Ezért írtam anno A. Gergelynek az alábbi hozzászólást, de úgy látszik nem olvasta, pedig kíváncsi lettem volna az útja alatt beszerzendő külföldi tapasztalataira:
"Andó Gergely (158732):
Kérdezd meg próbaképpen Clermont Ferrandban, vagy méginkább - nomen est omen - a párizsi Keleti pályaudvaron (Gare d'L Est), esetleg, ha a német nyelvet jobban bírod, akkor Berlin ZOO-n, vagy München Hbf-on a nemzetközi pénztárban/információnál/érkezési ügyeleten, hogy egy ott Magyarországra váltott InterRail vagy EuroDomino jeggyel lehet-e szabadon utazni Bük és Harka, Fertőszentmiklós és Fertőszéplak-Fertőd, valamint Balatonfenyves és Pálmajor között.
Ezen kívül azt is mondják meg, hogy a Corvinus IC-re az EuroDomino jegyed mellé kell-e helyjegy, ha Kaposváról azzal mégy Pécsre és vissza is.
Végezetül mondják meg, hogy ED/IR jeggyel kell-e és ha igen mennyibe kerül a pótjegy/helyjegy az Ister EN-re, ha hétfőn mégy vele Békécsabáról Budapestre és ugyanannyi-e, ha kedden.
Ha ezt ők ott meg tudják mondani pontosan, akkor lehet esetleg elvárható, hasonló szintű tájékoztatás nálunk is:)
Kétségtelen, hogy a nemzetközi utastájékoztatás főleg a kedvezményekről, jegyárakról a MÁV-nál a 0 felé közelít és sokat lehetne rajta javítani.
Ezt én is elvárnám. A Szombathely-Graz, Miskolc-Kassa, Békéscsaba-Arad stb. relációknál.
Elvárhatjuk-e azonban a MÁV-tól, hogy a saját hálózatát nem érintő valamennyi európai vonatról pontos információja legyen?
Van-e ilyen szintű információja bármely más vasútnak és, ha van is, Te egyszerű utasként az információnál akár egy világváros főpályaudvarán hozzájutsz-e?
Amint írtad, sok esetben az érintett külföldi vasutak sem kommunikálnak pontosan.
Az InterRail-es EuroDomino-s világlátás egy nagy kaland.
Ebbe beletartozik az is, hogy az ember néha ingyen utazik ott, ahol azt hihetné, hogy fizetni kell (az EuroDominoval rendszeresen utaztam pl. busszal Locarno belterületén, mert érvényes a FART-ra és annak a buszvonalaira is) és néha bizony nem várt kiadásai is lesznek a helyszínen.
Lehet előre tájékozódni, de 100 %-osan mindenre előre felkészülni aligha."
Leszállsz, odamégy a pénztárhoz és majd a pénztáros jól megmondja, hogy hol kell az útmegszakítást igazoltatni az adott állomáson.
Komáromban pl. a forgalmi szolgálattevő, Kiskunfélyegyházán a peronon lévő bódéban található információs, de Újfehértón a pénztáros állítja ki az útmegszakításról az igazolást.
Tudtommal olasz belföldi jegy váltásánál nincs diákkedvezmény, a nemzetközi diákigazolványra sem. Ez egyébként sem jellemző, bár előfordul ilyesmi- például Csehországban.
Magyar belföldire végképp nem, de arra adtak kedvezményt Rómában a Vatikáni Múzeum belépőjére!
Soha, sehol másutt nem adtak hivatalosan kedvezményt még a magyar diákig.-ra, ott viszont sok más országéval együtt ki is volt téve a fényképe.
A nyugat-európai országok egyébként ezeket a kedvezményeket belföldi utazásnál nem a diák státuszhoz kötik, hanem az életkorhoz és egy kedvezményes kártyához (pl. BhanCard, VortelisCard, Carta Verde).
Úgy tudom, hogy az olaszoknál Carta Verde a neve és kemény 10 (tíz) % kedvezményt ad a 26 év alattiaknak, viszont 40,00 EURO az ára.
Kötelezi e bármi,bármelyik vasutat, hogy a légvonalban is tőle 1200 km-re lévő másik vasút , vakvezető kutya fuvardíj engedménynek %-os nagyságáról Téged , vagy bárki mást tájékoztasson.
Nemcsak 500 km+ jegyet kellene megszüntetni, még 40 társával egyetemben, de gyorsan, hanem a nemzetközi információt is.
Ha a MÁV-nál veszek jegyet egy Észak-Írországból Portugáliába tartó vonatra, akkor a MÁV pénztárosnak elég annyit tudnia , hogy :
......."........Az adott vasút tájékoztatása alapján, az ön által kért jegy elenértéke, 321 euro és 47 cent..........."
Egy szóval se többet.
Ha nagyon udvarias akar lenni Veled, akkor még hozzáteheti :
........".........Egyébb kérdéseivel még fordulhat a . wwww.északírvasút.irl-hoz......"
ennyi.
Nem több.
Bőven elegendő ha a MÁV pénztáros tudja, hogy Kiskunborzasztóról mikor megy vonat Zalarettenetesre és az mennyibe kerül.
Amíg meg az andogergők szaporodnak, addig a MÁV-nak jogos védelme, a nemzetközi információ kinálatának csökkentése.
Legyen egyetlen iroda Magyarországon, ez ügyben, az összes szükséges okmánnyal, menetrenddel, s ha kell hívják fel kedvedért - a Te költségedre - onnan akár a Kirkunai vasutat is, hogy ha mozgás sérült természetjáró csoporttal mégy, akiknek egyik fele 26 év alatti, a másik 65 feleti,akkor a négy fajt kedvezményt hogyan összegezheted ?
Nem én provokálok. Engem megtalálnak ezek az esetek! :( Konkrét esetben: az első vágány melletti SZESZA ügyeletes tiszt kereste magának a bajt, mikor megtagadta a panaszlap átadását! Miért fájt az neki? Semmi köze nincs annak tartalmához! Kissé sok energiát fektetett a nő abba, hogy egy indigó behejezést és egy bélyegzést megspóroljon magának. Pedig többek között ezért fizetik... Továbbá ideologizálnia sem kellett volna arról, miért nincsennek kéznél a nyílvános díjszabások. Ám ez volt a kisebbik baj!
Nos nem, nem lett nekem jobb. A következő utamon bizonyára megint lesz 20-30 euró nem tervezett kiadásom egyesek szakmai alkalmatlansága miatt...
A MÁV vezetése semmilyen szinten sem a reformokban, mélyreható változásokban érdekelt. Egy szint felett a droidokat csak a státusuk minnél további megőrzése, a döntéseik felelősségének felvállalásának elkerülése érdekli. Ebbe nem fér bele az utasok érdekeinek szem előtt tartása, netán a végrehajtásból annak kiverése... Én nem hiszem, hogy ne találnék a MÁV-on kívül munkát. Így garantálom, hogy engem tuti, hogy mindenki ismerne! Persze a szokásos módon: végletesen megosztva a vasutas társadalmat. A reformerek sorsa már csak ilyen...
De ha már Déli: a hivatali irodák szintjének hírdetőtábláján egy Halász Gábor nevű illető magyarázta a mosolykampány tapasztalatait. Háááát. Az iromány oly mértékben gyomorforgató volt, hogy kis híján visszajött tőle az ebéd... Basszus! Ide már mindenkit felvesznek? Ez a Halász az a sorozatsztár? Az sok mindent megmagyarázna...
MÁS!
A kisvasutak topikban az egyik dél-olasz kisvasútazásomról képriportot láthatnak az érdeklődők!
Na igen, kérdés, hogy vajon érdemes-e a Fogyasztóvédelem elé citálni a Giziket, mert fogalmuk sincs arról, hogy mely vonalakon és vonatokon használhatóak az ismertebb nemzetközi jegyek, amikor a már olyan erkölcsi mélyponton van, hogy az ország egyik főbb állomásán még panaszlapot sem adnak!
Így kénytelen leszek más módszert választani! Összeállítok az engem érdeklő kérdésekről egy szép hosszú listát. Lesznek benne "vonatpótló buszok", magánvasutak, kisvasutak, felárak, pót- és helyjegyes kérdések szép számmal. Aztán néhány segítővel 10-20 nemzetközi pénztárost felkérünk válaszadásra az ország különböző állomásain. A tapasztalatok tükrében pedig az FVF, a GVH és az ombudszmen elemezheti, hogy lehet, hogy ahányan vannak annyiféle elképzelésük van a jegyek használhatóságáról. És lehetséges, hogy megmozgatom az ügyben az egyik bulvárlapnál dolgozó barátnémet... Lesz ez is olyan szórakoztató színjáték, mint amilyet a Kukelly-Antal duó adott elő a héten!
Rendszeres vasúti összeköttetést kínál máricus 5-től Németország és Törökország között a Railog logisztikai szolgáltató cég. A két ország közötti áruforgalom gyors emelkedésére reagálva hozta létre a Railog azt az ingajáratot, mely - eleinte hetente - Duisburg és az isztambuli Halkali pályaudvar között közlekedik. Konzum- és vegyiáruk, elektronika, illetve autó- és autóipari beszállítói részegységek, valamint egyéb kereskedelmi termékek "utaznak" a fixen 17 kocsis szerelvényen. Mindegyik kocsi két-két 45'-as High-Cube konténert szállít - ezek jellegzetessége, hogy szélességüket az EU-rakodólapok méretéhez igazították. A Türkei Container Shuttle (TCS) Törökország teljes Dardanellák-körüli észak-keleti gazdasági régióját elérhetővé teszi. A járatnak nincs menetrend szerinti közbenső megállása. (Forrás: Eurailpress)
Rendszeres vasúti összeköttetést kínál máricus 5-től Németország és Törökország a Railog logisztikai szolgáltató cég. A két ország közötti áruforgalom gyyors emelkedésére reagálva hozta létre a Railog azt az ingajáratot, mely - eleinte hetente - Duisburg és az isztambuli Halkali pályaudvar között közlekedik. Konzum- és vegyiáruk, elektronika, illetve autó- és autóipari beszállítói részegységek, valamint egyéb kereskedelmi termékek "utaznak" a fixen 17 kocsis szerelvényen. Mindegyik kocsi két-két 45'-as High-Cube konténert szállít - ezek jellegzetessége, hogy szélességüket az EU-rakodólapok méretéhez igazították. A Türkei Container Shuttle (TCS) Törökország teljes Dardanellák-körüli észak-keleti gazdasági régióját elérhetővé teszi. A járatnak nincs menetrend szerinti közbenső megállása. (Forrás: Eurailpress)
Láttam, hogy fiatal srác a mozdonyvezető, de akkor annyi bajotok volt, hogy nem akartam nagyon lábatlankodni. Végül is meddig vittétek a BDV-t, Rendezőig? Egyébként a Nyugatiban gyakran előfordulok, mivel arra járok dolgozni, és most már annyira korán kel a Nap, hogy fotózni is lehet reggelente. Egy példa, úgy látszik folyton csak ebbe a Nagy Bobóba botlok...
Ettől nem lesz sem jobb, sem rosszabb a munkavégzés színvonala.
Akkor miért provokálsz állandóan?
Legfeljebb megjelenésem 20-30%-ot dob a vérnyomásukon.
Ha Neked ettől jobb!? Ha segíteni nem tudsz, legalább ártani sikerül!
Szakigazgatói kinevezésem ennél többet dobna, az biztos!
Derék dolog az önbizalom. Hidd el, a dolgozók nagy része nem tudja, hogy hívják a szakigazgatót. Nem is akarja tudni. Múló állapot.
Eggyel több, vagy kevesebb oldal a Cég fekete könyvébe? Tök mindegy! Téged is túlélnénk, bontanánk egy 2,8 %-os tejet a távozásod után! Egy hét múlva már nem is tudnánk ki vagy. Komoly életcél, mindent bele! Én támogatlak!
Tényleg, tulajdonképpen milyen szakigazgató szeretnél lenni? B*sztatási?
akár elbocsájtással szankcionálnám...
Nem rúghatsz ki mindenkit, valakinek dolgozni is kell. Gondolom Neked nem ez a célod szakigazgatóként. Figyeld mit csinálnak, tanulj Tőlük! Legalább illemet.
Ja majd el felejtettem. A SZESZA vagy a forgalmi ügyeleten erőlködtél?
A svéd Skåne régió a meglévő 32 db mellé újabb 8 db háromrészes "gumiorrú" villamos motorvonatot rendelt a Bombardier Transportationtól. A 180 km/h legnagyobb sebességű vonatok a Dániát Svédországgal összekötő Öresund-hídon át közlekednek és mindkét ország feszültségnemére alkalmasak. A hajtástechnikát a svédországi Västeråsban lévő Bombardier-üzem készíti, a kocsiszekrények a Bombardier görlitzi, a forgóvázak a siegeni üzeméből érkeznek. A 8 vonatról szóló szerződés értéke mintegy 58 millió €. (Bombardier-sajtóközlemény alapján)
Köszönet tehát a MÁV Rt. Személyszállítási Üzletág tarifakérdésekben illetékes dolgozóinak a magas színvonalú munkavégzésért. Az érintettek megnyugtatására: lesz az esetnek következménye. A panaszkönyv át nem adása Rákos állomás történetének legsötétebb korszakait idézi. Ez elfogadhatatlan! Az ügyletes tiszt a MÁV Rt hivatalos álláspontját képviseli, ami nem találkozik a magyar jogszabályokkal…
Ugyan már nem szükséges, mert szemlézik rendszeresen az írásaidat, de azért én ezt is továbbítom, hogy az önbizalmuk még tovább növekedjen!
Még egy kérdésem lenne, Velence - Róma Ic-vel 36 Euró 2. osztályon, de ez teljes árú. Kaphatok valamilyen kedvezményt? Diákot? Vagy ahoz nemzetközi diákigazolvány kell?
Az általam említett pedig most úgy tűnik, hogy Trenitalia Pass-ként fut, a korábbinál másabb, az EuroDomino-hoz hasonló feltételekkel, még a 19.00 utáni következő nap beírást is írják.
Itt az X allomason felszallok es 45 perc mulva Yallomason le, ami alig 50 km-re van az X-tol.
Útmegszakítás.
Az állomáson kell igazoltatnod, közvetlenül leszállás után.
Ha táblás megállóhelyen szállsz le, akkor meg a vonaton a jv-nál, még leszállás előtt.
Elrendezem a dolgom majd par ora mulva Y allomasra kimegyek es utazom 130 km-t. Z palyaudvarra erek es atsetalok 3-4 vaganyt beulok egy masik vonatban es indulok V allomasra.
V allomasra erkezve leszallok es a szomszed vaganyrol indulo csatlakozassal elerem W-t.
Mivel ezekben az esetekben egyszerre továbbutazol, ezért sima átszállásról van szó.
A kerdes az, hogy ezzel az egy jeggyel 1 nap alatt vegigutazhatom-e?
Ez a menetrendtől függ. Ha pl. Kecskemét-Lajosmizse vagy Nyíregyháza-(Nagykálló)-Nyíradony vonalról indulsz, vagy oda érkezel, akkor nem garantált, hogy egy nap alatt végigutazhatod. :(
De egy jegy elegendő, ha az útmegszakítás szabályait alkalmazod.