Ha idáig nem Seléniát használtál és most az kerülne bele, akkor elötte Motor block mosoval átkell mosni a rendszert. Sajnos ez lemossa az olajfilmet az alkatrészekröl, de legalább megszabadulsz az olajsár, illetve egyéb lerakodásoktol is. Ezután tegyétek bele a friss olajat. és kb 1-2 hét mire vissza áll az olajfilm, és csak ezután csendesül el a motor. Az ezt következö olajcserénél már nem kell mosot használni, csak a friss olajat bele tenni. ekkor már rögtön csendesebb lesz.
Hidrotökéket csak egyszerre az összeset szokás. Magyarul 16 db ha 16 v a kicsike. 1db 3000.- körül van. Nem olcso mulatság.
Ez is lehet, hogy retkes a hütö, de pl találkoztam már olyannal ,hogy a termosztát nem a megfelelö tartományban dolgozott, és ez okozott forrást. Azért mondtam a kimérését. A Högomba is ha koszos, lassabban érzékeli a höt, ezért késön kapcsolhat be. de akár egy gyártás során benne maradt fémdarab is elzárhatja a viz (fagyállo) utját ami ezt okozhatja. a vizpumpánál is lehet gond. pl találkoztam olyannal hogy a Fagyálló nem gyári volt hanem gazdaságostesco, és az alu lapátokat megmarta és igy kissebbek lettek a vizpumpa lapátai, nem birta olyan intenzitással forgatni a vizet, ami az ideális áramláshoz szükséges.
A lapkás is hidrotökés, csak a szelephézagot az összerakásnál lapkákkal állitják be hozzávetöleges értékre!. De attol még a Hidrotöke állitja be a szelephézagot a megfelelö olajnyomásra.
A hidrotökés motor minden hideginditáskor csattog. Csak az nem mindegy, mennyi ideig. Max 1-2 sec-ig csattoghat. Ha hosszabb, akkor nem jó az olaj! A hidrotökés motor érzékeny az olajra, azért is ajánlom mindenkinek a GYÁRI olaj használatát. Vannak külömbözö olajadalékok mint Prolong, Metabond. Ezek használata segit(het), De csodákat ne várjunk.
A szakemberek is vitatkoznak hogy jó e a Prolong, Metabond..ugyhogy erröl ne vitatkozzunk. Én minden automba tettem, és valoban csendesebb lett töle a járása. Egyébbröl nem tudok nyilatkozni mert nincs röntgen szemem.:D
És a legvégén az általam ajánlott szerviz az a BEST Autóház. Mátyásföldön van a volt Ikarus gyár mellett. Bp. XVI.Arany János u 55.
Valszeg nem hagytam ki elég sort a két téma között. A vezérműszíjat a 66ezer km miatt cseréltettem. Tudom, hogy semmi köze a szíjnak a hanghoz!!
Viszont a feszítőgörgőnek nem volt hangja még bár kiszedés után megvizsgálva már volt. De nem vészes ha azt leszámítjuk, hogy annak hangtalanul kell működnie.
A vezérműszíj cserét nem HANG indokolja hanem a futott kilométer vagy az idő. / általánosan ez 100000 km, vagy négy év/ . A hang a görgő cseréjét indokolja. A hidrotőkét egyértelműen kizárni nem lehet, hogy ez rossz. ez jó. Talán lehet segíteni rajta úgy hogy kiszedve a tőkéket szétszedni átmosni injektortisztítóval, majd tiszta olajjal összerakva visszaépíteni. Nem tuti megoldás de néha segít. Sajnos ha a tökék cserések kifizetődőbb mindet cserélni, mert így csak egyszer kell szét és összeszerelni a motort. Plusz nem hiszem hogy akad olyan szerelő aki egyenként hajlandó végigmenni a tőkéken mint a sorbakötött karácsonyfafűzéren valyon melyik nem jó.
Előfordult már veletek hogy hengerfejes lett a puntótok??
Nekem sajna nem rég, majdnem csúnya vége lett.
Teszek fel képeket szinte tanítani lehetna a hejetelen gyári szerelést és a pontatlan forgácsoló megmunkálkást.
Képeken jól látni a jól tömített felületet. A jól tömített felület fém tiszta. Ahol korom nyomok vannak ott kifújt a motor. Nálunk az 1-es és a 4-es henger fújt ki.
Éppen ezért köszörültettük a hengerfej felfekvő felületét.
Azon a részen a hol a tömítés ki van szakadva ott kifőzte a hengerfej pakolást és vizrt is ette jócskán. Az utolsó 24 órában vettem észre mikor elment a fűttés és a hő fok jelző erősen megoindult fölfelé. nem sok kellett hogy meg ne főzzem a motort.
Ha a hűtővíz indokolatlanul magas hőmérsékletű, esetleg fel is fő, és a termosztát nyit-zár ahogy kell, valamint a ventillátor is kapcsol, nekem csak egy ötletem van. Igaz öregebb autóknál fordul elő, de nem lehet tudni.
Nos a hűtőnek a lemezbordái közé a bogártetemek jutnak, amik eltömítik azokat és a menetszél, illetve a ventillátor/kis tempónál/ nem tudja átjárni azokat és a hűtőben nem hűl le a víz. Megoldás gőzborotvával kimosni a lamellákat. max 60C, illetve 40 bar nyomás, és ezt is csak kb 40cm-ről. Ha látszik hogy szmötyi jön ki akkor valszinű ez volt a baj. Ha nem akkor nemtom.
Hidrotőke????? Direkt azért vettünk 8V-t,nem 16V-t,mert a 8V korongos. Hol van ebben hidrotőke?
Szélsőséges körülmények: az asszony használja jellemzően(95%ban). Nála az üzemi fordulat 2000-2500 között van. 3000fölé tévedésből sem igen 'pörgeti'. SZVSZ ez nem igazán szélsőséges használat.
Nem emgfelelő olaj: az előírt selenia lett benne cserélve először 5000km nél, aztán 20000km nél aztán 30000kmnél is. Most 40000km nél is az előírt minőségű olajjal lett cserélve +szűrők mindig. Ezek is gyáriak,szervizben,előttem cserélték mindíg. Azt hiszem,talán kissé túl is van teljesítve az előírt kenési terv.
Fordulatról visszaejtve nem csörren meg a motor,legalábbis én nem hallom, 1edül ez a reggelenkénti kopogás van,de az nagyon. Koksz nem hinném hogy nagyon van a fenti olajcserék fényében.
Szerinted hová vigyem BPen vagy a környékén? NERO, SPQR kizárva.
Köszi, megnézzük. Lehet, hogy ez lesz, mert teljesen véletlenszerűen jelentkezik a dolog. (És általában a 35-ösön járok vele, Bpen meg a Thököly környékén, amik elég rázósak...:))
a termosztátot kimérték, és állítolag jó. a ventillátor olyan 85-86 fok körül kapcsolt a kiméréskor. Hűtőfolyadék volt cserélve, de szakszervízben, és valóban ki lett, mert előtte, utána kimértem..:))
Mivel hogy fiatal auto és gondolom gyári fagyálloval használod a vizkövesedést kizárnám. Viszont a termosztátot kiméretném mikor nyit-zár. mert az gyanus hogy nem megfelelöen müködik.
Még 2 órai döcögés után sem forhat fel a viz. Jól le van légtelenitve a rendszer?
Nekem hasonló próblémám volt, de a termosztát csere előtt megtaláltuk a hibát!
Mivel ezek az új ventilátorok nem ékszíjasak ezért a motornak az érintkezője a döciken szétrázodot és hol érintkezett hol nem. Én ajánlom, hogy a vezetékeket és motor érintkezőjét nézétek meg, mert ott lehet a hiba!
Szia!
Bocsi sajnos nem vetelek észre pedig mindig sasolom a Punteszeket! :)
Nekem megint össze lett rakva a kipuf. :( Sajnos mostanában kicsit sok a melóm, de már láttom a végét és foglalkozhatok végre egy picit megint a Fiat Klubbal.
Stancy
Kb. 3 napja rád vadászom a chaten, de nem kaplak el soha! :(((
Szeretném csinálni a szavazásokat és kellesz hozzá nagyon!! :)
ÜDv
Seró
ui: Vigyázatok nagyon az utakon, mert Te hiába vezetsz jól ha egy k*cs*g neked jön!! :( Ma is láttam egy ilyet! :(
az a gondom, hogy bpi tötyögésnél még tavaly forrt a hűtővizem. Cseréltek termosztátot, aztán egy darabig nem jelentkezett. Majd ismét, olyan helyzetben, ami nem igazán indokolta volna. Utána elvittem szervízbe, ahol megállapították, hogy a ventillátor bekapcsol (sajnos hőfokmérő nincs a műszerfalon, alapmodell, csak a visszajelző lámpa, de ha az kigyullad, általában már gőzölög a gép orra), a ki-belépő hőmérsékletek megfelelőek, a hűtőfolyadék mennyisége OK, és nem is fogy. Az olaj állaga is rendben van. A fűtés is rendben van.
Szerinted lehet kezdeni vele valamit, vagy nyugodjak bele, hogy ha Bpen megyek át, lehet hogy ilyen gondom lesz. Amúgy más lényeges problémám nincs a kocsival, és eddig nem is volt. van vmi tapasztalatod ilyen esetben? előre is köszi
A dugattyúcsere GARANCIA ha ki akarják dumálni ne hagyd magad, még akkor se ha a 43000 km-re hivatkoznak. Egy dugattyú 20000 Ft körül van, szorozva mondjuk néggyel, plusz egyéb anyag/tömítéskészlet/, szerelési segédanyag, munkadij költség. Szóval 120000 alaphangon. nem mindegy szerintem.
A garancia minden autóra 2 év, plusz ezen időn túl jótállás-szavatosság.
Nos a Punto II 1.2 8V nél a kopogó hang reggelente, főleg hidegben utalhat hidrotőkére. Mivel azon olyan kis átmérőjű furatok vannak, hogy a dermedt olaj nem tudja átjárni ezért a hézag "nem áll be". Mihelyt az olaj megtörik, viszkozitása megváltozik, képes lesz a réseken bejutni. Ez a jelenség azonban bemelegedés után megszünik. Előidézheti a motor szélsőséges körülmények között való használata is a jelenséget. Vagyis ha űznek egy autót a motorolaj túlmelegszik "megég". Tipikus jele a habosodás és az olajkoksz lerakódása a motor belső részén. Ez is elzárhatja a furatokat. További hiba lehet a nem megfelelő olaj használata, illetve az előírt időszakonkénti olajcsere be nem tartása. Puntonál ez évente vagy 20000 km.
Az első szériából való Puntoknál nálunk is jelentkezett hasonló probléma. Végigmentünk minden lehetőségen végül a 4 dugóból kettőt cseréltünk, kotyogtak.
Ha a dugó lóg a hengerben akkor jellegzetessége, hogy fordulatról visszaejtve csörren meg a motor. Első próbának egy motortérmosóval át kell öblíteni az olajteret pl: metabond vagy valami más. Ezután lecserélni az olajat mi Mobil 5w50 et használunk bevált igaz kicsit vastagabb olaj mint a gyári Selenia meg drágább is.
Én élek a felajánlott lehetőséggel. Adva van egy 2003as PII 1.2/8V. 43e km. Minden reggel az első hidegindításnál csattogó/kerepelő/kopogó hang jön az autóból. Ha bemelegszik elhalkul,de el nem tűnik teljesen. Némely szervízek szerint dugattyúcserével orvosolandó. A 40e szerviznél állítottak szelephézagot, a hangot/jelenséget nem módosította. A vez.tengelyen nincs látható kopás. A hang függ a kinti hőmérséklettől, télen/fagyban jóval erősebb, mint ha kint meleg van.