heloka
na végre kiprobáltam 1-2 rézcsö forrasztást ,volt egy kis hiba a csö alján egy picit összegyult az on lehethogy sokat adagoltam neki?amikor keveset adagoltam akkor olyan vékonynak tünt a forrasztás
üdv
"beadott fűtőanyag energiája+ az egési levegő energiája. Mert ügyi az is számít, hogy hány C fok meleg a levegő."
Ez így rendben is van ha hatásfokot számolod a harmadik tizedesjegyig de az mit sem ér ha fűtőanyag nélkül kergetem az x fokos levegőt a kazánban, ettől még a lakás igencsak kihűl. A lennti értéket nézve azért nagyjából meghatározható, hogy egy hőtermelő berendezés éppen 24 vagy 12kw teljesítménnyel dolgozik-e
Engem az erdekel hogy egy 24Kw-osnak kikiáltott gazkazan ha az tenyleg annyival megy akkor egy orai folyamatos egessel mennyi gazt eget el. Igy ha en megmerem az egyemet hogy egysegnyi idő alatt mennyi fogy akkor tudok szamolni belőle egy hozzavetőleges teljesítményt. Mivel régen en visszavettem az adagolobol es most nem tudom hogy mekkora teljesítménnyel uzemel.
Szia topik:
Gazkonvektor aluminium ke'me'nye't szabad-e lefesteni valami ho"a'llo' feste'kkel? (a szoba'n beluli resz, a konvektortol a falig) Szoktak ilyet csinalni? Szerintem sokkal elviselhetobb latvany lenne feherre festve (a fal is feher), mint az alu. Eloszor fenykepeken tunt fel, ahogy a vaku fenye megcsillan rajta (buoaaa'), de egyebkent is. Szoval ronda.
Ha esetleg valakit érdekel van egy eladó Buderus LV124G típusú használt, jó állapotú 15 kW-os öntöttvas gázkazánom eladó, beépített Grundfoss szivattyúval, programozható elektronikával, kompletten.
A német rokonok jót akartak és ezt hozták az új házba, mert ők modernizáltak otthon és cirkó lett. Szegény én, meg már megcsináltam mindent cirkóhoz... ha legalább előbb szóltak volna.
Tehát ha valakit érdekel 65.000-ért elvihető Budapestről, ennyiért nagyon baráti azt hiszem.
Azt hiszem nálad nem nagy kunszt elérni egy jó rendszerrel, hogy fele gáz kelljen a fűtéshez. Egy vékonycsöves rendszer ahol mondjuk 15-ös cső megy a radiátorhoz nem bírja el az évtizedek alatt a nyitott rendszer radiátoraiban megülepedett mocskot.
Hiba mindenhol becsúszhat, de ha gondosan tisztít a dolgozó, majd nem fogdossa össze a felületet zsíros kézzel, használja a forrasztópasztát akkor van esély rá, hogy 60-100-200 forrasztás is tökéletes lesz. De ha nem akkor egy-két helyet max javítani kell. Amit még nem írtam a forrasztásokat kívülről nedves szivaccsal le kell tisztítani a folyasztószer maradékától, ez vízben jól oldódik. Az ellenőrzés abból áll, hogy biztonsági szelep lefúvási határára (2,5-3 bar) felnyomni a rendszert, minden forrasztási helyet vízcsepp után kutatva végigjárni akár már fűtve is. Ez a nyomáspróba. Ha nem folyik sehol akkor ezért kell a meleg vizet kiengedni a rendszerből, átöblíteni, ezáltal a belső részből is kimosódik a forrpaszta maradéka. Ezt a műveletet nem szabad kihagyni. Ha meg szivárog a víz valahol, hát azért a víz leenged, forrasztólámpával a kérdéses helyet megbontani, újratisztítani, új fittinggel újraforrasztani és OK.
Szerintem egy szerenyebb rendszernel is van vagy 50-60 forrasztott kotes es meg a legjobb szakembernek is becsuszhat kis hiba. Mondjuk azt is el tudom kepzelni hogy a 'foldon' osszeszerelt, nyomasprobazott reszek illesztesenel mar kevesebb lesz a hibas. Mindegy, vegulis csak erdekessegkeppen erdekelt a dolog.
Igen, a legjobb termeszetesen az lenne ha mindent egyutt tudnek megcsinaltatni de nem haverom Szemledi Andras... :) Persze ha olyan lesz az idojaras mint iden akkor oktober vegeig talan osszejonne a kazan+tarolo ara is, ez lenne a legkiralyabb.
Víz alatt nem lehet forrasztani, én anno ajánlottam, hogy egy méter csővel, és néhény idom ráforrasztása után csináljon a kollega egy nyomáspróbát.
Az a gond, ha csak a csövet cseréled ki akkor mivel azok sokkal vékonyabban kérdéses, hogy fog-e rendesen fűteni.
Könnyen beszélek tudom, de egyszerre lenne jó kicserélni az egész fűtési rendszert, és minél előbb, mert a kazánod hatásfoka szerintem nagyon alacsony.
Ezeknel a forrasztott koteseknel csak a feltoltesnel derul ki hogy valami nem gombolyu, vagy menet kozben is vegeznek probat a szakik? Ha a vegen, akkor ilyenkor a rendszert le kell ereszteni, vagy vizzel telt szakasz is javithato?
Mas:
30 eve epult 3*~80 m2-es csaladi haz, gravitacios rendszeru futes megfejelve egy keringtetoszivattyuval (gondolom, mivel a csovek szisztematikusan lejtenek es a legmagasabb ponton van egy bazi nagy, tobb szaz literes tartaly is). Egy gazegovel szerelt szigeteletlen Totya kazan futi a nem keves vizet nem keves gazzal. Nyilaszarok katasztrofalisak, de minden ablakon redony, ez fog valamit. Az eszaki, nyugati es keleti fal dryvit hoszigetelt, a negyediken szomszed haz van. Mivel nincs eleg penz az egesz rendszer cserejere, arra gondoltam hogy
1. evben
- korok ujragondolasa
- kivaltom az egesz vascsorendszert rezcsore. A radiatorok ontottvas allatok, csunyak de jok, szerintem ezeket nem kell piszkalni. Ha megis akkor dunaferr.
- kazant szigetelem valamivel
- thermoszelepek a radiatorokra
2. evben
- kazan csere sd isotwinre, amivel a melegvizellatast is megoldanam egybol, igy a jelenlegi gazboyler is menne a meh-be.
n+1. ev
- nyilaszarok csereje
Szakemberek, ezt igy megeri csinalni vagy birjak ki meg egy telet a jelenlegi rendszerrel? Esetleg eloszor uj kazant erdemes aztan a csoveket?
Ezt helyben kell felderíteni, víz - gáz -szerelvény szaküzletekben, ott ahol a szakik is vásárolnak, mint már írtam semmiképp nem praktikerszerű helyeken. A 18-as cső 500(+) ft áron lehet
+2-3mm, de nem kell kimérni. Csinálj egy pici darab csővel és egy idommal próbaforrasztást, menni fog. Egy megtisztított csővéget kenj be vékonyan pasztával, majd melegítsd, meglátod, hogy hogyan is viselkedik az anyag, befutja az ón.
sziasztok
megvettem a cuccokat,most szeretném kiprobálni csak azt nem tudom miután bekentem a csöveta végét a fitting belsejébe nemkentem hogy kell:melegitsem a toldásnál és ha elég meleg akkor nyomjam oda a forraszto ont
köszi
üdv
No pánik!
A kéményszabvány megengedi akár 30 kW-ig (névleges teljesítmény!) is terhelni, a 14 cm belméretű, 6 méter hatásos magasságú kéményt. A hatásos magasság a kitorkollástól, az utolsó levegővételi helyig, ( a deflektorig) mért függőleges távolság.
A gázkészülék füstcsonkja max 14 cm-es lehet!
Nekem SD Twin van iso elotti. Ott az eloremenot tekerentyuvel lehetett szabalyozni 50-80 kozotti tartomanyban (kb), egy masik tekerentyuvel a HMV-t cirka ugyanebben a tartomanyban, tulkeppen az 50 fok az alkalmas padlofutesre
:)
Nalunk egy 10 KW-os hocserelo meg egy haromjaratu szelep allitja elo a padlofutes 45 fokos vizet az eloremeno 70 fokos radiatorkorbol...
Kb igy nez ki.
A kek es a sarga a szamitogepvezerles.
A lenyeg, hogy a kazan es a padlofutes keringeto eccerre is kepes menni, foldszint(padlofutes) hoigenynel, es csak a kazan keringeto is, tetoter(radiator) hoigenynel.
Kombicirkó nem ezt (HMV) jelent?
Én elhiszem, hogy van, ahol elég a 8kW, de nálunk a 12-esről leolvadt a FÉG embléma (annyira fel kellett venni a hőmérsékletét) és még így se tudott elég meleget csinálni.
És a lényeget már írtam: ha valaki alaposan utánaszámol, és kiderül, kevés a 24, jobb most kéményt cserélni, mint egy év múlva kéményt+kazánt.
Egyébként nekem is van kérdésem: mi az SD IsoTwin kazánt néztük ki, padló- és radiátoros fűtésre + HMV.
Azt írják, hogy az előremenő víz hőmérsékletét 3 fokozatban állíthatom: 53, 73 vagy 87. Másik helyen, hogy "közvetlenül padlófűtésre alkalmas". Ha jól gondolom, nekem rögtön 3féle melegvíz kell: radiátornak, padlófűtésnek, HMV-nek. Ezek szerint ebből 1-et tud a kazán előállítani, a másik 2-t meg a fűtés-szerelő oldja meg?
Biztos nagy marhaságot kérdezek, de ehhez nem (sem) értek. :o)