Én is tudom, hogy így van, ahogy elírtad. Csak arra tettem egy megjegyzést, hogy már így eléggé drasztikusan emelkednek az árak. De attól még az ötletet jónak tartanám.
Amúgy az is eléggé abszurd, hogy Magyarországon hányféle díjszabás létezik az elővárosi forgalomra.
1. MÁV: Kilométerfüggő díjszabás.
2. Volán: Kilométerfüggő díjszabás, plusz zónázási lehetőség a helyi bérlettel.
infrastruktúra (ld. jegyellenőrzés) sem két forint. Mindenesetre jó volna, ha tényleg megvalósításra kerülne a dolog.
Lehet, nem értettem meg valamit. Kérdezek hát: minek mindenféle csillivilli cucc bevezetése súlyos milliókért? (sőt, MÁV beruházás, ami még az államinál is durvább hatékonyság szempontból, tehát legyen inkább pár milliárd)
Aki gyakran utazik, az bérletet vesz. Annak segítsen már végre egy egyszerű rendszer. A tervezett +10%-os BKSZ bérlet részben ilyen lesz. Megveszed. Felszállsz. Nem kell SMS, nem kell sorban állni, nem kell kallert lekenni/leütni. Csak megmutatni. Felismeri, biccent, továbbmegy. Ilyen egyszerűen működik. És nem kell hozzá más, csak egy papírdarab.
A szép persze az lenne, ha ugyanilyen papírdarab el lenne látva ilyesmikkel, hogy "2-es zóna", és amire ez rá van írva, azzal mondjuk Dunakesziig lehet menni. Amire meg 3-as, azzal Vácig. Vagy Szobig. Vonattal. Vagy busszal. Amivel akarsz.
Nem nagyon kellene ezt elbonyolítani. A Volán, a MÁV, és a BKV is tualjdonképpen állami cég. Szólni kell nekik, hogy mostantól ezt a fajta bérletet el kell fogadni. A ma BKV, Volán, vagy MÁV bérletet áruló néniknek szólni kell, hogy ők mostantól BKSZ alkalmazottak. Nekik szerintem mindegy. Nekünk nem. Vagy fel lehet venni új néniket.
Sőt, tulajdonképpen nem is kell nekik szólni, és fel sem kell venni senkit. Elég, ha tudja a BKSZ, hogy ki mennyi lóvét kapott a BKSZ jegyek/bérletek eladásából. Aztán a többi (a lóvé újraosztás) az ő dolga.
"Füzetjegy volt, sokáig használtam, megszűntették. A legnagyobb dili az volt, hogy hiába füzetjegy, bélyegeztetni be kellett vele állni a sorba... "
No igen, ez a Budapesten belüli utazásoknál nem az igazi, ha már nem tudod a jegyváltás idejét megspórolni.
A bélyegeztetőgéppel Budafok-Albertfalván nem lenne probléma (azt leszámítva, hogy szétrúgják...), de a Nyugatiban már ott a sorbanállás veszélye. Mobillal nem lenne ilyen probléma. Persze nem 100%-os megoldás, főleg hegyi vonalakon fordulhatnak még mindig elő (mindenféle 99,87%-os meg 100%-os lefedettség ellenére) fehér foltok. Ráadásul az infrastruktúra (ld. jegyellenőrzés) sem két forint. Mindenesetre jó volna, ha tényleg megvalósításra kerülne a dolog.
"Kívánom, ez legyen a legmegalázóbb beszólás, amit el kellett türnöd:)))"
Köszi :)
Csak elszomorít, hogy ebben az országban még egy "legyenek szívesek leszállni" kimondása is nehezére esik egyeseknek. Azóta egyébként volt dolgom még taplóbb buszsofőrrel is, de nem akarom már részletezni... :(
>Lehet, hogy ad majd némi lökést a BKSZ megvalósításának, ha tényleg bevezetik jövőre a MÁV-nál a mobilos jegyrendelést, azaz nem kell majd az utazási időbe beleszámolni a néha igen hosszúra nyúló jegyvásárlást. Nem kéne ehhez mobilos jegyrendelés, aki gyakran, de nem minden nap megy vonattal egy adott szakaszon, vehetne egy ötös vagy tizes jegytömböt, amit az utazásnál egy állomási dátumozó masinával lebélyegezhetne. Erről egy főMÁV a rádióban azt mondta, hogy ahhoz sok milliárd forint kellene... Ne nagyon várjunk a MÁVtól semmi aktív közreműködést. A mobilos előrendelés is "jövőre" lesz, szerintem.
a külső, meglevő bérletrendszer estében a meglevő BKV, MÁV Volánbusz-bérletek mellett bevezetésre kerülnének a külső+belső egyesített bérletek is, (a belső bérletrészben 10%-os kedvezmény valósulna meg),
Tehát, ha bejáró vagy, mondjuk veszel egy MÁV bérletet 10e-ért, és egy BKV-t 5200-10%.
Budapest határán belül, összhálózati bérletek bevezetésé is sor kerülne, amelyekkel a BKV szolgáltatásain kívül a MÁV és a Volánbusz belső szolgáltatásai is igénybe vehetők lennének (ebben az esetben a bérlet 10%-os felárral lenne kapható). (ld. ábra)
Ha csak Bp-en utazgatsz, de mindenre fel szeretnél ülni, akkor van a +10%.
Finnül főleg a 'p' betűs szavakkal kell vigyázni. A kiköltöző magyaroknak pl. a lelkükre kötik, hogy a "persze" használatáról villámgyorsan szokjanak le, az kb. "p*csa" értelmű szó ott. :) Viszont hazaküldve a levelet itthon kap röhögőgörcsöt a postás, ha a feladó címében pl. a Pukimäki szerepel. :)))
"....Az egész DG aktivitás most épp a MaNCs cikkére vezethető vissza ("Demszky Gábor népszerûségi mélyponton: A Városház utcai gödör"). /a/...."
Jajajaj, Ti is nagyon kurvaanyáztatok a rádiót hallgatva, vagy csak én vagyok ilyen szennyesszájú?
Egyébként, jelentem, a hétvégén betemették a Városháza udvarán a várfalakat és még a Merlin-színház foszladozó tűzfalát is lefestették. Utoty...nincs gödör.
Ha már troli: Többször is hallottam, trolibuszterveket Veszprémbe. Ha valaki tanulmányozza az ottani vonalhálózatot, akkor rájöhet arra, hogy az adottságok kedvezőek lennének ehhez.
Ha lesz +10%-ért BKSZ jegy, akkor lesz, akinek az megéri majd. Azt megveszi, és felszáll a vonatra azonnal, nem kell neki semmiféle trükkös módon jegyet venni. Lehet, hogy ez az egyetlen jó dolog ebben a tervezetben, de ez tényleg hasznos lehet sokaknak.
Bocs, a tegnapi hozzászólásom kicsit kaotikusra sikeredett, a space-eket vígan kiszedte a fórum motor. A kis aranyos.