Keresés

Részletes keresés

Cifu Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5252
Keményebb, mint a BMP-3M :)
Ehhh... pedig szivesen láték ilyeneket magyar felségjellel. Akár csak békemissziók esetén is. Mennyivel hatásosabb, mint egy BTR-80? :)
Előzmény: Tiger205 (5250)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5251

ha már vicces ex-szovjet fejlesztések, két(három)  -  talán ismertebb jármű:

 

 

 

 

Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5250

na, akkor ezt most én lövöm le :o)

 

Ez nem egy harckocsi, hanem egy  "nehéz gyalogsági harcjármű" ukrán T-87 alapon T-84 hajtáslánccal és motorral ÉS kibővített kűzdőtérrel + 5 lövész számára !!!

 

Típusa: BMT-72

kezelők: 3 fő

Szállított lövészek: 5 fő

utóbbit a betoldott 7. futógörgőkkel meghosszabbított test (10,7 m hosszú harcjármű !!!) teszi lehetővé, három nyíláson át tudnak közlekedni a torony mögött (képeken jól látszik).

Vicces a kis "létra" amin a lövészek felmászhatnak a motortérre, hogy be-deszantoljanak!

 

Tényleg érdekes fejlesztés!!!

 

üdv:

TGR

 

 

Előzmény: Cifu (5249)
Cifu Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5249
Ajjaj... kegyelem!!!
Látom előre szomorú sorsom, mert ilyen szinten én már nem fogok labdába rugni... :)))

Najó, addig is két érdekes kép:

Előzmény: kuller (5248)
kuller Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5248
Megálljatok!

Ha harc, legyen harc csak jussak a könyveim közelébe olyan gépszörnyet rittyentek ide, hogy a birodalmi lépegető sportkocsinak fog tűnni :-D
Cifu Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5247
Ismerem az oldalt, de tegnap már nem volt energiám nekiállni keresni, rémlett, hogy Vickers jármű, szóval csípőből tüzeltem egyett... persze mellé. Ilyen az én szerencsém. :)
Előzmény: Hamburger2 (5237)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5246

Pedig ez is megtalalhato a nevezett weboldalon!

 

 

Előzmény: Hamburger2 (5245)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5245

Elsö ranezesre valamifele sved csoda (Landswerk - Pansarbil M40? Lynx)

 

Mara talan ennyi eleg lesz!

 

Üdv: Hambi

Előzmény: Tiger205 (5243)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5244

mi uraljuk a technikát, nem az minket !!!

:o)

Előzmény: Hamburger2 (5242)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5243

ez nem onnan van!

 

Mi a neve???

És hova valósi???

 

 

Előzmény: Hamburger2 (5239)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5242

Szia Tiger!

 

De megkaptam, csak kiderült, hogy nem tudok valaszt küldeni. Egyebkent a SMS-kerdesed igen indiszkret volt. Forrasaimat nem szoktam kiadni! :) Mellesleg egy Zrinyis alez-röl van szo! Eleg, ha ramegy a megfelelö tanszek honlapjara! Onnan valogathatsz! :)

 

Üdv: Hamburger

Előzmény: Tiger205 (5240)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5241

de hogy ugye osztrák lenne az eszemadta, az a jó benne (látni anno osztrák egyenruhát) ...

 

üdv:

TGR

Előzmény: Hamburger2 (5239)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5240

szia!

 

Igen, és képzeld, azon is dolgozgatok!

(néha)

de ez érdekesebb.

:o)

 

Igen, ez az egyik kedvenc forrásom jó ideje!

 

Mindegy, most úgyis inkább más felé kacsintgatok (USMC) a harckocsi marad "időn túli hobby"

 

OFF:

SMS-emet nem kaptad meg!?

ON

 

üdv:

TGR

Előzmény: Hamburger2 (5238)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5239

Szia Tiger!

 

Jobb lesz, ha uj kep-forrasokat keresel, mert "le vagyol leplezödve"!

 

Hambi

 

Ui: ADMK Wheel-cum-Track Tankette "Mulus"

Előzmény: Tiger205 (5236)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5238

Szia Tiger!

 

Neked nem valamifele diplomamunkat kene mar megszülnöd? Ehelyett borzolod itt Cifu idegeit!

 

Hamburger

Előzmény: Tiger205 (5236)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5237

Szia Cifu! Egyebkent valoban Vickers eredetüek!

 

Üdv: Hamburger

 

Ui: Minden keresö kerdese! :)

Tiger kedvenc weblapja: http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks

Előzmény: Cifu (5233)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5236

szia, te sem alszol?

nos, és ki az ember????

 

:o)

 

És a kerekes-lánctalpas, ez neked is szólt  !!!!

 

üdv:

TGR

Előzmény: Hamburger2 (5234)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5235

tudod mennyit kerestem a német linkjeim közt?

:o)

 

Nos, az ország  nem Anglia, és kicsi...igen kicsi...

nézd meg a sapit!

:o)

 

a kerekesnél meg a rohambiliket!

(és nem német!?)

 

üdv:

TGR

Előzmény: Cifu (5233)
Hamburger2 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5234

Szervusz Tiger!

 

Noha a kerdes nem nekem szolt, de azert volna egy tippem a ket belga csodara: T15 es T13B1.

 

Hamburger

 

 

Előzmény: Tiger205 (5231)
Cifu Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5233
Hé-hé, ez már a szadizmussal határos! :)))

Az első képen talán valamilyen Vickers Light Tank látható, de hogy melyik pontosan, azt nem tudom (azoknak csak géppuskájuk volt, nem?)
A második képen az illető nem VI. György? A tank nekem Vickers Light Tank Model 1933-nak tűnik.
A hibrid járműre most passzolok.
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5232

ja , és hogy ne maradjon ki a kerekes-lánctalpas téma sem (ezen a topicon volt egyáltalán ???)

nos, ennek mi a neve ????

 

 

Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5231

kis segítség, ha nem megy - felismered a járművet vagy az illetőt ????

 

 

Előzmény: Tiger205 (5230)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.16 0 0 5230

hoppá, a kép!

 

szóval:

 

elég ismert kép...mi ez?

 

Előzmény: Tiger205 (5229)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5229

szia!

Basszus, pont be akartam rakni!

 

sok időbe tellett, mire megtaláltam, mert arra emlékeztem, hogy Bundeswehr, de a nevére nem...

 

aztán meglett a kis kedves német link:

 

Wehrtechnische Studiensammlung (WTS)

 

erre beírod  a megfejtést....  :o(

 

na jó, akkor csak neked:

Előzmény: Cifu (5226)
Cifu Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5228
Hmm.... Ez furcsa. Most nézem, hogy ITT a szövegben 52 literesnek írják a motort, az adatoknál 45 literesnek. Egy levlistán pedig anno 56 literesnek (én ezt írtam a szövegben). Nagyszerű, most találgathatom, a három adat közül melyik a helyes... :(
Előzmény: Cifu (5226)
Cifu Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5227
Ez a T92. :)

Ha meg akarsz fogni, akkor valamilyen II.VH-s, kevésbé ismert gépet raksz be. Nekem az a két váll. :D
Előzmény: Tiger205 (5225)
Cifu Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5226
Elfogadom. :D

Írtam (tulzok: fordítottam/nyesegettem) egy kis szösszenetet róla az SG egyik topicjába, bemásolom ide is, íme:

Versuchsträger 1-1 és 1-2:

Az 1960-as években a nyugatnémet katonai vezetés eléggé kellemetlen körülmények között találta magát. Az ősrégi, 90mm-es löveggel szerelt M-48-as harckocsi volt a fő harcjárművűk egészen 1965-ig, amikor megjelent a Leopard 1 a maga 105mm-es lövegével. Csakhogy eközben a Szovjetunió a keletnémet határra már a 115mm-es ágyúval szerelt T-62-eseket, majd 1967 után a 125mm-es ágyúval szerelt, automata töltőberendezéssel rendelkező T-64-eseket vezényelte, amelyek alacsonyabbak is voltak, mint a nyugati harckocsik. A közös Amerikai-Nyugatnémet MBT70 terv lett volna a megoldás a nyomasztó számbeli, és mostmár technikai fölénnyel szemben, ám az 1969-ben az eltérő nézetek miatt felbomlott. Az 1970-es évek elején ezért kezdetét vette a Leopard 2 fejlesztése, csakhogy jött 1973 és a Jom Kippuri csata, amely egyértelműen megmutatta, hogy milyen fontos az erős páncélvédelem, és a minél nehezebb célpont nyújtása, tehát a minél kissebb sziluett. A német hadvezetés ezért parancsot adott egy lehetséges Leopard 3 tervre, amelynek lényege, hogy a Jom Kippur-i csata tapasztalatai alapján egy minél jobban páncélzott, minél kissebb támadási felületett felmutató, minél erősebb fegyverzettel rendelkező, de ugyanakkor nagyon mozgékony harcjárművet építsenek. Ezek lettek a Versuchsträger 1-1 és 1-2 (VT 1-1 és 1-2), az előző 2db 105mm-es löveggel, az 1-2 pedig 2db 120mm-es löveggel.
A taktikai elemzések kimutatták, hogy a Leopard 1 a 830 lóerős diesel-motorjával alulmotorizált volt, miközben elég nagy sziluettel rendelkezett, különösen a szovjet harckocsikhoz képest, és a kézzel töltött ágyújával túl kicsi volt a tűzgyorsasága. A VT 1-1 és 1-2 harcjárművek esetén ezért a kezdetektől fogva egy torony nélküli, kompakt harcjáművet képzeltek el, két löveggel, amelyek automata töltőberendezéssel rendelkeznek, a frontpáncélzata igen vastagra lett tervezve, és a viszonylag kis magassága miatt nehezebb célpontott is jelentett. A taktika az volt, hogy védekezőharc esetén egy jó pozicióba beássa magát, és ott várja be az ellenséges harckocsioszlopokat - ez a taktika a második világháborúban már bevált. A másik taktikai lehetőség egy véletlenszerű, rövid időközönként fordulókkal tarkított nagysebességű előrenyomulás, a tesztek szerint 1500 méternél távolabbról egy így közeledő célt elég nehéz eltalálni, és ha hozzávessük a tervezett jármű kis célfelületét, vastag páncélzatát, valamint nagy sebességét, elég komoly passzív védelmet jelent.
A háromfős legénység egymás mellett ül, középen a sofőr, balra tőle a parancsnok és jobbra az irányzó. Mögöttük van a meghajtás és a felfüggesztés elektromos és a hidraulikus rendszerei. Leghátul taláható a motor, amely egy 56 literes V12-es, 4 turbófeltöltős diesel-motor, melynek teljesítménye tartós üzemben 1500 lóerő, harci üzemben pedig 2175 lóerő (!!!), 43.5 tonnás tömeggel számolva ez 50 lóerő/tonna (normál üzemmódban 34.5 lóerő/tonna), ami igencsak jó érték, ha figyelembe vesszük, hogy a legtöbb harckocsinál 20-25 lóerő/tonna körül alakul, a Leopard 2 esetén a 27 lóerő/tonna pedig már kiemelkedően jó érték. A test két oldalán foglal helyet a két löveg, az automata töltőberendezéssel együtt, elvi tűzgyorsaságuk egyenként 10-12 lövés/perc, összesen tehát 20-24 lövést adhatnak le percenként. A lövéseket le lehet adni egyenként, egyszerre, vagy rövid sorozatként, növelve a találati esélyt, illetve találat esetén a pusztítást. Az ágyúk irányzása oldalirányban a test mozgatásával történik, függőleges irányban -10° és +15° között lehet kitéríteni, és szükség esetén be lehet még segíteni a futómű hidropneumatikus rugózásával, amelyel a testet emelni ill. sülyeszteni lehet. A lövegek függőleges irányban stabilizátorral rendelkeztek.
A tesztjárművek közül csak a VT 1-2 bal oldali lövege rendelkezett automata töltőberendezéssel, 6 lőszerrel ellátva, a VT 1-1 esetén csak kézi töltés volt, és mivel csak az elképzelés életképességét vizsgálták, nem rendelkezett egyik jármű sem Atom-, Biológiai- és Vegyi védelemmel, sőt, másodlagos fegyverzettel sem.
1975 Decemberében a programot leállították a felmerült problémák, valamint a koncepcióban rejlő rizikó miatt, és a fejlesztést a továbbiakban tisztán a Leopard 2 irányába terelték.

Versuchsträger 1-2:

Legénység: 3 fő

Tömege: 43.5 tonna
Hossza: 9.06m
Szélessége: 3.54m
Magassága: 2.04m
Hasmagassága: 0.45m

Erőforrás: egy 45 literes MTU MB803 Ra-500 Diesel-Motor négy turbófeltöltővel.
Teljesítmény: harci üzemmódban 2175 lóerő/ 1600kW
normál üzemmódban 1500 lóerő / 1100kW
Sebessége műúton: 70km/h (más forrás szerint elérte a 100km/h-át (talán a VT 1-1?)
Sebessége terepen: 40km/h

Fegyverzete: 2db Rheinmetal 120mm-es simacsövű hk.ágyú


Előzmény: Nbla (5224)
Tiger205 Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5225

akkor csak neked, csak most:

 

mi ez?

 

 

Előzmény: Cifu (5218)
Nbla Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5224

Bocs a zavarásért. :-)

Ha emlékeim nem csalnak, ez egy kísérleti (NSZK) harckocsi, amit néhol Leopard 3-nak neveztek. A fixen beépített löveg (ráadásul 2 db.), (ahogy a Svédeknél sem az 1) nem vált be, igy ma csak néhány múzeumban látható.

Nbla

Előzmény: Cifu (5216)
Cifu Creative Commons License 2004.12.15 0 0 5223
Előzmény: obolus (5222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!