Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146124

István Gyuri:

Szombaton elég elindulni a 6:05-ös szegedi gyorssal, ott átszállni a személyre (ami szerintem olyankor nem inga lesz, hanem északis kocsik, amik közv. kocsiként tovább mennek majd Ni-re).

 

Ezt én is látom, csak ennyire nem akartam komplikálni, mezei utas majd ezt nem fogja tudni, ennyi átszállás, Cegléd, Szolnok, és miről mire...

 

Egy szóló Bz lesz a közvetlen kocsi(k).

 

Ebben már csak az az érdekes, hogy az alap vonat csörgő+kék kocsi lesz vagy Bz, mert ha előbbi, akkor ismét egy kis csemegés vonat, mint az Urpin a Bz-vel a határon.

 

Ezt nem fogod tudni kipróbálni. Nézd meg a zöld oldalakat is!

 

Majd megnézem, de akkor a Göcsej a már ezen részen megszokott módon a csörgővel+1-2 kocsival megy Cellbe (ez nem helyjegyes kocsik), és itt lesz átszállás a pesti Exre, ha jól gondolom, csak látatatlanba írva.

 

Cegléd/Szolnok után megvannak a vonatok

 

Hát a Cegléd az csak gyengén, elég a délután, kora estét nézni, Ceglédről nem tudok átmenni Szolnokra ahonnan megy tovább a vonat.

 

de a jelenlegi helyzetben nem minden esetben tartható fenn ennyi párhuzamos vonat.

 

Hát, erre ha olvastad ott van az ellentét a 150-esen, hogy az Ex miatt egy pár Kunszentmiklós-Kiskunhalas személyt betettek (hosszabítotak meg), így csináltunk egy párhuzamos vonatot. De ugyan ez amit írtam a 40-esen az esti Ex és IC Bp-ről Pécsre, azaz semmi értelme szerintem alá tenni a másik vonatnak.  

Előzmény: István Gyuri (146111)
bodecsabi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146123
"Talán jobb lenne, ha lenne egy kocsi, amibe nem kellene helyjegy, míg a többi igen."

Én is ezt tartanám jó megoldásnak. Kiindulva abból, hogy miként volna megoldva a kicetlizés főleg a Bp-i állomásokon. Vidéken meg szerintem nincs minden Ex indulóállomáson helyjegycetli nyomtató. Ha kőkori módszerekkel oldanák meg, akkor abba óhatatlanul egy csomó hiba csúszna Meg akkor hogyan oldják meg a menetközben eladott helyek lefoglalását. Én valahogy nem tudom elképzelni, hogy ezt becsületesen megoldanák az Ex vonatoknál.

A külön helyjegymentes kocsival csak egy félelmem van: plusz egy kocsi kell valószínűleg. Ezt meg nem nézem ki a MÁV-ból, ha arra nem képesek, hogy hét közben (amikor van tartalék kocsi) megfelelő számú kocsival járassák az IC vonatokat. Tegnap este megint nem volt helyjegy a ma reggeli IC700-ra, és ez már nem először fordul elő. És ma csütörtök van. Ez az az eset, amit nem tudok megérteni...

"Mindig az utolsó parancs az érvényes. Fakultatív helybiztosítás lesz az Exp-eken."

A jv-k is tudni fognak róla? :) Egy egyértelmű sajtóközleményt se voltak képesek kiadni erről... Mert én háromszori elolvasás után tudom máshogy is értelmezni azt a sajtóközleményt.
Ne érts félre, nem Téged akarlak cikizni, inkább az próbálgatom, van-e valami foganatja az itt leírtaknak, pontosítják-e vagy nem. Jövő vasárnap úgyis kiderül... :)

Csabi

Előzmény: István Gyuri (146111)
mestska Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146122

De van egy másik lehetőség: IC-vel a Keletiből Szolnokig, és ott átszáll az, aki a "kis" állomásokra megy. A 6-7-8 órási IC-ken általában van szabad kapacitás... Bár a 6200-6202 együttes megszüntetése szerintem is túl durva. Egy gyorsvonati pár/közvetlen kocsi szerintem még vissza fog kerülni, de ez csak saját, homályos megérzés, mert ennyi szabad kapacitás nem nagyon van az IC-ken. Majd meglátjuk, hogy az utasok hogyan reagálnak (mennek-e személy/átszállással, mennek-e IC-vel, mennek-e más időpontban közvetlen kocsival, mennek-e tiltakozni....)

 

csak a Bp-Szolnok részt törölték, itt az ingák pótólnak

Illetve az IC-kre/ről lehet átszállni.

 

Gyuri megkérdezném tőled, mert elég tényszerűen közlöd itt a dolgokat. Miért jó az utasnak az, hogy átszálláson kívül ki kell fizetnie még x*100 forintot az IC-re Szolnoktól-Budapestig, ráadásul még lassabban is ér fel Budapestre, nem az átszállás miatt, hanem mert a Keletibe menő IC tetvészkedik a 120-ason.

 

A kis állomások meg:

Karcag 340000 utas/év

Törökszentmiklós 285000 utas/év

Kisújszállás 270000 utas/év

 

Én továbbra is azt állítom, nagyon agyalágyult/bátor volt, aki ezt el merte játszani.

Előzmény: István Gyuri (146111)
nohabpeti Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146121

OFF

amiért elnézést,de nagyon jó:

 

      

       www.diafilmmuzeum.hu

nohabpeti Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146120

Az egész 140-et békén kellett volna hagyni úgy ahogy van.

 

 

Az egész 140-et át kellett volna tervezni,mert az egy rakás szar már évek óta,és csak annyi a változás,hogy minden évben nagyobb a rakás...

Előzmény: _nyunyuka (146118)
István Gyuri Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146119

BahnScorper: Minszki háló akkor marad a Tiszában?

Marad. Sőt, a heti egy harkovi mellett lesz hetente egyszer Dnyepropetrovszkba is hálókocsi.

 

A többi nk. vonatban lesz valami nagyobb változás kocsiösszeállítás terén?

Nehezet kérdeztél. A BDZ küld egy hálót a Balkán-exp–Beograd-Dacia-val Bécsbe. Meg talán az Avalában lesz hétvégén egy MÁV-os kocsi Bécs-BP között. Nem tudok semmi biztosat, csak innen-onnan (részben külföldről) hallottam ezeket is.

Előzmény: BahnScorper (146113)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146118

de a jelenlegi helyzetben nem minden esetben tartható fenn ennyi párhuzamos vonat

 

Ha már kiirtották a 6200-at, akkor legalább az IC600-at végigzavarhatták volna Záhonyig. Kerékpárszállítással együtt

 

És a másik marhaság: a 7100-6709 páros hátába indítani IC700-at. Ez nem párhuzamos vonat? Az egész 140-et békén kellett volna hagyni úgy ahogy van.

 

Már nem a válasz, de mégegy hiányosság: az állomások névmutatója. Rengeteg hiba a sorminták körül. Pl. Fácánkerten a mesekönyv szerint nincs jegykiadás, amúgy van. Fövenyes (ex Kiliántelep) mh.-n évek óta nincs jegykiadás, a mesekönyv szerint van. Hasonló Szentgál, Tüskevár, Városlőd-Kislőd, Adács és még sok, a jegybegyűjtő megatúrákon érintett település.

 

Az Elvarázsolt Kastélyból származó infók viszont a mesekönyv szerint igazak, miszerint a Balaton északi partján sok pénztár idén nyáron utoljára volt nyitva. Pl. Balatonkenese-Üdülőtelep, Balatonarács, Balatonszepezd. Meg Nagykarácsony felső is...

Előzmény: István Gyuri (146111)
seTTebello Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146117
>>Nekem az nem világos, hogy az általam idézettben a "040 EA", az micsoda?

A 040 EA a 43 és a 44 sorozat. Ez a történetük angolul. még megmutatom ezt és ezt a gyártási táblát, mert a szövegben resicai hivatkozás van. De a 44-ok is 040 EA voltak valamikor.
Előzmény: hmsoft (146076)
Arthur Dent Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146116
PÁLYA Győr-Sopron 54 kg/m 64 km 48 kg/m 26 km Sopron-Ebenfurth 48 kg/m 36 km Sopron-Ágfalva orsz. határ 48 kg/m 7.4 km Villamos üzem . 133.4 km Sopron - Szombathely: Harka-Bük 48kg/m 34 km Bük-Szombathely 60kg/m 22 km Villamos üzem . 56 km Fertőszentmiklós-Pamhagen 48 kg/m 13 km Pamhagen-Neusiedl am See 48 kg/m 37 km Dízel üzem . 50 km


JÁRMŰVEK


Vontató járművek   1047 Taurus 5    V43 villamos mozdony 15    M44 dízel mozdony 14    M42 dízel mozdony 1    M40 dízel mozdony 2    Összesen 37


Motorkocsik    Jenbacher 5047 2    Jenbacher 5147 1    Összesen 3


Személykocsik     IC 1. oszt. 4     IC 2. oszt 12    Hagyományos 1. oszt. 3    Hagyományos 2. oszt. 20    Összesen 39


Teherkocsik    Fedett 42    Nyitott 48    Eltolható oldalfalú 19    Konténerszállító 35    Összesen 144



BIZTOSÍTÓ BERENDEZÉSEK


  • Győr-Sopron-Ebenfurth vonalon jelfogós, D55 és KSW90 tipusú biztosítóberendezések ellenmenet biztosítással
  • Győr-Sopron vonalon jelfeladásos vonatbefolyásoló berendezés
  • Sopron- Ebenfurth vonalon INDUSI tipusú vonatbefolyásoló rendszer
  • Győr és Sopron között valamennyi útátjáró biztosított
  • 2003. évben befejezodött a Győr-Sopron vonalon a központi irányítástechnikai rendszer kiépítése (KÖFE-FET-KÖFI)


TÁVKÖZLÉSI RENDSZEREK


  • Győr és Sopron között 20 szálas optikai kábel, SH rendszerű digitális átviteltechnikai rendszerrel, STM 1-es szinten
  • Sopron-Ebenfurth vonalon optikai kábel
  • Győr-Sopron-Ebenfurth között 450 Mhz frekvenciájú vonali rádiós rendszer
  • Digitális telefonközpontok: Sopron, Fertőszentmiklós Kapuvár, Csorna, Budapest, Wulkaprodersdorf


ÁRAMELLÁTÁS


Az áramellátást Sopron-nyugat alállomásról 2 db. 12 MVA-es transzformátorral Csorna alállomásról 2 sb 6 MVA-es transzformátorral szükség esetén a MÁV Nagyszentjános-Kimle alállomásról biztosítjuk.

Kiépült a teljes értékű felső vezetéki távvezérlő rendszer

Forrás: www.gysev.hu

 

István Gyuri Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146115

Én meg azt nem tudom, hogy miért kell arról írni, hogy láttál tervezetet...
Vagy, ha bármit is láttál, amit nem láthattál, akkor a virágnyelv és az üveggömb használatát ajánlanám... Nem csak Neked.

 

* * * * * * * * * * * * * * *


az [origo]-n találtam:

A Ganzzal szövetkezik az ALSTOM a MÁV-tenderre

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá az ALSTOM Transport és a Ganz Holding a MÁV elővárosi motorvonat tenderre ajánlott 30 darab CORADIA Duplex emeletes vonatszerelvény gyártására.

A megállapodás értelmében a Ganz Holding Magyarországon készítheti a francia cég elővárosi motorvonatainak számos műszaki alrendszerét. Az együttműködés révén 80-100 új munkahely jöhet létre a Ganz budapesti telephelyén, derül ki a Menedzsment Fórumhoz eljuttatott sajtóközleményből.

A két vállalat emellett ipari együttműködést is folytat majd a Magyarországra szállítandó gördülőállomány gyártásával kapcsolatban. A MÁV-nak tett ajánlatában az ALSTOM vállalta: felújítja a MÁV pusztaszabolcsi karbantartóüzemét, ahol körülbelül 30 új munkahely jön létre az ajánlott motorvonatok karbantartására. Amennyiben az együttműködés eredményes, úgy elképzelhető további kooperáció is a két cég között.

Mint ismert, a francia vállalat emeletes vonataival pályázik a MÁV 30 darab elővárosi motorvonat beszerzésére, valamint azok 15 vagy 30 éven át tartó karbantartására kiírt pályázatán.

Előzmény: István Gyuri (146111)
Arthur Dent Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146114

Némi idézet a www.gysev.hu oldalról.

Vasutunk életében a 2002/2003-as év már az EU csatlakozás jegyében telik el, a

vasúti pálya szabaddá tétele, az infrastruktúra és kereskedővasút szétválasztása valamint a szolgáltatók szélesedő palettája a GySEV-et arra ösztönözte, hogy szolgáltatásait egyre inkább komplex egészként értékesítse. Ennek érdekében egyre inkább előtérbe kerül -a szórt küldeményekkel szemben- a zárt vonatok közlekedtetése mind konvencionális, mind kombináltfuvarozás területén.

Az európai vasutak átalakulása valamint a vasúti piac erővonalainak eltolódása a GySEV Rt. árufuvarozási teljesítményeire, azok irányára és összetételére is hatással voltak. Míg korábban Sopron határátmenetet Kelet és Nyugat-Európa kapujaként ismerték, mára a fordítókorong funkciója alapján veszik igénybe partnereink.


A vasútnak a korábbi nagy mennyiségű tömegáru szállításokkal szemben ma már a kisebb volumen mellett, magasabb minőségű szolgáltatásokkal kell a fuvaroztatók igényeinek megfelelnie.

A konvencionális árufuvarozás területén a 90-es évek végére a legfontosabb feladatot a Nyugat-Európából a Balkán irányába lebonyolított irányvonatok képzése jelentette. Jelenleg átlagosan napi 2,5 vonat kerül lebonyolításra szerb, illetve román átmenetben görög, török és bolgár rendeltetéssel.


A különböző projektek közül is kiemelkednek minőségi mutatóikkal a Magyarországon letelepedett autógyárak Sopron átmenetű forgalmai. Az AUDI Ingolstadt és Győr között kiépített logisztikai láncának elemeként, a GySEV Rt. évi 200 vonat lebonyolításával járul hozzá az üzem zavartalan ellátáshoz.

Az utóbbi években egy egészen új tipusú szolgáltatással bővítettük kínálati palettánkat. Megteremtettük Románia közvetlen összeköttetését Nyugat-Európával blokkvonatok segítségével.

Irányvonatokat képzünk Curticiben és Episcopia Bihoron Sopron rendeltetéssel, illetve Sopronban Curtici rendeltetéssel. Ezen vonatok segítségével a magyar tranzit futásidőt egy nap alá csökkentettük, és a minőségi javulás mellett a szolgáltatás ára is rendkívül versenyképes. Ezzel a szolgáltatással 2002-ben mintegy 400ezer tonna forgalmat realizáltunk

A konvencionális forgalommal kapcsolatos megrendelésekkel, illetve kérdéseivel kérjük keresse meg a GySEV Rt. Értékesítési Osztályát.

 

Csak úgy...

BahnScorper Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146113
Báthory: Két birodalmi WLAB (Szaratov

Erröl hallottam már... az finom dolog lesz, mert akkor az egy jó minöségü háló kell hogy legyen, mint ami Berlinbe is jön szombatonként...

Minszki háló akkor marad a Tiszában?

A többi nk. vonatban lesz valami nagyobb változás kocsiösszeállítás terén?
Előzmény: István Gyuri (146111)
v43-1342 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146112
Szia!
Milyen "infóra" gondolsz?
Előzmény: Törölt nick (146110)
István Gyuri Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146111

radio100jozsi: Akkor számoljunk, van egy pár Tihany-Ex, ez akkor 2, és van egy páratlan Szolnok-Ex, ami 1, ez összesen 3 , hogy lett ebből 4 járat?

Plusz még a Lillafüred/Borsod Exp. Tehát átlagosan a 4 kijön. (a szolnok csak munkanapi volt, a páratlan Ms-i csak "hétköznap", így egész évre nézve a 4 nagyjából stimmel.)

 

(az óraállításnál is, 3 helyett csak 2 belföldivonat indul 3:00-nál hamarabb

Ez külön történet. A téli időszámítás bevezése a Menetrendi Utasításban van szabályozva, abban még a 2519 nem szerepelt a kiadáskor, de (szerintem) táviratalig rendelkeztek erről is.

 

Carpy: Ha delelott van osztott idoszakja (azaz reggel 8 es delutan 1 kozott kiall, takarit, karbantart, vagy eppen hazamegy), akkor tovabb is dolgozhat, mint delutan 4, akar este 11-ig is.

Itt szombatról volt szó, amikor 15:30-kor megy az utolsó járat. Ilyenkor gondolom 5-16-ig lehet a szolija. Ha itt kellene egy 18-20 körüli kanyart csinálni, az már neheze(bbe)n férne bele.

 

Zsakfalu eseten beterest, nem zsakfalu eseten jaratrmeghosszabbitast, de van pelda a teljesen onallo jaratra is.

Nem akarom itt továbbragozni a témát, csak arra akartam rávilágítani, hogy a 72ezer forint -általában- nem egy önálló járatot jelent, hanem adott esetben csak egy-egy "kis" betérést, hosszabbítást, míg itt egy komplett járat indítását jelentené,

 

solymár vá.: a Napfény és a Szeged. Menetidő, Nohabbal 2:12 óra volt. Ma az IC cirka 5-10 perccel gyengébbet tud.

Helyesen 1-2 perccel gyengébb. (2:13-2:14), azaz lényegében azonos.

 

M44-419: Elég lenne a Filmmúzeumtól kölcsönkérni az "átkos" alatt forgatott közl. oktatófilmeket és főműsoridőben levetíteni a ker. csatornákon (tudom, hogy ez ábránd).

Szerintem egyrészt nem ábránd (társadalmi célú hirdetésként, 90%-os kedvezménnyel, az OKBT-utódjával, meg akár egy-egy biztosítócéggel karöltve nem kerülne túl sokba), viszont a fekete-fehér oktatófilmek helyett, a mai kor igényeihez, technikájához igazodva rövid, animációs spotokat kellene készíteni.

 

radio100jozsi: Nyári menetrend nincs benne, bár a tervezetét már én is láttam, így nem tudom miért nem fért már bele.

Én meg azt nem tudom, hogy miért kell arról írni, hogy láttál tervezetet...

 

Persze van pótlása a 6200-nak, Nyugatiból 5:25-kor a zinga Szolnokig, onnan meg 7:42-kor a Szeged-Nyíregy gyorsvonat.

Szombaton elég elindulni a 6:05-ös szegedi gyorssal, ott átszállni a személyre (ami szerintem olyankor nem inga lesz, hanem északis kocsik, amik közv. kocsiként tovább mennek majd Ni-re).

De van egy másik lehetőség: IC-vel a Keletiből Szolnokig, és ott átszáll az, aki a "kis" állomásokra megy. A 6-7-8 órási IC-ken általában van szabad kapacitás... Bár a 6200-6202 együttes megszüntetése szerintem is túl durva. Egy gyorsvonati pár/közvetlen kocsi szerintem még vissza fog kerülni, de ez csak saját, homályos megérzés, mert ennyi szabad kapacitás nem nagyon van az IC-ken. Majd meglátjuk, hogy az utasok hogyan reagálnak (mennek-e személy/átszállással, mennek-e IC-vel, mennek-e más időpontban közvetlen kocsival, mennek-e tiltakozni....)

 

Az már más kérdés, hogy a Szeged -nyíregyi gyors, ha 3 kocsival megy az már jó lesz, mert ez elindul Szegedről 5:20-kor, majd Kecskeméten osztódik Pest és Szolnok felé, majd Szolnokon tovább osztódik Miskolc és Nyíregy felé, tehát mennyi kocsi is megy Nyíregy felé:-)))

Szolnokon kap erősítést. Valószínűleg a 6709-ből akad majd az a stokk, ami felkerül a 7602-re.

 

csak a Bp-Szolnok részt törölték, itt az ingák pótólnak

Illetve az IC-kre/ről lehet átszállni.

 

De nemzetköziben érdekes még, hogy délután Miskolcról a 16:40-.es ózdi személy közvetlen koscikkal Bánrévéről Lenartovcébe is megy, majd onnan vissza az Ózdról a 19:32-es miskolci személyhez csatolva.

Egy szóló Bz lesz a közvetlen kocsi(k).

 

De azért a Göcsejes IC-ből gyors majd expresszt semmi nem múlja felűl.

Na majd azt kipróbálom, kiélhetem a csörgős vonatok sokaságát, mert csörgős IC-ként indulok, jközben csörgős gyorsozok is egy picit drót alatt, majd folytatom csörgős expresszként, és ezt ugyan abban az ülőhelyen ülve:-)))

Ezt nem fogod tudni kipróbálni. Nézd meg a zöld oldalakat is!

 

Én nekem ilyen új pár vonat nincs, akkor tessék mondani tisztelt MÁV RT, hogy lehet rossz könyvet kaptam?

Nem. A sajtóanyagban van a hiba. És nem csak itt. És nem csak most...

 

Carpy: Annyi butasag van a MAV korul, legalabb abba ne kossunk mar bele, ami ugy-ahogy esszeru dontes...

Stimt.

 

radio100jozsi: De találok 6200, 6202, 16102 (szombaton), 6104, 6106, 6108, 6000 vonatokat párosban törölve, na ezek nem a 30-35%-os utasszámról híresek még hétfő-csütörtök között sem.

Cegléd/Szolnok után megvannak a vonatok. A Ex694-es pedig lényegében egy gyorsvonat helyett lesz. A Tiszára is lehetett még terelni embereket.

Nem védem, mert nem értek egyet az ekkora mértékű irtással, de a jelenlegi helyzetben nem minden esetben tartható fenn ennyi párhuzamos vonat.

 

BahnScorper: EC Goldoni (nem lenne unalmas még több FS-kocsi nálunk...)
FS-kocsik, a nyári időszakban egy Dms-kocsi is!

 

IC Corvinus (gondolom ÖBB)

Nem, Keleti állítja ki. 802-...-805. plusz a keszthely-Bécs stokk nyáron GySEV, "télen" ÖBB 2 kocsival.


EC 174/175 (visszatér a DB Magyarföldre?)

Nein. Ungarische.

Ex Hasek (az az érzésem, hogy cseh lesz)
Tessék lottózni :) Csak egy első osztályú (keletis) kocsit nem találtál el :)

 

érdekel a Báthory és a Pannonia összeállítása is...

Báthory: Két birodalmi WLAB (Szaratov, illetve Szt.pétervár, a hét egy-egy napján), 2 keletis Bp, egy-egy Bc/WLAB PKP/Keleti felváltva. Győrtől/ig a soproni/celli stokk.

 

Pannonia: 1A+1B Bcsabáról, 1B CD (Lőkös-Prága), 2 B végig CD/CFR.  A többi Bc és WLAB(mee) kocsik nyáron ZSSK is, a többi CD/CFR.

Az üveggömb elhomályosodása miatt felelősséget nem vállalok :)

 

bodecsabi: Ex vonatok. Akkor most kötelező a helyjegy vagy nem? Kicsi Ex vonatok. Akkor most kötelező a helyjegy vagy nem? Kicsi ellentmondásban van a menetrend és a sajtóközlemény (látom már más is észrevette).

Mindig az utolsó parancs az érvényes. Fakultatív helybiztosítás lesz az Exp-eken.

 

Ki lesznek cetlizve a fogalt helyek? Van erre a 29-05-ös kocsikban bármi is? Én nem nagyon tudok róla.

Én sem. De még van rá 3 hét, hogy pl. az ajtókra kirakjanak egy infótáblát.

Talán jobb lenne, ha lenne egy kocsi, amibe nem kellene helyjegy, míg a többi igen.

Az 1. osztályú kocsinál pedig lehet cetlizés.

 

Akárhogy is próbáltam a szerelvényfordulókat kitalálni, mindig az jött ki, hogy mondjuk a 20, 40, 150 vonalakon az Ex szerelvények reggel feljönnek Pestre, este Lemennek vidékre, közben a tárolón állnak.

A 40-46-150 egy háromnapos fordába forog össze (pécsi honállomással). De valóban csak napi 1-1 kanyarjuk lesz.

 

BahnScorper: 29-05??? Na, akkor valaki mesélje el, de k#rva gyorsan, hogy milyen kocsik mennek az expresszekbe, mert ettöl döbb-döbb-döbb...

Többfélék. Az Urpín (békéscsaba) és a 2107-694-...-693-2106 (Amicus) különösen kilóg a képből, pláne a záhonyi személyvonati kiruccanása...

 

mestska: Alacsony kihasználtság? undorító, aljas hazugság.

A megszüntetett vonatok jelentős részére igaz volt az állítás. Persze némely vonatra nem igaz az állítás. Viszont az is elhangzott a sajtótájékoztatón, hogy ez a menetrend az, amit a minisztérium (mint megrendelő) jóváhagyott, tehát ez azt sugallja nekem, hogy a panaszokkal tessék a GKM felé fordulni.

Előzmény: Carpy (145815)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146109

Üdv!

 

Lapozz vissza a 144995. sz. hsz.-hoz, az aznapi futópróbán sikerült elcsípni :-)))).

 

Egy másik körözött személy(kocsi) is terítékre került tegnap:

 

50 55 29-05 033-6 Bp 120 Déli Keleti REV Sm 21.08.04.

Előzmény: Törölt nick (146082)
pzg Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146108
ez vicc...:(
(déli híradóban ment le)

MÁV: kevesebb járat, jobb szolgáltatás
2004. november 25. 12:36



Napi 300 járattal kevesebb vonat közlekedik majd magasabb színvonalon


Csaknem 10 százalékkal kevesebb járatot közlekedtet a MÁV jövőre a kisebb kihasználtságú vonalakon, ugyanakkor egyetlen vonal sem szűnik meg - mondta Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási üzletág-vezetője.


A december 12-én életbe lépő 2004/2005-ös menetrend szerint napi mintegy 300 járattal kevesebb közlekedik, a közlekedési vállalat azonban a szolgáltatások színvonalának emelését ígéri: a tervek szerint jövőre több, az utasok komfortérzetét javító szolgáltatást vezetnek be.


A budapesti elővárosi közlekedés fejlesztése és a zsúfoltság enyhítése érdekében több vonatot állítanak forgalomba és kialakítják az expresszvonati hálózatot is. A jövő évi menetrendben elsőbbséget élvez a budapesti elővárosi forgalom, ez azt jelenti, hogy bővül azoknak a járatoknak a száma, ahol csúcsidőben félóránként, azon kívül óránként indítják a vonatokat. A budapesti elővárosi közlekedésben több járat vonalát is meghosszabbítják, így gyakrabban lesz elérhető Százhalombatta, Tárnok, Martonvásár és Hatvan. A minőségi távolsági járatokon bővül az Intercity vonatok száma. A Pécsről Budapestre jövő Intercity Rapid, valamint egy IC-vonatpár végállomása a Keleti pályaudvaron lesz a Déli helyett. A nyíregyházi IC vonalát pedig esetenként Mátészalkáig meghosszabbítják.


Az expressz vonatok számát is bővíti a MÁV, az eddigi négy járat helyett 35 közlekedik majd és lehetőség lesz a helyjegyvásárlásra. Új járat indul Corvinus Intercity vonatként Pécs és Bécs között, valamint Velencébe is, amely az eddigieknél rövidebb útvonalon jár. A Prágába közlekedő Intercity pedig Hamburgig viszi az utasokat.


Jövő évtől várhatóan az összes budapesti pályaudvarról induló expressz és Intercity vonatokra lehet telefonon jegyet vásárolni. Ezen kívül tervezik az internetes jegyeladás bevezetését is.




etwg Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146107

Már mindenvasuti gittegylet kezd meghülyülni:

 

A legujabb sziporka ismét a CD házatájárol (egyenesen  a CD második emebrétöl).

 

 A Pendolinoba (majd ha menni fog) kizárolag ülö utasokat szabad szállitani, mert a billegés miatt az állo utasok felborulhatnak.........

 

Hogy egye a fene az 6. osztályos fizikát ,tisztelt alvezérigazgato ur - vagy talán hiányzott az oráról????

roosevelt Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146106

Ex Hasek (az az érzésem, hogy cseh lesz)

passz...

 

Jó lesz az a megérzés.


Előzmény: bodecsabi (146085)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146105

Jé, ez a zagyva számsor még nincs meg?

 

Ezzel utaztam, még néztem is, hogy az egyik oldala jól összefirkálva van.

50 55 20-07 744-5 Bhv 04.09.30.

 

De ami miatt megnéztem, hogy a forgóváza eltér a többi sima 20-07-es Bhv-tól, mert ezen olyan hatvani csíkos féle van alatta, és még a plussz oldalsó csillapító is rajta van a forgóvázon, ez lenne a GH forgóváz, ami meg van a kocsi adataihoz jegyezve?

 

v_peti Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146104
"Az új menetrendben lemondott vonatokat más vasúti viszonylat, illetve a párhuzamos buszközlekedés helyettesíti" :((((((((((

1. Győr-Komárom-Székesfehérvár-Veszprém-Bakonyszentlászló: Igazán remek ötlet lenne! Tudnak versenyképes mentidőt biztosítani??? Aztán a menetjegy is elég sokba kerülne. Megfizetnék a különbözetet???

2. Aztán a buszsofőr mit fog szólni, ha meglátja a MÁV-bérletet??? Kifizeti a MÁV a menetdíjat bérleteseinek, ha ezeken a buszokon utaznak???

Ha mindkét kérdéscsoportra nem a válasz, akkor menjenek el melegebb éghajlatra, és ott mondjanak ilyen remek ötleteket!!! :(((







Előzmény: sosiforda (146060)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146103
Inkább számold meg az újakat :-) Én még nem tettem, de lehet, hogy az se stimmel...
Előzmény: radio100jozsi (146102)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146102

Meg a Lillafüred, meg a Borsod (504-505). Akkor meg nem 3, nem 4, hanem 5.

Most akkor melyik nincs beleszámolva?

 

Hűűűűű de beégtem.............

Pont a 80-as vonali exeket kihagyni.....

 

De akkor ez 5, tehát a Szolnok-Ex nincs benne.

 

 

De hiteltelenné tettem magam hírtelen:-(((((((((((((  

Előzmény: -gonosz- (146101)
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146101

"van egy pár Tihany-Ex, ez akkor 2, és van egy páratlan Szolnok-Ex, ami 1, ez összesen 3 , hogy lett ebből 4 járat?"

 

Meg a Lillafüred, meg a Borsod (504-505). Akkor meg nem 3, nem 4, hanem 5.

Most akkor melyik nincs beleszámolva?

Előzmény: radio100jozsi (146097)
radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146100

esetenként

 

Még ezt a szót nem is értelmeztem, hogy akkor mikor, ha néha esik, vagy ha süt a nap?

 

Ilyen megfogalmazzással kiadni egy sajtóközleményt, ez szörnyű. 

Előzmény: radio100jozsi (146097)
bodecsabi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146099

Nemcsak akkor... ´92 nyarán még a Saxoniába is belekeveredett egyszer...

 

Ezekről lenne jó képeket találni.... Nyamm-nyamm

Előzmény: BahnScorper (146096)
mestska Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146098

December 12-én lép életbe az új vasúti menetrend

 

Az ésszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú, a MÁV számára jelentős veszteséget okozó standard távolsági és a regionális vonatokat érinti

 

Alacsony kihasználtság? undorító, aljas hazugság.

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146097

A nyíregyházi IC vonalát esetenként Mátészalkáig meghosszabbítják.

 

Ez jó:-)))

A meghosszabítás szót úgylátom nem ártana értelmezni is:-)))

Mert a két pár Bp-Csop IC-ból lesz mátészalkai IC debreceni csatlással, tehát mit hosszabítanak meg akkor?

 

Az expresszvonatok számát is bővíti a MÁV, az eddigi négy járat helyett

 

Mennyi?

 

Akkor számoljunk, van egy pár Tihany-Ex, ez akkor 2, és van egy páratlan Szolnok-Ex, ami 1, ez összesen 3 , hogy lett ebből 4 járat?

 

Az az érzésem a korábbi sajtóközleményekből következtetve is (az óraállításnál is, 3 helyett csak 2 belföldivonat indul 3:00-nál hamarabb?), hogy ezek nem ismerik a MÁV hivatalos menetrendjét?

Ilyen személy, hogy adhat bármilyen menetrendi közleményt ki, ezzel saját magukat járatják le, vagy nekik ezt lehet?

 

 

 

Előzmény: Arthur Dent (146057)
BahnScorper Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146096
Nemcsak akkor... ´92 nyarán még a Saxoniába is belekeveredett egyszer... söt, amiket a bolgároknak adtak el, azok is gyorsként, söt NB II-es IC-ként járnak... (meg ma sincs túl nagy különbség némely RE és néhány D-Zug között... mint pl. a Warnemünde-Express nevü RE Berlinböl a nevében szereplö úticélra...)
Előzmény: bodecsabi (146094)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146095

Nézd meg amicusék oldalán az állománylistát meg képeket

Az állománylistát ugyan nézheted, ott elég szép elmaradás van, legalábbis a 29-05-nél :-(

Előzmény: bodecsabi (146087)
bodecsabi Creative Commons License 2004.11.25 0 0 146094

Győr felé szerintem vegyesen Sm-i és Ms-i stokk megy, így Bko és Bp (29-05) egyaránt előfordulhat.

 

Meg talán GySEV halberstadti kocsik is lesznek Ex-ben. Végülis DDR időkben jártak azok gyorsvonatban...

 

Előzmény: gmarc (146092)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!