"Így mindenki és mindenki egyszer meg lesz számolva."
Ne hogy kötekedésnek vedd, de:
Keleti 2. vágányon álló vonathoz megyek ki. Az utolsó (BDt) kocsiba felszállok, a szerelvényen végigmegyek, aztán eszembejut, hogy még akarok venni egy marék tökmagot és leszállok.
A tökmag megvétele után újból indul az egész eljárás, mert egyik ismerősöm telefonált, hogy már az első kocsiban ül. Megint a vonat végén szállok föl és végig megyek a szerelvényen.
Hogyan és hányszor vagyok megszámolva?
Pl. Pécelen van két számlálóbiztos, a vonat érkezésekor megszámolják a peronon állókat, akik várják a vonatot
Akik a vonat beérkezésekor mennek ki a peronra, vagy a busz felől futnak, azok hogy vannak megszámolva?
Csak halkan súgom, hogy a nem a peron felőli oldalon is szoktak felszállni.
Ők szerintem a gyorsvonatra/IC-re gondoltak, mivel távolsági buszokról (ZEG-Bp volt szó.):
45 utas/busz - ha mindenkinek jut ülőhelly.->225 utas
IC: "Minimumszerelvény:" M-1-É-2-2: 60+0+78*+78=218 utas. Realistábban: M-1-É-2-2-2
(36-0-45*-74-70 utas) az 225 fő.
De már egy Bzmot+Bzx szerelvény 80-90 utasához is két busz kellene!
*"bagós" kocsi
Nem a vonaton számolnak, hanem az állomásokon és megállóhelyeken. Pl. Pécelen van két számlálóbiztos, a vonat érkezésekor megszámolják a peronon állókat, akik várják a vonatot (pl. 3-3 kocsi hosszúságban a két számlálók felosztják egymás között), majd ha megállt a vonat, a leszállókat számolják meg ugyanígy fölosztva. Fejállomáson még egyszerűbb, ketten haladnak egyszerre, indulás előtt 10 perccel elindulnak a kijárati jelző felöli kocsiból, az egyik megy a vonaton, értelemszerűen a fent lévőket számolja, másik a peronon, aki pedig azokat, akik éppen közelítik meg a vonatot. Majd megállnak a vonat végénél, s egyikük megszámolja az ezután érkezőket. Így mindenki és mindenki egyszer meg lesz számolva. Leszállásnál a fejpályaudvaron egyértelmű. (Probléma ezzel csak a Keleti pu. 6-os és 9-es vágányánál van, természetesen. Ott más módszert kell alkalmazni.)
Én is láttam Szolnokon ilyen füzetes emberkéket. Lehet, hogy utasszámlálók voltak, de a Latorca IC-től 120-szal rohantak az Alföld IC-hez.
Tehát nem utasokat, hanem IC UTASokat számláltak:) A 3333-nál nem voltak.....
Valaki mondja meg, hogy az Abonyi úti minden vonat megállást miért nem korrigálta az új menetrend????? Nevetséges 36 pár vonatnak megállni a 22 lelkes településen.
Vagy azért kötekszel jogosan, mert csak úgy bepofátlankodtam ide köszönés meg bemutatkozás nélkül, olyan hozzászólással, amit lehet nagyarcúnak is olvasni szerencsétlen fogalmazás miatt, pedig eszem ágában nem volt ilyen hangot megütni?
Szóval, bocs, szervusztok, régóta olvasgatok itt, közlekkaros, meg vasútbarát. S azért bátorkodtam válaszolni, mert részt vettem/veszek a dologban. (Mármint az utasok számolásában. Elnézést kérek még egyszer mindenkitől.
Ezt azért nem mondanám. Tegnap a Nyugatiban volt szerencsém számolni az utasokat a 100-as vonalról érkező és oda induló vonatokon. Az induló vonatokon max. 2-3 fő, az érkezőknél pedig max. 5-6 fő eltérés lehetett a valóság és a mérési eredmények között. Komolynak tűnik a projekt.
En itt elek amikor itt vagyok Somogy-Zala hataran. Menetrendszeru buszok kozott is akad, de kulonisen penteken es hetfon Luxus buszok mennek + mentesito.
De akkor, hogy ne mondják, hogy én csak rossz dolgokat írok le, pedig ez nem igaz, így most csak jót írok:
A 80-ason a vasárnapi 15003 mentesítőnél a 15:35-ről 16:20-ra tétel Miskolcról már a korábban leírtak szerint jó dolog.
Szintén a már írt expressz miatti +2 személyvonat Kiskunhalas-Kunszentmiklós között.
A 100(a)-s vonalon a teljes ütemességet.
A több Cegléd helyett Szolnokig menő ingát, amivel így páratlanban több közvetlen csatlakozás van a nyíregyi IC-hez.
A 88-ason a reggeli 35110-es vonat hamarabb ér Miskolcra, így a már nyáron bemutatott jó csatlakozás van az ICR509-hez.
Most pedig önző módon:
Az eddigi 900/9509 már Expreszként fog menni, így Ukktól nem áll meg minden bokórnál, és így Zalaegerszegen eléri a 39012-es őriszentpéteri személyt ( ami 390232 lesz), aminek hála Nagyrákoson végre alkalmam lesz csörgős IC-t fotózni az IC954 Cidadellát egy napi megjárással Budapestről.:-)))
Valamint bár ez a 46-os vonal pálya javítása miatt is, hogy a 7808-as Dombóvár alsóról ismét eléri Bátaszéken a 8301-es pesti vonatot, így az 50-es vonalon is tudok valami normálisabb és gyorsabb vonattal alagúttúrázni.:-)))
Na meg a mátészalkai IC-nek hála bővűlt a csörgős IC-s vonalak száma:-)))
Expresszvonatok:
Szerintem a fakltatív helyjegybiztosítást a Ciklámen-expresszéhez hasonlóan kellene megoldani.
Annó akövetkező összeállítással közlekedett: M-2-2-2-B-1-2. Az utolsó 2. osztályú kocsiban Celldömölk-Győr viszonylatban és viszont helyjegy nélkül lehetett utazni. Valamint ugyanez volt érvényes az 1. osztály 1. és 9. fülkéjére. (Ezt tábla jelezte.)
Tegyük fel, hogy van egy expresszvonat a következő összeálláításban: M-1-2-2-2-(2-2
Ki kell nevezni az első vagy az utolsó 2. osztályú kocsit helyjegy nélkülivé. Így ott nyugodtan ülhetünk a babérjainkon, ha találunk helyet.
Más kérdés az, hogy az egységsugarú utas beül majd a helyjegyes fülkébe, és nem lesz hajlandó felálllni, ha jön a hely jogos tulajdonosa.
Celldömölk/Sopron-Győr között régen működött a dolog. Igaz, egy órát állni mégiscsak könnyebb, mint végigállni egy Bp-Debrecen utat. :(
Más? Most egy fél órája hallottam a rádiban, hogy pl. Zeg-Bp között a Volán illetékesének a szavait idézve vasárnap egy vonatszerelvényre való utast szállítanak el. Ez nem normális dolog!!! Másodrész: Oké, pénteken és vasárnap.) harmadrész oké, karácsonykor, húsvétkor, mindenszetekkor, tanévkezdéskor stb... De ahol ennél több kell, ott már mindenképpen vonatra van szükség!!! (A téma Zala megye (ZEG) közlekedése volt. Helyijáratok, távolsági járatok, autós közlekedés...)
Én meg úgy láttam, hogy "Helyjegy váltása kötelező!"
Most akkor hogyan van?
Éppen most hallottam a kollégáktól, hogy lehetőség lesz a helyjegy váltására, de helyjegy nélkül is fel lehet szállni a vonatra ("a helyjegy nélküli utasok csak a szabadon maradt helyeket foglalhatják el"). Annak aki megváltja a helyjegyet elsőbsége lesz az ülőhelyre.
A kérdés amely ezzel kapcsolatban felmerült bennem:
Ezt, hogy akarják betartatni az utasokkal?
Csak egy példa rá: Teszem fel Hatvanból Miskolcra a kedves utas (Mr. X) megváltja a helyjegyét, és felszáll a vonatra ahol éppen üllőhely nincs. A helyéhez érve látja, hogy egy idősebb hölgy ül ott. Mit tesz ekkor Mr. X?
A) Udvariasan megkéri a hölgyet, hogy álljon fel, majd leül a helyére nyugodtan, és hagyja, hogy az idősebb utitársa végigállja az utat.
B) Nem szól semmit végigállja az utat és közben bosszankodik, hogy a MÁV nem képes több kocsit közlekedtetni a vonattal. Erre megint ráfizetett. Esetleg felháborodva beír a panaszkönyvbe és bírálja a szolgáltatás minőségét.
Igyekszik és tanul az ember. Egyszer három hónapra menőleg vizsgálni kellett mikor, ki, miért utazott a vezetőálláson. Adtak rá három napot. Mindenki csinálta. Mozdonyvezető jelentkezett szolgálatba le lett ültetve egy halom menetigazolvánnyal és átnyálazta. Az volt a szerencsés, aki élesen jött szolgálatba és nem szabadteherbe. Aki
Hehe. Nem a mérési eredményeket adtam ki, mert azok a megbízó MÁV Rt. tulajdonát képezik. Engem meg kirúgtak volna :-) Tehát a felsorolt számok menetrendi mezők számai voltak.
"Ha a sajtótájékoztatón elhangzott szöveget egy helyjeggyel nem rendelkező utas a magnójáról visszajátssza a jegyvizsgálónak akkor hogyan lesz a továbbiakban? "
Erre irtam, hogy felszallok Ex-re helyjegy nelkul, aztan a fizetesi felszolitasra valaszkent elkuldom a sajtokozlemenyuket...
Én meg úgy láttam, hogy "Helyjegy váltása kötelező!"
Most akkor hogyan van?
Ha a sajtótájékoztatón elhangzott szöveget egy helyjeggyel nem rendelkező utas a magnójáról visszajátssza a jegyvizsgálónak akkor hogyan lesz a továbbiakban?
A lehetőség az nem egyenlő a kötelezővel szerintem. Vagy rosszul tudom?