Miskolc-Kassa, Békéscsaba-Arad stb. relációknál.
Elvárhatjuk-e azonban a MÁV-tól, hogy a saját hálózatát nem érintő valamennyi európai vonatról pontos információja legyen?
Van-e ilyen szintű információja bármely más vasútnak és, ha van is, Te egyszerű utasként az információnál akár egy világváros főpályaudvarán hozzájutsz-e?
Amint írtad, sok esetben az érintett külföldi vasutak sem kommunikálnak pontosan.
Az InterRail-es EuroDomino-s világlátás egy nagy kaland.
Ebbe beletartozik az is, hogy az ember néha ingyen utazik ott, ahol azt hihetné, hogy fizetni kell (az EuroDominoval rendszeresen utaztam pl. busszal Locarno belterületén, mert érvényes a FART-ra és annak a buszvonalaira is) és néha bizony nem várt kiadásai is lesznek a helyszínen.
Lehet előre tájékozódni, de 100 %-osan mindenre előre felkészülni aligha."
Leszállsz, odamégy a pénztárhoz és majd a pénztáros jól megmondja, hogy hol kell az útmegszakítást igazoltatni az adott állomáson.
Komáromban pl. a forgalmi szolgálattevő, Kiskunfélyegyházán a peronon lévő bódéban található információs, de Újfehértón a pénztáros állítja ki az útmegszakításról az igazolást.
Tudtommal olasz belföldi jegy váltásánál nincs diákkedvezmény, a nemzetközi diákigazolványra sem. Ez egyébként sem jellemző, bár előfordul ilyesmi- például Csehországban.
Magyar belföldire végképp nem, de arra adtak kedvezményt Rómában a Vatikáni Múzeum belépőjére!
Soha, sehol másutt nem adtak hivatalosan kedvezményt még a magyar diákig.-ra, ott viszont sok más országéval együtt ki is volt téve a fényképe.
A nyugat-európai országok egyébként ezeket a kedvezményeket belföldi utazásnál nem a diák státuszhoz kötik, hanem az életkorhoz és egy kedvezményes kártyához (pl. BhanCard, VortelisCard, Carta Verde).
Úgy tudom, hogy az olaszoknál Carta Verde a neve és kemény 10 (tíz) % kedvezményt ad a 26 év alattiaknak, viszont 40,00 EURO az ára.
Kötelezi e bármi,bármelyik vasutat, hogy a légvonalban is tőle 1200 km-re lévő másik vasút , vakvezető kutya fuvardíj engedménynek %-os nagyságáról Téged , vagy bárki mást tájékoztasson.
Nemcsak 500 km+ jegyet kellene megszüntetni, még 40 társával egyetemben, de gyorsan, hanem a nemzetközi információt is.
Ha a MÁV-nál veszek jegyet egy Észak-Írországból Portugáliába tartó vonatra, akkor a MÁV pénztárosnak elég annyit tudnia , hogy :
......."........Az adott vasút tájékoztatása alapján, az ön által kért jegy elenértéke, 321 euro és 47 cent..........."
Egy szóval se többet.
Ha nagyon udvarias akar lenni Veled, akkor még hozzáteheti :
........".........Egyébb kérdéseivel még fordulhat a . wwww.északírvasút.irl-hoz......"
ennyi.
Nem több.
Bőven elegendő ha a MÁV pénztáros tudja, hogy Kiskunborzasztóról mikor megy vonat Zalarettenetesre és az mennyibe kerül.
Amíg meg az andogergők szaporodnak, addig a MÁV-nak jogos védelme, a nemzetközi információ kinálatának csökkentése.
Legyen egyetlen iroda Magyarországon, ez ügyben, az összes szükséges okmánnyal, menetrenddel, s ha kell hívják fel kedvedért - a Te költségedre - onnan akár a Kirkunai vasutat is, hogy ha mozgás sérült természetjáró csoporttal mégy, akiknek egyik fele 26 év alatti, a másik 65 feleti,akkor a négy fajt kedvezményt hogyan összegezheted ?