"Csak kevés eltérés van a két autó között..... " LOL!!! Ez jó :-) Majd vigyázok, nehogy én is egy Ignisbe üljek bele véletlenül figyelmetlenségbôl egy parkolóban a leendô Swiftem helyett... Igaz mindegyik elején nagy "S" jel van, de szvsz. ebben ki is merült a hasonlóság :-)
Sziasztok! Hétvégén én is megnéztem. Ültem mind a három felszereltségűben. Már a GC sem nagyon fapados, bár a fordszámmérőt hiányoltam, meg a kapaszkodókat (1eFt-os tétel) Nekem egy kicsit kicsinek tűnik, vagyis inkább szűkösnek, hiába ez egy kisautónak készült.
Azonban az érdekes, hogy az 1.3 motor sima nem VVT-is. Kiváncsi vagyok, hogy mennyiben lesz ez érezhető, pl. egy ignishez képest.
Hétvégén a szemem láttára foglalózott le egy nyugdíjas házaspár, egy GLX-et metállal, klimával anélkül, hogy 1 centit is mentek volna vele.
Egyébként a hivatalos bemutatós nyílt hétvégéje Március 4-5-6-án lesz. Ha jól informáltak.
Az elején 6-10db/hó mennyiséget kapnak a márkakereskedések a gyárból, úgy hogy ha valaki befizet, azt minden hó végén tegye, mert 1-jén megy el a rendelés. Így is kb 1 hónap az átfutási idő.
Hétvégén én is megnéztem. Ültem mind a három felszereltségűben. Már a GC sem nagyon fapados, bár a fordszámmérőt hiányoltam, meg a kapaszkodókat (1eFt-os tétel) Nekem egy kicsit kicsinek tűnik, vagyis inkább szűkösnek, hiába ez egy kisautónak készült.
Azonban az érdekes, hogy az 1.3 motor sima nem VVT-is. Kiváncsi vagyok, hogy mennyiben lesz ez érezhető, pl. egy ignishez képest.
Hétvégén a szemem láttára foglalózott le egy nyugdíjas házaspár, egy GLX-et metállal, klimával anélkül, hogy 1 centit is mentek volna vele.
Egyébként a hivatalos bemutatós nyílt hétvégéje Március 4-5-6-án lesz. Ha jól informáltak.
Én pár dolog miatt gondolkodtam az IS Swiftre cserélésén, de jelenleg ezt nem engedhetem meg magamnak anyagilag sem, ráadásul az Ignis nagyon másra lett kitalálva, és nekem azok a funkciók is fontosak...
a csomagteret viszont gyakran használom döntve, és az a fránya lépcső benne bizony kényelmetlen, bár nem elviselhetetlen... :(
Ami az Ignis futóművet illeti, az stabil, bár kemény, ellenben javítható, ha valaki úgy kívánja... bár hasonló árfekvésben kaphatott volna az is egy új Swift-szerű lábazatot...
Pont most fogok Ignist venni és a csomagtér volt az egyik szempont. Mondjuk 2 gyerek mellett már nincs helye a csomagtér-döntögetésnek - ekkor viszont az Ignis 4 fokozatban állítható csomagtere használhatóbbnak tűnik nekem.
Persze ne emlegessünk fel olyat a Swift hibájaként, ami nem az: ez egy kafa kisautó jó áron, jó fazonnal.
Ez már a 3. Új Swift topik!! :-/
Össze kéne dumálni, a többi topik alapítójával, hogy kié menjen tovább!!
Az egyiken olyan 120-130 hozzászólásnál tart szóval szerintem legyen az...!
Üdv!
Hétvégén volt alkalmam két Suzuki kereskedésben is megcsodálni a Swiftet, bele is ültem. SZVSZ nagyon mutatós, jó indulóáron kapható kisautó. Szerintem nagyot fog robbanni, főleg ha a Suzuki legendás megbízhatóságát hozni tudja.
Főleg tűzpirosban, alufelnivel és sportos belsővel tetszett, pedig alapjáraton nem vagyok oda az ilyesmiért. :-)
Úgy néz ki a Suzuki is eljut oda, hogy minden szempontból vállalható autókat gyárt.
Ezt hogy érted? A motor tudása szinte ugyanaz, a váltó egy az egyben, hangszigetelve mindegyik le van, a kocsik súlyban is kb egálban vannak. Lényeges különbség ezért nem nagyon érződik (nálam). Ignisnél kicsit egyenletesebb a nyomatékgörbe, bár ezt ember legyen a talpán aki megérzi. Hacsak nem fékpaddal a hónod alatt mászkálsz, szerintem nem sok értelme van különbségekről beszélni. Meg aztán meg kell várni, míg bejáratódik egy swift, és utána menni egy hosszot egymás mellett egy ignáccal, hogy győzzön a jobb :) Mindkét kocsira igaz, hogy olyan 3500 és 5000 között húz a legjobban, és 5500, 6000 fölé már nem nagyon érdemes a gyári állapotában forgatni.
Ez nem egészen így van. Ugyanaz a teljesítménycsúcs (6000), csak az ignis 1.3-as 1(!) teljes lóerővel erősebb. A nyomatékcsúcs a swiftben előbb jelentkezik, de az 4 Nm-rel kevesebb (ignis 1.3: 118Nm/4100, Swift 1.3: 114Nm 4000) Csak a pontosság és a miheztartás miatt :-) A fogyasztásaban igazad van, de ezt én inkább a swift jobb légellenállásnak tudom be... 10 cm-rel alacsonyabb is. (1605/1500 mm)
Az újs Swift motorja kisebb fordulatszámnál adja le ugyanazt a telejsítményt, mint az Ignis 1,3 vvt-je, ugyanakkor a max nyomatéka cseppnyivel kevesebb, és kevesebbet is fogyaszt.
Amiket a szalonok berendeltek maguknak raktárkészletnek, azokból már lehet vinni, de ebben az esetben csak abból válogathatsz, amit a szalonban találsz. Mivel fehérben csak GC-t gyártottak első körben, nekem várnom kell a GS-re :(. Még egy negatívum: csak egy fajta üléskárpit létezik, nem lehet választani. Bár nekem speciel tetszik az az egy is. Az 1.3-as VVT-i témához: Biztos megoldható lesz, hogy az Ignis 1.3-asában lévő hengerfejet és az elektrónikát átszereljék a Swiftbe, mert a motorkódokból ítélve az következik, hogy kompatibilisnek kell lenniük. Az viszont lehet, hogy annyira kevés lesz a különbség, hogy azt nem is lehet majd érzékelni a menetdinamikában. Talán kicsit gazdaságosabb lesz, meg a károsanyag kibocsájtás csökkenhet. De sokkal jobban nem fog menni.