Ha az ÁFU jól szervezi a tranzitforgalmat (jó példa a Floyd-os mozdony stratégialag fontos vonatokra történt igénybevétele), ha esetleg sikerül javítani ezeknek a vonatoknak a menetrendszerűségét (pl. újabb mozdonyok bérbevételével), akkor megtarthatja, sőt javíthatja ezt az arányt.
Mit kell ezen másfél hónapot pöcsölni? Menetrendet megszerkeszteni, hirdetményt kirakni és bevezetni! Annyira bonyolult egy vonatot 25 perccel odébbrakni?
Most már a záhonyiakra várok, mikor kezdik visszakövetelni a 6200-ast.
"16.55. Mozdony, motorkocsi, továbbá a vezérlőkocsi vezetőállásán az ott szolgálatot végző dolgozókon kívül az alább felsoroltak jogosultak utazni: a) a felügyeleti hatóság ellenőrzésre jogosult tagjai, igazolványuk alap-ján; b) szolgálatban levő vasúti dolgozók a szolgálati felsőbbség által kiállí-tott engedély alapján; c) szolgálatban és önköltségben utazó vonatszemélyzet és szállítmány-kísérők; d) segély-, hótakarító, értesítő, kémszemle-, és próbavonatoknál az ér-dekelt szolgálati ágak dolgozói; e) tolatás közben a tolatószemélyzet tagjai; f) iparvágányon szükséges kocsiátadást-, átvételt végző állomási dol-gozó (16.58.p.); g) a fegyveres erők és rendvédelmi szervek tagjai; h) nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján."
_nyunyuka: ha kellenek zagyva számsorok ICkről,kérlek péntek fele dodj egy mailt,s otthon kiirom neked a kérteket,s majd hétfőn legkésőbb válaszban küldöm a zagyva számsorokat...(kb 1 hétre visszamenőleg tudok nézegetni)
FOMA: nemcsak ti vagytok oly kegyesek 8801/02 összeállításával,bár a múltkor láttam benne változást,az egyik Bp-t Ao-ra cseréltétek.... de Sm is ilyen nagylelkű a 8807/06-tal,az a menetrendváltás óta(talán folyamatosan) 3 db Ao-ból áll...:)
"Sem a makacs EU-pártiak, sem a makacs EU-ellenesek nem voltak tisztában még az alapfogalmakkal sem. "
De ez így szokott mindenben lenni. Nézd meg a politikát. 100 emberből 99-nek elképzelése sincs, mi az, hogy mondjuk költségvetés, de véleménye az van róla...
Ez a probléma április 3-tól megszűnik. Az RTL Klub olvashatta volna a MÁV honlapon a sajtóközleményban, hogy az érintett vonalakon teljesen új menetrend lép érvénybe...
Az egyik utasításotokban le van írva, hogy nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján jogosultak a mozdony vezetőállásán utazni.
Az két félét ír:
"5.3.1. A mozdonyon utazásra jogosító engedéllyel rendelkező személyek és az ott figyelőszolgálatot ellátó dolgozónak a mozdonyra lépésére, valamint az ott tartózkodásukra vonatkozó előírások és közlekedésbiztonsági feltételek betartásáért a mozdonyvezető felelős. Ebben a vonatkozásban az engedéllyel rendelkező személyek felé – kivéve az 5.4. pont alá tartozókat – a mozdonyvezető rendelkezésre jogosult.
5.3.2. A mozdonyvezető köteles a mozdony vezetőállásán tartózkodásra kiállított sorszámmal ellátott engedélyt (1. sz. függelék) megvizsgálni és amennyiben annak érvényessége a kiállítás alapján menetjegyhez kötött, annak kezelésé-re alkalmas módon intézkedni a vezető jegyvizsgáló felé. Jogosulatlan fel-használás esetén az engedélyt be kell vonni és az esetről jelentést kell tenni.
...
5.4.1. Az ellenőrzést végző feljebbvaló a járműre való felszálláskor köteles magát a mozdonyvezetőnél az ellenőrzésre és a vezetőálláson tartózkodásra jogosító igazolványával, megbízólevelével igazolni."
És, mivel...
"1.5. Az utasítás „mozdony” meghatározása alatt valamennyi mozdonyt, motorkocsit, motorvonatot és a távvezérlésükre szolgáló vezérlőkocsikat kell érteni."
...a Bz-n, BDVmot-on, Bmxt-n, BDt-n stb. utazóknak ugye van az 5.3.1. szerinti? :-)
Olvastam a Vasutas Magazinban, hogy a magyar vasút részaránya az áruszállítási teljesítményből 29%, de korábban ez 24% volt. Valamint Európában ez 12-16%.
Akkor ennek a számadatnak örülni kellene.
De:
1. Régen rengeteg árut vittek ki a SZU-ba. Befelé kevesebbet hoztak vonaton, mert a kőolaj ugyebár csövön jött, valamint egy részét szocskával fizették ki, valamint néhány Putyinkával. Valamint volt a magyar-szovjet timföldegyezmény, aminek keretében szintén szintén rengeteg vagont mozgattak.
2. Régen sokmindent vonaton vittek, amit most közúton.
3. Sok terméket sokkal messzebbről szállítanak, mint régen, valamint a fogyasztás is megnőtt.
4. A nehézipar nagy része tönkrement, valamint a szénbányák nagy része is bezárt. A hőerőművek egy része is átállt gázüzeműre.
5. A rendezőpályaudvarok konganak az ürességtől, tehervonatot nem túl sokat látni, kamion viszont szinte mindenhol van.
Ezek után nem értem, hogy a rengeteg kamion vs. kevés tehervonat hogy tesz ki ilyen részarányt???
Hogy számolták ezt ki? Csak a belföldi szállítást vették alapul? Vagy benne van a nemzetközi illetve a tranzit is? Ezt nehezen hiszem.
De azért elárulhatnád, Miszter Bakterház, hogy Neked miért öröm másokat akadályozni abban, hogy élvezzék azt, amihez engedélyük van?
Nem csak én, már sok mv kolléga is így van vele.A vezetőállás nem játszótér, néhányan pedig annak nézitek. Nem mindenki szereti, hogy még haza sem ér, máris olvashatja a szolgálatát a főnöke az interneten.
Ez SZVSZ nem így működik! Ahhoz, hogy felmehess, minimum a mozdonyvezető engedélye is kell, ha Ő nem egyezik bele, attól lobogtadhatod az engedélyedet, nem sokra mész, minimum még ellenszenvesebb leszel!
Marhaság. Az egyik utasításotokban le van írva, hogy nem vasúti személyek a vasút által kiállított engedély alapján jogosultak a mozdony vezetőállásán utazni. Innentől kezdve, a különleges esetektől eltekintve (pl. ha már betelt a létszám), nem azon múlik, hogy neked tetszik-e az én 2mm-es hajam, vagy sem.
Ha nem csak a szád jár, és ha komolyan gondolod, amit leírtál, akkor elég öntörvényű alak lehetsz.
Hja, nem feltétlenül egy remot dácsiát kéne erre tartalékolni napokig, a szomszédos Almásfüzitőn meg a 4-es vonalon hegyekben állnak a tehervagonok (bár füzitőn van egy hifi is) és holnap hétfő... Bár a motorszínben ott figyelt még egy remot dé meg egy bobó és kint is bohóckodott egy remot dé. Úgyhogy tényleg lubickolnak a lóerőkben arrafelé. Hiába, az 1-es vonal az 1-es vonal...