Peremkerületek összekötése: nyilván van ilyen igény a város több pontján is (reálisan ugye elsősorban a pesti oldalon lehet :-)), de ezek azért elég szerények. A 901-es sok helyen elég, mint legkülsőbb gyűrű; a 951-es beindításának a garázs elhelyezkedése adott löketet. Félő, hogy egy XV.-XVI. kerületi (nappal is csak elég sorvadtan létező) harántoló járat nagyon kihasználatlan lenne. Ismerve azonban azt, hogy Cinkotáról több szolgálati is tart Észak-Pest felé, ezek meghirdetésével, útvonaluk egyszerűsítésével legalább éjfél után és kora hajnalban 1-1 indulásban lehetne valamit nyújtani ebben az irányban is.
A külső kerületek közötti "gyűrűs" utazási igény van, de elenyésző. ez látszik az 1É-6É összehasonlításban is. Azonban vannak olyan szolgálatik, amik pontosan ilyen irányokban járnak. Ezeket pl. érdemes megtartani, de szvsz csak meghirdetéssel, és néhány fontos, nem túl távoli átfutási pont megjelölésével (tehát az adott pontban mindig megáll a busz, a köztes szakaszon fakultatív, igény szerinti útvonalon közlekedik) a részletes meghirdetés az általában bonyolult útvonal miatt amúgy sem célszerű.
Van egyébként a VEKE-tervben is ilyesmi, bevonva a hálózatba, pl. a 951 szépen pótol egy ilyen kapcsolatot. Más kérdés, hogy kompromisszumként dél-pestre betérve.
A hangolások kérdése viszont elég súlyos kérdés lesz, szerintem kissé sok elemből áll a hálózat (ez egyébként már egy részbeni bővítésnél is elő fog jönni). ott jön majd elő a "melyik ujjamba harapjak" effektus...
Köszönjük a jókivánságaidat, reméljük tényleg célbaérnek a javaslatok.
A Városüzemeltetési Bizottságnál van a labda, ők a Közlekedési Ügyosztálynak fogják lepasszolni, a BKV az ottani vizsgálatnál kerül majd képbe. Pozitív fogadtatás esetén (amit a BKV szándékait (mondjanak bármit) és az ügyosztályt ismerve nem zárok ki), a labda visszakerül a Bizottsághoz és akkor már az elfogadáson lesz a sor. A BKV egyelőre a várható, szokásos befeszítésnél tart, de ez szerintem fog még enyhülni. Mindenesetre - ahogy a 41-esnél is tettük - megpróbáljuk a lehető legtöbb fórumon képviselni a javaslatot. Megértem a BKV azon vezetőit, akik inkább kerülnék a szolgálati járatokhoz nyúlásból eredő konfliktusokat, de ezt nem lehet megkerülni. A szolgálatik kiváltása nélkül valódi hálózatfejlesztésre nincs mód (fedezet), ez S.L. indexnek adott interjújából is kiderül. A szakszervezetek a legutóbbi húzásuk után tényleg legjobb, ha csöndben maradnak; remélem ezt is teszik. Főleg, hogy nem romlik a jv.-k nagy többségének hazajutási lehetősége a változtatás hatására.
Az Örsön át kell menni? Ez a legtöbb esetben nappal is csak így valósítható meg. Alig vannak keresztben járatok. Ájszakára a legjobb példa Varsó volt, ott bárhonnan bárhova egy átszállással el lehet jutni. Igaz, ehhez mindenkinek be kell mennie a főpályaudvarhoz. Viszont ez éjszaka gyors és pontos.
A lényeg, hogy biztos lehess benne, adott időpontban ott lesz a kocsi és tervezheted, hogy mikor érsz vele a célodhoz. Eközben kevésbé lényeges, hogy nem légvonalban haladsz a cél felé. Tudomásul kell venni, hogy az éjszakai forgalom döntő többsége sugárirányú. Sokkal inkább, mint a nappali, pedig az is főleg olyan.
Nem, olyat nem lehetne, hanem kéne csinálni. Egyszerűen borzalom, hogy ha a XV. vagy XVII. kerületbe akarok menni a XVI: központnak nevezhető részéről csak átszállással lehet a szomszédos kerületekbe eljutni. És akkor még nem vagyok a kerületen belül sehol! A IV. vagy a XVIII. kerületekről nem is beszélve.
"A három űszak lényege a 6-14 14-22 22-06 beosztás. S ezek azok az időszakok, amikor van közlekedés."
Akkor elnézést, hogy belecsobbanok, de olyan városban voltam forgalmi szolgálattevő annak idején, amelyik szinte teljesen a nehézipar 6-14-22-es ritmusának volt alárendelve. A legkormosabb időkben a hajnal hatos szirénaszó 22ezer embert szólított munkára csak a kohászatban, ezek nagyobb része a hajnal ötös szirénára ébredt, a többi vonaton, buszon özönlött a városba és ezt el kellett szállítani minden nap.
Ehhez képest nekem, akinek a busz- és villamosvezetőkénél jóval kevésbé variált munkarendem volt, ilyen időpontokra kellett szolgálatba jelentkeznem: 3.00, 4.00, 5.00, 8.20, 12.20, 14.00, 16.40, 22.00. Ezek a szokásos kezdések voltak a különböző szolgálati helyeken, vezénylés alapján más is előfordulhatott. Számban buszvezetőknél gyakorlatilaga akármi előfordulhatott, 0.30-as kezdés is.