A 2004-nyári utazásom archiválása igen lassan halad. Igen érdekes tényekre figyeltem fel a feldolgozás közben. Talán többen emlékeztek, hogy a TDK dolgozatom címlapján szereplő enschedei ütközőkön élcelődtem egyszer. A német és a holland vasút között hiányzott 60 cm sín és két ütközőbak volt hivatott megakadályozni az átjárhatóságot. Ezzel azt a látszatot kelthettem, hogy a nemzetközi vasúti szállítás leáldozóban van! A látszat azonban téves! A fent vázolt helyzet FEJLESZTÉS és nem pusztítás eredménye. Az 1990-es években NEM volt forgalom ezen a határátmeneten, személyvonati legalábbis biztos nem. Ma azonban 5 és 23 óra között félóránként közlekednek a (német) vonatok a hollandiai Enschede és a szomszédos német város (Gronau) között.
Ha már Észak-Rajna-Vesztfália: három további esetben okozott nehézséget a vasúton megtett távolság megállapítása e térségben. A 483-as számú Rurtalbahnon Jülich és Linnich között indult újra a forgalom. Új, 482-es számmal Aachen és Stolberg Altstadt között van félóránként közvetlen vonat! Ez utóbbi egy 79 km hosszú vonal (Vennbahn) első négy km-re. Igaz, a pálya 45 km után Belgium területén folytatódik, ahova már 19 km-re Stolberg Hbf-től van egy kiágazás! Az előbbi vonalak nem szerepeltek a 90-es évek menetrendjeiben! Kölnből kiindulva a 459-es vonal Gummersbachba ért véget a 2002-es hálózati térképem szerint. Csodálkoztam is, hogy a vonat még ment 8 km-t Marienheidébe (ahonnan még kiváló állapotú pálya vezetett tovább!).
Azért Németországban sincs kolbászból a kerítés, ellenkező példa is van szép számmal főleg keleten
Hollandiában az utolsó napomon sikerült a napi programot 25 átszállással teljesítenem! A szoros csatlakozások miatt sikerült így is 1043 km-t utazni 22 óra alatt!
...ha valakit valamilyen rossz élmény ér a vasutasok, ne adj isten a mozdonyvezetők hibájából, akkor már teljesen le kell ugatni...
Ez így tulajdonképpen nem igaz! Š Dr. Torgyán.
De ahol egyszerre többszáz ember egészségét veszélyezteti, ott igenis használja a sípot!
Ez egy igen alapos, a járműveket, és az adott helyzetet egyaránt ismerő kijelentés.
Külöben törvényt sért.
Milyent?
Szerintem Zsivány egy teljesen jogos kérdést tett fel, és az itt vele civakodók hergelték fel annyira, hogy kikeljen magából. Nem csodálkoznék, ha ő sem írna többet ide.
Csak nem biztos, hogy teljesen megfelelő stílusban. Viszont tényleg nem érdemes ide többet írni.
nyunyuka kihelyezett vasútmániás tudósítónk jelenti a 903-as gyorsvonatról, hogy Veszprém-Székesfehérvár között írásbeliben előírva, hogy Vmax:60 km/h, és több útátjáró berendezés sötét.
"Ma reggel a 3417-es nagykátai vonat érkezése után a Keleti csarnok VI.-ra betoló V46 008 mozdonyvezetője síp helyett a kürt 10-15 másodperces megnyomásával figyelmeztette az utasokat a veszélyre. Persze azokat is, akik vétlenek voltak. A hang ereje elérte a fájdalomküszöböt. (Ezt onnan tudom, mert én a párom fülét fogtam be, akinek tele volt a keze szatyrokkal.)
El lehet-e érni valahogy, hogy a mozdonyvezetőt figyelmeztetésben, megrovásban részesítsék?
Az azért mégsem normális dolog, hogy a rendes utasnak is szétdudálják a dobhártyáját.
Ezzel nem vitát akarok nyitni, hanem kapcsolatot keresnék olyan emberrel, aki lépni is tud az ügyben. Van ötletetek, kihez forduljak?"
Nem akarok beleszólni a vitátokba,de szinte minden hétköznap járok azzal a vonattal,tegnap is hallottam ezt a kürtölést. Szerintem az a nagyobb gond,hogy ha ez a kátai személy rendes,akkor úgy ér be szinte mindig az 5.-re,hogy ugyanekkor indul az egri gyors mellette a 6.-ról. A kátain rengetegen vannak mindig,és amikor megérkezik az 5.-re,a peron teljes szélességében tele szokott lenni emberrel. Az egri (5500) a menesztése után viszont nem állhat meg,előtte rohangál a nép,a peronon még ígyis nagyon sokan vannak,akiket igencsak könnyen el tud sodorni a vonat. Ezt csak úgy leírtam az eset kapcsán,de azért kíváncsi vagyok,hogy megvárják-e az első gázolást azzal,hogy mondjuk az egrit 3-4 vágánnyal távolabbra tegyék a 3417-estől. Nem értek ehhez,de szerintem biztosan megoldható,akkora nagy forgalom azért nincsen.
Más,de még a vitátokhoz tartozik:
Valaki írta,hogy inkább sípot érdemes használni,amelyik gépen van,mert így ijedtében sem esik senki gép,vagy szerelvény elé. Tényleg van olyan,amikor csak mélykürt van... Egyszer Ecseren majdnem szemtanúja voltam egy véletlen gyalogos gázolásnak. Szakadt az eső,így az utasok nagy része a váróteremben volt,sokan voltak,mert reggeli bejárós vonatra (3629) vártak. Amikor bemondták a vonat érkezését,mindenki elindult a peronon,szorosan voltak egymás mellett,hátrább felszállni a vonatra. Közben jött a vezérlő (régi 300-as),és rákürtölt egy emberre,amikor kb: 20km/h-val haladt. Az ember a peron legszélén ment a váróterem felé,háttal a vonatnak,az utasok miatt nem tudott beljebb jönni.. Éppencsak nem történt meg a baleset.
Na pl: ilyenkor lett volna nehéz eldönteni,két választás közül melyik lett volna a helyes. Ha nem mélykürtől rá,valószínűleg elsodorja,ha ha pedig igen,akkor ösztönös ijedségében vagy eléesik,vagy nem...
Szia marslakó!
Részben igazad van de csak részeben...
Khamos és a többiek jogosan írták azt amit írtak.
Ha csak tényleg arról van szó hogy egy vasútbarát felírja hogy
"ez a hülye mv reggel megsüketített szerintetek miért kürtölt?"
akkor azzal nem is lenne semmi gond! de ő nem! ő már jelentgetni akart...
A legjobb mondat erre tényleg az hogy "verte a nyálát"!
Ennyi
ui: Gorillával is kürtöltünk már a csarnokban... :)
Én is láttam ma reggel Veresegyházon egy Desirot! Gondolom ez is egy BDV-pótló-Usgyi-pótló volt...
Szombaton Sopronban a zsírúj 1116 221-et sikerült elkapni.
Tuti info: ÖBB-nél a friss vizsgás mv-k 1300 Euro nettoért melóznak havonta, 17 éve szolgáló kolléga, -aki mondta- 2100-t visz haza! Általánosan elmondható, hogy nem sikerült még olyan vezérrel beszélnem a sógoréknál, aki használná külföldi utakra a szabadjegyét, mindenki repülőzik nyáron valahová messze! Amikor megtudják, hogy itthon 500 EUR körül visznek haza a 15 éve gályázó kollégáik, mindig eldobják az agyukat! Hát ez van.
Azt is hallani, hogy a DB 101-es borzalmasan megbízhatatlan, elsősorban motor és szoftveres problémákkal marad fekve ausztriai kirándulások alkalmával. Nem szeretik! TAURUS ist the BEST! -mondják Ők!
RwMan által írt szabályoknak engedve beszt helyett inkább azt írom hogy legjobb. Bár van egy olyan sanda gyanúm hogy nem pont ezt a pontot (a magyar nyelv használatát) szerette volna kiemelni :-)
Hát a saját cuccával. Mer nemmondom esztétikus egy Selyem-mocikocsi a végén, de mégsem a beszt. Vagy én lemaradtam valamiről? Behalt a Samu-vezérlő? És azért megy BVh-val? Na hiába, a láma (én) akkor is láma marad :-)
a viselkedés írott iratlan szabályai az Interneten
1.szabálySzeresd felebarátodat és nyugodtan tegeződj2.szabályViselkedj úgy az Interneten, mint a valós életben3.szabályTudd, hogy hol vagy, a nick mögött _BÁRKI_ lehet! Magyar fórumokon használd a MAGYAR nyelvet, más fórumokon az angol ajánlott4.szabályLégy figyelemmel mások idejére, ne "lógj" a neten, fogalmazz röviden5.szabályHidd el, többen olvasnak, mint írnak, Te azoknak is írsz, akiket nem ismersz6.szabályOszd meg tudásodat másokkal, segítsd a kezdőket, kérdezz bátran a tapasztaltabbaktól7.szabályKerüld a trágár szavakat, a fellángolásokat, ne hagyd, hogy indulataid befolyásoljanak8.szabályLégy figyelemmel mások magánügyeire, érzéseire, neked is lehet rossz napod9.szabályNe élj vissza a hatalommal, a hatáskörhöz felelősség is társul10.szabályLégy elnéző mások hibáival szemben, de figyelmeztetheted őket ezekre11.szabályA szabályokat TE IS alakítod, javaslatodról értesítsd a rendszergazdát (moderátort) levélben