a mostani menetrendhez eddig 3 különböző időpontban adtak ki olyan módosítást, amely az egész menetrendi időszakra érvényes....
Ezzel belátták az illetékesek, hogy amit csináltak, szar. A módosítgatásoktól még ugyan jó nem lesz, csak talán egy icipicit jobb.
Április 3-ig hat hét van.
Az érintett utasoknak ez nagyon hosszú :-(((.
Csak egy apróság a "felségterületedről": 7245 beérkezik Szentes felől 16.05-re, de a 2523 elmegy 16.04-kor, tiszta időben még látni a kijáraton elmenni :-))))/:-((((. Csatlakozó vonatnak a 3333-at jelöli, de ha egyszer nem a Keletibe akarok menni, hanem pl. egy Cegléd vagy Monor nevű kis faluba, várhatok potyára egy órát ahelyett, hogy 10 perccel későbbre tennék az ingát. De ugye a szent tehénként tisztelt ütemes menetrend...
...a gyakorlatnak lehet egy olyan negatív vonzata is, ...
Itt nem erről van szó. Ez nálunk egy ritkán előforduló kezelési szituáció volt. A 350 013-as egyik főlégtartályát kellett biztonsági szelep hiba miatt kiiktatni és - tekintve, hogy több szereplős játék volt - arra próbáltunk okot keresni, hogy ez az összes szóba jöhető légváltó megfelelő kezelésével történt-e, mert a levegős rendszer továbbra is rendellenesen viselkedett.
Tűz ütött ki a budapesti Déli pályaudvar egyik alagsori, üzemi területén vasárnap kora este, senki nem sérült meg, a tüzet rövid idő alatt eloltották. Az MTI helyszínen lévő tudósítója úgy értesült, hogy a helyiségben 30-40 négyzetméteren szemét égett. Ez okozta a sűrű füstöt, amely eljutott a váróteremig. Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője elmondta: a targonca átjáróban gyulladt ki a szemét. Hozzátette: a tűzben nem sérült meg senki, a vonatközlekedést nem akadályozta.
Bár nem értek egyet (sőt, magamra nézve sértőnek érzem) Indul a bakterház úr előítéleteivel, azért azt elfogadom, hogy elég egy vagy két rossz tapasztalat, hogy a vezérnek elmenjen a kedve a jópofizástól és válogatás nélkkül kergesse el a gép közeléből a vasútbarátokat.
A nem vasútas dolgozók gépen utazása szerintem soha nem is lesz megoldható szabályozással:? ez bizalmi kérdés. És ez így van jól. Ha a mozdonyvezető bízik annak józanságában, korrektségében, aki felkéredzkedik mellé, akkor felengedi. Ha nem, hát nem. Ez teljesen normális. Az a vasútbarát, aki emiatt hőbörög, már méltatlan is a további bizalomra, igaz?
Nem nyilatkoznék arról, hogy pályafutásom során az engedélyes és az anélküli utazásaim milyen arányban voltak egymással. Tulajdonképpen utólag már lényegtelen. Arra azonban büszke vagyok, hogy minden utamon érvényes menetjegyem volt (valaki már itt elbukik...), és hogy sem az utazás során, sem utána nem hoztam kellemetlen helyzetbe azt, aki felengedett maga mellé, válaszolt a kérdéseimre, egyáltalán megtisztelt kedvességével.
Ha tehát nincs meg a bizalom mozdonyvezető és vasútbarát között, akkor megette a fene az összes utasítást és engedélyt, nem lenne kényszeríthető a vezér arra, hogy olyannal utazzon, aki kellemetlen érzést, idegességet, stresszt okoz neki.
Úgy olvasom soraitokból, tisztelt vezér Urak, hogy többetek részéről ez a bizalom megrendült. Döntéseteket elfogadom, egyben felhívom figyelmeteket a vasútbarátokkal kapcsolatos általánosítás igazságtalanságára.
Igen, emberi modon kell kezelni az ugyet. Felkereckedeskor tisztazni a szandekot, aztan: Pl. indulas elott tisztazni, hogy mik a tapasztalatai mint nem szeret ha a vele utazo csinal vagy mikent ne viselkedjen.
Aztan az elso utazas utan a vezer megismer es levon egy kovetkeztetest, ez utan mar lehet magyarazkodas nelkul felenged es esetleg a kollegainak jo referenciat ad rolad, vagy epp az ellenkezojet.
Biztos vagyok benne ha ezeken felul egy szakmaban jaratos lelekes amator is valaki es a vezer latja rajta erti a helyzetet akkor szivesen latja mindig. Akar ugy ha itt elotte a forumban talalkoztak.
En ugy erzem pl. ha az exmv meg aktiv lenne en jol kijonnek vele;-)
Ebben maximálisan egyetértek veled;bár nem ismerlek személyesen,ezt már több Vezértől is hallottam!
Ennek ellenére a privát véleményem az,hogy,ha odamegyek egy mozdonyhoz egy engedély ESETLEGES birtokában,felkopogok a Vezérhez és elmondom EMBERI módon a szándékaimat (pl.: utazás,fotózás,stb.) akkor valszag Ő is emberként fog engem kezelni (tapasztalat,jómodor,nem az őserdőben vagyunk!!),innen már tényleg CSAK az Ő joga eldönteni,hogy műxik e a dolog,vagy sem!!!
Elvileg nem lenne túl bonyolult, de a mostani menetrendhez eddig 3 különböző időpontban adtak ki olyan módosítást, amely az egész menetrendi időszakra érvényes. Szerintem ez is sok, mert nem hiszem, hogy mindenki a HIRDETMÉNYEKET böngészi, és azok alapján módosítja a menetrendjét. Április 3-ig hat hét van.
Ha az ÁFU jól szervezi a tranzitforgalmat (jó példa a Floyd-os mozdony stratégialag fontos vonatokra történt igénybevétele), ha esetleg sikerül javítani ezeknek a vonatoknak a menetrendszerűségét (pl. újabb mozdonyok bérbevételével), akkor megtarthatja, sőt javíthatja ezt az arányt.
Mit kell ezen másfél hónapot pöcsölni? Menetrendet megszerkeszteni, hirdetményt kirakni és bevezetni! Annyira bonyolult egy vonatot 25 perccel odébbrakni?
Most már a záhonyiakra várok, mikor kezdik visszakövetelni a 6200-ast.
"16.55. Mozdony, motorkocsi, továbbá a vezérlőkocsi vezetőállásán az ott szolgálatot végző dolgozókon kívül az alább felsoroltak jogosultak utazni: a) a felügyeleti hatóság ellenőrzésre jogosult tagjai, igazolványuk alap-ján; b) szolgálatban levő vasúti dolgozók a szolgálati felsőbbség által kiállí-tott engedély alapján; c) szolgálatban és önköltségben utazó vonatszemélyzet és szállítmány-kísérők; d) segély-, hótakarító, értesítő, kémszemle-, és próbavonatoknál az ér-dekelt szolgálati ágak dolgozói; e) tolatás közben a tolatószemélyzet tagjai; f) iparvágányon szükséges kocsiátadást-, átvételt végző állomási dol-gozó (16.58.p.); g) a fegyveres erők és rendvédelmi szervek tagjai; h) nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján."
_nyunyuka: ha kellenek zagyva számsorok ICkről,kérlek péntek fele dodj egy mailt,s otthon kiirom neked a kérteket,s majd hétfőn legkésőbb válaszban küldöm a zagyva számsorokat...(kb 1 hétre visszamenőleg tudok nézegetni)
FOMA: nemcsak ti vagytok oly kegyesek 8801/02 összeállításával,bár a múltkor láttam benne változást,az egyik Bp-t Ao-ra cseréltétek.... de Sm is ilyen nagylelkű a 8807/06-tal,az a menetrendváltás óta(talán folyamatosan) 3 db Ao-ból áll...:)
"Sem a makacs EU-pártiak, sem a makacs EU-ellenesek nem voltak tisztában még az alapfogalmakkal sem. "
De ez így szokott mindenben lenni. Nézd meg a politikát. 100 emberből 99-nek elképzelése sincs, mi az, hogy mondjuk költségvetés, de véleménye az van róla...
Ez a probléma április 3-tól megszűnik. Az RTL Klub olvashatta volna a MÁV honlapon a sajtóközleményban, hogy az érintett vonalakon teljesen új menetrend lép érvénybe...