"Szevasztok! Itt biztos van vki aki ezen a szakterületen dolgozik! Egy A6-os Audin ki kéne cserélni a szélvédőt!Kb mennyibe kerülne ez??? 98-as az autó! Válaszotokat előre köszönöm!FONTOS lenne az info nagyon! hali: inmex"
Most cseréltettem szélvédőt. Minden szép és jó, egy hibát kivéve. Esőben fátyolszerű foltok vannak az új szélvédőn. Fel is hívtam a szervizt, hogy mi ez. Állítólag a nejlon amiben tárolták rászívta magát, és le fog kopni. Hogy lehet ezt leszedni?
Mindenki figyelmébe ajánlanám, hogy MINDEN SÉRÜLÉS JAVÍTHATÓ!!!
Legyen bármekkora a kőfelverődés, vagy hosszú a repedés, csak a költségek szabnak határt. A legfontosabb, hogy lehetőleg SOHA NE LEGYEN KICSERÉLVE A GYÁRI SZÉLVÉDŐ, mert ritkán tudják tökéletesen kicserélni a beázás és párásodás szövődménye nélkül! Műszaki vizsgán 3 javított sérülés lehet a látótérben, de ha időben javítják, észre sem veszik.
Polírozni is bármilyen mélységben lehet az üveget, de húzós ára van a polírkorongnak, ezért a költségek is csak nagy értékű (fűthető), gyári üvegnél éri meg. Ezért nagyon figyeljetek a szélvédő tisztítására, mert a jégkaparásnál is a jég karmolja össze az üveget, nem a kaparó, tehát csinálhatnád gumival is. A szárazon törölt por is rengeteg apró karcot okoz, amitől csillogni fog a szembejövő fényszórója.
Javasolnék mindenkinek egy NANO kezelést, ami a teflonhoz hasonló védő-réteget képez a szélvédőn, így nemcsak elfedi a csillogó karcokat, lepergeti a vizet, de szárazon is könnyedén letörölhető a madárszar vagy bogár. A ráfagyott jég is egy darabban letolható a szélvédőről, tehát nem csak kényelmes, de gazdaságos is, mivel nem használsz ablaktörlőt, ablakmosót, jégkaparót. Vegyszer és gőzborotva álló, 1 év a garancia, de az én szélvédőmön második éve van rajta és még nem volt panaszosom 2 év alatt.
Szevasztok! Itt biztos van vki aki ezen a szakterületen dolgozik! Egy A6-os Audin ki kéne cserélni a szélvédőt!Kb mennyibe kerülne ez??? 98-as az autó! Válaszotokat előre köszönöm!FONTOS lenne az info nagyon! hali: inmex
Éppen itt van nálam egy barátom aki szélvédőjavítással foglalkozik, és leírom a véleményét a dologról.
Kezdésemre az válaszolja, hogy a szélvédő javítás elsődlegesen nem az esztétikát helyezi előre, hanem az üveg statikájának a visszaállítását.
Az eredményesség elsősorban típusfüggő.
Sajnos a mai autók ragasztott üvegei sokkal érzékenyebbek, mint az úgymond gumikéderes technológiával beépített üvegek, ezért érdemes minél előbb megjavíttatni.
Sokkal nagyobb mechanikai terhelésnek vannak kitéve a vékonyodó „A” oszlopok, és a korszerű klímatechnika miatt! Plusz az utak állapota is elősegíti a repedések keletkezését, és nagyobbodását.
Az esztétikum szempontjából nagyon fontos a szennyeződések bejutásának a megakadályozása úgy, hogy a sérülést azonnal leragasztjuk egy kis darab cellux-val, vagy bármi olyan eszközzel ami nem engedi elkoszolódni a sérülést.
Az egyik legjobban látszó szennyeződés az ablakmosóból származó por és mosószer elegye, amely szürkés szivárványos elszennyeződést okoz.
Minél kevesebb szennyeződés található a sérülésben annál szebb a javítás végeredménye.
Hirtelen ennyi, de ha kérdés van megkérdezem a mestertől, és igyekszek gyorsan válaszolni.
Szerintem olyan helyre menj ahol arról a kocsiról van szó, amilyen kocsid van! Pl: Ha Trabi akkor gyere a trabi fórumra! oda egyébként is jöhetsz ott sok tapasztalt szerelő, és jó emberke van!!
Kicsit tanácstalan vagyok.
Sikerült beszerezni egy kőfelverődést a kocsi szélvédőjére.
Megérdeklődtem hogy fontos-e ezt javítani, mondták az okosok hogy igen mert tovább repedhet.
A dolog érdekessége hogy csillag alakú és most jön az igazi problémám:
Egy mobilis szaki www.kofelverodes.hu azt állítja hogy javítható csak drágább anyag kell hozzá és tovább tart.
A szélvédőjavítós azt állítja hogy a csillag alakút nem lehet javítani.
Egyeltalán biztosan be fog repedni?
Nem engedik át a vizsgán?
(nem zavaró helyen van, az utas oldalon a szélvédő aljához közel.)
Szóval ezekre kérem hogy a tapasztaltabb kollégák reagáljanak.
Megjegyzem a régi Wartburgon volt egy felverődés az kivételesen nem csillag, eszembe nem jutott megcsináltatni és nem is repedt tovább...