Budapesten meg nem álló vonatoknak egyedül a Balatoni forgalomban lenne érttelme. Szombaton reggel a baalton felé, vasárnap este meg a keleti országrész felé.
Nem fogadom én el a kisebbik rossz megoldást, mindössze annyit mondtam, hogy a Desiro üléseiben húsz perc után elgémberedek, eleve kényelmetlen, míg az Usgyi bejött, főleg, mióta van karfa is. Nagyobb a lábtávolság, ott az asztal is, kellemesebb az ablakok kialakítása, nem köp le a vízcsap... Hogy csak az igazán fontos dolgokról beszéljek. Valóban, esztétikailag nulla. De ez csak alapos tanulmányozásra tűnik fel. Mikor megjöttek, az utasok ámultak, hogy milyen szép. És csakugyan az, csak aztán elkopik. Ez igaz a Bombardier-csodákra is. Szerelni rémálom, bár a már beüzemelt példányoknál hasonló az üzemkészség. Vezetni meg cseppet sem nagyobb nyűg, mint a Dezsőt. Főleg az új ajtóvezérlésű példányokat. Ami tényleg gáz, az a "rugósan visszaálló szakaszajtó", meg a motorfrekvenciával analóg hangszóróbúgás. Ez a konstrukciós hiba, a többi a MÁV sara. Lesd meg a csehek hasonszőrű gépeit, érdemes lehet (csak sejtem, magam még nem utaztam vele).
Mellesleg a kocsmakocsi szinvonalát is emelni lehetne de ez most itt nem témánk.
Az 1. osztályon lenne 3-4 utas. Jó. Akkor menj ki a debreceni IC-khez és kukkants be az első osztály ablakain hányan ülnek benn hét közben.
Csak nehogy nagyon elképedjél.
turizmus: tudod hány % fizeti meg a teljes árú menetdijat?? Az összes utas 18 %-a. A többi kedvezménnyel megy, diák, nagycsaládos, nyugdijas, közalkalmazotti, stb.
Mi nagycsalád vagyunk és már évek óta 90 %os kedvezménnyel utazunk, az ország több pontjára igy jutottunk el.
Nem mondom hogy autópálya ellenes és autó ellenes vagyok. De a vonatot preferálom. mi most másoljuk az EU-t azt hisszük hogy ott minden szép és jó. De mi lenne ha egyszer a magunk lábára állnánk??
Sokkal többen használják a vasutat, mint 0,3 %.
És tehetnénk turistakedvezményeket, hogy pl, aki vonattal érkezik Debrecenbe az kedvezményes napijegyet válthat a DKV Rt járataira. És ennyi be kell vezetni, és működik a dolog. És növekszik a forgalom, eseteleg Db-ben meg tud nézni több látnivalót is mert olcsóbban eljut oda, és többet költ, és növekszik a bevétel. Erről szól a turizmus, semmi másról. Marketing.
Én 1996 - 2000 között jártam Veszprém é s sopron között hetente kétszer. Tömve volt. Kéthavonta egyszer volt dolgom Győrben, busszal mentem: tömve volt. Nem csak hétvégén, mindig.
Caspynak felesleges irnia a topicba, mert Veszprémben nőttem fel, ot jártam iskolába, stb. Tudom.
Nyilván kisebb a forgalom mint máshol, épppen azért mert busszal könnyebben el tud jutni minenhova! De ezen sehogyan se lehet változtatni??? akkor a leegyszerűbb bezárni a veszprémi állomást.
120al menő 140 -es IC kocsik: Ezzel az erővel az ország teljes IC hálózatát meg lehetne szüntetni. Vagy majd Győr és Tatabánya között közlekedtetjük őket.
vonatpár: alacsonyabb kihasználtásgú Ic-k kocsijait ide irányitani. Szóval ez megoldaható. Vannak olyan citik, amelyek csak a helyet foglalják, utaztam már én is hasonlókkal, amik 40 %-ban vagy még annyiban se voltak kihasználva.
Részletes szabályozás ide, vagy oda, nem úgy kezdődött már akkor is az E.2. utasítás, hogy vasúti járművek, vonatok indulását fékpróbának kell megelőznie? Nem fékvizsgálatnak a fűtőházban. A fékpróbát meg ketten tartották. Aztán a gépmenet is vonat, mozdonyvonat. Hogy senki nem csinálta régen sem (most is csak egyetlen ferencvárosi vezér) az más kérdés.
Ic-vel Győr - Veszprém, ha nem állna meg shol menniyvel lenne rövidebb a mentidő??
nagyjából annyi lenne a mentidő Győr - fehárvár közt mint komárom felé. Kb két óra.
Akkor??
Ezt honnan álmodtad ki?
Székesfehérvár-Veszprém a 35 perc OK, hozzá 10 perc gépcsere Veszprémben OK, de hozzá 10 perc gépcsere Székesfehérváron, ezt nem számoltad.
Valamint a Veszprém-Győr táv ha sehol nem áll meg az IC, akkor is a menetidő 1:50 perc alá nem vihető leg jelenleg, ha kicsit megcsinálják a pályát, akkor sem lesz 1 óra 40-45 percnél rövidebb. Így akkor ezen álomvonaladon a 2 óra 30 perc is álom, nem még a 2 óra.
De Komárom felé vizsgálva a dolgot:
Győr-Komárom 25 perc +10 perc gépcsere Komáromban, mag Komárom-Székesfehérvár 1 óra 10 perc, ha nem áll meg sehol, és nem vár keresztre. Ez akár, hogy számolom mai állapotok szerint is 1 óra 45 perc, és egy forintot nem költöttem semmire. De ha ide is költenék egy kis kapirgálásra, még 5-10 perc lefaragható volna.
"És Pécs egy fillért nem ad majd a vonatodra, hidd el."
Az elővárosi közlekedésbe, ahol minimum félóránként van vonat, mennyivel száll be mondjuk a főváros vagy azok a városok, melyeket ezek a vonalak érintenek. Szerintem Te is rossz oldalról közelíted meg ezt a kérdést.
Matekozz még, és rájössz, hogy butaságot írsz. Józsi, küldj neki egy lassújel-kimutatást a 11-es vonalra, hogy lássa, milyen menetidőn akar rövidíteni :-)
De ami szúrja a szememet ebben a parttalan Pécs-Győr vitában, hogy eme pénzhiányos időkben kár olyan vonatról álmodni, ami max péntek-vasárnap megtölt 3-4 kocsit, amikor Monor-Budapest között 20-30 percenként csúcsidőben 7 kocsis heringjáratok járnak, erre a problémára kéne inkább koncentrálni.
Valószínűleg egy olyan definició maradt meg benned, melyet szerzője, fáradt pillanataiban írt a tankönyvbe, és a korrektor és a szakmai bíráló figyelmét is elkerülte.
Komolyan elszomorodtam. Nem az lenne a baj, ha kijavítanál, hanem az, ahogy teszed. Tulajdonképpen semmilyen érv, vagy indok nem szerepel a hozzászólásodban. Legalább akkor most magyarázd el, hogy a műtárgy miért nem az alépítményhez tartozó fogalom a vasúépítésben. Én most az csináltam, hogy a Google-ben rákerestem a szóra. Két találatot berakok:
MÁV Rt. Vezérigazgatóság EU Programigazgatóság ajánlati felhívása nyílt eljárás megindítására (11719/2004)
Az ajánlattevő műszaki és szakmai alkalmassági követelmények alapján alkalmatlan, ha: - nem tud az előző 3 évben legalább 1 db befejezett - minimum 30 vágány-km nyílt vonali villamosított vasútvonalon, legalább 2 db villamosított állomáson, amelynek része volt a vasúti pálya, a geotechnika, a vonali és állomási biztosítóberendezés, a távközlés, a felső vezeték, az energiaellátás, térvilágítás, váltófűtés, magasépítmény, továbbá legalább 5 db vasúti műtárgy (híd, aluljáró, áteresz), illetve környezeti hatástanulmány készítése - főtervezőként teljesített referenciamunkát igazolni,
SZÉCHENYI ISTVÁN FŐISKOLA KÖZLEKEDÉSI ÉS GÉPÉSZMÉRNÖKI INTÉZET
Dr. Kovács Ferenc KÖZLEKEDÉSTAN 2002.
Maga az alépítmény földmű vagy műtárgy lehet. A földmű a talajfelszínt módosítja a pálya célszerű vonalvezetése érdekében töltés, bevágás létesítésével és a talaj anyagának és szerkezetének (tömörségének) szükség szerinti változtatásával. A műtárgyak fő fajtái a hidak, átereszek, alagutak, galériák, támfalak, védművek. Alkalmazásukat a természeti viszonyok, valamint a gazdaságosság és biztonság szempontjai határozzák meg.
Kíváncsian várom válaszod.
"Több járat indításához nincs elegendő sín, főleg Pilisvörösvár és Piliscsaba között. Régen a csatolt szerelvényekhez nem volt elég Usgyi."
Azt tudom, hogy a 2-es vonal legnagyobb problémája az egyvágányú, elavult, rossz vonalvezetésű vasútvonal, de az előbb még azt írtad, hogy erre a vonalra sok lett volna az az Uzsgyi mennyiség ami érkezett az elvtársaktól, itt ellentmondást vélek felfedezni.
"Azért vették a Desirokat, mert nincs elég Usgyi? Aha, már 2 éve találgatjuk, hogy miért vették a Desirokat, de lehet, hogy ez a megoldás. Mivel ugyanolyan értelmetlen, mint a Desirok megvétele."
A kivastagított mondatrészben is ellentmondást vélek felfedezni. Mivel ugyanolyan mint az Uzsgyik megvételét akartál írni. Az Uzsgyikat azonban nem vették, hanem az orosz államadósság egy részét törlesztették így az oroszok (sajnos).
"Egyébként most hol mennek 100 km - t egyszerre?"
Pl. 7216-os Szolnokról (i.: 16:15) Hódmezővásárhelyig (é.: 19:00) közlekedő személyvonat, 110 km, 2 óra 45 perc.
Hiszed vagy nem, ezzel a válaszoddal már sokkal többre jutok, mert látom, elkezdtünk gondolkodni mindketten. Tényleg örülök.
kisérleti jelleggel bevezethetnénk a hétvégi időszakra, amikor sok diák jár. Mivel a diákok általában délután utaznak, ezért vonatpárként délután közlekedne.
Igy mindkét célállomást kiszolgálja.
A gondolat első felével egyetértek! Próbáljunk ki egy Pécs - Sárbogárd - Székesfehérvár - Komárom* - Győr vonatot [5] és [7] napokon. (*személyes preferencia, tudom, hogy neked más jön be)
A második fele: az a nagy baj, hogy egy vonatpárod lesz, de máris két szerelvény kell hozzá. Ilyen formában semiképp sem támogatom. Két szerelvényt tartani azért, hogy pénteken és vasárnap bohóckodjon, jó nagy pazarlás (pláne, mint alább írod, kocsma, minden lenne benne).
Veszprém - Sz-fehérvár. Szintén nagy forgalmú vonal
Enyhe tévedés. Veszprémben nem lehetnek illúzióink az utasforgalommal kapcsolatban, mert a lakosság túlnyomó részének a vasútállomás mindentől távol esik. Veszprém buszos" város, ha Carpy visszamerészkedik a topicra, majd ír neked erről.
A Győr - Pécs vonat veszprémi kerülőjének apropójáról pedig traficctól olvashatsz :-)
A forgalom is jóval nagyobb lehet. (Győr - Fehérvárra írod)
Cáfolom. Épp annyi a forgalom, hogy busszal simán meg lehet oldani. Nincs Komáromban tömegverekedés az Győr- Fehérvár és vissza irányú átszálláskor :-) (ezt pedig konkrétan 1999-2003 között volt alkalmam figyelni)
Kedden, szerdán, szombaton: ezeken a napokon közlekedik egy 1. osztályú, egy étkező, és 2 másodosztályú kocsi, a forgalmasabb napokon rátesznek még két másodosztályt. ennyi.
Hány fizető utas lenne kedden szerdán szombaton az 1. osztályon? 3-4? Akkor minek nekik egy 54 személyes kocsi? És a kocsmakocsi miből élne meg? Akkor meg minek? Azért, mert IC? Hát, itt értünk el ahhoz a ponthoz, hogy ne legyen IC. (a pótjeggyel kapcsolatos eszmefuttatásod is okafogyottá válna)
Visszautalok továbbá arra, hogy két szerelvényt szeretnél forgatni egy vonatpárért, a te igényeid szerint tehát (tartalékot nem számolva) kell 2x 1 db 1.o, 2x 1 db kocsma, 2x 4 db 2.o. Első osztályt még valahol találnék az országban, de kocsmát és fapadost nem nagyon (szintén messzire vezető kérdés, hogy mi a túrónak erőltetnénk az IC-t, mikor a min. 140-es kocsik még 120-szal is csak az út egy részén tudnak menni).
ahol bizony konferenciákat ,összejövetelekt tartanak.
így van, és mindegyik pont úgy kezdődik és végződik, hogy a fontos emberek elérjék a napi egy pár IC-t? :-) Biztos ez?
És ha Pécs európa kulturális fővárosa akar lenni, akkor bizony a megközelithetőségre, másrészt a jó hirnévre rengeteget kell költenie.
Ha a jó hírnév záloga egy bizonytalan megtérülésű vonat, akkor büntetésből legközelebb én is megsimogatom a Tizeskét :-)
Nem ezen múlik egy város híre. És Pécs egy fillért nem ad majd a vonatodra, hidd el.
turizmussal foglalkozom, szóval ebbe még bele se köthetsz.
Már hogyne köthetnék. Én pedig turista vagyok. És már most szólok, hogy csak addig erőltetem a belföldi nyaralásaimat vonattal, amíg van diákkedvezményem, és nincsenek porontyaim: jobb apa szeretnék én lenni annál, minthogy a csemetéimet és a bőröndöket a hónom alá fogva egész nap vonatra várjak, vagy vonaton zötyögjek. És még 99,7%-nyi turistatársam így van ezzel. Egyébként amint nincs az embernek diákkedvezménye, már nem is olyan vonzó a vonatozás...
Hirtelen ennyi. Lehet, hogy csak jövő héten térek vissza, sűrű napo lesznek, addig foglalkoztasd a topic többi részét :-)